Graag!ien schreef:1 teentje verdeeld over 3 honden is niet teveel, maar dan is w.s het effect niet zo groot! [misschien bij jouw honden wel!]Joy C schreef:Ien, ik geef meestal om de dag of om de 2 dagen knoflook. Dit is dan 1 teentje die ik in kleine stukjes verdeel over 3 herders. Is dit ook teveel of valt dat wel mee?
Jaren geleden was er een d.a op BARforum die een artikel schreef over knoflook en het effect daarvan.
zij kreeg veel honden op het spreekuur met problemen van TEveel knoflook, maar ook schreef zij dat kleine hoeveelheden per keer weinig effect geeft.
Ik zal eens kijken of ik haar artikel nog kan vinden!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat/hoe voeren jullie de hond?
Moderator: moderatorteam
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
MarijeJoanne
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Wat/hoe voeren jullie de hond?
Lynn schreef: Na wat topics gelezen te hebben over voeding heb ik een aantal vragen gekregen die ik graag aan iedereen zou willen stellen.
- Hoeveel en wat voeren jullie je hond? Waarom? Bij welke beweging/energieverbruik?
Mijn honden BARFen, kant en klaar (Rodi) en zelf samengesteld.
Ik voer op het oog, dus de ene keer wat meer dan de andere keer, dit ook omdat ik ze regelmatig laat vasten. De Cocker weegt 14 a 15 kilo en mag wat aankomen, de Jack weegt 6 a 7 kilo en zit aardig op gewicht maar er mag nog ietsjes af.
Een richtlijn is 2 a 3 procent van het lichaamsgewicht, maar ik zou niet alleen van de richtlijn uitgaan, maar vooral naar je hond kijken.
De Jack krijgt wat minder, de Cocker juist wat meer.
Ze zijn beide erg druk en actief.
- Waarom zou een geperste brok (zoals Cavom) goed/slecht zijn (ik heb ze alletwee gelezen)?
Ik voer geen brok meer, komt bij mij het huis ook niet meer in.
Heb mijn leven gebeterd.
Wel of niet geperst, vind ze beide niet goed.
- Hoevaak voeren jullie vers vlees? Waarom is het eigenlijk precies nodig?
Elke maaltijd, die ze, als ze niet vasten, 1 keer per dag krijgen.
Zoals ik al zei, geen brok.
Alles rauw.
Waarom?
Omdat de maag van de hond nog zo goed als gelijk is aan die van de wolf.
De wolf en daarmee de hond is een carnivoor, zo dien je ze ook te voeren, daar zijn ze op gebouwd. Ze zijn niet gemaakt om brokken te eten, brokken die vol met troep en graan zitten, die de spijsvertering niet in werking stelt.
Graan laat ik zoveel mogelijk achterwege, bij grote hoeveelheden (zoals brok) krijgt de Cocker er last van (af en toe krijgen ze een broodkorstje oid, kleine hoeveelheden, daar reageert hij niet op).
Vers vlees etende honden hebben ook een zuurdere PH waarde in de maag, zoals het hoort.
Geen allergieverschijnselen meer, geen regelmatig terugkerende verstopte anaalklieren, geen voorhuidsontsteking meer.
Betere ontlasting, betere vacht, betere tanden, beter in het doen en laten.
Plezier in het eten (voorheen was de Cocker nogal een moeilijke eter, op vers geen problemen meer mee, hij eet met plezier alles op tot hij niet meer hoeft), wat moeten doen voor het eten, denk aan de darmwerking maar ook aan de tanden.
Daarnaast, niet meer de nadelen die je hebt als je brok voert, zoals dat je nu weet wat je voert, zelf kan bepalen wat je hond krijgt (zoals geen graan), geen troep er meer bij in (denk aan geur, kleur en smaakstoffen, waarom zou dat nodig moeten zijn? en houdbaarheidszooi).
Je hond voeren waarvoor het gemaakt is (carnivoor!), dus vooral vlees en niet vooral graan, niet meer alles doodverhit.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar om met je eigen quote te sluiten:
Nou laat ik het hier maar eens bij laten![]()
-
Lynn
- Actief
Jeetje wat een uitgebreide antwoorden allemaal.
Als ik het zo van jullie lees voer ik eigenlijk heel anders. Ik kan geloof ik het broodje met lever en het blikvoer maar laten zitten. Dat gaf ik hem ook eigenlijk alleen maar omdat hij er zo weg van is.
Toch he, hij heeft gewoon donkerbruine stevige ontlasting, mooie witte tanden, glanzende dikke vacht en hij is slank. Hij is ook erg energiek. Dan moet ik toch wel iets goed doen.
Ik heb van het weekend besloten, zodra de zak die we nu gebruiken op is, stap ik wel over op cavom of prins. Dat moet ik nog even kijken.
Daarbij wil ik blik vlees veranderen in versvlees. Hoe ik dat precies ga voeren en in welke verhoudingen ga ik nog even over nadenken.
Ik lees dat verschillende mensen hier hun versvlees zelf samen stellen. Hoe doen jullie dat dan? Wat gaat er doorheen?
Wat doet dat versvlees nou eigenlijk met je portomonnee?
Hij vind het trouwens heerlijk om af en toe eens wat van onze pot te eten (met mate! is lekkernij) en dat blijf ik wel doen zolang hij er niet ongezond of dik van wordt. Ik eet ook wel eens een koekje.
Als ik het zo van jullie lees voer ik eigenlijk heel anders. Ik kan geloof ik het broodje met lever en het blikvoer maar laten zitten. Dat gaf ik hem ook eigenlijk alleen maar omdat hij er zo weg van is.
Toch he, hij heeft gewoon donkerbruine stevige ontlasting, mooie witte tanden, glanzende dikke vacht en hij is slank. Hij is ook erg energiek. Dan moet ik toch wel iets goed doen.
Ik heb van het weekend besloten, zodra de zak die we nu gebruiken op is, stap ik wel over op cavom of prins. Dat moet ik nog even kijken.
Daarbij wil ik blik vlees veranderen in versvlees. Hoe ik dat precies ga voeren en in welke verhoudingen ga ik nog even over nadenken.
Ik lees dat verschillende mensen hier hun versvlees zelf samen stellen. Hoe doen jullie dat dan? Wat gaat er doorheen?
Wat doet dat versvlees nou eigenlijk met je portomonnee?
Hij vind het trouwens heerlijk om af en toe eens wat van onze pot te eten (met mate! is lekkernij) en dat blijf ik wel doen zolang hij er niet ongezond of dik van wordt. Ik eet ook wel eens een koekje.
-
Lynn
- Actief
-
jidde
Nanni (duitse herderteef van 9 jaar) krijgt 's ochtends 120 gram dog chow light. 's avonds krijgt ze 250 gram Carnibest Light, Duck, pens of 200 gram Rodi.
Nanni was iets te dik, dat is er nu gelukkig af. Ze beweegt nog redelijk veel, maar heeft wel de neiging snel dik te worden. Daarom de light brokken en het versvlees.
Ze krijgt versvlees omdat de ontlasting vele malen beter is geworden. Voorheen 3 grote bergen, nu 1 of 2 drollen.
Tuana (duitse herderteef van bijna 14 weken oud)
's ochtends kreeg ze eerst Bosch puppy, maar dat at ze niet meer graag. We zijn nu overgestapt op Royal Canin, Maxi junior. Tuana krijgt meestal eten wanneer ze honger heeft. als ze bv sochtends alles opheeft, krijgt ze alleen 's avonds nog. Soms eet ze sochtends niet alles op, dan krijgt ze tussen de middag nog wat.
Ze krijgt denk ik 150 gram gemiddeld per dag. Voor het slapen gaan (rond 22.00) krijgt ze ook nog brokken, dan slaapt ze de nacht door.
Tuana krijgt ook versvlees. Zij krijgt op dit moment 330 gram Carnibest of 400 gram duck/rodi.
Beide dames zien er goed uit, ontlasting is prima (bijna nooit aan de dunne of wat dan ook), mooie schone tanden en glimmende vachten
Nanni was iets te dik, dat is er nu gelukkig af. Ze beweegt nog redelijk veel, maar heeft wel de neiging snel dik te worden. Daarom de light brokken en het versvlees.
Ze krijgt versvlees omdat de ontlasting vele malen beter is geworden. Voorheen 3 grote bergen, nu 1 of 2 drollen.
Tuana (duitse herderteef van bijna 14 weken oud)
's ochtends kreeg ze eerst Bosch puppy, maar dat at ze niet meer graag. We zijn nu overgestapt op Royal Canin, Maxi junior. Tuana krijgt meestal eten wanneer ze honger heeft. als ze bv sochtends alles opheeft, krijgt ze alleen 's avonds nog. Soms eet ze sochtends niet alles op, dan krijgt ze tussen de middag nog wat.
Ze krijgt denk ik 150 gram gemiddeld per dag. Voor het slapen gaan (rond 22.00) krijgt ze ook nog brokken, dan slaapt ze de nacht door.
Tuana krijgt ook versvlees. Zij krijgt op dit moment 330 gram Carnibest of 400 gram duck/rodi.
Beide dames zien er goed uit, ontlasting is prima (bijna nooit aan de dunne of wat dan ook), mooie schone tanden en glimmende vachten
-
Charlotte*
- Zeer actief
Hoe zat dat ook alweer.Sjiel schreef:precies, wat bedoel je met het rode gedeelte? wat moet ik me daar bij voor stellen?lupa schreef:?? wat bedoelje?Sjiel schreef:Wat moet ik me daar bij voorstellen?lupa schreef:waar knof goed voor is en dus ook voor wormen ,omdat wormen vlooien en teken een cirkel is
- Juultje
- Vaste gebruiker
Dat klopt, het staat zeker met elkaar in verband:Sandro schreef: Hoe zat dat ook alweer.Dat vlooien en wormen met elkaar in verband staan klopt (ik meen de lintworm) hhmmm, weet niet meer hoe dat precies ging maar het staat wel met elkaar in verband.
De vlo is een tussengastheer voor de lintworm. Een lintworm heeft dus een vlo nodig voor verdere ontwikkeling. De 'rijstekorrels' worden opgenomen door een vlooienlarf, die zich dan weer ontwikkelt tot vlo. Deze vlo wordt dan weer opgegeten door de hond en je hond heeft een lintworm!
Groetjes Jet
- Maartje-Sho
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Lynn
- Actief
Heb gister voor het eerst Smuldier gehaald. Het is nog eens goedkoper dan dat blikvlees ook!
Ze hebben verschillende smaken. Zijn ze allemaal goed? Heb nu 1xpens en 1xvlees.
Een heel bakje geven lijkt me wat veel, er staat geen richtlijn op. Hoeveel zou je een hond van 11 kg geven? Voer je er dan nog brokken bij of brood?
Verkopen ze het eigenlijk alleen in die bakjes? Of ook grotere hoeveelheden?
Ik voer hem nu twee keer per dag. Moet je dan het bakje over de ochtend en avond verdelen of gewoon in de avond het bakje en ochtend brokken ofzo?
Ze hebben verschillende smaken. Zijn ze allemaal goed? Heb nu 1xpens en 1xvlees.
Een heel bakje geven lijkt me wat veel, er staat geen richtlijn op. Hoeveel zou je een hond van 11 kg geven? Voer je er dan nog brokken bij of brood?
Ik voer hem nu twee keer per dag. Moet je dan het bakje over de ochtend en avond verdelen of gewoon in de avond het bakje en ochtend brokken ofzo?
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vindt Smuldier best goed, ik koop altijd hun pens, en mijn honden eten de pens van Smuldier beter dan van Rodi. Ik heb hier 2 honden, met een gewicht van 7 en 22 kilo. Van zo'n bakje pens krijgt de hond van 7 kilo ongeveer een kwart en de hond van 22 kilo drie kwart. Het is geen hoofdvoer van ze, dus ik kijk niet zo nauw naar de hoeveelheid. Ik voer het gewoon in 1 keer, naast hun Rodi. Ze krijgen 2 keer per dag te eten. Volgens mij heeft Smuldier alleen pakjes, tenminste in de supermarkt wel.Lynn schreef:Heb gister voor het eerst Smuldier gehaald. Het is nog eens goedkoper dan dat blikvlees ook!
-
Lynn
- Actief
Ik heb eens op hun site gekeken en ik heb twee bijvoeding pakjes gekocht.
Ik had Petfood moeten hebben want dat is de compleetversie. Nou ja, kan in elk geval kijken hoe het valt bij hem.
Nu is hij wel al wat vers vlees gewens van het afkluiven van mergpijpjes met vlees. Dus ik verwacht eigenlijk dat het wel goed zal gaan. Hij krijgt tijdens het koken ook wel eens wat rauwe kipfilet of rundvlees (snij ik stiekem af voor ik het kruid
)
Ze verkopen wel groter maar dan alleen voor fokkers, groothandelaren, enz.
Hoe komen jullie eigenlijk aan jullie recreatiebotten? Kan ik dat gewoon bij de slagerij vragen? of moet je naar een speciale slagerij?
Ik had Petfood moeten hebben want dat is de compleetversie. Nou ja, kan in elk geval kijken hoe het valt bij hem.
Nu is hij wel al wat vers vlees gewens van het afkluiven van mergpijpjes met vlees. Dus ik verwacht eigenlijk dat het wel goed zal gaan. Hij krijgt tijdens het koken ook wel eens wat rauwe kipfilet of rundvlees (snij ik stiekem af voor ik het kruid
Ze verkopen wel groter maar dan alleen voor fokkers, groothandelaren, enz.
Hoe komen jullie eigenlijk aan jullie recreatiebotten? Kan ik dat gewoon bij de slagerij vragen? of moet je naar een speciale slagerij?
- Patrol
- Zeer actief
-
Lynn
- Actief
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
omdat het goedkoop is & omdat ze niet helemaal duidelijk zijn over wat er precies in zit & ik geloof dat ze geen echt bot gebruiken maar een suplement maar je hoort zoveel gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening en ik ben blij dat smuldier er is ik vindt het super goed mijn honden krijgen het 3 dagen per week en die doen het er heel goed opLynn schreef:Hmm, mischien dan toch maar eens daar vragen. Eerst maar eens kijken of het meneer bevalt..![]()
Hoe bevalt het bij jou?
Ik lees hier op het forum trouwens dat mensen van het versvleesvoeding smuldier als een van de slechtste beschouwen. Waarom eigenlijk?

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Wat/hoe voeren jullie de hond?
Hoi Lynn,Lynn schreef:Na wat topics gelezen te hebben over voeding heb ik een aantal vragen gekregen die ik graag aan iedereen zou willen stellen.
- Hoeveel en wat voeren jullie je hond? Waarom? Bij welke beweging/energieverbruik?
- Waarom zou een geperste brok (zoals Cavom) goed/slecht zijn (ik heb ze alletwee gelezen)?
- Hoevaak voeren jullie vers vlees? Waarom is het eigenlijk precies nodig?
Nou laat ik het hier maar eens bij laten
- Hier krijgen de dogjes door de week Cavom. Dit, omdat het een natuurlijke brok is en omdat het een geperste brok is en dus uit elkaar valt in de maag.
De dogjes lopen hier naast vier wat kortere rondes altijd één lange wandeling per dag van minimaal een uur in het bos waar ze naar hartelust kunnen racen als ze dat willen.
- Ik heb bewust voor een geperste brok gekozen, omdat deze uit elkaar valt in de maag. Dit met het oog op de maagtorsies, hoewel dat nog geen 100% garantie biedt natuurlijk.
- In het weekend krijgen de dogjes hier vers vlees (Carnibest). Vers vlees is niet persé nodig, maar wel erg goed en gezond. (En ze vinden het ook nog eens erg lekker.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Lynn
- Actief
Dank jullie wel voor alle antwoorden trouwens. Erg interessant.
Ik heb gister voor het eerst versvlees van Smuldier gevoerd. Een half bakje omdat hij in de ochtend al brokjes had gehad.
Hij vond het lekker! Hij had het in 30 seconde op en kwam nog zeker vier keer terug om te kijken of er echt niks meer in zat.
Hij stuitte alleen op een wat groter stukje bot, klein kiezelsteentje zegmaar, en hij vond dat maar raar.
Toen zijn vlees op was moest zelfs dat stukje er maar aan geloven en nu heeft hij er geen problemen meer mee.
Van het weekend komt de zak geperste brokken, maar van welk merk moet ik nog even kijken, Prins of Cavom.
Ik heb gister voor het eerst versvlees van Smuldier gevoerd. Een half bakje omdat hij in de ochtend al brokjes had gehad.
Hij vond het lekker! Hij had het in 30 seconde op en kwam nog zeker vier keer terug om te kijken of er echt niks meer in zat.
Hij stuitte alleen op een wat groter stukje bot, klein kiezelsteentje zegmaar, en hij vond dat maar raar.
Van het weekend komt de zak geperste brokken, maar van welk merk moet ik nog even kijken, Prins of Cavom.
- DogoDonna
- Actief
Ik voer Donna ook geperste brokken van Garvo 'Fyto Dog' http://www.garvo.nl, super goede brokken (ziet er uit als paardenbrokken). Zonder kunstmatige toevoegingen!! Donna is erg gevoelig op voedsel, dit zijn de enige brokken die ze verdraagt, vers gaat ook goed maar dan ben ik 100 euro in de maand kwijt. Ik geloof dat BARFen goedkoper kan zijn, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.Lynn schreef:Dank jullie wel voor alle antwoorden trouwens. Erg interessant.
Hij stuitte alleen op een wat groter stukje bot, klein kiezelsteentje zegmaar, en hij vond dat maar raar.Toen zijn vlees op was moest zelfs dat stukje er maar aan geloven en nu heeft hij er geen problemen meer mee.
Nadeel: ze zijn niet in iedere winkel te koop
Dogo's zijn geweldig

-
Lynn
- Actief
Ik wil hem 3 dagen per week vers voeren en dan kom ik op 7 euro per maand uit. Voor de brokken natuurlijk meer want die krijgt hij dan iets vaker.
Ik heb dan ook best een kleine hond hoor, 11 KG.
Morgen ga ik ook eens een slager zoeken die mij een recreatiebot wil verkopen... Geen idee waar ik zoeken moet hier, maar ik begin eens in de goudengids en bij de keurslager op het winkelcentrum. Hij moet vast anders slagers weten die zelf slachten. En misschien heb ik geluk en geeft hij ze wel.
Morgen ga ik ook eens een slager zoeken die mij een recreatiebot wil verkopen... Geen idee waar ik zoeken moet hier, maar ik begin eens in de goudengids en bij de keurslager op het winkelcentrum. Hij moet vast anders slagers weten die zelf slachten. En misschien heb ik geluk en geeft hij ze wel.
- DogoDonna
- Actief
Ik gaf Donna een tijdje Rodi en dat is erg duur vandaar. Ze weegt ruim 40 kilo. Maar ik denk dat ik toch weer eens een Pens-dag per week ga invoeren.Lynn schreef:Ik wil hem 3 dagen per week vers voeren en dan kom ik op 7 euro per maand uit. Voor de brokken natuurlijk meer want die krijgt hij dan iets vaker.
Dogo's zijn geweldig

- DogoDonna
- Actief
-
bianca83
- Zeer actief
-
Lynn
- Actief
Juist.
Ik gaf hem altijd een mergpijpje die je in de supermarkt kan kopen, maar dat is erg duur.
Heb wel een islamitische slager in de binnenstad gevonden. ga het daar eens proberen voor een knie ofzo.
Heeeeeeel soms verkopen ze het bij de c1000 ook. Daar ken ik het van. Dan kun je uit een gote diepvrieskast een bot uitzoeken voor 50 cent of een euro ofzo.
Ik gaf hem altijd een mergpijpje die je in de supermarkt kan kopen, maar dat is erg duur.
Heb wel een islamitische slager in de binnenstad gevonden. ga het daar eens proberen voor een knie ofzo.
Heeeeeeel soms verkopen ze het bij de c1000 ook. Daar ken ik het van. Dan kun je uit een gote diepvrieskast een bot uitzoeken voor 50 cent of een euro ofzo.
- DogoDonna
- Actief
En krijgen ze geen botsplinters binnen danLynn schreef:Juist.
Dogo's zijn geweldig

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, een vers bot.DogoDonna schreef:Lynn schreef:een recreatiebotwat is dat, een kluif?
Groetjes, Karen
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Lynn
- Actief
Nou het eerste bakje versvlees is erdoorheen. Geen diarree gezien, mooie ontlasting. Dat is een goed begin.
Ben gister drie slagers afgeweest. De eerste beende niet zelf uit, stuurde me door naar een keurslager wat verderop. Die beende ook niet zelf uit. Naar de islamitische slager gegaan, geeft geen botten mee...
Ik wil zo graag wat lekkers voor mijn hondje halen.
Volgende week verder zoeken. Heb het nu maar op een mergpijpje in tweeen van de c1000 gehouden.
Ben gister drie slagers afgeweest. De eerste beende niet zelf uit, stuurde me door naar een keurslager wat verderop. Die beende ook niet zelf uit. Naar de islamitische slager gegaan, geeft geen botten mee...
Volgende week verder zoeken. Heb het nu maar op een mergpijpje in tweeen van de c1000 gehouden.
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
Als je zoveel slagers in de buurt heb woon je denk ik in een stad, althans je doet daar je boodschappen. Wellicht kan je eens op zoek gaan naar een slachthuis/slachterij? Daar hebben ze pens en botten in overvloed.Lynn schreef:Nou het eerste bakje versvlees is erdoorheen. Geen diarree gezien, mooie ontlasting. Dat is een goed begin.
Ben gister drie slagers afgeweest. De eerste beende niet zelf uit, stuurde me door naar een keurslager wat verderop. Die beende ook niet zelf uit. Naar de islamitische slager gegaan, geeft geen botten mee...Ik wil zo graag wat lekkers voor mijn hondje halen.
Succes
-
Lynn
- Actief
Kun je het daar ook gewoon meekrijgen?BessieTurf schreef:Als je zoveel slagers in de buurt heb woon je denk ik in een stad, althans je doet daar je boodschappen. Wellicht kan je eens op zoek gaan naar een slachthuis/slachterij? Daar hebben ze pens en botten in overvloed.Lynn schreef:Nou het eerste bakje versvlees is erdoorheen. Geen diarree gezien, mooie ontlasting. Dat is een goed begin.
Ben gister drie slagers afgeweest. De eerste beende niet zelf uit, stuurde me door naar een keurslager wat verderop. Die beende ook niet zelf uit. Naar de islamitische slager gegaan, geeft geen botten mee...Ik wil zo graag wat lekkers voor mijn hondje halen.
Succes
- BessieTurf
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
-
Lynn
- Actief
Ja ik snap dat ze er geld voor willen, maar ik wist niet dat ze daar ook dingen voor particulieren verkochten.BessieTurf schreef:Nee, maar wel voor een zacht prijsje kopen. Plus dat je dan echt vers spul hebt.Lynn schreef:Kun je het daar ook gewoon meekrijgen?BessieTurf schreef:Wellicht kan je eens op zoek gaan naar een slachthuis/slachterij? Daar hebben ze pens en botten in overvloed.
Succes
Groetjes, Petra
Ik ga eens op zoek naar een slachterij...