Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft er een engelse bulldog???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Goed, ik zal nog weer ffies fijn happen :roll: (misschien dat we je daar een plezier mee doen?)
irstas schreef:alle geboren honden met een platte snuit KUNNEN kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
en inderdaad de meeste rassen hebben het moeilijk met warme dagen.
ontkennen blijft het makkelijktst
Je leert snel!!! inderdaad KUNNEN
maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
Welk eigenbelang??

Er wordt hier niets ontkent, lees nog maar eens goed.

Kom eens met de voorbeelden, je schijnt het allemaal heel goed te weten. Laat ons daar dan van leren ipv met losse flodders te schieten.
Ik heb het al vaker gezegd het is zo makkelijk om van een mug een olifant te maken, en ook zo makkelijk om alles over één kam te scheren, doe je huiswerk (kom lekker eens mee wandelen) en oordeel dan.
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

irstas schreef:ik heb het hier niet over slechte fokkers met of zonder stamboom, ik heb het hier over een vele ergere fout en dat is dat ze hier nooit aan hadden moeten beginnen ,alle geboren honden met een platte snuit kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
Ik hap ook maar eens.

Alles wat een mens doet in zijn leven is uit eigenbelang, het is een mechanisme om te overleven. Er zijn zo veel dingen waar wij als mens niet aan had moeten beginnen. Het mooiste zou geweest zijn dat wij we een hond zo dicht mogelijk bij de oorspronklijke hondachtige hadden gehouden. Wat denk je van die honden die geplukt, geknipt en geschoren moeten worden elke keer maar weer. Ik heb hiervoor een Brusselse Griffon en een Bichon Frise gehad. Het Griffonnetje moest tweemaal per jaar geplukt worden, hij was dan bijna ook helemaal kaal en moest na zo'n trimbeurt een jasje aan. Het heeft een tijd gekost voordat ik een trimmer vond waar Ratteplan niet bibberend naar toe ging. het Bichonnetje was een showhond geweest en toen we haar kregen kon ze bijna geen stap verzetten omdat ze het zo ontzettend heet had. Ik heb meteen de schaar in haar vacht gezet. Wanneer het regende hield haar vacht het vocht vast en was ze door en door nat. In de natuur zouden ze niet kunnen overleven. Aan dit soort honden verdien jij de kost, ook uit eigenbelang.

Dot en Mo hebben het makkelijker dan Ratteplan en Vip, voor mij in ieder geval nooit meer vachthonden. Wel Franse Buldoggen en dan van een fokker die gezonde actieve Bullen fokt.

Roosje
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

irstas schreef:ik heb het hier niet over slechte fokkers met of zonder stamboom, ik heb het hier over een vele ergere fout en dat is dat ze hier nooit aan hadden moeten beginnen ,alle geboren honden met een platte snuit kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
Zo gauw je mij een hondenras kunt aantonen dat totaal geen gebreken heeft, zwakke punten heeft, dan mag je gaan piepen, maar heden ten dage is er geen een ras meer dat helemaal zorgeloos door het leven gaat. Ze zijn te groot, te klein, te lang, te kort, te veel haar, te weinig haar, hebben HD of weet ik wat voor meer andere afwijkingen, noem ze maar op. Het gros van de rassen is zo'n 100 tot 150 jaar geleden ontstaan toen ze nog veel minder wisten van al deze afwijkingen omdat er gewoon geen mogelijkheid was om erachter te komen. Daar zijn toen de fouten gemaakt, niet nu.

Alle goede fokkers zullen er voor zorgen om een zo gezond mogelijke hond te fokken, binnen de vastgestelde standaarden van de verschillende rassen. Als jij bij zo'n fokker een hond koopt, zul je een gezonde hond hebben waar je alles mee kan doen, wat voor het specifieke ras haalbaar is.

Wist je ook dat er Franse Bulldoggen zijn die gewoon meelopen naast de fiets en dan bedoel ik niet 2 km per uur fietsen, maar gewoon normaal doorfietsen??
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Aan dit soort honden verdien jij de kost, ook uit eigenbelang
dit is niet mijn baan maar dit doe ik als hobby, de reden dat ik hier mee begonnen ben is juist in het belang van de hond als je ziet hoe er mee omgegaan word met honden in de trimsalons is gewoon verschrikkelijk.
ja de honden zijn er eenmaal op gefokt om naar de trimmer te moeten, ik kan hier niet veel geld mee verdienen omdat ik het voor de hond doe en niet voor de baas, want de meeste baasjes borstelen bv niet maar dan verwachten ze wel dat ik hun hond even uit de klit ga halen, sorry maar ik doe niet aan dierenmishandeling de enige pijnloze manier die er bestaat is gewoon kaalscheren, ok voor de vacht is dit niet echt goed maar ik ga niet de rotzooi van de baasjes opknappen en zeker niet als ik hier de hond pijn voor moet doen~!!het geld wat ik verdien met hondentrimmen is niet uit eigenbelang want het is voor mij een onkostenvergoeding en de rest gaat naar mijn eigen honden!
irstas

Wist je ook dat er Franse Bulldoggen zijn die gewoon meelopen naast de fiets en dan bedoel ik niet 2 km per uur fietsen, maar gewoon normaal doorfietsen??
jazeker rent die mee franse buldoggen zijn dan ook ontzettend hard voor zichzelf die zijn niet kapot te krijgen totdat ze uitgeput omkiepen.
ik vind het wel erg hoor te lui om te lopen ofzo, met een groot ras fiets ik ook niet op een normaal tempo 12km per uur is echt het maximum tenminste vooral voor de spieropbouw.
Roosje
Zeer actief

Neeltje schreef:Wist je ook dat er Franse Bulldoggen zijn die gewoon meelopen naast de fiets en dan bedoel ik niet 2 km per uur fietsen, maar gewoon normaal doorfietsen??
Hier het beroemde filmpje van Poncho naast de fiets, vergeet niet het geluid aan te zetten http://www.annapenta.com/video%27s/poncho-rennen.htm :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

irstas schreef:
dit is niet mijn baan maar dit doe ik als hobby, de reden dat ik hier mee begonnen ben is juist in het belang van de hond als je ziet hoe er mee omgegaan word met honden in de trimsalons is gewoon verschrikkelijk.
ja de honden zijn er eenmaal op gefokt om naar de trimmer te moeten, ik kan hier niet veel geld mee verdienen omdat ik het voor de hond doe en niet voor de baas, want de meeste baasjes borstelen bv niet maar dan verwachten ze wel dat ik hun hond even uit de klit ga halen, sorry maar ik doe niet aan dierenmishandeling de enige pijnloze manier die er bestaat is gewoon kaalscheren, ok voor de vacht is dit niet echt goed maar ik ga niet de rotzooi van de baasjes opknappen en zeker niet als ik hier de hond pijn voor moet doen~!!het geld wat ik verdien met hondentrimmen is niet uit eigenbelang want het is voor mij een onkostenvergoeding en de rest gaat naar mijn eigen honden!
Leuke hobby heb je :80:

Natuurlijk is het eigenbelang :roll:

Roosje
Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

Roosje schreef:
Neeltje schreef:Wist je ook dat er Franse Bulldoggen zijn die gewoon meelopen naast de fiets en dan bedoel ik niet 2 km per uur fietsen, maar gewoon normaal doorfietsen??
Hier het beroemde filmpje van Poncho naast de fiets, vergeet niet het geluid aan te zetten http://www.annapenta.com/video%27s/poncho-rennen.htm :mrgreen:

Roosje
zeg heb jij die tong nou ook zo zien krullen, het leek wel een voetbal zo rond was die :smile: :smile:
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
irstas

Natuurlijk is het eigenbelang
ja met dieren werken doe ik natuurlijk omdat het gewoon harstikke leuk is!!!!dat komt altijd een stuk eigenbelang bij kijken maar dan nog gaat het belang van de hond voor het belang van de centjes en die van de baasjes.want als ik het voor de baasjes moest doen dan was ik allang ermee gestopt, gelukkig zijn er nog genoeg baasjes die wel een hond kunnen borstelen.
heel leuk filmpje wat een schatje!
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Neeltje schreef:
Zo gauw je mij een hondenras kunt aantonen dat totaal geen gebreken heeft, zwakke punten heeft, dan mag je gaan piepen.....
Volgens mij heeft een Basenji geen erfelijke afwijkingen.
Tenminste, dat heb ik wel eens vernomen maar zeker weten doe ik dat niet.

Misschien iemand anders?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
irstas

zeg heb jij die tong nou ook zo zien krullen
als je goed leest zie je dat dit een vraag was!!die ik nog niet beantwoord heb gekregen!
ze krullen hun tong altijd op als ze hijgen dit is toch dat ze niet genoeg adem krijgen dacht ik?
irstas

honden met een korte snuit hebben geen afwijkingen hun snuit is de afwijking!!!ja ok over het gebit zal ik niet beginnen......
Neeltje

irstas schreef:
Als je een trimsalon hebt dan trim je de honden al naar het gelang de vacht het vereist en geef je de eigenaars de juiste informatie hoe de vacht van hun hond te verzorgen. Kaalscheren, dat kan iedereen, daar hoef je niet voor naar een trimmer.
Roosje
Zeer actief

irstas schreef:als je goed leest zie je dat dit een vraag was!!die ik nog niet beantwoord heb gekregen!
ze krullen hun tong altijd op als ze hijgen dit is toch dat ze niet genoeg adem krijgen dacht ik?

In deze context was het geen echte vraag maar een vooroordeel waar je graag een bevestiging op wou hebben.
irstas schreef:ik vind rassen met een platte snuit erg zielig hoe leuk en schattig ze er ook uitzien, van mij mogen ze allemaal stoppen met dit dierenleed deze honden snakken eigenlijk constant naar adem vooral in de zomer hebben deze rassen het heel zwaar je kunt ze dan beter op een lekker koel plekje houden want wandelen is echt niet te doen voor deze honden.
ik vind dat het allemaal wat te ver is doorgedraait met de hondenrassen.
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

irstas schreef:honden met een korte snuit hebben geen afwijkingen hun snuit is de afwijking!!!ja ok over het gebit zal ik niet beginnen......
En vergeet die staarten niet. Die worden gecoupeerd en daarom worden ze constant door andere honden aangevallen. :mrgreen:
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

Daphne schreef:Volgens mij heeft een Basenji geen erfelijke afwijkingen.

Misschien iemand anders?
Dat zijn toch die honden die niet kunnen blaffen? :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

irstas schreef:alle geboren honden met een platte snuit KUNNEN kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
Ik vraag het nog een keer.

Welk belang??

Wel eigenbelang denk jij, Irstas, dat ik maar ook anderen stellen boven het hebben van een hondje met een platte snuit die heerlijk kan rennen, zonder zoals jij zegt 'uitgeput omkiept'??

Weet je wat mijn eigenbelang in deze is?
Het plezier wat ik heb wanneer ik heerlijk met deze twee platsnuiten ga wandelen, IK GENIETEND van het PLEZIER dat ZIJ!!!! daarmee hebben.

Niets geen omkiepende honden, niets geen uitgeputte honden, niets geen zwaar hijgende honden, NEE gewoon twee franse bulldoggen die heerlijk vrij en vrolijk genieten, zonder oververmoeid te geraken.

Ik ga zo ook nog even met ze naar het strandje, als ik al roep, gaan we zwemmen staan ze al klaar, want ..................ze vinden het zo fijn om telkens maar weer afgemat te worden uitgeput om te kieperen............... :smile: :smile: :smile: tis eigenlijk lachwekkend de kennis die jij denkt te hebben van het ras.

Maar eeeeeeeeeeeeeeh, wanneer ga je mee wandelen??
Gezellig joh, kunnen we er even gezellig over babbelen
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

irstas schreef:
zeg heb jij die tong nou ook zo zien krullen
als je goed leest zie je dat dit een vraag was!!die ik nog niet beantwoord heb gekregen!
Als je goed leest is deze vraag, of deze veronderstelling, allang beantwoord. Klinklare onzin dus!!
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Neeltje

Roosje schreef:
Daphne schreef:Volgens mij heeft een Basenji geen erfelijke afwijkingen.

Misschien iemand anders?
Dat zijn toch die honden die niet kunnen blaffen? :mrgreen:

Roosje
Nee, dat klopt, deze blaft niet dus mist het vermogen om met andere honden te communiceren buiten de lichaamstaal.
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Roosje schreef:
irstas schreef:honden met een korte snuit hebben geen afwijkingen hun snuit is de afwijking!!!ja ok over het gebit zal ik niet beginnen......
En vergeet die staarten niet. Die worden gecoupeerd en daarom worden ze constant door andere honden aangevallen. :mrgreen:
haha, Roosje, en dan zeg je zelf dat je niet grappig kan zijn :mrgreen: :mrgreen:

Ja die worden gecoupeerd hihi, en omdat ze soms een beetje kunnen knorren denken andere honden dat ze grommen en worden ze telkens aangevallen :smile: :smile: :denken: :blah: :blah: :blah:

De mijne zijn nog nooit aangevallen, alleen Sjaak heeft vorige week voor het eerst een accevietje gehad met een andere reu. Maar ja of dat nou zo uitzonderlijk is :pffff:
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Neeltje

Lotje-en-Sjaakie schreef:
Roosje schreef:
en omdat ze soms een beetje kunnen knorren denken andere honden dat ze grommen en worden ze telkens aangevallen :smile: :smile: :denken: :blah: :blah: :blah:

De mijne zijn nog nooit aangevallen, alleen Sjaak heeft vorige week voor het eerst een accevietje gehad met een andere reu. Maar ja of dat nou zo uitzonderlijk is :pffff:
Die opmerking snap ik ook nooit. Tirsa is ook nog nooit aangevallen en die knort toch heel wat af. Net een kat af en toe.
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Waarom niet??
Begin maar hoor, wij willen ook van jou leren, dus ga je gang.

Trouwens ik vraag me af he, is dit kennis, is dit een vraag die je stelt of is dit wederom een vooroordeel (losse flodder)??
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

vind het knap dat jullie nog proberen om iemand met zoveel verstand van een ras proberen het aan zn verstand te peuteren :ok: .
ik denk laat maar waaien is toch geen haalbare kaart
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Roosje
Zeer actief

Neeltje schreef:
Die opmerking snap ik ook nooit. Tirsa is ook nog nooit aangevallen en die knort toch heel wat af. Net een kat af en toe.
Wat grappig Dot en Mo worden ook niet aangevallen, maar ja misschien komen ze dan ook de verkeerde honden tegen :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

gillianne schreef:vind het knap dat jullie nog proberen om iemand met zoveel verstand van een ras proberen het aan zn verstand te peuteren :ok: .
Ik denk dat we niet echt proberen het aan zijn of haar verstand te peuteren, want dat is inderdaad hoogstwaarschijnlijk geen haalbare kaart. Maar ik hoop juist van deze persoon nog iets te kunnen leren :denken: :denken: :denken: :smile: :smile: :smile:
Weet je wat het is, natuurlijk weten we dat er heel veel vooroordelen de ronde doen, en natuurlijk komt een klein deel daarvan wel eens voor, dat zal je mij nooit horen ontkennen, echter waar ik me dan altijd zo over verbaas is de stelligheid waarmee dat dan wordt verteld, terwijl ik de bewijzen hier heb rondlopen waaruit blijkt dat het overgrote deel van de vooroordelen overdreven zijn. En dan heb ik het echt niet alleen over die twee van mij. :wink:
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Roosje schreef:Wat grappig Dot en Mo worden ook niet aangevallen, maar ja misschien komen ze dan ook de verkeerde honden tegen :mrgreen:

Roosje
Jamaar Roosje, dat is toch logisch, je kan niet wandelen met je honden, want dan vallen ze om, dus komen ze ook nooit veel honden tegen.
:denken: :smile: :smile: :smile:
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Roosje
Zeer actief

gillianne schreef:vind het knap dat jullie nog proberen om iemand met zoveel verstand van een ras proberen het aan zn verstand te peuteren :ok: .
Je hebt gelijk, maar het is altijd leuk om een beetje te stangen :wink:

Roosje
Afbeelding
Neeltje

Och nu kunnen wij een keer. Wijzer zal ze toch niet worden, maar ja ze kent onze prachtige honden dan ook niet.
Roosje
Zeer actief

Lotje-en-Sjaakie schreef:Jamaar Roosje, dat is toch logisch, je kan niet wandelen met je honden, want dan vallen ze om, dus komen ze ook nooit veel honden tegen.
Gisteren was het weer zo ver :(:
Afbeelding
Afbeelding
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker

Roosje schreef:
Lotje-en-Sjaakie schreef:Jamaar Roosje, dat is toch logisch, je kan niet wandelen met je honden, want dan vallen ze om, dus komen ze ook nooit veel honden tegen.
Gisteren was het weer zo ver :(:
Afbeelding

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
ze isssssssssssssssss omgevalle.............................. :eek: :eek:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
(hou op want ik pies bijna in mijn broek :smile2: )
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”