Senta schreef:IK zou zeggen lees zelf eens!!!!
Ik heb het zelf geschreven schat, als ik niet weet wat er staat dan weet niemand dat.
Ik ben helemaal niet tegen fokken van welke ras dan ook. Wel tegen dat plan om een hond uit het "oerwoud" weg te rukken om er misschien een nestje mee te fokken.
Waar denk je dat elke ander ras vandaan komt? Uit een woonwijk waar jij woont? Je denkt toch niet dat een basenji op de bank ontstaan is? Of een herder in een achtertuin?
Ik verbaas me gewoon over het gebrek aan reacties van al die mensen die wel op hun achterste benen staan als iemand eens een keer een nestje wil hebben van twee leuke hondjes die aan de omstandigheden in Nederland gewend zijn.
Ik zie weinig verschil in jouw plannetje of die twee leuke hondjes. Daar kan tenslotte ook weer een nieuw ras uit voort komen.
Misschien is het verschil dat dit al een ras is? Heb je daar al wel eens aan gedacht? Twee bastaardherders of foxjes op mekaar zetten is iets heel anders, neem dat maar gewoon van me aan als het met uitleg niet lukt verder.
Je hoeft mij niet te vertellen dat elk ras een kruising is, ik heb helemaal niets tegen kruisingen mijn figuren zijn zelf allemaal kruisingen., maar omdat ik mijn Duitse herder x mechelse herder zo'n fantastische hond vind ga ik er nog niet mee "fokken" al zou dat uit kunnen groeien tot een geweldig nieuw ras.
NOGMAALS! Ik pluk geen straathonden van de straat om er een ras van te maken. De honden waar ik het over heb zijn zuiverder gebleven dan het hele ras Mechelse herder. Die zijn zo uniform en oud dat dat de beste vorm van een ras genoemd mag worden, het oudste, zuiverste gefokt ras is de oerhond die in die vorm nog steeds zuiver rondloopt.
Denk eens aan de sloughi, saluki en afghaan om maar wat te noemen. De honden die daar door rondtrekkende nomaden voor de jacht gebruikt worden. Dat kan je een soort van vergelijken met waar ik het over heb.
Of mag je die ook niet hebben? Zijn dat ook honden die uit de woestijn gerukt zijn en hier tot een ras vermaakt in jouw ogen. Door mensen die maar wat vermeerderen zoals je dat noemt?
Ik begrijp echt niet welk deel je mist in waar ik over praat op dit moment maar als je het nu nog niet ziet denk ik dat we het gewoon zo moeten laten.
Ik zal dan een ras fokken en jij denkt dat dat gelijk staat aan vermeerderen van bastaardhonden in Nederland, prima toch, ik vind het best