Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met fokken verdien je altijd

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik denk niet dat je er echt geld mee kan verdienen.

Je moet je teef eerst klaarmaken voor de fok. Bij mijn ras gaat daar heeeeeeeeel wat tijd in zitten, er moet africhting, VZH en UV gedaan worden. Dan dan rontgen. En de aankeuring. En wat als de teef niet geschikt lijkt te zijn? Dat zijn ook allemaal dingen waar je rekening mee houdt, want dan heb je ook geld verspilt.
Eten moet je alleen meerekenen vanaf de dekking tot wanneer de pups weggaan vind ik. Een huishond moet ook eten, dus dat vind ik persoonlijk niet meetellen. Maar wel wanneer ze meer gaan eten na de dekking enzo.
Verder moet je dekkosten. Dat is al gauw de prijs van 1 pup. En de vervoerskosten.
Ook moet je 2x een show (bij mijn ras clubmatch) gelopen hebben voordat je mag fokken. Dat zijn ook kosten die meedraaien.

En dan de geboorte. Wat als alle pups doodgaan door bv narcose fout? Of moederhond bijt ze allemaal dood? Het gebeurd gelukkig niet vaak, maar je moet er wel rekening mee houden!

Als je een groot nest heb, hou je dat geld meestal apart voor als je een keer een tegenslag hebt, 1/2 pups bv.

Nee ik denk dat veel mensen zich er lelijk op verkijken ;) Wat als 1 van de pups HD heeft? Een goede fokker vergoed dat. Dat zijn allemaal van die dingen waar je rekening mee kan houden.

Ik denk als je geld wilt verdienen, je beter een SUPERreu kan hebben. Maar ja, die krijg je helaas ook niet zomaar :mrgreen:
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Het lijkt mij ook dat dan het verschil in prijs van een pup wel degelijk een rol in opbrengst zit.

Als je bijvoorbeeld een Bullterrierpup bij een fokker zou kopen betaal je daar ongeveeer tussen de 1000 en 1400 euro voor.
Stel deze fokker heeft 6 pups in nest.. Die maakt net zoveel kosten als honden van een ander ras maar goedkopere catagorie met ook 6 pups in het nest toch? Dus dan zou die fokker er wel degelijk geld aan over moeten houden. Of dan zou het de andere fokker een hoop geld moeten kosten en dat is nou ook weer niet zo lijkt me?

Of denk ik nu heel krom? :?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik weet niet hoeveel nesten een bullterrier per jaar mag hebben? Duitse herders is er volgens mij niet echt een limiet ofzo. Weet dat reuen totaal 90 dekkingen per jaar mogen.

Als je een minder bekend ras hebt, heb je kans dat je bv 3 nesten per teef mag hebben. Dan vind ik het logischer dat de prijzen daarvan omhoog gaan
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

olijfje schreef:Het lijkt mij ook dat dan het verschil in prijs van een pup wel degelijk een rol in opbrengst zit.

Als je bijvoorbeeld een Bullterrierpup bij een fokker zou kopen betaal je daar ongeveeer tussen de 1000 en 1400 euro voor.
Stel deze fokker heeft 6 pups in nest.. Die maakt net zoveel kosten als honden van een ander ras maar goedkopere catagorie met ook 6 pups in het nest toch? Dus dan zou die fokker er wel degelijk geld aan over moeten houden. Of dan zou het de andere fokker een hoop geld moeten kosten en dat is nou ook weer niet zo lijkt me?

tja oke dan houd hij meschien geld over ,maar de volgende keer heeft hij een nest van 2 met keizersnede en heel de ratte plan dan komt hij te kort dus kompenseert dat toch weer of niet

mol 8)
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

jidde schreef:Ik weet niet hoeveel nesten een bullterrier per jaar mag hebben? Duitse herders is er volgens mij niet echt een limiet ofzo. Weet dat reuen totaal 90 dekkingen per jaar mogen.

Als je een minder bekend ras hebt, heb je kans dat je bv 3 nesten per teef mag hebben. Dan vind ik het logischer dat de prijzen daarvan omhoog gaan
Ja dat de prijzen om die reden hoger liggen dat was me bekend.. maar lijkt me dan toch dat degene met de duurdere rassen er per nest.. meer geld aan over moeten houden..
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mol schreef:
olijfje schreef:Het lijkt mij ook dat dan het verschil in prijs van een pup wel degelijk een rol in opbrengst zit.

tja oke dan houd hij meschien geld over ,maar de volgende keer heeft hij een nest van 2 met keizersnede en heel de ratte plan dan komt hij te kort dus kompenseert dat toch weer of niet

mol 8)
ja das waar, maar dat kan natuurlijk ook met de goedkopere rassen gebeuren.. IK bedoel echt puur het meer over houden per nest..
want er kan altijd iets tegen zitten.. met welk ras je ook fokt
Mol
Zeer actief

olijfje schreef:
Mol schreef:

mol 8)
ja das waar, maar dat kan natuurlijk ook met de goedkopere rassen gebeuren.. IK bedoel echt puur het meer over houden per nest..
ook wel eens bij stil gestaan dat er een bepaalde reden achter zit om bepaalde rssen duur te houden en duur zijn,
1 duur houden om ze toch bij serieuze mensen te krijgen
2 duur zijn omdat de fok vrij moeilijk is

mol 8)
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mol schreef:
olijfje schreef:
Mol schreef:

mol 8)
ook wel eens bij stil gestaan dat er een bepaalde reden achter zit om bepaalde rssen duur te houden en duur zijn,

mol 8)
ohh ik snap wel dat ze duurder zijn.. al denk ik dat punt 2 niet bij alle "duurdere"rassen opgaat.

ik vrees dat ik mezelf niet echt duidelijk heb uitgedrukt.. het is ook al laat. en zit met zieke hond wie weet ben ik daarom niet meer zo helder, maar ik bedoel stel..

je hebt een nest van 6 pups ras X á 750 Euro per pup
Middelgrote hond..

en

je hebt een nest van 6 pups ras Y á 1250 Euro per pup
Middelgrote hond

dan lijkt mij dat je aan ras Y ten opzichte van ras X geld moet overhouden of Ras X geld bijleggen..

Het kan echt zijn dat ik heel krom denk, maar dit houd me al zo lang bezig.. en hier zitten meer kenners als dat ik in mijn normale leventje tegenkom. dus vandaar mijn kromme vraag op de late avond
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mol schreef:
olijfje schreef:
Mol schreef:

mol 8)

mol 8)
was dat maar waar mol.
Ik geloof daar inmiddels niet meer in.
Het is in ieder geval geen algemeen gegeven .
Jammer, want wat ik om mij heen zie is dat 'goede' fokkers er amper iets aan overhouden en de minder goede fokker, of minder zorgvuldige fokkers, er wel aan verdienen.
Is toch te gek voor woorden eigenlijk.
Mol
Zeer actief

Daan schreef:
Mol schreef:
olijfje schreef:
Mol schreef: tja oke dan houd hij meschien geld over ,maar de volgende keer heeft hij een nest van 2 met keizersnede en heel de ratte plan dan komt hij te kort dus kompenseert dat toch weer of niet

mol 8)

mol 8)
was dat maar waar mol.
Jammer, want wat ik om mij heen zie is dat 'goede' fokkers er amper iets aan overhouden en de minder goede fokker, of minder zorgvuldige fokkers, er wel aan verdienen.
minder zorgvuldige fokkers, er wel aan verdienen. juist en daar komt het door

mol 8)
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mol schreef:
Daan schreef:
Mol schreef:
olijfje schreef: ja das waar, maar dat kan natuurlijk ook met de goedkopere rassen gebeuren.. IK bedoel echt puur het meer over houden per nest..

mol 8)
was dat maar waar mol.
minder zorgvuldige fokkers, er wel aan verdienen. juist en daar komt het door

mol 8)
ja en potverdorie, het zou toch juist die zorgvuldige fokker moeten zijn die er aan verdient.
Dat hele fokken moet uit de hobbysfeer.
Mol
Zeer actief

Daan schreef:
ja en potverdorie, het zou toch juist die zorgvuldige fokker moeten zijn die er aan verdient.
tja maar tis toch leuk een nesje puppies
kijk maar bij fokken "reu wil niet dekken"
mol 8)
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Mol schreef:
Daan schreef:
tja maar tis toch leuk een nesje puppies
kijk maar bij fokken "reu wil niet dekken"
mol 8)
:ok: Goed voorbeeld; deze mensen 'liften mee' met hetgeen de zorgvuldige fokkers hebben bereikt voor het ras, waardoor evt. de pupprijs tot stand is gekomen.
Hier wordt nergens op gelet en zo kan het fout gaan, waardoor dit weer ten nadele kan komen van het ras en je raadt nooit wie dat weer recht mogen breien? Juist. Die moeten weer meer selectie op ouderdieren en bloedlijnen uitvoeren om hun pups gezond van binnen en van buiten te houden.
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

beetje late reactie, maar ik denk ook niet dat je met fokken echt geld kan verdienen. Je zal als fokker zijnde veel plezier beleven maar ook de minder leuke dingen. zo gebeurd er ook af en toe een keizersnede met dode pups. Schiet voor niemand echt op.
En bij kosten vergeten jullie een officieel paspoort en de 1e puppyenting, dat komt er ook nog bij kijken, en t ontwormen/ontvlooien. Nee ik denk dat n nette fokker weinig zal verdienen. De aankoopkosten van een goede reu of teef zal ook niet goedkoop zijn.
Sonja
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Woody schreef:beetje late reactie, maar ik denk ook niet dat je met fokken echt geld kan verdienen. Je zal als fokker zijnde veel plezier beleven maar ook de minder leuke dingen. zo gebeurd er ook af en toe een keizersnede met dode pups. Schiet voor niemand echt op.
En bij kosten vergeten jullie een officieel paspoort en de 1e puppyenting, dat komt er ook nog bij kijken, en t ontwormen/ontvlooien. Nee ik denk dat n nette fokker weinig zal verdienen. De aankoopkosten van een goede reu of teef zal ook niet goedkoop zijn.
vergeet de 9 weken enting niet , ze mogen hier pas met ± met 10 weken weg ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Ik denk niet dat je kan stellen dat je altijd geld verdient met fokken.
Je zal het ene nestje heel veel overhouden en het volgende nestje ga je er met heel veel geld in

Het is denk ik het ene gat vullen met het andere
Stel je hebt 1 nest met 10 puppen en daar is niets anders bij gekomen als de enting de ontworming en het eten

Dan krijg je een nest van 1 pup die met een keizersnede is geboren
Dan zal je je geld hard zat nodig hebben van die 10 pups om dat te compenseren

En wat dan nog als je er op het eind van het liedje wat aan overhoud???
Ik vind het geen crime hoor
Je hebt er veel tijd en geld ingestoken
Je bent er 8 weken volop mee bezig als de puppen er zijn, en de tijd er voor

Waar ik me bozer over maak is de "fokkers" die maar wat aan tobben en de teef maaar elke loopsheid laten dekken, het liefste met een eigen reu omdat dat niets kost
Ze liggen in een schuur en krijgen te eten, daar houd het bij hun mee op
Daar kan ik me druk over maken

Maar als een bewuste fokker een paar centen overhoud kan ik heel goed mee leven hoor
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Woody
Actief

Ongelezen bericht door Woody »

jip007 schreef:
Woody schreef:beetje late reactie, maar ik denk ook niet dat je met fokken echt geld kan verdienen. Je zal als fokker zijnde veel plezier beleven maar ook de minder leuke dingen. zo gebeurd er ook af en toe een keizersnede met dode pups. Schiet voor niemand echt op.
vergeet de 9 weken enting niet , ze mogen hier pas met ± met 10 weken weg ;)
dat doe jij dan wel heel erg netjes moet ik zeggen :ok: :ok:
op mijn werk zie ik toch heel vaak dat de pups met 8 weken weggaan en dat de nieuwe eigenaar voor de 9-weekse enting zelf komt.
Sonja
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Martijn schreef:En nu is het afgelopen met dat gewauwel van "ik verdien niets want het kost zo veel."! Daar pas je de prijs van de pup gewoon op aan dus je hebt je investering binnen de kortste keren terug.
Je gaat mij niet vertellen dat iemand 10.000 euro aan een nestje doggen uitgegeven heeft terwijl dat wel het bedrag is wat een nestje van 12 oplevert.

Er is trouwens niets mis met winst. Ik heb liever dat een fokker geld verdient dan dat hij goedkoop is en beknibbeld op essentiële punten.
Maar laten we ophouden met doen alsof je krom ligt om je heilige fokplicht maar uit te kunnen voeren.
Niet alle rassen geven nestjes van 12. Zeer zeker de kleinere honden niet. De fokker mag inderdaad geld verdienen aan 'n nest van 12, maar als het volgende dekking waar hij ook geld aan heeft verdiend, er maar 'n nest van 1 uitkomt, of het mis gaat?? Dan verdwijnt z'n 'winst' van het nest van 12 voor sneeuw van de zon. Je moet niet uitgaan van 1 nest maar het gemiddelde. Wat geeft een fokker uit voor het tot stand laten komen voor de nesten van 1 jaar, wat zijn de opbrengsten uit die nesten en dan eens kijken of er nog een + bedrag blijft staan.

Er is niets mis met een fokker die er wat aan verdient, maar dat is niet iets waar je zomaar vanuit kan gaan als men er aan denk om SERIEUS te gaan fokken.
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:En nu is het afgelopen met dat gewauwel van "ik verdien niets want het kost zo veel."! Daar pas je de prijs van de pup gewoon op aan dus je hebt je investering binnen de kortste keren terug.
Je gaat mij niet vertellen dat iemand 10.000 euro aan een nestje doggen uitgegeven heeft terwijl dat wel het bedrag is wat een nestje van 12 oplevert.

Er is trouwens niets mis met winst. Ik heb liever dat een fokker geld verdient dan dat hij goedkoop is en beknibbeld op essentiële punten.
Maar laten we ophouden met doen alsof je krom ligt om je heilige fokplicht maar uit te kunnen voeren.
tuurlijk verdie je iest op een nest, maar je stopt het er allemaal weer terug in, dus inprensiepe onderhouden ze zich zelf.

mol 8)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Het kan idd dat je op een nest verdiend. Net zoals het kan dat je op een nest zwaar moet toeleggen. Maar volgens mij is het niet het uitgangspunt om winst te maken op een nest. Als je quite speelt zullen de meeste fokkers al tevreden zijn en een eventuele winst stop je weer in je hobby. Want dat is het toch.
En laten we eerlijk zijn, postzegels verzamelen doe je toch ook niet om winst te maken?
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:

tuurlijk verdie je iest op een nest, maar je stopt het er allemaal weer terug in, dus inprensiepe onderhouden ze zich zelf.

mol 8)
Voerkosten, hogere energierekening, sneller een nieuwe wasmachine, nwe hondenkleedjes, advertentiekosten, dierenartskosten etc. etc.
Vrij nemen van je werk voor een week of 8, of vrij op eigen kosten als dat mogelijk is.

En dan mag je hopen dat er geen lege teef is of ziekte in je kennel want als je op de opbrengst van je pups rekent; kun je beter maar niet beginnen met fokken.

Je moet heel goed in staat zijn om zelf de maandelijks terugkerende kosten op te brengen zodat de opbrengst van de pups weer in de honden gestopt kan worden in de vorm van vernieuwing van je materialen en reservemiddelen om vanalles en nog wat op te vangen aan kosten.

Als je 1 teef in huis hebt, die keurig 1 nest krijgt per jaar en er gaat niks mis, (ook niet tijdens de garantieperiode van de pup) dan verdien je er wellicht nog wat aan, maar als je hondjes door gaat houden worden de vaste kosten per maand telkens wat hoger.

Ik heb al meer dan eens meegemaakt dat mensen begonnen met fokken na het tellen van mijn pups x de pupprijs en na drie jaar werden zijn zorgvuldig uitgekozen en zelfgefokte hondjes die ze door hadden gehouden gewoon weer verkocht omdat ze na het leegblijven van de teven geen geld meer hadden voor de maandelijkse voerkosten en de dierenartskosten. Ze hadden hun rekeningen niet betaald omdat ze de honden voor lieten gaan, maar dat kan op termijn niet als er geen pups komen bij zulke mensen. Dan moeten ze kiezen of delen. Deze mensen rekenden zich dus rijk en dat gaat niet met levende have, er kan vanalles mis gaan.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hondjes aanhouden heeft toch niks met fokken te maken?

dat jij honden erbij neemt (uit eigen fok of niet) heeft niets met de kosten van fokken te maken
Afbeelding
Mol
Zeer actief

bulletjebe schreef:
Mol schreef:

mol 8)
Voerkosten, hogere energierekening, sneller een nieuwe wasmachine, nwe hondenkleedjes, advertentiekosten, dierenartskosten etc. etc.
Vrij nemen van je werk voor een week of 8, of vrij op eigen kosten als dat mogelijk is.

En dan mag je hopen dat er geen lege teef is of ziekte in je kennel want als je op de opbrengst van je pups rekent; kun je beter maar niet beginnen met fokken.

Je moet heel goed in staat zijn om zelf de maandelijks terugkerende kosten op te brengen zodat de opbrengst van de pups weer in de honden gestopt kan worden in de vorm van vernieuwing van je materialen en reservemiddelen om vanalles en nog wat op te vangen aan kosten.

Als je 1 teef in huis hebt, die keurig 1 nest krijgt per jaar en er gaat niks mis, (ook niet tijdens de garantieperiode van de pup) dan verdien je er wellicht nog wat aan, maar als je hondjes door gaat houden worden de vaste kosten per maand telkens wat hoger.

Ik heb al meer dan eens meegemaakt dat mensen begonnen met fokken na het tellen van mijn pups x de pupprijs en na drie jaar werden zijn zorgvuldig uitgekozen en zelfgefokte hondjes die ze door hadden gehouden gewoon weer verkocht omdat ze na het leegblijven van de teven geen geld meer hadden voor de maandelijkse voerkosten en de dierenartskosten. Ze hadden hun rekeningen niet betaald omdat ze de honden voor lieten gaan, maar dat kan op termijn niet als er geen pups komen bij zulke mensen. Dan moeten ze kiezen of delen. Deze mensen rekenden zich dus rijk en dat gaat niet met levende have, er kan vanalles mis gaan.
tuurlijk ,heb nu ook 2 jaar geen nest gehad teef leeg enz enz thuis situatie veander noem het maar op tuur lijk gaat er nu eigen geld in
daarom zeg ik ze onder houden zich zelf ,en ik had moet zeggen alles alles loopt zoals het lopen moet.

mol 8)
Neeltje

massam schreef:hondjes aanhouden heeft toch niks met fokken te maken?

dat jij honden erbij neemt (uit eigen fok of niet) heeft niets met de kosten van fokken te maken
Heb jij uberhaupt wel enig idee hoe een goede fokker tewerk gaat?? Heb je dat niet uit gesprekken met de fokker van jouw honden op kunnen maken??
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Hoezo niet? Als ik gewoon de hond op de hoek gebruik hoef ik daar niks van nee, en dan verkoop ik de hele handel want dan zoeken de pupkopers het maar uit waar het op gaat lijken qua gezondheid en qua karakter. Vermeerderen heet dat.

Maar een verantwoordelijke fokker, maakt altijd een combinatie die hij op dat moment perfect vind omdat bekend is wie/wat vererft en ja, dan kijkt men naar de lange termijn en houden ze er eentje door om mee verder te gaan, want zoals je weet gaat niet iedereen met zijn/haar pup fokken om het ras in stand te houden c.q. te verbeteren en fokkers doen dat over het algemeen genomen wel.

De populatie moet namelijk nog lang voortbestaan met honden zoals de standaard die omschreven heeft en die gezond zijn. Fokkers moeten dus laten zien wat ze na streven en wat de pupkoper kan verlangen zonder onvoorspelbaarheid in bijv. karakter en gezondheid.

Als je geen positieve bijdrage wilt leveren aan de populatie moet je niet aan fokken beginnen en als je dan toch gaat fokken mag je je van mij hondenhandelaar of broodfokker noemen.
M@scha
Zeer actief

Neeltje schreef:

Heb jij uberhaupt wel enig idee hoe een goede fokker tewerk gaat?? Heb je dat niet uit gesprekken met de fokker van jouw honden op kunnen maken??
lezen meisje.

ik dit hele topic VRAAG ik dingen omdat ik me dat AFVRAAG. ik vind niks, ik eis niks en ik beweer niks.

ik LEER hiervan en heb helemaal niks aan jou intelligente gewauwel
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

bulletjebe schreef:

Hoezo niet? Als ik gewoon de hond op de hoek gebruik hoef ik daar niks van nee, en dan verkoop ik de hele handel want dan zoeken de pupkopers het maar uit waar het op gaat lijken qua gezondheid en qua karakter. Vermeerderen heet dat.

Maar een verantwoordelijke fokker, maakt altijd een combinatie die hij op dat moment perfect vind omdat bekend is wie/wat vererft en ja, dan kijkt men naar de lange termijn en houden ze er eentje door om mee verder te gaan, want zoals je weet gaat niet iedereen met zijn/haar pup fokken om het ras in stand te houden c.q. te verbeteren en fokkers doen dat over het algemeen genomen wel.

De populatie moet namelijk nog lang voortbestaan met honden zoals de standaard die omschreven heeft en die gezond zijn. Fokkers moeten dus laten zien wat ze na streven en wat de pupkoper kan verlangen zonder onvoorspelbaarheid in bijv. karakter en gezondheid.

Als je geen positieve bijdrage wilt leveren aan de populatie moet je niet aan fokken beginnen en als je dan toch gaat fokken mag je je van mij hondenhandelaar of broodfokker noemen.
op die manier heb je idd gelijk. daar had ik nog niet aan gedacht.
Afbeelding
Neeltje

massam schreef:
Neeltje schreef:

lezen meisje.

ik dit hele topic VRAAG ik dingen omdat ik me dat AFVRAAG. ik vind niks, ik eis niks en ik beweer niks.

ik LEER hiervan en heb helemaal niks aan jou intelligente gewauwel
Gossie, zijn we weer aardig vandaag.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

pff wat een verhalen... fokken is niet alleen het moment van een nest in de kist hebben liggen, dus ook niet de kosten die er op dat moment zijn, fokken is ook opfok, showen, testen, goed voeren, enz enz....dat kost gewoon ontzettend veel geld...alleen zijn dat verspreide kosten zeg maar, tis wel makkelijk om te rekenen, uhh 7 puppen a 750 euro = 5250...
ja dat klinkt heel wat....maar feitelijk heb je dat bedrag al wel uitgegeven of geef je weer uit aan je honden, aan je fokplannen dus...9 van de 10 keer speel je quitte, of iig dat is het mooiste...en goh laat je nou een keer een jaar geluk hebben en er iets aan over houden? dan mag je blij zijn....
en uiteraard is showen eigen keus, maar ik vind dat als je serieus bezig bent als fokker, je jezelf en je honden moet laten zien...staat los van de eisen van de Rv ten aanzien van kwalificaties...

de fokkers die werkelijk op vakantie kunnen of ieder jaar een nieuwe auto aan kunnen schaffen van wat ze met hun nesten verdien, nee 9 van de 10 keer zijn dat de vermeerderaars, geen fokkers dus ;)
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Zoals eerder gezegd denk ik dat juist die mensen met een goede dekreu meer verdienen. In nederland is het wat betrefd de rottweiler niet makkelijk om geld te verdienen aan pups . want zoals eerder heb je 2 maal verplicht een ZG op een show . plus de magtest en de rasstandaard test daarnaast HD testen en binnenkort ook nog is ED .. zoniet geen stamboom. Tikt aardig aan allemaal bij elkaar. Dan maximaal 2 nesten per jaar met 1 teef met daartussen minimaal 10 maanden. dus eigenlijk 1 nest en maximaal 4 in haar leven. Reuen mogen in nederland maar 5 keer dekken. In duitsland is het met een goede reu wel kassa hoor 50 dekkingen in het binennland a gemiddeld 500.- per dekking en ongelimiteerd in het buitenland a 1000.- per dekking. een erg goede reu doet dus : 25000 in het binnenland en 20000 in het buitenland . dat is wel even 45000.- belastingvrij ... 8O kan ie makkelijk volhouden tot zijn 6 a 7 jaar .dus 4 productieve jaren a 45000 = 180.000 vind je het gek dat er enorme bedragen worden geboden voor winaars van bv de duitse clubmatch.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”