Je moet je teef eerst klaarmaken voor de fok. Bij mijn ras gaat daar heeeeeeeeel wat tijd in zitten, er moet africhting, VZH en UV gedaan worden. Dan dan rontgen. En de aankeuring. En wat als de teef niet geschikt lijkt te zijn? Dat zijn ook allemaal dingen waar je rekening mee houdt, want dan heb je ook geld verspilt.
Eten moet je alleen meerekenen vanaf de dekking tot wanneer de pups weggaan vind ik. Een huishond moet ook eten, dus dat vind ik persoonlijk niet meetellen. Maar wel wanneer ze meer gaan eten na de dekking enzo.
Verder moet je dekkosten. Dat is al gauw de prijs van 1 pup. En de vervoerskosten.
Ook moet je 2x een show (bij mijn ras clubmatch) gelopen hebben voordat je mag fokken. Dat zijn ook kosten die meedraaien.
En dan de geboorte. Wat als alle pups doodgaan door bv narcose fout? Of moederhond bijt ze allemaal dood? Het gebeurd gelukkig niet vaak, maar je moet er wel rekening mee houden!
Als je een groot nest heb, hou je dat geld meestal apart voor als je een keer een tegenslag hebt, 1/2 pups bv.
Nee ik denk dat veel mensen zich er lelijk op verkijken

Ik denk als je geld wilt verdienen, je beter een SUPERreu kan hebben. Maar ja, die krijg je helaas ook niet zomaar