Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fokken is nooit goed?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

nou marc goed voer hoeft niet duur te wezen hoor
ik heb ook een prima voer voor weinig geld dus daar licht het niet aan
mensen zoals dit die zeggen datfrolic niet slecht is en zeggen dat er met fokken op hd geled moet worden weten alleen niet dat voeding ook temaken heeft met HD tja dat is de onwetenheid ,en dat wil dan gaan fokken want ze zijn verlieft op het ras tja en dat is zo jammer.

mol 8)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Trouwens mijn complimenten voor je honden, ze zijn werkelijk prachtig :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:nou marc goed voer hoeft niet duur te wezen hoor
ik heb ook een prima voer voor weinig geld dus daar licht het niet aan
mensen zoals dit die zeggen datfrolic niet slecht is en zeggen dat er met fokken op hd geled moet worden weten alleen niet dat voeding ook temaken heeft met HD tja dat is de onwetenheid ,en dat wil dan gaan fokken want ze zijn verlieft op het ras tja en dat is zo jammer.

mol 8)
Ik weet dat goede voeding niet duur hoeft te zijn. ;) Wuilus eet per dag twee Rodi-burgers, beetje pro plan, sneetje bruin brood, wat rijst en wat groente en ze doet het super :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

frolic is maar voor 1 ding goed: als beloningssnoepje.

waarschijnlijk zal je hond er niet dood van gaan als ie altijd frolic krijgt. (de poedel van mijn oma is er 18 op geworden)

maar dat wil niet zeggen dat het goed is natuurlijk!

en als mol zegt dat eten in combinatie staat met hd en andere aandoeningen ben ik de eerste die dat aanneem. die jongen weet waar hij het over heeft.

een excuus als "mensen kunnen geen duur voer betalen en wel frolic"

frolic is echt best duur hoor!

een zak van 1.5 kg is €2.05 hier (ik gebruik het met de training van sam)

een zak cavom kost 22 euro per 20 kilo.

nou ben ik ervan overtuigd dat cavom beter is en blijkt dus ook goedkoper te zijn.

helemaal schrik je als je ziet wat ze per dag moeten hebben. dan wordt frolic ineens onbetaalbaar!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

martijn, dit is shiba...

shiba, dit is martijn..

nu wel :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tarz schreef: Een hond eet wat hij voorgeschoteld krijgt en heeft niets te kiezen.
Ja en nee....zoals je misschien weet heeft Nika de eerste 2 jaar van haar leven heel slecht gegeten, ik kreeg er vrijwel niets in bij haar.... Van pure ellende omdat ze gewoon moest eten ben ik destijds Hols gaan geven, en af en toe ook Bonzo.
Was niet mijn favoriete keuze, maar was het enige wat ik redelijk naar binnen kreeg bij haar.
Gelukkig is haar eetgedrag helemaal omgeslagen vanaf haar 2e jaar en eet ze nu al een paar jaar goed, maar op zo'n moment heb je nauwelijks nog een keuze.....of minder kwaliteit eten dat ze wel wil eten of een broodmagere en snel zieke hond. ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Dat snap ik wel, maar ik doelde meer op het feit dat de hond het door jouw gekozen voedsel heeft te eten. Dus als jij zegt Bonzo dan is het Bonzo. En of hij dat nou eet of niet.. dan is het weer JOUW keuze om iets anders voor te schotelen.
Die hond kiest nergens voor en daarom vind ik het argument "mensen eten ook weleens ongezond" zo walgelijk.
Maargoed, wie ben ik.
Groetjes Rob
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

shiba schreef:Blijkbaar hoef je je hond eigenlijk maar eens in de twee jaar te enten. Helaas is het nodig om ze elk jaar te enten als je met ze gaat showen, of naar het buitenland gaat.....
nou, dan ga je toch lekker NIET met ze naar het buitenland en lekker NIET met ze naar zo'n show.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

shiba schreef:
Tarz schreef:
shiba schreef:In het geven van Frolic of Bonzo zie ik geen problemen. Wij eten ook niet altijd het meest gezonde voer, en gaan ook naar de mac plek....Jammer inderdaad dat honden te dik worden, niet goed voor hun gezondheid natuurlijk, maar als wij goede heupen blijven fokken kunnen ze die paar extra kilos wel dragen....er zijn ook veel te veel dikke mensen.....
Fok jij honden?
Wat kwalijk zeg! Ik ben echt even verbaast over wat hier staat.
Frolic of Bonzo is bagger, en dat voer je je hond niet omdat een hond recht heeft op een gezond leven. Als een mens naar de Mac gaat kiest hij daar zelf voor. Een hond eet wat hij voorgeschoteld krijgt en heeft niets te kiezen.
Die veel te dikke mensen zijn ongezond, netzoals veel te dikke honden.

Bij goede verzorging van een hond hoort goed voer, dat zal jij als hondenliefhebber wel moeten weten, toch?
Blijkbaar niet dus.
Frolic is niet per defenitie ongezond voor je hond. Er zijn honden die het er prima op doen!
Ze zullen meer poepen als honden die met een premiumvoer gevoerd worden, maar dat wil niet zeggen dat het ongezond is.
Honden kunnen het prima doen op Bonzo of Frolic.
Ik geef het mijn honden niet, maar ik veroordeel de mensen niet die hun honden dat voer geven omdat ze niet meer uit kunnen geven. Wat ik kwalijker vind is als je je honden iets niet geeft wat geen geld kost. Liefde en aandacht! :stoom
ik veroordeel mensen min of meer wel, goed voer hoeft niet perse duur te zijn, maar je honden bagger geven zoals bonzo/frolic of andere commerciele shit vind ik getuigen van absoluut geen verstand in je donder....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tarz schreef:Dat snap ik wel, maar ik doelde meer op het feit dat de hond het door jouw gekozen voedsel heeft te eten. Dus als jij zegt Bonzo dan is het Bonzo. En of hij dat nou eet of niet.. dan is het weer JOUW keuze om iets anders voor te schotelen.
Die hond kiest nergens voor en daarom vind ik het argument "mensen eten ook weleens ongezond" zo walgelijk.
Maargoed, wie ben ik.
OK, dan snap ik je argument, in die zin ben ik het wel met je eens ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

shiba schreef:
Tarz schreef:
shiba schreef:In het geven van Frolic of Bonzo zie ik geen problemen. Wij eten ook niet altijd het meest gezonde voer, en gaan ook naar de mac plek....Jammer inderdaad dat honden te dik worden, niet goed voor hun gezondheid natuurlijk, maar als wij goede heupen blijven fokken kunnen ze die paar extra kilos wel dragen....er zijn ook veel te veel dikke mensen.....
Fok jij honden?
Wat kwalijk zeg! Ik ben echt even verbaast over wat hier staat.
Frolic of Bonzo is bagger, en dat voer je je hond niet omdat een hond recht heeft op een gezond leven. Als een mens naar de Mac gaat kiest hij daar zelf voor. Een hond eet wat hij voorgeschoteld krijgt en heeft niets te kiezen.
Die veel te dikke mensen zijn ongezond, netzoals veel te dikke honden.

Bij goede verzorging van een hond hoort goed voer, dat zal jij als hondenliefhebber wel moeten weten, toch?
Blijkbaar niet dus.
Frolic is niet per defenitie ongezond voor je hond. Er zijn honden die het er prima op doen!
Ze zullen meer poepen als honden die met een premiumvoer gevoerd worden, maar dat wil niet zeggen dat het ongezond is.
Honden kunnen het prima doen op Bonzo of Frolic.
Ik geef het mijn honden niet, maar ik veroordeel de mensen niet die hun honden dat voer geven omdat ze niet meer uit kunnen geven. Wat ik kwalijker vind is als je je honden iets niet geeft wat geen geld kost. Liefde en aandacht! :stoom
Er zijn ook mensen die hun hele leven patat eten en oud worden, wil niet zeggen dart dat een graadmeter is. Hoe oud zouden ze niet geowrdne zijn als ze gezond gegeten hadden? Een hond als een molosser doet het zeker weten NIET goed op Frolic.
Afbeelding
shiba
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiba »

MARC_S schreef:Waarom bagetaliseer jij de problemen van de gemiddelde hond zo? Tuurlijk is Frolic geen goed voer, veel te zout en je verpest er de nieren van je hond mee die op een gegeven moment op een nierdieet moet na een paar jaar Frolic. Dat is nog veel duurder, maargoed, dan doe je hem gewoon weg natuurlijk als baggerbaas.
Mensen die niet het duurtse voer kunnen betalen zoals ik zelf kunnen nog wel zorgen dat hun hond goed te eten krijgt, het is de gemakzucht en het gebrek aan inzicht waar ik me aan erger.
Het ligt inderdaad aan het ras hoeveel er in het asiel zitten maar als je denkt dat je goed zit met de shiba zal ik je telleurstellen. In Amsterdam nog geen twee maanden geleden shiba-pups in de dierenwinkel, ze scheten een stinkende zwarte stroop en zagen er met hun dikke wormbuikjes zwaar beroerd uit, ze zaten naast de shitzu's en JR dus ook jouw ras gaat de afgrond nog wel in helaas :(
Bij elk ras heb je ellende natuurlijk, maar met de shiba valt het gelukkig allemaal nog mee. Mensen die een Shiba willen staan namelijk verschrikkelijk lang op een wachtlijst, willen ze een goede kopen. Dan zijn ze er toch bewust mee bezig. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat altijd goed blijft gaan.... Maar de Shiba is geen ras wat je in een impuls aankoopt.
Over voer kun je natuurlijk altijd en eeuwig blijven discussieren. De één geeft brokken, de ander Barft....Moet iedereen voor zich weten is mijn idee. Ik heb veel meer een hekel aan mensen die hun honden slecht behandelen.
Een hond die nooit aandacht krijgt en een duur voer te eten krijgt, is bijlangena niet zo gelukkig als een hond die Frolic te eten krijgt en alle liefde van zijn baas heeft.......

Gelukkig zijn er nog heel veel mensen die wél om hun dieren geven. Voor DIE mensen fok je, en voor niemand anders......
Laatst gewijzigd door shiba op 13 mei 2004 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Ja dat was voor jouw hondjes ;) Ik neem aan dat ze frolic krijgen als beloning, want neem van mij aan dat ze eronder lijden als je dat als basisvoer gaat geven. Je kan er gif op innemen dat je showresultaten omlaag gaan als je honden uit "de altijd mooi-leeftijd" zijn met een jaar of 3-4.
Ik vind ook dat een hond beter aandacht en minder goed eten dan goed eten en verder verwaarloosd worden kan hebben, maar dat is geen keuze. Allebei is het enige waardige hondenleven.

Ik heb mijn hond uit armoe een poos ALDI-voer gegeven, ben terecht aangevallen op het forum hierover, en heb geleerd, mijn hond is nu 13 en glanst als een spiegel, eerder was ze mooi, nu is ze prachtig! Uiteraard eet nu ze nu wel kwalitatief goed voer :ok:
Afbeelding
shiba
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ja dat was voor jouw hondjes ;) Ik neem aan dat ze frolic krijgen als beloning, want neem van mij aan dat ze eronder lijden als je dat als basisvoer gaat geven. Je kan er gif op innemen dat je showresultaten omlaag gaan als je honden uit "de altijd mooi-leeftijd" zijn met een jaar of 3-4.
Ik vind ook dat een hond beter aandacht en minder goed eten dan goed eten en verder verwaarloosd worden kan hebben, maar dat is geen keuze. Allebei is het enige waardige hondenleven.

Ik heb mijn hond uit armoe een poos ALDI-voer gegeven, ben terecht aangevallen op het forum hierover, en heb geleerd, mijn hond is nu 13 en glanst als een spiegel, eerder was ze mooi, nu is ze prachtig! Uiteraard eet nu ze nu wel kwalitatief goed voer :ok:
Ik had het alweer vlug weggehaald, omdat ik na nog een keer gelezen te hebben het niet meer zo zeker wist of je het wel tegen mij had..... :oeps: Ik dacht ineens dat je op mijn avator maar één hond kan zien, en je praat over meervoud....

Mijn honden wil ik er FANTASTISCH uit laten zien, en daar krijgen ze het voer naar en de supplementen. Nou zul je zeggen, tjonge,jonge dat zal dan wel heeeeel speciaal voer zijn? Nee, dus. Ik geef vanalles doorelkaar. Dat is mijn systeem.
Eukeneuba brokken, rodi schijven, Duck, Energique, en de restjes van de pot.......visolie en vitaminen.
Die visolie en vitaminen lopen in de papieren, dat is hartstikke duur, maar verder valt het allemaal reuze mee. Zeker als ze lekker hun buikje dik eten met macaroni die over is.......Slecht? Mijn honden doen het er prima op.
Ik voer met mijn ogen. De teven doen het beter op schijven vers die krijgen ze dan ook vaker, mijn reu doet het beter op Eukaneuba brokken, die krijgt dus meer brokken......Ook het gewicht houdt ik niet in de gaten met een weegschaal maar met mijn ogen. Je kunt van een doorsne hondenbezitter niet verwachten dat ze dat allemaal "zien". Ik zal ze nooit adviseren om Frolic of iets dergelijks als hoofdvoer te gebruiken, maar is dat zo, dan is dat zo. Als honden echter verwaarloosd worden is mijn reactie iets minder mild!
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
MARC_S schreef:Waarom bagetaliseer jij de problemen van de gemiddelde hond zo? Tuurlijk is Frolic geen goed voer, veel te zout en je verpest er de nieren van je hond mee die op een gegeven moment op een nierdieet moet na een paar jaar Frolic. Dat is nog veel duurder, maargoed, dan doe je hem gewoon weg natuurlijk als baggerbaas.
Mensen die niet het duurtse voer kunnen betalen zoals ik zelf kunnen nog wel zorgen dat hun hond goed te eten krijgt, het is de gemakzucht en het gebrek aan inzicht waar ik me aan erger.
Het ligt inderdaad aan het ras hoeveel er in het asiel zitten maar als je denkt dat je goed zit met de shiba zal ik je telleurstellen. In Amsterdam nog geen twee maanden geleden shiba-pups in de dierenwinkel, ze scheten een stinkende zwarte stroop en zagen er met hun dikke wormbuikjes zwaar beroerd uit, ze zaten naast de shitzu's en JR dus ook jouw ras gaat de afgrond nog wel in helaas :(
Bij elk ras heb je ellende natuurlijk, maar met de shiba valt het gelukkig allemaal nog mee. Mensen die een Shiba willen staan namelijk verschrikkelijk lang op een wachtlijst, willen ze een goede kopen. Dan zijn ze er toch bewust mee bezig. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat altijd goed blijft gaan.... Maar de Shiba is geen ras wat je in een impuls aankoopt.
Over voer kun je natuurlijk altijd en eeuwig blijven discussieren. De één geeft brokken, de ander Barft....Moet iedereen voor zich weten is mijn idee. Ik heb veel meer een hekel aan mensen die hun honden slecht behandelen.
Een hond die nooit aandacht krijgt en een duur voer te eten krijgt, is bijlangena niet zo gelukkig als een hond die Frolic te eten krijgt en alle liefde van zijn baas heeft.......

Gelukkig zijn er nog heel veel mensen die wél om hun dieren geven. Voor DIE mensen fok je, en voor niemand anders......
je praat met groote worden voor iemand die ze eerste nesje nog groot moet brengen
je voer is je bazis vor je kwalitijd op show en de bazis van een nest jonge honden
en je leeft nog in een droom als je denkt dat mensen zelfs in jou ras niet voor een dubbie op de eerste rij willen zitten ,maar goed je zal het allemaal wel weten denk ik dan

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:

je praat met groote worden voor iemand die ze eerste nesje nog groot moet brengen
je voer is je bazis vor je kwalitijd op show en de bazis van een nest jonge honden
en je leeft nog in een droom als je denkt dat mensen zelfs in jou ras niet voor een dubbie op de eerste rij willen zitten ,maar goed je zal het allemaal wel weten denk ik dan

mol 8)
Ik vraag me af waarom jij dan nog honden fokt als jij geen geloof hebt in de mensen die je puppen kopen. Er zijn inderdaad mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Nederlanders zijn zuinig...... Maar je mist compleet hetgeen ik zeggen wil.
Helaas zijn er honden die in een dierenwinkel verkocht worden, maar daar zijn niet de pupkopers schuld aan, daar zijn de fokkers schuld aan!

Volgens mij heb jij totaal geen vertrouwen meer in mensen die een hondje willen kopen. Ik vraag me af waardoor jij zo negatief bent geworden....Heb jij dan nooit een pup verkocht aan mensen die het echt geweldig hebben met hun hond?
Daar fok je toch je honden voor?
Jij fokt toch ook geen honden om ze vervolgens aan een dierenwinkel te verkopen, of om te zien dat de mensen hun honden verwaarlozen? Dat die mensen dan hun hond een blik Bonzo geven, is wel het minst erge.....dat is wat ik bedoelde.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ik vraag me af waarom jij dan nog honden fokt als jij geen geloof hebt in de mensen die je puppen kopen. Er zijn inderdaad mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Nederlanders zijn zuinig...... Maar je mist compleet hetgeen ik zeggen wil.
Helaas zijn er honden die in een dierenwinkel verkocht worden, maar daar zijn niet de pupkopers schuld aan, daar zijn de fokkers schuld aan!

ja de klote fokkers ja!!! die de benaming fokkers niet mogen hebben, das iets war de goede fokkers al jaren tegen strijden, en tuurlijk zijn er veel dinger erg die je hond of een door jou gefokte hond kan overkomen, maar zodra ik hoor dat mensen die mijn puppen kopen een of ander bagger voer gaan geven ga ik daar echt wel tegen in....want dat vind ik ook erg!! net zo goed als dat ik voor andere dingen stappen zal ondernemen.... en zodra ik merk dat iemand voor een duppie op de eerste rang wil zitten is het bij mij zwaai zwaai!!
shiba
Actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ja dat was voor jouw hondjes ;) Ik neem aan dat ze frolic krijgen als beloning, want neem van mij aan dat ze eronder lijden als je dat als basisvoer gaat geven. Je kan er gif op innemen dat je showresultaten omlaag gaan als je honden uit "de altijd mooi-leeftijd" zijn met een jaar of 3-4.

Ik had het alweer weggehaald, omdat ik twijfelde of je het wel over mijn hondjes had.... :oeps: Je praat in meervoud, en er staat er maar één op mijn avator....
Goed voer én een boel aandacht en liefde is natuurlijk optimaal. Maar liever Frolic als een verwaarloosde hond......
Je zult de mensen die kost niet willen geven die bij mij op hondencursus zitten, en hun honden echt het meest waardeloze voer geven dat er bestaat. Maar die hond heeft enorme plezier in zijn leven......die mensen zijn bezig met hun hond, en geven hem liefde. Liefde gaat door de maag, gaat voor een hond niet op.....
shiba
Actief
Contacteer:

yamie schreef:

ja de klote fokkers ja!!! die de benaming fokkers niet mogen hebben, das iets war de goede fokkers al jaren tegen strijden, en tuurlijk zijn er veel dinger erg die je hond of een door jou gefokte hond kan overkomen, maar zodra ik hoor dat mensen die mijn puppen kopen een of ander bagger voer gaan geven ga ik daar echt wel tegen in....want dat vind ik ook erg!! net zo goed als dat ik voor andere dingen stappen zal ondernemen.... en zodra ik merk dat iemand voor een duppie op de eerste rang wil zitten is het bij mij zwaai zwaai!!
Ik zou mijn puppenkopers ook adviseren om goed voer te geven. Doen ze dat niet, zal ik dat enorm jammer vinden, maar als ze hond niet goed behandelen zijn ze de mijne.......
Wat mij betreft zit er toch een verschil tussen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

shiba schreef:
yamie schreef:

Ik zou mijn puppenkopers ook adviseren om goed voer te geven. Doen ze dat niet, zal ik dat enorm jammer vinden, maar als ze hond niet goed behandelen zijn ze de mijne.......
ik snap absoluut je punt.....en ja tuurlijk zijn er ergere dingen.. ik denk alleen dat je een voer kwestie ook zo uhh zwaar op zult vatten als je zelf fokt.....en ik hang niet eens aan 1 voer hoor, maar er zijn echt merken wat ik , en ik weet klinkt zwaar, maar werkelijk slecht voor je dier zorgen vind.....zoiets als je kind grootbrengen op afwasmiddel en suikerspinnen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

shiba schreef:
yamie schreef:

Zoals ik eerder schreef doet bijvoorbeeld een molosser het echt niet goed op Frolic. Nu geef ik garantie op al mijn pups, dwz ik garandeer niet dat ze 100% gezond blijven want dat kan niet met een levend wezen, maar als er iets is dan kunnen ze altijd bij me aan kloppen voor wat dan ook. D pupkopers worden uitvoerig voorgelicht en krijgen bewegings- en voedingsadvies (mee, (ik geef diverse merken brok en verse vleesvoeding aan), houden ze zich daar niet aan en geven ze Frolic als hoofdvoer dan kan ik niet garanderen dat ze daar gezond oud mee worden. Dus vervalt de garantie als ze het voedingsadvies niet aan willen nemen. Ik zou trouwens al niet eens een pup meegeven aan mensen die dit soort voer geven.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

shiba schreef:Ik vraag me af waarom jij dan nog honden fokt als jij geen geloof hebt in de mensen die je puppen kopen. Er zijn inderdaad mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Nederlanders zijn zuinig...... Maar je mist compleet hetgeen ik zeggen wil.
Even iets wat niet helemaal met de discussie te maken heeft, maar het viel mij op in jouw betoog. En ik ben het er maar ten dele mee eens. Want je zegt hier dat alleen de fokkers hier schuldig aan zijn. En dat klopt in mijn ogen niet. Want het betreft hier een kwestie van vraag en aanbod. En als er geen vraag is (dus geen mesen die daar een pup kopen) zal ook het aanbod snel afnemen.
Afbeelding
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

yamie schreef: ik veroordeel mensen min of meer wel, goed voer hoeft niet perse duur te zijn, maar je honden bagger geven zoals bonzo/frolic of andere commerciele shit vind ik getuigen van absoluut geen verstand in je donder....
Flauwekul….honden kunnen niet leven op bagger.Mensen die dat voeren doen dat omdat ze er van uit gaan dat het goed voer is…niet omdat ze geen verstand in hun donder hebben.Ik frolic om te belonen.

Ik voer mijn honden brok en 2 of 3 keer per week “vuileâ€
Mol
Zeer actief

shiba schreef:
v.d Lupinehof schreef:
shiba schreef:

mol 8)

Volgens mij heb jij totaal geen vertrouwen meer in mensen die een hondje willen kopen. Ik vraag me af waardoor jij zo negatief bent geworden....Heb jij dan nooit een pup verkocht aan mensen die het echt geweldig hebben met hun hond?
Daar fok je toch je honden voor?
Jij fokt toch ook geen honden om ze vervolgens aan een dierenwinkel te verkopen, of om te zien dat de mensen hun honden verwaarlozen? Dat die mensen dan hun hond een blik Bonzo geven, is wel het minst erge.....dat is wat ik bedoelde.
ik fok niet voor de mensen in die kontekst zoals jij zeg nee ik fok voor me zelf want ik fok niet voor een ander ,als je voor een ander fokt ben je niet goed bezig.
ik heb de volste vertrouwen in de mensen die bij mijn een hondje kopen omdat ik zeker weet dat het daar goed zit want ik stuur meer mensen weg dan dat ik hondjes verkoop.
je zegt zelf dat mensen weten waar ze aan beginnen als ze jou ras een hondje kopen ,dan weten ze ook dat bepaalde voer soorten gewoon niet goed voor je hond zijn .

mol 8)
shiba
Actief
Contacteer:

visaton schreef:
yamie schreef: ik veroordeel mensen min of meer wel, goed voer hoeft niet perse duur te zijn, maar je honden bagger geven zoals bonzo/frolic of andere commerciele shit vind ik getuigen van absoluut geen verstand in je donder....
Flauwekul….honden kunnen niet leven op bagger.Mensen die dat voeren doen dat omdat ze er van uit gaan dat het goed voer is…niet omdat ze geen verstand in hun donder hebben.Ik frolic om te belonen.

Ik voer mijn honden brok en 2 of 3 keer per week “vuileâ€
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik vind de hele vergelijking tussen slecht voer of geen aandacht wel een beetje krom en ook niet iets wat je tegen elkaar kunt gaan afzetten. :?
Is appels met peren vergelijken. Het is alletwee niet goed en je kunt ook niet zeggen dus dat je dan maar beter het een dan het ander kan hebben.
Inderdaad: een goede fokker zorgt ervoor dat de puppykopers wel zo goed mogelijk voeren én mensen zijn die aandacht hebben voor hun hondje. Is toch wel de basis lijkt me.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
shiba
Actief
Contacteer:

Even iets wat niet helemaal met de discussie te maken heeft, maar het viel mij op in jouw betoog. En ik ben het er maar ten dele mee eens. Want je zegt hier dat alleen de fokkers hier schuldig aan zijn. En dat klopt in mijn ogen niet. Want het betreft hier een kwestie van vraag en aanbod. En als er geen vraag is (dus geen mesen die daar een pup kopen) zal ook het aanbod snel afnemen.[/quote]Helaas is dat niet zo. Er zijn enorm veel fokkers die ook als ze geen vraag hebben naar pups, toch gewoon fokken. Ze hebben het ene nest nog liggen, en het andere wordt weer geboren.
De pups in de dierenwinkel waar we het nu over hebben.Er is een fokker in België die zelf ook een dierenwinkel heeft. Die fokker zet zijn pups in zijn dierenwinkel als die ze met 8 weken nog niet verkocht heeft. Hij fokt van allerhande rassen. Of er nou vraag naar is of niet.
Trek Martkplaats eens open op je computer? Kijk eens hoeveel pups er woren aangeboden van al boven de 8 weken..... Die fokkers zitten allemaal mooi met hun pups te kijken. Als ze niet zelf iets aan de socialisatie van die beesten doen, raken ze ze al helemaal niet meer kwijt......Nee, je kunt hierin de schuld niet in de schoenen van de koper schuiven.....
Mol
Zeer actief

shiba schreef: Helaas is dat niet zo. Er zijn enorm veel fokkers die ook als ze geen vraag hebben naar pups, toch gewoon fokken. Ze hebben het ene nest nog liggen, en het andere wordt weer geboren.
De pups in de dierenwinkel waar we het nu over hebben.Er is een fokker in België die zelf ook een dierenwinkel heeft. Die fokker zet zijn pups in zijn dierenwinkel als die ze met 8 weken nog niet verkocht heeft. Hij fokt van allerhande rassen. Of er nou vraag naar is of niet.
Trek Martkplaats eens open op je computer? Kijk eens hoeveel pups er woren aangeboden van al boven de 8 weken..... Die fokkers zitten allemaal mooi met hun pups te kijken. Als ze niet zelf iets aan de socialisatie van die beesten doen, raken ze ze al helemaal niet meer kwijt......Nee, je kunt hierin de schuld niet in de schoenen van de koper schuiven.....
jij bent echt naief hoor sorry je komt echt net kijken in dit wereldje is het niet
het is zoals al gezegt is vraag en aanbod klaar, er zijn genoeg mensen die die hondjes willen kopen willens en wetens omdat ze gewoon weg niet het geld willen neer leggen voor een hondje met stamboom of iets dergelijks.
en de schuld kan je weldegelijk bij de koper neer leggen.
kom toch eens van die roze wolk af en kom eens kijken in de de echte honden wereld

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 14 mei 2004 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

shiba schreef:
Branka schreef:Even iets wat niet helemaal met de discussie te maken heeft, maar het viel mij op in jouw betoog. En ik ben het er maar ten dele mee eens. Want je zegt hier dat alleen de fokkers hier schuldig aan zijn. En dat klopt in mijn ogen niet. Want het betreft hier een kwestie van vraag en aanbod. En als er geen vraag is (dus geen mesen die daar een pup kopen) zal ook het aanbod snel afnemen.
Helaas is dat niet zo. Er zijn enorm veel fokkers die ook als ze geen vraag hebben naar pups, toch gewoon fokken. Ze hebben het ene nest nog liggen, en het andere wordt weer geboren.
Dat kan ik wel en wees reëel. Als een bepaald product in een winkel niet loopt gaat het ook uit het schap. Het is een utopie, maar als er echt niemand meer zo dom is om een hond, kat of wat dan ook bij een dierenwinkel te kopen dan gaan die winkels echt geen geld steken in het houden en laten fokken van die dieren. Dan verkopen ze het niet. Want ze zijn wel degelijk zo zakelijk dat een niet goedlopend product niet wordt ingekocht. Wat dat betreft schuif ik een deel van de verkoop wel degelijk af op de onwetendheid van veel kopers.
Je moet het kringetje doorbreken en dat kan op diverse punten. Want in dit kringetje zitten 3 partijen: (brood)fokker, verkoper en koper. Haal je 1 van die schakels weg dan valt er niets meer te verkopen.
En zoals Mol al zegt een fokker fokt niet om te verkopen, die fokt om voor zichzelf de ultieme rashond te fokken of althans dat na te streven.
Verkopen doe je omdat je anders met allerlei honden blijft zitten die je als fokker niet (voldoende) fokwaardig vind, maar waarschijnlijk wel prima maatjes zijn voor hun toekomstige eigenaren.
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

shiba schreef:Even iets wat niet helemaal met de discussie te maken heeft, maar het viel mij op in jouw betoog. En ik ben het er maar ten dele mee eens. Want je zegt hier dat alleen de fokkers hier schuldig aan zijn. En dat klopt in mijn ogen niet. Want het betreft hier een kwestie van vraag en aanbod. En als er geen vraag is (dus geen mesen die daar een pup kopen) zal ook het aanbod snel afnemen.
Helaas is dat niet zo. Er zijn enorm veel fokkers die ook als ze geen vraag hebben naar pups, toch gewoon fokken. Ze hebben het ene nest nog liggen, en het andere wordt weer geboren.
Trek Martkplaats eens open op je computer? Kijk eens hoeveel pups er woren aangeboden van al boven de 8 weken..... Die fokkers zitten allemaal mooi met hun pups te kijken. Als ze niet zelf iets aan de socialisatie van die beesten doen, raken ze ze al helemaal niet meer kwijt......Nee, je kunt hierin de schuld niet in de schoenen van de koper schuiven.....[/quote]

Dat je dat uberhaupt nog fokkers kan noemen...ja broodfokkers ja! Maar een fokker die een beetje op een normale manier met z'n honden bezig is, fokt ten eerste al niet allemaal verschillende rassen, doet ten tweede wel aan socialisatie en zet z'n hondjes ten derde niet na 8 weken in een dierenwinkel. Die puppyfarms heb je overal en dat is naar mijn idee de schuld van de kopers...namelijk omdat ze voor een dubbeltje een 'rashond' willen en daarvoor niet op een wachtlijst willen. Dan kopen ze liever een hondje bij een puppyfarm, zonder stamboom, maar goedkoper dan eentje met stamboom. En je kunt het gelijk ophalen.... Denk niet dat fokkers die wel serieus met hun honden bezig zijn, daar iets aan kunnen doen. :cry:

En trouwens als iemand echt graag een rashond wil en bij je aan de deur komt voor info over het ras of een pup of zoiets dan kun je als fokker wel de mensen voorlichten, dus ook over voer en dergelijke. Als je de mensen vertelt dat er in frolic veel te veel zout zit, dan zal een beetje verstandig mens waarschijnlijk wel luisteren...dus dat is wel min of meer beinvloedbaar.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”