Ik ga met Marc zijn mening mee. Onherleidbaar van alles wat hond

Leuke hond hoor kan aardig paardrijden

Moderator: moderatorteam
johan1969 schreef:en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.![]()
johan1969 schreef:De golden retriever is ontstaan uit de blonde pups die soms in nesten van Flatcoated retrievers voorkwamen
johan1969 schreef:Tot 1969 mochten labradors en goldens gewoon door elkaar gefokt worden.
Ja Marion, kunnen we nog heel wat van leren als Goldenliefhebbers zijndeMarion. schreef:johan1969 schreef:en een Flatcoat is gewoon een golden retriever met een ander kleurtje.![]()
![]()
![]()
johan1969 schreef:De golden retriever is ontstaan uit de blonde pups die soms in nesten van Flatcoated retrievers voorkwamen![]()
![]()
![]()
![]()
johan1969 schreef:Tot 1969 mochten labradors en goldens gewoon door elkaar gefokt worden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom denk je teckel? Zijn korte poten zie ik nog niet terug komen?Dibbes schreef:Wat leuk zeg om al die gissingen te lezen. De mensen die het juiste antwoord willen hebben moet ik teleurstellen. Dibbes kwam uit het asiel in Zwolle en is opgepikt uit de binnenstad als zwerfhond. Wij weten het dus ook niet. Zelf denken we dat er in ieder geval tekkel in zat.
Inderdaad. Nu snap ik eindelijk waarom iedereen die Page-pup voor een Golden aan ziet. Dat filmpje is vast uit 1969 toen ze nog door elkaar gefokt mochten wordenBranka schreef:Ja Marion, kunnen we nog heel wat van leren als Goldenliefhebbers zijndeMarion. schreef:johan1969 schreef:Tot 1969 mochten labradors en goldens gewoon door elkaar gefokt worden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kwam vandaag een look-alike tegen en die mevrouw wist inderdaad niet wat voor ouders de hond had gehadRoelfien schreef:En dan kom je iemand tegen met een look-a-like en dan vraag je: wat voor kruising is uw hond? Dan weten ze het niet en ben je dus niets opgeschoten, behalve dan dat je weet dat er nog meer mensen zijn met zo'n hond.Dat hebben wij dus jarenlang met Beertje gehad, tot we een kruising toller tegen kwamen en wat echte tollertjes.
Hoezo forser gebouwd dan een kooiker? Ken genoeg kooikers van boven de 45 cm schofthoogte. Die wegen dan een kilo of 15, hebben goede verhoudingen en zijn rastypisch.Dibbes schreef:Dus waarschijnlijk zal er in Dibbes ook iets van Kooiker in hebben gezeten. Maar hij is wel veel forser gebouwd dan een kooiker, dus er blijft nog steeds raadwerk over.