Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bram niet lekker, wanneer naar da?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig dat hij weer beter is :ok: :ok:

Temperaturen is heel simpel hoor: staart omhoog en de thermometer erin steken :19: :mrgreen: (en idd een stukje erin steken, niet alleen het puntje).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Femmel schreef:
Zoek stok! schreef:Mijn eerste keer temperaturen laat dus nog even op zich wachten :wink:
Toch kan je volgens mij beter alvast gaan oefenen... Heb je geen vrijwilligers in de buurt? :N: :mrgreen:
Ik kijk naar rechts...en zie...mijn vriend! :smile:

:N: :N: :smile: Succes jullie daar hè! Hahaha!

Gelukkig gaat het alweer beter met Bram.

Ik zie jou trouwens al helemaal achter Bram aanrennen met die thermometer in z'n kont, hahaha!

Bowie had vorige week voor het allereerst diaree, en dat nog wel 2 dagen lang :N: Heeft ze nog nooit gehad en nu ze het opeens had begon ik me zorgen te maken en het liefst wilde ik al naar de da :piew: Maar dit omdat ze het nog nooit heeft gehad hoor :wink: Toch maar niet gedaan en nu helemaal over.

Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Tamara en Bowie schreef:Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
Hoi Tamara,

Het kan zeker geen kwaad om je hond eens een paar keer 'zomaar' te temperaturen. De themperatuur van een hond ligt namelijk tussen de 38 en de 39 graden. Bij de ene hond zal dit 38,0 graden zijn, bij de andere hond 38,9 graden.
Bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,0 graden is, is een temperatuur van 39,1 graden al een enorme verhoging. Terwijl dit bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,9 graden is amper verhoging betekent. Het is dus goed om van je eigen hond te weten wat de normale lichaamstemperatuur is.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Scooby schreef:
Tamara en Bowie schreef:Ik hoop Bowie ook nooit te hoeven temperaturen maar ik denk dat soms oefenen geen kwaad kan... Ik weet nu al dat het helemaal niets wordt, haha!
Hoi Tamara,

Het kan zeker geen kwaad om je hond eens een paar keer 'zomaar' te temperaturen. De themperatuur van een hond ligt namelijk tussen de 38 en de 39 graden. Bij de ene hond zal dit 38,0 graden zijn, bij de andere hond 38,9 graden.
Bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,0 graden is, is een temperatuur van 39,1 graden al een enorme verhoging. Terwijl dit bij een hond waarvan de normale lichaamstemperatuur 38,9 graden is amper verhoging betekent. Het is dus goed om van je eigen hond te weten wat de normale lichaamstemperatuur is.
Helemaal mee eens. Moos' temperatuur is normaal aan de lage kant, rond de 37.9. Bij de da had hij een keer een temp van 38.9 en dat werd bestempeld als geen verhoging/koorts. Toen ik vertelde wat zijn normale temp was kreeg hij toch maar wel antibiotica mee (was bij een giga hotspot).
Saars temp ligt normaal rond de 38.2, altijd handig om te weten :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Ja ik vind het ook goed om de normale temperatuur van de hond te weten. Bovendien is het voor jouw ook wel fijner om het al een keer gedaan te hebben zodat je volgende keer minder in de stress hoeft te zitten en ook weet hoe je hond reageert :wink:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Temperaturen stelt echt geen drol voor. Gewoon een keer proberen. Diesel's temp. is normaal rond de 38.

Zijn er geen loopse teven in de buurt toevallig? Volgens mij heeft Diesel daar ook last van. Hij zeurt, sloopt, jankt, luistert voor geen meter en eet een stuk minder.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Scooby schreef:
Hoi Tamara,

Dat vind ik wel een goeie van je, nooit over nagedacht eigenlijk. Ik denk dat Bowie binnenkort de klos is :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht niet :roll: Ik kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.

Fijn dat Bram weer is opgeknapt :ok: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Reini schreef:Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht niet :roll: Ik kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.
Gewoon een keer proberen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

cloris schreef:
Reini schreef:Ik laat Vegas bij de DA temperaturen. Ik kan dat dus écht niet :roll: Ik kan het gewoon niet. Ik heb het wel geprobeerd maar door mijn onzekerheid werkt Vegas ook voor geen meter mee. Ik laat hem dus bij de DA temperaturen door de assistente.
Gewoon een keer proberen :wink:
Heb ik al gedaan :mrgreen: maar ik durf het niet :N: Erg hè? :wink:

Nou ja, de DA zit hier vlakbij en om te temperaturen mag ik altijd wel even binnenvallen als dat nodig is :wink:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

haha ja je bent erg :mrgreen: :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Reini
Zeer actief

cloris schreef:haha ja je bent erg :mrgreen: :wink:
Ik weet het :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Reini schreef:
Hier nog zo'n held.

Anne
Reini
Zeer actief

starfleet schreef:
Reini schreef:
Hier nog zo'n held.

Anne
Aangenaam :zwaai :mrgreen:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Gewoon ding in zijn kont steken. :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Reini schreef:
starfleet schreef:
Reini schreef:
Hier nog zo'n held.

Anne
Durven jullie het écht niet? :eek: :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marian* schreef:
Reini schreef:
starfleet schreef:
Reini schreef: Ik weet het :mrgreen:
Hier nog zo'n held.

Anne
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind het eng omdat ik bang ben dat ik iets stukmaak. Ik zie gewoon al voor me dat Bram moeilijk doet en dat ik dan net even verkeerd duw en dat het misgaat.

Volgende week ga ik z'n normale temperatuur opnemen als vergelijkingsmateriaal voor als hij ziek is. Dus ik ga me er overheen zetten :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:
Reini schreef:
starfleet schreef: Hier nog zo'n held.

Anne
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik vind het eng omdat ik bang ben dat ik iets stukmaak. Ik zie gewoon al voor me dat Bram moeilijk doet en dat ik dan net even verkeerd duw en dat het misgaat.

Volgende week ga ik z'n normale temperatuur opnemen als vergelijkingsmateriaal voor als hij ziek is. Dus ik ga me er overheen zetten :wink:
Dat gebeurt niet zo snel hoor :wink: Als je dat ding er niet met grof geweld in probeert te duwen tenminste :mrgreen:

Ik heb hier vaak het probleem dat de thermometer er juist uitvalt als ze moeilijk gaan doen, niet dat ik hem er verder induw :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ja, je moet niet gaan staan rammen natuurlijk. :N: :mrgreen: Maar verder kan er weinig mis gaan hoor, zo scherp zijn die dingen niet. :wink:

Het ergste wat er kan gebeuren is dat er wat ontlasting mee uitkomt of een harde wind, soms werkt het wat laxerend. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

:mrgreen: Wees maar blij dat je geen paard hebt, daar moet je de thermometer héél stevig vasthouden want die zuigen hem zo naar binnen :N: :smile: :smile: Hop, weg thermometer, zie die maar weer eens te vinden :mrgreen:

*Fijn dat Bram weer beter is :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

De opvang opperde dat Bram ziekig was als reactie op mij. Dit omdat hij op de opvang zo levendig was als wat (geen gezeur, goed eten etc) en thuis ziekig leek.

Kan dat?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:De opvang opperde dat Bram ziekig was als reactie op mij. Dit omdat hij op de opvang zo levendig was als wat (geen gezeur, goed eten etc) en thuis ziekig leek.

Kan dat?
als jij niet lekker in je vel zit en Bram 'voelt' dat kan hij wel rustiger doen als normaal en zich wat terug trekken. Jij 'denkt' dan dat hij msischien ziek is.

Als ik echt niet lekker ben of slecht in mn vel zit zijn de hondne hier ook rustiger.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”