Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens. Wij hebben een loslooppark waar 4 jaar geleden ik met Nanni liep en een groep honden. Daar liep ook een Dalmaat aangelijnd die alle honden grijpt als ze in de buurt komen. nanni is in der kont gebeten door die hondZoie schreef:Daarom vind ik ook dat je niet met een aangelijnde hond die aangelijnd agressief reageert in een losloopgebied moet lopen, want dat is gewoon vragen om problemen.pasja85 schreef:Wat doe je dan als je hond toch op een andere aangeleinde hond afgaan?? Want ik kan je vertellen, ik denk dat dat in nog al wat gevallen mis gaat.
?
Bovendien vind ik het nogal aso, als je weet dat je op je wandelingetje tientallen hondenbazen gaat tegenkomen te verwachten dat die allemaal hun hond gaan aanlijnen.
Verder zijn er nogal wat honden die lekker aan het spelen en rennen zijn. Moet je dan het spel afbreken en aanlijnen, omdat er iemand met een aangelijnde hond aankomt ?
Ik vind het allemaal nogal ver gaan.

4 jaar later liep mijn zus daar met Nanni en Tuana, Tuana was een wurm van 4 maanden oud en liep los.Ze ziet de dalmaat en rent erop af. Dalmaat bijt ook Tuana

Deze man weet dat hij een agressieve hond heeft en verwacht dat iedereen hem ontwijkt ofzo

Toch loop ik met Nanni ook in een losloopgebied, het a'dam bos wel te verstaan. Daar heb je zeer veel ruimte en kan ik Nanni prima even aanlijnen als ik een hond zie.
Ik ben superallert en elke reiger, konijn, kat of hond wat ik zie lopen, zie ik bijna altijd eerder als Nanni. Vandaag kwam ik een stuk of 10 honden tegen. Alleen tegen een duitse dog moets ze even snel grommen. Die reu liep gewoon zonder om te kijken door, die zag in de verte 2 dalmaten

Tuana laat ik ook altijd los lopen als de andere hun hond los hebben. zij doet niets met andere honden, dus ja mag ze ook lekekr der gang gaan