Temperaturen is heel simpel hoor: staart omhoog en de thermometer erin steken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bram niet lekker, wanneer naar da?
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zoek stok! schreef:Ik kijk naar rechts...en zie...mijn vriend!Femmel schreef:Toch kan je volgens mij beter alvast gaan oefenen... Heb je geen vrijwilligers in de buurt? :N:Zoek stok! schreef:Mijn eerste keer temperaturen laat dus nog even op zich wachten
:N: :N:
Gelukkig gaat het alweer beter met Bram.
Ik zie jou trouwens al helemaal achter Bram aanrennen met die thermometer in z'n kont, hahaha!
Bowie had vorige week voor het allereerst diaree, en dat nog wel 2 dagen lang :N: Heeft ze nog nooit gehad en nu ze het opeens had begon ik me zorgen te maken en het liefst wilde ik al naar de da
Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Tamara,Tamara en Bowie schreef:Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
Het kan zeker geen kwaad om je hond eens een paar keer 'zomaar' te temperaturen. De themperatuur van een hond ligt namelijk tussen de 38 en de 39 graden. Bij de ene hond zal dit 38,0 graden zijn, bij de andere hond 38,9 graden.
Bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,0 graden is, is een temperatuur van 39,1 graden al een enorme verhoging. Terwijl dit bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,9 graden is amper verhoging betekent. Het is dus goed om van je eigen hond te weten wat de normale lichaamstemperatuur is.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Moos
- Zeer actief
Helemaal mee eens. Moos' temperatuur is normaal aan de lage kant, rond de 37.9. Bij de da had hij een keer een temp van 38.9 en dat werd bestempeld als geen verhoging/koorts. Toen ik vertelde wat zijn normale temp was kreeg hij toch maar wel antibiotica mee (was bij een giga hotspot).Scooby schreef:Hoi Tamara,Tamara en Bowie schreef:Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
Het kan zeker geen kwaad om je hond eens een paar keer 'zomaar' te temperaturen. De themperatuur van een hond ligt namelijk tussen de 38 en de 39 graden. Bij de ene hond zal dit 38,0 graden zijn, bij de andere hond 38,9 graden.
Bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,0 graden is, is een temperatuur van 39,1 graden al een enorme verhoging. Terwijl dit bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,9 graden is amper verhoging betekent. Het is dus goed om van je eigen hond te weten wat de normale lichaamstemperatuur is.
Saars temp ligt normaal rond de 38.2, altijd handig om te weten

-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Dat vind ik wel een goeie van je, nooit over nagedacht eigenlijk. Ik denk dat Bowie binnenkort de klos isScooby schreef:Hoi Tamara,Tamara en Bowie schreef:Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
-
Reini
- Zeer actief
Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht niet
Ik kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.
Fijn dat Bram weer is opgeknapt

Fijn dat Bram weer is opgeknapt
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Gewoon een keer proberenReini schreef:Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht nietIk kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Reini
- Zeer actief
Heb ik al gedaancloris schreef:Gewoon een keer proberenReini schreef:Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht nietIk kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.
Nou ja, de DA zit hier vlakbij en om te temperaturen mag ik altijd wel even binnenvallen als dat nodig is
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
Reini
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
-
Reini
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind het eng omdat ik bang ben dat ik iets stukmaak. Ik zie gewoon al voor me dat Bram moeilijk doet en dat ik dan net even verkeerd duw en dat het misgaat.marian* schreef:Durven jullie het écht niet?Reini schreef:Aangenaamstarfleet schreef:Hier nog zo'n held.Reini schreef: Ik weet het
Anne![]()
![]()
Volgende week ga ik z'n normale temperatuur opnemen als vergelijkingsmateriaal voor als hij ziek is. Dus ik ga me er overheen zetten

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Dat gebeurt niet zo snel hoorZoek stok! schreef:Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind het eng omdat ik bang ben dat ik iets stukmaak. Ik zie gewoon al voor me dat Bram moeilijk doet en dat ik dan net even verkeerd duw en dat het misgaat.marian* schreef:Durven jullie het écht niet?Reini schreef:Aangenaamstarfleet schreef: Hier nog zo'n held.
Anne![]()
![]()
Volgende week ga ik z'n normale temperatuur opnemen als vergelijkingsmateriaal voor als hij ziek is. Dus ik ga me er overheen zetten
Ik heb hier vaak het probleem dat de thermometer er juist uitvalt als ze moeilijk gaan doen, niet dat ik hem er verder induw

-
miekmiek
- *Linda*
- Zeer actief
Reini schreef:Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht nietIk kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.
*Fijn dat Bram weer beter is

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
estelle
als jij niet lekker in je vel zit en Bram 'voelt' dat kan hij wel rustiger doen als normaal en zich wat terug trekken. Jij 'denkt' dan dat hij msischien ziek is.Zoek stok! schreef:De opvang opperde dat Bram ziekig was als reactie op mij. Dit omdat hij op de opvang zo levendig was als wat (geen gezeur, goed eten etc) en thuis ziekig leek.
Kan dat?
Als ik echt niet lekker ben of slecht in mn vel zit zijn de hondne hier ook rustiger.