Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Linke miksen tussen rassen en hun problemen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

nanoekie schreef:Ik heb een rottweiler- Husky, is bewust zo gefokt....Uit de twee nesten lopen er geloof ik nog 3 rond, de rest is afgemaakt wegens "gedragproblemen"
Misty heeft het onafhankelijke vd husky, ze jaagt, is super dominant, is totaal bewust van haar eigen krachten, straft "ongepast" gedrag bij andere honden knalhard af....(reuze problemen met kleine witte keffertjes, begin je net paranoia te worden en denk je dat ze alles wat wit en klein is aanvalt loopt ze zonder problemen aan dat ene sociale witte hondje voorbij)
Dit is niet alleen bij Misty zo maar bij meer soortgelijke kruisingen die ik ken....

Ik heb het vaker gezegd, als ik het over kon doen zou ik zo Misty weer halen omdat ze gewoon mijn meissie is, maar nu voor de tweede keer zo'n kruising kopen; NOOIT!
Weer een huskie/waakhond/werkhond die problemen geeft inderdaad. Ook een miks die ik niet zou aanraden, maar helaas is de schoonheid de reden waarom ze toch gefokt worden :(
Kan me helemaal voorstellen wat voor type hond je in huis hebt. Heel leuk maar wel met wat moeilijke trekjes. Is ze ook waaks? Dat zou nl van de kant van de huskie niet meegegeven moeten zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

bram en thijs schreef:Marc, je geeft hier al twee risicovolle mixen aan. Is er een kruising die je nooit, maar dan ook nooit zou doen? Waar bij voorbaat je haren van overeind gaan staan?
Mijn haren zouden erg overeind gaan staan bij kruisingen tussen bv Cane corso's en herders, of boerboels en herders, in ieder geval rassen die beiden voor de waak zijn maar waarbij de imposante kracht van een waakse molosser wordt gecombineert met de explosiviteit van de herder. Molossers zijn heel kalm en zelfbewust, die doen weinig tot het echt moet, een herder zoekt het op en wil echt graag. Zo'n combi zou ik ten strengste afraden en ik zou zeker veel problemen en misschien wel echte bijtincidenten verwachten bij die miks.
Verder zou ik nooit beginnen aan een miks tussen bordercollie en een dier of mensagressief ras, een bordercollie is erg gedreven en razendsnel, dat combineer je dus in mijn ogen niet met een ras gefokt op dierengevechten of bewakingsdoelen. Bv een bullterrier/bordercollie, lijkt me echt niks. Of een felle jachtterrier keer een bordercollie, lijkt me ook een donder die iedereen in de benen hangt en overal achteraan gaat ;)
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik ken een kruising pitbull/hollandse herder reu. Echt een schat van een hond. Hij loopt altijd los en kan met alle honden en is superlief tegen mensen. Hij loopt zelfs midden in de nacht los (met baas erbij uiteraard) en dan is hij even vriendelijk.
Dus het hoeft niet perse.. maar ik ben het er mee eens dat sommige rassen beter niet gekruist moeten worden.
Groetjes Rob
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

Tarz schreef:Ik ken een kruising pitbull/hollandse herder reu. Echt een schat van een hond. Hij loopt altijd los en kan met alle honden en is superlief tegen mensen. Hij loopt zelfs midden in de nacht los (met baas erbij uiteraard) en dan is hij even vriendelijk.
Dus het hoeft niet perse.. maar ik ben het er mee eens dat sommige rassen beter niet gekruist moeten worden.
Haast iedereen die Misty ziet vind ook ook lief, mijn zwager, die altijd een hekel aan honden had (is ook nog eens uit egypte dus honden zijn al helemaal niet voor in huis) zegt regelmatig dat hij toch wel graag een hond als Misty zou willen hebben, en ze willen erg graag oppassen....Misty is ook heel erg lief maar ik heb er wel gigantisch voor moeten werken met haar en dan blijft het nog lastig ;) opvoeding doet een hoop, het is juist daar waar de opvoeding achterblijft dat zo'n hond problemen geeft ;)

@ Marc; ze is ook nog eens waaks, niet zozeer het huis, maar meer daar waar ik/ delen vd roedel zijn. Is een veilig idee op straat, ze loopt eiegnlijk NOOIT bij me, maar is er onraad, vertrouwd ze het niet staat ze opeens keurig naast me
Groetjes Nanouk

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tarz schreef:Ik ken een kruising pitbull/hollandse herder reu. Echt een schat van een hond. Hij loopt altijd los en kan met alle honden en is superlief tegen mensen. Hij loopt zelfs midden in de nacht los (met baas erbij uiteraard) en dan is hij even vriendelijk.
Hoeft inderdaad zeker niet altijd een probleem te zijn ;) Maargoed, dit voorbeeld is ook wel deels geluk want beide rassen kunnen meestal al niet zomaar met elke hond. Problemen tov mensen zou ik zowiezo niet verwachten van die kruising, een pitje is over het algemeen erg vriendelijk en een hollandse herder ook wel op zich.
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Ik heb dus 3 Dogo Canario's en kom regelmatig "gekleurde"medelanders tegen met een opgefokte Amstaff aan een touwtje.
Natuurlijk willen ze dan meteen weten wat voor ras het is, omdat een Amstaff in het niet valt bij mijn honden en alles bij hun om uiterlijk vertoon gaat. Plus dat ze niet vies zijn van illegale pit gevechten en de DC toch een vechters uiterlijk heeft.

Ik maak er dan altijd van dat het een kruising is! :p:
Meestal Boxer met Labrador of Boxer Hollandse herder.
Whahahahahahhaaaa!!!!!
Ik lach me rot!
Ik verbeeld me altijd dan dat ze op zoek gaan naar zo'n kruising of zelfs er mee gaan fokken :mrgreen:
Dit is mijn stille wraak voor al die lui die maar Amstaffs en Pitts fokken zonder stambomen en ze gebruiken voor gevechten.
Ik zie ze al stoer aankomen met hun Labrador. LOL!!

Sorry, misschien niet helemaal on-topic, maar ik gebruik de "kruising"om mijn ras te beschermen. Maar meer in positieve zin dan.
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

de mix doberman met chow chow schijnt uiterst agressieve nakomelingen voor te brengen.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
laeken
Zeer actief

granny schreef:de mix doberman met chow chow schijnt uiterst agressieve nakomelingen voor te brengen.
Kan ik me iets bij voorstellen aangezien beide rassen totaal gefixeert zijn op 1 baas en de chow ook nog eens argwanend naar vreemden in combinatie met de aanvalsdrift van de dober :? Geen lieverdjes inderdaad zover ik kan voorspellen ;)
Afbeelding
Annet_ast
nieuw lid

Ongelezen bericht door Annet_ast »

Zondag was Sacha Gaus bij Life & Cooking en zij meldde hier dat een kruising voornamelijk het karakter heeft van de hond waar hij uiterlijk het meeste op lijkt! Graag jullie mening hierover! :mrgreen: Alhoewel ik al wel een idee wat die mening is maar goed!!

Ook ik zie veel rare kruisingen waarvan ik denk 8O :? maar idd zoals als Marc_S al zei een kruising met een Cane Corso of Presa en een herder dat lijkt mij 1 van de meest foute combis ooit!!
Groetjes Annet en Benditt

Afbeelding
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Nou een tekkel/dog ben ik nog niet tegengekomen. Laat dan de tekkel de reu zijn......... :ok:
Sorry geintje.... Ik snap toch niet dat er gemixt wordt trouwens, wat is daar nu de lol van en er niets mooiers dan gewoon een rashond.
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:
Dus eigenlijk pas los laten lopen als het hierkomen er goed in zit? Of juist vanaf het begin hier aan wennen?
Ik ben bij honden waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat zij moeilijke hierkomers zijn/worden voorstander van het niet los laten lopen totdat het hierkomen er goed inzit. Hier zou ik dus vanaf het begin aan gaan werken, en er véél tijd aan besteden. Zodat zo´n hond inderdaad zo vroeg mogelijk kan gaan wennen aan het los lopen.

Een slechte hierkomer loslaten voordat hij goed reageert als je hem roept is vragen om steeds grotere problemen.
Het is even vreselijk off-topic, maar ik heb toch de behoefte hier even op in te gaan. Weglopers zijn namelijk over het algemeen de honden die nooit los hebben mogen lopen als jonge pups. Pups lopen niet weg..ze kijken wel uit, want dan gaan ze dood. Pups dus zodra je hem hebt en de omgeving is veilig, loslaten en dan kun je goed oefenen met hierkomen.
Hoe ouder de hond, hoe zelfstandiger en hoe verder weg ze dus van je afgaan. Als je dan een hond dus pas loslaat gaat er ineens een wereld voor ze open en zeg dan maar dag met je handje! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Eline* schreef: Het is even vreselijk off-topic, maar ik heb toch de behoefte hier even op in te gaan. Weglopers zijn namelijk over het algemeen de honden die nooit los hebben mogen lopen als jonge pups. Pups lopen niet weg..ze kijken wel uit, want dan gaan ze dood. Pups dus zodra je hem hebt en de omgeving is veilig, loslaten en dan kun je goed oefenen met hierkomen.
Hoe ouder de hond, hoe zelfstandiger en hoe verder weg ze dus van je afgaan. Als je dan een hond dus pas loslaat gaat er ineens een wereld voor ze open en zeg dan maar dag met je handje! ;)
tsjek! je kent Ferro ? ;-)
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Qua onverstandige kruisingen vind ik verder die miep die toen hier op het forum gezellig over haar Border Collie kwam vertellen die net was gedekt door de Husky van de achterburen ook behoorlijk hoog scoren.
Leuk, een zeer actieve, intelligente hond die niet alleen kan zijn en niet los kan buiten wegens teveel aan jachtdrift...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
laeken
Zeer actief

Falco schreef:Ik snap toch niet dat er gemixt wordt trouwens, wat is daar nu de lol van en er niets mooiers dan gewoon een rashond.
Van mij hoeft er ook niet gemikst te worden maar ik ben het helemaal niet eens met je dat rashonden nu zo mooi zijn. Ik moet bekennen dat er eigenlijk weinig rashonden zijn die me aanspreken. De echte goede hond die zonder overdrijvingen door de wereld loopt is gewoon de bastaard.
Kruis een staff met een grey en je hebt een mooiere hond dan beide ouders, idem met een D-herder en een schotse collie, idem met een dogo en een greyhound etc. Mn de Spaanse straathonden met windhond, podenco en huskie zijn om door een ringetje te halen, stuk voor stuk mooier dan elk ras dat ik ken ;)
Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Hier in de buurt loopt een kruising: Akita x Dogo, wat een rotzak is dat zeg naar andere honden!!!! Hij kan ook absoluut niet los want dan kan de eigenaar er echt een halve dag achteraan rennen.
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Kruising labrador X herder, een vriendin van mij heeft een gecastereerde reu uit het asiel. Zolang je niet beweegt is het een leuke hond. Heeft altijd de behoeft tijdens de wandeling om andere honden te domineren. En o ja, fietser, joggers, invaliden, brommers oppassen hij BIJT ook!
AfbeeldingAfbeelding
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

MARC_S schreef:
Falco schreef:Ik snap toch niet dat er gemixt wordt trouwens, wat is daar nu de lol van en er niets mooiers dan gewoon een rashond.
Van mij hoeft er ook niet gemikst te worden maar ik ben het helemaal niet eens met je dat rashonden nu zo mooi zijn. Ik moet bekennen dat er eigenlijk weinig rashonden zijn die me aanspreken. De echte goede hond die zonder overdrijvingen door de wereld loopt is gewoon de bastaard.
Kruis een staff met een grey en je hebt een mooiere hond dan beide ouders, idem met een D-herder en een schotse collie, idem met een dogo en een greyhound etc. Mn de Spaanse straathonden met windhond, podenco en huskie zijn om door een ringetje te halen, stuk voor stuk mooier dan elk ras dat ik ken ;)
Inderdaad. Rashonden hoefen helemaal niet mooier te zijn want waar rashonden uit ontstaan zijn is precies het zelfde dier als waar uit bastaardjes uit ontstaan zijn. En rashonden waren eerst ook bastaardjes hoor.
doggies for ever
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

MARC_S schreef:Mn de Spaanse straathonden met windhond, podenco en huskie zijn om door een ringetje te halen, stuk voor stuk mooier dan elk ras dat ik ken ;)
Echt wel, daar kom ik steeds meer achter :mrgreen:
Niet alleen is Izzy een schoonheid door haar herder/husky/tikkie windhond mix, bovendien heeft ze een geweldig karakter en een groot gevoel voor humor!
Voor mij is ze echt een van de meest unieke honden.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Falco schreef:Nou een tekkel/dog ben ik nog niet tegengekomen. Laat dan de tekkel de reu zijn......... :ok:
Sorry geintje.... Ik snap toch niet dat er gemixt wordt trouwens, wat is daar nu de lol van en er niets mooiers dan gewoon een rashond.
Ik vind kruisingen veel leuker. Ze zijn unieker en ze hebben gewoon iets (nou ja veel dan ;)). De meeste kruisingen zijn gewoon cool 8)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik kwam een paar jaar geleden elke middag een kruising Staff x Teckel tegen... tja het was een zeer gespierde Teckel om te zien zeg maar, ook iets groter met een bredere kop..
Kwa karakter was hij wat pittiger maar wel heel leuk.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

MARC_S schreef:
bram en thijs schreef:Marc, je geeft hier al twee risicovolle mixen aan. Is er een kruising die je nooit, maar dan ook nooit zou doen? Waar bij voorbaat je haren van overeind gaan staan?
Mijn haren zouden erg overeind gaan staan bij kruisingen tussen bv Cane corso's en herders, of boerboels en herders, in ieder geval rassen die beiden voor de waak zijn maar waarbij de imposante kracht van een waakse molosser wordt gecombineert met de explosiviteit van de herder. Molossers zijn heel kalm en zelfbewust, die doen weinig tot het echt moet, een herder zoekt het op en wil echt graag. Zo'n combi zou ik ten strengste afraden en ik zou zeker veel problemen en misschien wel echte bijtincidenten verwachten bij die miks.
Verder zou ik nooit beginnen aan een miks tussen bordercollie en een dier of mensagressief ras, een bordercollie is erg gedreven en razendsnel, dat combineer je dus in mijn ogen niet met een ras gefokt op dierengevechten of bewakingsdoelen. Bv een bullterrier/bordercollie, lijkt me echt niks. Of een felle jachtterrier keer een bordercollie, lijkt me ook een donder die iedereen in de benen hangt en overal achteraan gaat ;)
Grappig dat je dat zegt. Dit is namelijk wel de oorsprong van de Presa Canario. Het karakter van de plaatselijke herdersoort in combo met de molossers. Nu zijn deze kruisingen natuurlijk al wel een tijd je geleden en is hier een ras uit ontstaan maar toch ontleend de presa daar zijn karakter aan. :mrgreen: Er zijn zelfs fokkers in gran canaria die om de zoveel generatie de Bardino er nog een keer doorgooien.

Mijn eerste hond was ook een bouvierXherder. Ontzettend lief voor ons, maar je hoefde niet als vreemde bij mijn moeder en al helemaal niet bij mij in de buurt te komen. Het was ook een ontzettende grote teef. Dus erg waaks en beschermend tegenover vreemden, zeer dominant tegen andere honden en een ontzettenden dievegge. Geen pan was veilig :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

MARC_S schreef:
ik vind een kruising herder/husky zo mooi. Ik heb hier twee pups van in opvang gehad en het waren plaatjes. Niet schattig ofzo, maar gewoon echt klasse straalden ze uit. En als ze goed opgevoed worden zijn het geweldige honden. Zo slim dat ze zijn, ze leren erg snel en ook konden ze heel goed al aandacht houden bij de baas. Maar ja, eerst nog door de puberteit natuurlijk. Maar als ze goed opgevoed worden zijn dit echt helemaal honden naar mijn hart. Voldoende zelfstandig maar toch indien nodig baasgericht.Maar een hele goede opvoeding is wel vereist.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Angeniet schreef:
MARC_S schreef:Mn de Spaanse straathonden met windhond, podenco en huskie zijn om door een ringetje te halen, stuk voor stuk mooier dan elk ras dat ik ken ;)
Echt wel, daar kom ik steeds meer achter :mrgreen:
Niet alleen is Izzy een schoonheid door haar herder/husky/tikkie windhond mix, bovendien heeft ze een geweldig karakter en een groot gevoel voor humor!
Voor mij is ze echt een van de meest unieke honden.
Zoals jouw Izzy, zo worden de pups uiteindelijk ook die ik in opvang heb gehad. Ik vind ze zo mooi. Mag ik trouwens vragen of jouw hond los kan en welke opvoeding (wat voor manier) jouw hond heeft gehad. Ben je daar met de Husky mix nog speciale problemen me tegengekomen?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Marc, wat vind je van een kruising Akita Inu Duitse Herder??

Volgens mij kan het ook link zijn, omdat beide rassen dominant kunnen zijn, alleen is de akita zelfverzekerd en daardoor zeg maar rustig.
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Luisteren O.T.

Ongelezen bericht door Xhrista »

Eline* schreef:Het is even vreselijk off-topic, maar ik heb toch de behoefte hier even op in te gaan. Weglopers zijn namelijk over het algemeen de honden die nooit los hebben mogen lopen als jonge pups. Pups lopen niet weg..ze kijken wel uit, want dan gaan ze dood. Pups dus zodra je hem hebt en de omgeving is veilig, loslaten en dan kun je goed oefenen met hierkomen.
Geef je helemaal gelijk,pups kan je rustig los laten lopen,komen altijd terug.Juist vanaf een maand of 6 wordt het lastiger.Laat ze ook altijd meteen los.Trouwens op onbekend terrein is het vaak ook niet zo'n probleem om honden terug te krijgen.

Gr. Christa
Xhrista
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: De echte goede hond die zonder overdrijvingen door de wereld loopt is gewoon de bastaard.
Ken toch echt veel rashonden zonder overdrijvingen,hoef alleen maar naar die van mezelf te kijken.Ken ook veel bastaarden die er niet uit zien.
Wel eens een Pekinees X Rottweiler gezien?Ziet er echt niet uit hoor,met heel veel overdrijvingen op de verkeerde plaatsen.

Gr. Christa
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ik heb dus een kruising duitse herder x friese stabij rond lopen.
wij zijn met 9 mnd 5de eigenaar en hij was dus nooit buiten geweest. Wat hij hieraan over gehouden heeft is dat hij een éénling is. Hij speelt niet met andere honden (wel met onze eigen honden soms), maar dat is meer te herleiden aan zijn verleden dat de kruising die gemaakt is.
Ik heb aan hem een hardwerkende leergierige hond die eigenlijk nooit aan de riem loopt, omdat hij mij in de gaten houdt en nergens op af gaat uit zichzelf. Qua karakter is hij ook heel stabiel, dus het beste uit beide rassen.
Het is ook een makkelijke hond om dingen aan te leren, maar het probleem is als hij het kan moet het moeilijker anders verveeld hij zichzelf en gaat hij zijn eigen oefeningen maken.
Het is een fantastische hond en gelukkig met de goede eigenschappen van beide rassen, anders had hij denk ik niet eens zijn vorige 4 eigenaren kunnen overleven (hij was meer dood dan levend toen ik hem weghaalde, rijp voor een spuitje)
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Xhrista
Zeer actief
Contacteer:

Wie praat er hier over Huskies?
Of bedoel je die van mij,dat is een Saarlooswolfhond,weet je wel net als die blinde van Bertus.Oké eentje is wat te schuw en de ander heeft iets te veel jachtdrift,maar ja mensen zijn ook niet allemaal evenwichtig.Maar kwa bouw ken ik eigenlijk geen evenwichtiger gebouwde hond.anders zou de wolf het ook niet zo lang hebben uitgehouden,dat is toch een overlever bij uitstek,als hij tenminste niet uitgemoord wordt door de mens.

Gr. Christa
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Het komt denk ik dat wij hier een bastaardje rond hebben lopen van een asociaal soort. Het kreng, gromt, bijt en gaat bij iedere scheet tekeer als een gek. Alleen maar mens gericht.......... Ik kan me niets ergers voorstellen. In huis well aanhangkelijk maar dat is dan ook alles. Ik moet toegeven ze is sterk... Falco heeft altijd wat. Spike wordt 12 jaar en heeft alleen een keer een snee in haar poot gehad en een bultje weg laten halen toen ze 10 was.
En podenco's heb ik nog nooit in levende lijven gezien. Dus ik kan eigenlijk niet goed oordelen over deze mixen. Daar geef ik julie gelijk in. Maar onze buren hebben een vreselijk Napolitana mix gehad. Niemand durfde er meer naar binnen en de dierenambulance heeft hem in moeten laten slapen. Vandaar dat ik die mixen ronduit gevaarlijk vindt en zeker als er verkeert mee omgegaan wordt. Misschien wel een eenzijdige conclusie ;)
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
laeken
Zeer actief

Xhrista schreef:
MARC_S schreef: De echte goede hond die zonder overdrijvingen door de wereld loopt is gewoon de bastaard.
Ken toch echt veel rashonden zonder overdrijvingen,hoef alleen maar naar die van mezelf te kijken.Ken ook veel bastaarden die er niet uit zien.
Wel eens een Pekinees X Rottweiler gezien?Ziet er echt niet uit hoor,met heel veel overdrijvingen op de verkeerde plaatsen.

Gr. Christa
Niet meer dan de pekinees zelf in ieder geval lijkt me ;) Het wordt altijd minder dan de ergste ouder en laten we wel wezen, pekinees/rotweiler is nou ook niet de gemiddelde bastaard.
Verder hoor ik van Bertus over de Saarloos ook niet de meest goede verhalen, knikstaarten, staar etc, dingen die je bij bastaarden ook weer nauwelijks ziet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”