Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nederlands Kampioenschap africhting voor Rottweilers

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

scooby doo schreef:waarom denk je dat ik het niet doe ?
:19: wat doe je niet?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

malinois schreef:

ipo
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
malinois schreef:

ipo
dat weet ik toch niet? Omdat je het niks vind zeg je net toch?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
scooby doo

malinois schreef:
scooby doo schreef:
malinois schreef:

ipo

ja ik doe geen ipo met mijn hond . ik heb een beetje een rare hond :19:

ik moet bijna een niew programma uitvinden voor hem
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:
malinois schreef:
scooby doo schreef:
malinois schreef: :19: wat doe je niet?

ipo

wat heeft dat in vredesnaam met de dreiging in de IPO en het winnen van een mouwtje te maken dan :denken:
Omdat jouw hond daar niet geschikt voor zou zijn, is het bij voorbaat helemaal niks?
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:
scooby doo schreef:
malinois schreef:
scooby doo schreef:
ipo

wat heeft dat in vredesnaam met de dreiging in de IPO en het winnen van een mouwtje te maken dan :denken:
Omdat jouw hond daar niet geschikt voor zou zijn, is het bij voorbaat helemaal niks?
mijn hond doet het wel . maar hij wil de mouw niet maar de pakwerker .

en ik vond het een beetje dom om te doen , te weinig dreiging enzo ...

ik vind het vreselijk saai
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:mijn hond doet het wel . maar hij wil de mouw niet maar de pakwerker .
dus kan hij het niet :wink:
waarschijnlijk omdat hij iets anders gewend is. Maar ook Qyan van Wendy is (was) mangericht en niet mouwgericht, dat duurt lang ja, maar daar train je dan ook voor... als je er dus geduld voor hebt zoals zij.

ja dat kan en dat mag ook, maar ga het dan niet onzinnig zitten afkraken want er is dus NIET altijd te weinig dreiging, dat verschilt al per pakwerker.
Dus omdat jij dat vind moet dat ook zo zijn dan? En wil jij alle IPO hondjes pakken zonder mouw? Mag je proberen hoor, maar zit dan niet te klagen over gaten in je arm of gescheurde armen. Want ze moeten wel een volle harde beet hebben en niet bewegen op de mouw alleen doen velen dat niet, dus jij liever dan ik hoor. Als ik hoor van sommige honden dat de pakwerkers ze echt voelen bijten op de mouw, wens ik je veel succes.
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:
scooby doo schreef:mijn hond doet het wel . maar hij wil de mouw niet maar de pakwerker .
dus kan hij het niet :wink:
waarschijnlijk omdat hij iets anders gewend is. Maar ook Qyan van Wendy is (was) mangericht en niet mouwgericht, dat duurt lang ja, maar daar train je dan ook voor... als je er dus geduld voor hebt zoals zij.

ja dat kan en dat mag ook, maar ga het dan niet onzinnig zitten afkraken want er is dus NIET altijd te weinig dreiging, dat verschilt al per pakwerker.
Dus omdat jij dat vind moet dat ook zo zijn dan? En wil jij alle IPO hondjes pakken zonder mouw? Mag je proberen hoor, maar zit dan niet te klagen over gaten in je arm of gescheurde armen. Want ze moeten wel een volle harde beet hebben en niet bewegen op de mouw alleen doen velen dat niet, dus jij liever dan ik hoor. Als ik hoor van sommige honden dat de pakwerkers ze echt voelen bijten op de mouw, wens ik je veel succes.
op ene ipo mouw voelt ge totaal niets . trek maar eens het pak aan dan piep je anders . dan staan der echt bijtwonden op uwe arm . of laat ze een bijten op uw kuit .
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

scooby doo schreef:
estelle schreef:
scooby doo schreef:
maart schreef: nou pak jij dan maar eens en mouw in je mond en blijft het vasthouden terwijl je rondgeslingerd wordt :pffff:
:mrgreen:

als ik mijn hand omhoog hef is jouw hondje al lang van het veld gelopen .

geloof het of niet 2weken terug zijn we op een ipo club geweest en zonder die mouw bijten die honden niet . ze zijn niks agressie gewend .

alleen de linkerarm waar dat bijknopje staat . zelfs op rechts bijten ze niet .

dus wees maar trots op dat beest van jou , ik weet wel beter ik durf zelfs mijn blote arm aanbieden
Ik wil wel even bij je komen met Hera hoor....die heeft niet perse een mouw nodig hoor.
En Hera, mijn schijtbakkerige IPO hondje (volgens jouw) kon zonder problemen op een knpv club de dreiging hebben en bijten op het franse pak....zonder dat ooit maar 'geleerd' of gezien te hebben....

Je moet niet zo snel oordelen zonder dat je een betreffende hond ooit maar gezien hebt.
dan is jou hond té goed voor de ipo .

voor de ipo heb je een mindere hond nodig die meer gesteld is op de baas dan op het bijten
Jammer genoeg staat mij de manier van trainen binnen de knpv niet aan, tenminste....van wat ik hier op de knpv club heb gezien....daar kan ik niet 'gezellig' 3x per week tussen zitten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:op ene ipo mouw voelt ge totaal niets . trek maar eens het pak aan dan piep je anders . dan staan der echt bijtwonden op uwe arm . of laat ze een bijten op uw kuit .
ow ja :oohja: helemaal vergeten jij had er zoveel verstand van ja. Nou weet je, ik geloof liever diegenen die dat zeggen dat zijn namelijk goede gekwalificeerde pakwerkers die regelmatig een wedstrijd gedraait hebben en die weten er heel veel meer van dan jij die eens een hondje op een willekeurige verenging pakt. Ja als je 1 van mijn honden op de mouw zou hebben voel je inderdaad niets, maar heb je m'n andere hond dan voel je die zeker knijpen en ja ik heb hem zelf ook aan de mouw gehad.
Hmm... dan hadden ze bij die KNPV verengingen waar ik geweest ben zeker de verkeerde honden want de pakwerker of helper of hoe dat ook heet had op een blauwe plek hier en daar echt geen bijtwonden hoor :roll: Ik geloof het meteen dat je daar sneller een wond van hebt omdat er minder bescherming is dan met een mouw maar lul niet zo dom om te zeggen dat je niks voelt met een mouwtje aan :blah:
Afbeelding
scooby doo

estelle schreef:
scooby doo schreef:
estelle schreef:
scooby doo schreef:
als ik mijn hand omhoog hef is jouw hondje al lang van het veld gelopen .

geloof het of niet 2weken terug zijn we op een ipo club geweest en zonder die mouw bijten die honden niet . ze zijn niks agressie gewend .

alleen de linkerarm waar dat bijknopje staat . zelfs op rechts bijten ze niet .

dus wees maar trots op dat beest van jou , ik weet wel beter ik durf zelfs mijn blote arm aanbieden
Ik wil wel even bij je komen met Hera hoor....die heeft niet perse een mouw nodig hoor.
En Hera, mijn schijtbakkerige IPO hondje (volgens jouw) kon zonder problemen op een knpv club de dreiging hebben en bijten op het franse pak....zonder dat ooit maar 'geleerd' of gezien te hebben....

Je moet niet zo snel oordelen zonder dat je een betreffende hond ooit maar gezien hebt.
dan is jou hond té goed voor de ipo .

voor de ipo heb je een mindere hond nodig die meer gesteld is op de baas dan op het bijten
Jammer genoeg staat mij de manier van trainen binnen de knpv niet aan, tenminste....van wat ik hier op de knpv club heb gezien....daar kan ik niet 'gezellig' 3x per week tussen zitten.
jammer maar er zijn ook andere clubs .

ik heb het geluk dat ik nu op een club zit 5km van mijn huis .

ik heb mijn eigen sleutel , ik kan trainen wanneer ik wil .
genoeg pakwerkers , 2pakken die van mij zijn :mrgreen:

en het is een echt vriendengroepje
scooby doo

malinois schreef:
scooby doo schreef:op ene ipo mouw voelt ge totaal niets . trek maar eens het pak aan dan piep je anders . dan staan der echt bijtwonden op uwe arm . of laat ze een bijten op uw kuit .
ow ja :oohja: helemaal vergeten jij had er zoveel verstand van ja. Nou weet je, ik geloof liever diegenen die dat zeggen dat zijn namelijk goede gekwalificeerde pakwerkers die regelmatig een wedstrijd gedraait hebben en die weten er heel veel meer van dan jij die eens een hondje op een willekeurige verenging pakt. Ja als je 1 van mijn honden op de mouw zou hebben voel je inderdaad niets, maar heb je m'n andere hond dan voel je die zeker knijpen en ja ik heb hem zelf ook aan de mouw gehad.
Hmm... dan hadden ze bij die KNPV verengingen waar ik geweest ben zeker de verkeerde honden want de pakwerker of helper of hoe dat ook heet had op een blauwe plek hier en daar echt geen bijtwonden hoor :roll: Ik geloof het meteen dat je daar sneller een wond van hebt omdat er minder bescherming is dan met een mouw maar lul niet zo dom om te zeggen dat je niks voelt met een mouwtje aan :blah:

bijtwonden = door het scheuren van het pak .

en door een ipo mouw voel je helemaal niets of heb je er een krokodil aanhangen . de hond heeft de kans niet om serieus te bijten . hij komt in , hij word gezwierd en de mouw word meegegeven
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Jammer genoeg staat mij de manier van trainen binnen de knpv niet aan, tenminste....van wat ik hier op de knpv club heb gezien....daar kan ik niet 'gezellig' 3x per week tussen zitten.
ik ben bij een aantal verengingen geweest en daar vond ik het zeker ook leuk qua sfeer en manier van trainen maar het is gewoon niets voor mij. Ik vind het prachtig om te zien hoor, maar voor mij is het niks!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:en door een ipo mouw voel je helemaal niets of heb je er een krokodil aanhangen . de hond heeft de kans niet om serieus te bijten . hij komt in , hij word gezwierd en de mouw word meegegeven
ik weet nu in ieder geval zeker dat je er totaal geen verstand van hebt en dom uit je nek lult. Je wilt je er ook niet daadwerkelijk in verdiepen en je hebt alleen maar vooroordelen. Zit dan ook niet hier altijd te klagen op het forum dat mensen altijd vooroordelen t.o.v. africhting hebben want jij doet exact hetzelfde :roll:
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:
scooby doo schreef:en door een ipo mouw voel je helemaal niets of heb je er een krokodil aanhangen . de hond heeft de kans niet om serieus te bijten . hij komt in , hij word gezwierd en de mouw word meegegeven
ik weet nu in ieder geval zeker dat je er totaal geen verstand van hebt en dom uit je nek lult. Je wilt je er ook niet daadwerkelijk in verdiepen en je hebt alleen maar vooroordelen. Zit dan ook niet hier altijd te klagen op het forum dat mensen altijd vooroordelen t.o.v. africhting hebben want jij doet exact hetzelfde :roll:

boeit me ook niet wat jij denkt . ik zeg alleen maar mijn mening .

en kijk tusse de regels naar wat ik wil horen . wat niet in mijn kraam past hoef ik niet :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:boeit me ook niet wat jij denkt . ik zeg alleen maar mijn mening .

en kijk tusse de regels naar wat ik wil horen . wat niet in mijn kraam past hoef ik niet :roll:
oogkleppen opdoen en ophouden... heel verstandig... Vooral niet de moeite doen om je te verdiepen in andere vormen van africhting!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:als ik mijn hand omhoog hef is jouw hondje al lang van het veld gelopen .
even hierop terugkomend trouwens... waarom zou die weg zijn gelopen dan? :denken: ben je zo afschrikwekkend? :smile: :pffff:
Afbeelding
inkaatje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door inkaatje »

Hallo ruziemakertjes,

Om hier héél eventjes als scheidsrechter te fungeren, wil ik het volgende kwijt.....IPO en pakwerk zijn totaal maar dan ook totaal verschillende sporten. IPO heeft idd als doel de mouw mee te geven (buitdrift) en er is totaal geen agressie tov burgers mee gemoeit. Wat betreft bijtwonden of tandensporen....er bestaan verschillende mouwen, waarvan de dikte varieert...dus het is wel degelijk mogelijk om blauwe plekken op je arm te hebben van een "goede" beet. Wat betreft pakwerk, zoals ze het hier bij ons noemen, deze honden worden ietsje agressiever opgeleid en leren op alle plaatsen te bijten (been, arm), het is daarom niet een superagressieve hond maar gewoon op een andere manier getraind. Sommige honden zijn gewoon niet geschikt om pakwerk te doen en zijn meer geschikt om IPO te doen. Kortom ik heb respect voor beiden sporten en vind het momenteel jammer dat ik geen van beiden kan doen wegens een superlieve huishond die zijn tandjes alleen gebruikt om mijn schoenen uit de kast te halen!!!! Ik wens jullie beiden hierbij alle succes toe in jullie totaal verschillende sport!!!
scooby doo

inkaatje schreef:Hallo ruziemakertjes,

Om hier héél eventjes als scheidsrechter te fungeren, wil ik het volgende kwijt.....IPO en pakwerk zijn totaal maar dan ook totaal verschillende sporten. IPO heeft idd als doel de mouw mee te geven (buitdrift) en er is totaal geen agressie tov burgers mee gemoeit. Wat betreft bijtwonden of tandensporen....er bestaan verschillende mouwen, waarvan de dikte varieert...dus het is wel degelijk mogelijk om blauwe plekken op je arm te hebben van een "goede" beet. Wat betreft pakwerk, zoals ze het hier bij ons noemen, deze honden worden ietsje agressiever opgeleid en leren op alle plaatsen te bijten (been, arm), het is daarom niet een superagressieve hond maar gewoon op een andere manier getraind. Sommige honden zijn gewoon niet geschikt om pakwerk te doen en zijn meer geschikt om IPO te doen. Kortom ik heb respect voor beiden sporten en vind het momenteel jammer dat ik geen van beiden kan doen wegens een superlieve huishond die zijn tandjes alleen gebruikt om mijn schoenen uit de kast te halen!!!! Ik wens jullie beiden hierbij alle succes toe in jullie totaal verschillende sport!!!
top :ok: volledig mee eens
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
scooby doo schreef:als ik mijn hand omhoog hef is jouw hondje al lang van het veld gelopen .
even hierop terugkomend trouwens... waarom zou die weg zijn gelopen dan? :denken: ben je zo afschrikwekkend? :smile: :pffff:
de pakwerker heeft vandaag zijn hand opgeheven en ze is niet weggelopen :pffff: :mrgreen:

trouwens wel een zonloze discussie die hier gedaan wordt, der is hier iemand die alleen maar zijn eigen mening belangrijk vindt en alleen die mening is correct :roll: :roll:

ah, we zien elkaar wel op het WK binnen een paar jaartjes hé :ok:
scooby doo

maart schreef:
malinois schreef:
de pakwerker heeft vandaag zijn hand opgeheven en ze is niet weggelopen :pffff: :mrgreen:

trouwens wel een zonloze discussie die hier gedaan wordt, der is hier iemand die alleen maar zijn eigen mening belangrijk vindt en alleen die mening is correct :roll: :roll:

op het WK ? hahahaha ik val daar in slaap meisje

iets wat je niet graag doet doe je ook niet goed
maart
Zeer actief

scooby doo schreef:
maart schreef:
malinois schreef:

op het WK ? hahahaha ik val daar in slaap meisje

waarom breek je dan de mensen af die het wel graag doen en het dus echt wel goed doen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:ah, we zien elkaar wel op het WK binnen een paar jaartjes hé :ok:
nee, je vergeet de oogklepjes :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef:op het WK ? hahahaha ik val daar in slaap meisje

dat bedoel ik dus... doe ook maar niet, gewoon lekker thuisblijven, heb daar liever alleen mensen die zich er wel voor interesseren!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef: waarom breek je dan de mensen af die het wel graag doen en het dus echt wel goed doen?
omdat zijn hond het niet kan :idea:
zulke mensen kunnen zich het plezier in het sporten niet voorstellen en aangezien ze er dusdanig weinig verstand en ervaring mee hebben gaan ze het maar bij voorbaat afkraken.... :roll:
Gewoon blij zijn dat je zulke mensen niet in je sport hebt zitten! :ok:
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:
maart schreef: waarom breek je dan de mensen af die het wel graag doen en het dus echt wel goed doen?
omdat zijn hond het niet kan :idea:
zulke mensen kunnen zich het plezier in het sporten niet voorstellen en aangezien ze er dusdanig weinig verstand en ervaring mee hebben gaan ze het maar bij voorbaat afkraken.... :roll:
Gewoon blij zijn dat je zulke mensen niet in je sport hebt zitten! :ok:
in jouw sport zul je bedoelen .

ik heb mijn sport / werk en daar ben ik zeer tevreden mee
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby doo schreef: in jouw sport zul je bedoelen .

In DE sport, en dat is ook prima dat je daar tevreden mee bent, maar dan hoef je anderen nog niet af te kraken of doen alsof ze minder zijn dan jij en jouw hond omdat jouw hond overal mag bijten en de onze alleen op de mouw :roll:
Afbeelding
scooby doo

malinois schreef:

In DE sport, en dat is ook prima dat je daar tevreden mee bent, maar dan hoef je anderen nog niet af te kraken of doen alsof ze minder zijn dan jij en jouw hond omdat jouw hond overal mag bijten en de onze alleen op de mouw :roll:
ik beweer niet dat mijn hond beter is . want het is niet altijd leuk wandelen met hem :N: .
maar het is wel een hond die voor me staat als er een dreiging is .

zo jammer dat ik vanaf volgend jaar er niet meer me mag werken . vandaar dat er ook een pup op komst is .

en dan ga ik wel flyball of agility doen met mijn hond die ik nu heb :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

scooby doo schreef:
malinois schreef:

ik beweer niet dat mijn hond beter is . want het is niet altijd leuk wandelen met hem :N: .
maar het is wel een hond die voor me staat als er een dreiging is .

zo jammer dat ik vanaf volgend jaar er niet meer me mag werken . vandaar dat er ook een pup op komst is .

en dan ga ik wel flyball of agility doen met mijn hond die ik nu heb :mrgreen:
waarom mag je niet meer met hem werken
\en als je niet kan werken kan je de hond toch nog wel zn pleziertje van een africhtingssport (ring IPO etc) gunnen en er gewoon mee blijven trainen, je hoeft niet gelijk daar mee te stoppen als je niet meer met hem kan werken (lijkt me)
verder is je pup nog niet geboren (toch) en had de teef naar ik begreep al wat moeite met loops worden (loops gespoten) dus is t
A. nog maar de vraag of er pups geboren worden
B. is t niet reeel te denken een pup in een jaar tijd klaar te hebben om er mee te kunnen gaan werken
maart
Zeer actief

malinois schreef:
maart schreef:ah, we zien elkaar wel op het WK binnen een paar jaartjes hé :ok:
nee, je vergeet de oogklepjes :wink:
:hamer: was ik helemaal vergeten, stom van me...
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”