Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dekking

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cyn.visser schreef:nog even ter info: ik ben geen verwende puber maar een volwassen moeder van 36 jaar en aangezien mijn man in de wao zit en ik thuis ben hebben we zeeen van tijd om ze tot een goede hond op te voeden, ik heb m,n hele leven al tussen de honden gezeten en heb altijd gezegd dat ik ooit een nestje wil. en gaat die wens dus in vervulling hoop ik. met alles wat erbij hoort (hoe triest ook)
zeker triest ja,je weet totaal niet wat je op je hals haalt je weet heg nog steg van genetica en aanverwanten je zet luk raak 2 honden op elkaar
je ben totaal bezig met je eigen bevredeging zonder na te denken wat je voor het ras doet.
je bent dan ook in mijn ogen een simpele vermeerderaar die niet verder kijkt dan haar eigen neus lang is, je weet totaal niet waar je mee bezig bent,en je zal hier dan ook zeker geen andwoord op je vragen krijgen hoe simpel ze ook zijn die zelfs voor een net afgestudeerde DA te beandwoorden zijn.
dus wat je moet die is lekker ergens anders gaan knoeien waar ze er niet zo over vallen als hier want mensen zoals jij zijn mensen die een ras in 1 combinatie een ras 20 jaar terug zetten.

mol :8):
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

cyn.visser schreef:nog even ter info: ik ben geen verwende puber maar een volwassen moeder van 36 jaar en aangezien mijn man in de wao zit en ik thuis ben hebben we zeeen van tijd om ze tot een goede hond op te voeden, ik heb m,n hele leven al tussen de honden gezeten en heb altijd gezegd dat ik ooit een nestje wil. en gaat die wens dus in vervulling hoop ik. met alles wat erbij hoort (hoe triest ook)
Oh, vergeet mijn eerdere antwoord maar.
Jij noemt jezelf volwassen?
Vind jij het volwassen om tegen beter in lekker je zin door te drammen omdat jij het zo leuk vind?
Zijn wel veel woorden "jij" he?

Jij bent dus nr 100 waarmee ik mijn neus stoot.

Ik ga toch echt het idee krijgen dat de mensheid totaal verknipt is :roll:

Sorry, maar barst er maar in.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
cyn.visser
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door cyn.visser »

antwoord is met een t
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

cyn.visser schreef:antwoord is met een t
en je bent nog zielig ook

mol :8):
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

basil schreef:
:denken:
Ach ja, dat noemt volwassen :kotz:
Ze lapt hele stukken tekst aan haar laars en kan alleen dit antwoorden.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

basil schreef:
Daphne schreef:
basil schreef:
:denken:
Ach ja, dat noemt volwassen :kotz:
Ze lapt hele stukken tekst aan haar laars en kan alleen dit antwoorden.
ja en dan verbetert ze zichzelf nog fout ook :smile: :smile: :smile:
Tuurlijk en broodfokker moet je ook nog even leren schrijven.
Ik ben cyn.visser, 36 jaar en ben broodfokker........mag het ook brootfokker zijn :smile: ik vermeeder hondjes voor de lol en om de asiels te vullen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

cyn.visser staat inmiddels helaas op de zwarte lijst.
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Twee Yorkies op elkaar zetten heeft weinig met fokken te maken.
Ik kan je maar 1 advies geven:

DOE HET NIET!!!!!!!!!!!

Dat is alles wat ik erover te zeggen heb!
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ik ken best voorstellen dat je met het idee loopt om een nestje te fokken... :neenee: MAAR...
Luister dan alsjeblief naar mensen die uit ondervinding spreken of die goede raad willen geven.
Toen ik jaaaaaaren geleden mijn eerste maltezertjes had wilde ik er ook een nestje van.
Zou toch LEUK zijn, dacht ik toen. Ik zag alleen maar de VOORDELEN, hoe schattig en we houden er eentje bij en dan hebben we dat ook eens meegemaakt, precies of 't was allemaal poepsimpel. Over de NADELEN had ik nauwelijks gedacht. Wat er komt bij kijken, wat er fout kan gaan, welke voorwaarden er moeten vervuld worden om gezonde pups op de wereld te zetten enz...
Gelukkig ben ik meteen gaan rondvragen en rondbellen om informatie, ook bij fokkers van maltezers en bij de rasvereniging.
Vermits ik geen gezondheidscertificaten en een degelijke stamboom kon voorleggen van beide honden, werd mij om deze en nog wel een hoop andere redenen afgeraden om te fokken.
Dat hoorde ik natuurlijk liever niet zeggen.:roll:
Maar ik heb hier gelukkig wel goed over NAGEDACHT en het gezonde verstand heeft het gelukkig gehaald...:mrgreen: Ik heb toe besloten NOOIT te fokken met die hondjes.
Ga ook eens met fokkers praten, bel eens met de rasvereniging, met mensen die er ondervinding mee hebben.
Ik hoop dat je eens echt goed hierover zal gaan nadenken en hier hopelijk dus NIET :neenee: mee doorgaat.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

na alles wat al gezegt is vraag ik me nog wat dingen af. Hebben de honden erkende stambomen? voldoen de honden wel aan de rastandaard, het feit dat "men"ze zou herkennen als yorken hoeft nog niet te betekenen dat ze aan de rasstandaard voldoen uiteraard, heb je ze wel op alle aandoeningen die binnen het ras york voorkomen laten testen? ik denk dan aan oogaandoeningen en eventueel patella e.d.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je hebt overigens best kans dat het teefje al zwanger is, ondanks dat het reutje hoofdzakelijk buiten haar notedopje zwiebert met zijn olienootje. :roll:
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

:kotz: :kotz: :kotz: dat zo'n :idea: zomaar in je opkomt, zonder ook maar enigszins na te denken...
zat je je zomaar eens te vervelen op een regenachtige dag...
Goh wat zal ik vandaag toch weer eens doen..... :denken:
Ja, ik weet het :idea: ik ga lekker reu- en teeflief op elkaar zetten...
Misschien kan ik zo nog wat centjes verdienen ook.... :boos: :boos: :boos:
Ronduit om van te :kotz:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Wil de hond schreef:Je hebt overigens best kans dat het teefje al zwanger is, ondanks dat het reutje hoofdzakelijk buiten haar notedopje zwiebert met zijn olienootje. :roll:
:denken: Heb jij kinderen Wil? Ik heb zelden iemand zo omslachtig de daad zien omschrijven :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Boelie schreef:Twee Yorkies op elkaar zetten heeft weinig met fokken te maken.
Ik kan je maar 1 advies geven:

DOE HET NIET!!!!!!!!!!!

Dat is alles wat ik erover te zeggen heb!
Je heb het begin van de topic toch gelezen, het olienootje heeft al in het dopje gezeten, al was het maar twee tellen, het is absoluut niet altijd nodig dat ze een halfuur vast hoeven te zitten.

Soms zit dat olie nootje maar net in het dopje en spuit hij zijn vruchtbare zaad al , dus het is nu afwachten.

Het is wel spannend en zo leuk voor de kinderen, vooral als ze net geboren en nat zijn, even de moeder buiten zeten en dan maar spelen met het natte pupje, en het leukste is om de pup net weg te trekken als die voor het eerst wil drinken , ja dat wordt lol en een belevenis zeg.

Gr Bertus.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik kan me alleen maar aansluiten bij alle advies wat je al gekregen hebt.

Hoe kun je zo onverantwoordelijk zijn?? Heb je ook maar kinderen genomen omdat de buren ze ook hebben??
cyn.visser
geregistreerd lid

jullie zijn allemaal ziek om zulke pijnlijke reacties te geven. het enigste wat ik vraag is advies!!!! en me zo af laten bekken door een stelletje druiloren is niet waar ik op heb zitten wachten. ik heb al diverse emails gehad waaruit blijkt dat jullie niet helemaal tof zijn. ik hoop voor jullie beestjes dat het niet doorslaat en denk goed na voordat je een simppele liefhebbende dierenvriend zo de grond in boort!! ik kan het naast me neer leggen, maar er zullen zat mensen zijn die zich laten imponeren door jullie gedrag. over kinderachtig gesproken, bah. zieltjes.ga in vrede en de ballen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

:smile: :smile:
Waarom heb ik zulke emailtjes nou nooit gekregen :boos:

Maar ff serieus.
Er wordt gevraagd waarom je wil fokken. En om te zeggen: dat is leuk voor de kinderen, is onzin.
Kinderen vinden het hoogstens 1 week leuk, daarna willen ze iets anders. En wat doe je dan met de pups?

Er kan zooooo veel fout gaan, wat alles behalve leuk si voor de kinders. Moeder kan dood gaan, pups kunnen doodgaan, er kunnen mismaakte pups geboren worden. Allemaal geen leuke dingen, niet waar?
cyn.visser
geregistreerd lid

ben je er ook zo een met van die maffe uitspraken?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ja het kan er hier hard aan toe gaan, en das niet omdat mensen het zoo leuk vinden om ff lekker iemand DE WAARHEID te zeggen, veel al zijn degene van wie de reacties komen fokkers, die weten dat een nestje meer is als alleen maar leuk, je zou er ook juist van kunnen leren, verdiep je erin en als je het dannog steeds leuk vind, kom dan weer eens terug...ik heb teven dood zien gaan bij de bevalling, pups met ellende, nou nou wat leuk zeg :roll:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Kijk ik heb ook kinderen en idd jonge dieren altijd leuk om te zien.
Zelf ga ik met mijn kinderen naar een asiel en leg uit waarom dieren hier zitten en dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun acties.

Daar ga je toch geen onverantwoord nestje voor op de wereld zetten :denken: omdat je kinderen iets leuk vinden.
en als je email gehad zou hebben gehad over hoe erg het hier allemaal is begrijp ik je komst op dit forum niet helemaal.
Zoek dan gewoon bij Google op hoe je een broodfokker moet worden.
Wees nou eens verstandig, lees de antwoorden goed door en laat je hondje nog steriliseren voor dat alle ellende begint.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

cyn.visser schreef:jullie zijn allemaal ziek om zulke pijnlijke reacties te geven. het enigste wat ik vraag is advies!!!! en me zo af laten bekken door een stelletje druiloren is niet waar ik op heb zitten wachten. ik heb al diverse emails gehad waaruit blijkt dat jullie niet helemaal tof zijn. ik hoop voor jullie beestjes dat het niet doorslaat en denk goed na voordat je een simppele liefhebbende dierenvriend zo de grond in boort!! ik kan het naast me neer leggen, maar er zullen zat mensen zijn die zich laten imponeren door jullie gedrag. over kinderachtig gesproken, bah. zieltjes.ga in vrede en de ballen
Sorry, maar ik kan me hierdoor niet aangesproken voelen eigenlijk.
Lees mijn stuk (en die van anderen ook trouwens) nog maar eens door en zie hoe serieus en weloverwogen mijn advies in jouw richting is.
Niets ziek, gewoon feiten en de waarheid! Als je dat niet WILT zien heeft het mijns inziens niet eens nut om je vragen hier te stellen....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Suzanne de Lange schreef:
cyn.visser schreef:jullie zijn allemaal ziek om zulke pijnlijke reacties te geven. het enigste wat ik vraag is advies!!!! en me zo af laten bekken door een stelletje druiloren is niet waar ik op heb zitten wachten. ik heb al diverse emails gehad waaruit blijkt dat jullie niet helemaal tof zijn. ik hoop voor jullie beestjes dat het niet doorslaat en denk goed na voordat je een simppele liefhebbende dierenvriend zo de grond in boort!! ik kan het naast me neer leggen, maar er zullen zat mensen zijn die zich laten imponeren door jullie gedrag. over kinderachtig gesproken, bah. zieltjes.ga in vrede en de ballen
Sorry, maar ik kan me hierdoor niet aangesproken voelen eigenlijk.
Lees mijn stuk (en die van anderen ook trouwens) nog maar eens door en zie hoe serieus en weloverwogen mijn advies in jouw richting is.
Niets ziek, gewoon feiten en de waarheid! Als je dat niet WILT zien heeft het mijns inziens niet eens nut om je vragen hier te stellen....
dit is weer zo iemand, of zo lijkt het dan :wink: , die alleen maar leest wat ze wil lezen.........
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Mmmm, je bent weinig geloofwaardig.
AfbeeldingAfbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nou ik ben al langere tijd op het forum (hoofdzakelijk lezende) en gaat het er soms heftig aan toe. Maar in dit geval kan ik niet anders zeggen dan dat de luitjes wel verdraaides gelijk hebben.

Fokken doe je met verstand en liefde en NIET omdat het leuk is voor de kinderen. Helaas lopen er zoals jij als genoeg idioten rond die op deze wijze een nestje fokken. Denk je nou daadwerkelijk dat het de beste manier is om zo maar een reu op een teefje te zetten? Hoe dom kan een mens dan zijn. Fokken is meer dan een leukheidsfactor! Er komt ook nog gezond verstand bij kijken en verstand van genmateriaal, veel vrije tijd en inzet. Maar dat zal je vanzelf wel merken. Leuk 3 nachten op of zo voor de naderende bevalling.(of laat je dat de kinderen doen? ) En wat als het misgaat met de moeder?? Of met de pups???

Bezint eer ge begint er is al genoeg ellende in de rassen die er loopt op de wereld en dus ook bij de york!
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

ladybird schreef:Nou ik ben al langere tijd op het forum (hoofdzakelijk lezende) en gaat het er soms heftig aan toe. Maar in dit geval kan ik niet anders zeggen dan dat de luitjes wel verdraaides gelijk hebben.

Fokken doe je met verstand en liefde en NIET omdat het leuk is voor de kinderen. Helaas lopen er zoals jij als genoeg idioten rond die op deze wijze een nestje fokken. Denk je nou daadwerkelijk dat het de beste manier is om zo maar een reu op een teefje te zetten? Hoe dom kan een mens dan zijn. Fokken is meer dan een leukheidsfactor! Er komt ook nog gezond verstand bij kijken en verstand van genmateriaal, veel vrije tijd en inzet. Maar dat zal je vanzelf wel merken. Leuk 3 nachten op of zo voor de naderende bevalling.(of laat je dat de kinderen doen? ) En wat als het misgaat met de moeder?? Of met de pups???

Bezint eer ge begint er is al genoeg ellende in de rassen die er loopt op de wereld en dus ook bij de york!
Dat niet alleen.

Er zijn fokkers jaren lang bezig met goede lijnen, dan heb je kans dat er straks met de nakomelingen van deze pups een vermenging komt ook weer door even leuk fokken , dat dat uitgekiende fokmateriaal in een klap te niet is gedaan, ze moeten n iet alleen naar gezond kijken maar naar de broodnodige genen en erfelijke aan doeningen enz, zijn die hondjes gespiegeld, zijn ze onderzocht op HD, hebben ze het juiste gebit enz enz , hoe zit het met de afstamming.

Gr Bertus.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ok, misschien komen een aantal mailtjes wat hard aan, maar helaas de waarheid is hard...

De mensen die je hier wijzen op de punten die van groot belang zijn bij het fokken,
doen dat echt niet om je te jennen,
maar gewoon om je HEEL DUIDELIJK te maken dat je goed moet nadenken en je moet verdiepen
in een hoop materiaal (erfelijke afwijkingen, genenpole, bloedlijnen, mogelijke complicaties etc.)
Bij GOED fokken komt nou eenmaal meer kijken dan alleen maar 2 hondjes op elkaar zetten.

Ik ben alleen bang, dat dit toch weer een gevallletje is van:
Je kunt lullen als Brugman, maar mijn oogkleppen gaan gewoon weer op en hop gaan met die hap!
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Niet huilen.
Je wilt advies en dat krijg je!
Je klinkt als een verwend kind wat eens een keer niet z'n zin krijgt.
Kwak jij je hondjes lekker op elkaar joh en doe gewoon je zin.
Als je denkt dat het allemaal leuk en lief is is dat jouw beperking, om nog maar te zwijgen dat je nieuwbakken DA-zusje je niet eens probeerd hier van af te praten, maar vraag geen advies als je toch niet wil aannemen wat je niet wilt horen!
Daan

1 keer is wel genoeg :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Daan op 25 aug 2004 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan

ik vind dat fokkerij gedoe pure broodfokkerij, verder vind ik jou een slechte moeder.
Jij geeft mee aan jouw kinderen dat je met dieren alles mag doen omdat het je leuk lijkt.?
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Wat gaat het hier lekker beschaafd zeg...Afbeelding :roll:
Misschien hoog tijd om een slot op deze topic te zetten, of doen ze dat hier niet...? :sst: :sst: :sst:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”