Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor kruising is dit? (mijn vorige hond)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Je hebt hem toevallig niet uit een asiel? Ik ken ook zo'n hond.
Ik ga met Marc zijn mening mee. Onherleidbaar van alles wat hond :ok:
Leuke hond hoor kan aardig paardrijden :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou nou waneer krijgen we het juiste andword ik geef het op :denken:
Afbeelding
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Kooikerhondje x Collie ?????? :denken:

Een flatcoat is dus echt geen golden in een ander kleurtje he? Zijn 2 verschillende rassen, beide retrievers maar totaal verschillend!
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Wat leuk zeg om al die gissingen te lezen. De mensen die het juiste antwoord willen hebben moet ik teleurstellen. Dibbes kwam uit het asiel in Zwolle en is opgepikt uit de binnenstad als zwerfhond. Wij weten het dus ook niet. Zelf denken we dat er in ieder geval tekkel in zat. Dit zie je terug in de kleur, iets in de kop, maar ook in het karakter van Dibbes. We dachten dat er daarnaast ook wetterhoun in zat, omdat hij toch vrij stevig gebouwd was, hij veel krullen had en een krulstaart had. Wat er verder inzat blijft raden ik heb in ieder geval wel leuke ideeën gehoord van jullie.

Leuk dat er honden zijn die zoveel op Dibbes lijken. Beertje ook, maar hij is volgens mij wel een stuk groter of niet?
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, Beertje is een stukje groter, op zijn beste leeftijd was hij 57 cm, nu nog maar 55 ofzo. :smile:
En ik vind Dibbes een prachthond om te zien, echt helemaal mijn tiepje. :mrgreen: :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

johan1969 schreef:en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje. :-)
:roll: :roll:
johan1969 schreef:De golden retriever is ontstaan uit de blonde pups die soms in nesten van Flatcoated retrievers voorkwamen
:roll: :roll: :roll: :roll:
johan1969 schreef:Tot 1969 mochten labradors en goldens gewoon door elkaar gefokt worden.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

:eek:

Enne Dibbes? Prachthondje. Eerste foto deed me ook aan de Toller denken :wink:
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik denk ook dat beide ouders al kruisingen waren, maar ik zie er wel iets van een kooiker en markiesje in terug.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Marion. schreef:
johan1969 schreef:en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje. :-)
:roll: :roll:
johan1969 schreef:De golden retriever is ontstaan uit de blonde pups die soms in nesten van Flatcoated retrievers voorkwamen
:roll: :roll: :roll: :roll:
johan1969 schreef:Tot 1969 mochten labradors en goldens gewoon door elkaar gefokt worden.

Ja Marion, kunnen we nog heel wat van leren als Goldenliefhebbers zijnde :roll: :roll: :roll:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Dibbes schreef:Wat leuk zeg om al die gissingen te lezen. De mensen die het juiste antwoord willen hebben moet ik teleurstellen. Dibbes kwam uit het asiel in Zwolle en is opgepikt uit de binnenstad als zwerfhond. Wij weten het dus ook niet. Zelf denken we dat er in ieder geval tekkel in zat.
Waarom denk je teckel? Zijn korte poten zie ik nog niet terug komen?

Hoe was zijn karakter? Daaruit kun je misschien ook het e.e.a. afleiden.

Enneh, ik weet meerdere kooikerhondje X markiesjes (hebben ze ooit geprobeerd om een ras van te maken, Gredin oid), die er zo qua uitstraling uit zagen. Meestal wel met een sluikere vacht, maar bij het kooikerhondje kwam tot een jaar of tien geleden een vacht met lichte krullen ook nog wel eens voor.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Branka schreef:
Marion. schreef:

Ja Marion, kunnen we nog heel wat van leren als Goldenliefhebbers zijnde :roll: :roll: :roll:
Inderdaad. Nu snap ik eindelijk waarom iedereen die Page-pup voor een Golden aan ziet. Dat filmpje is vast uit 1969 toen ze nog door elkaar gefokt mochten worden :smile:
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

Hoi Allemaal,
en dan ben ik even laat met een reactie hier maar voor wie het leuk vind kijk mijn Spike!
Wij weten wel de kruising en al is dibbes dan gekrulder ze lijken goed.

Spike is een kruising van een duitse staander - cooiker en een duitse staander cocker.
De eigenaren van het teefje hebben bewust een kruising met een duitse staander bij hun hond gezocht. De cooiker zit in de mama waar Spike dus heel veel op lijkt al was mama wat groter. Spike is nu 13 maand dus wie weet wordt hij nog wat forser we zullen zien.

groetjes Eefje
Dibbes
Zeer actief

Dus waarschijnlijk zal er in Dibbes ook iets van Kooiker in hebben gezeten. Maar hij is wel veel forser gebouwd dan een kooiker, dus er blijft nog steeds raadwerk over.

Ik vind het ook wel leuk als de mensen die een look-a-like hebben een foto willen plaatsen. Ik zit namelijk altijd naar look-a-likes te kijken, maar zoals sommige honden hier op Dibbes lijken ben ik ze nog niet "live" tegengekomen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

En dan kom je iemand tegen met een look-a-like en dan vraag je: wat voor kruising is uw hond? Dan weten ze het niet en ben je dus niets opgeschoten, behalve dan dat je weet dat er nog meer mensen zijn met zo'n hond. :smile: Dat hebben wij dus jarenlang met Beertje gehad, tot we een kruising toller tegen kwamen en wat echte tollertjes. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dibbes
Zeer actief

Roelfien schreef:En dan kom je iemand tegen met een look-a-like en dan vraag je: wat voor kruising is uw hond? Dan weten ze het niet en ben je dus niets opgeschoten, behalve dan dat je weet dat er nog meer mensen zijn met zo'n hond. :smile: Dat hebben wij dus jarenlang met Beertje gehad, tot we een kruising toller tegen kwamen en wat echte tollertjes. :mrgreen:
Ik kwam vandaag een look-alike tegen en die mevrouw wist inderdaad niet wat voor ouders de hond had gehad :roll: .
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Johan 1969, waar haal je in godsnaam je informatie vandaan? Volgens mij een hoop natte vinger werk...... ... in ieder geval een hoop blabla :blah: Tja de eerste foto dacht ik in eerste instantie teckel, maar verder op dacht ik toch meer aan iets markiesachtigs, of iets retrieverachtigs....
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Dibbes schreef:Dus waarschijnlijk zal er in Dibbes ook iets van Kooiker in hebben gezeten. Maar hij is wel veel forser gebouwd dan een kooiker, dus er blijft nog steeds raadwerk over.
Hoezo forser gebouwd dan een kooiker? Ken genoeg kooikers van boven de 45 cm schofthoogte. Die wegen dan een kilo of 15, hebben goede verhoudingen en zijn rastypisch.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”