Als elk nest bullmastifs 10.000 euro extra inleg vraagt bestond het ras natuurlijk niet meer. Niemand gaat 10.000 euro op een nest toeleggen behalve als je veel van je hond houdt en net alle pech van de wereld hebt. Overigens vind ik het overlijden van een aangehouden teef, het ziek worden van de moeder en het showen ed allemaal helemaal niks met de fok en dat nest te maken hebben. Dat is hobby en goed zorgen voor je honden. Mijn hond kan ook 2000 euro kosten maar dat zou ik dus niet verrekenen in een nest als ze een rashond was en pups kreeg, dat heeft iedere hondenbezitter wel een keer en hoort bij het hebben van honden.
Ik blijf me anders nl afvragen waarom een fokker van een minder populair ras al die kosten niet heeft en ook wat over kan houden aan een nestje afghanen om maar wat te noemen. Misschien is de bullmastif wel een erg ziek ras en dan is de vergelijking niet ok. Maar met bullen bedoel ik ook oa de $$$$$$ ambull !!!!!. 12 pups is doodnormaal, bevallen is meestal geen probleem en 1200 euro is bijna de minimumprijs. Als dat geen slaatje slaan is weet ik het niet meer.