En dat gaat je lukken. Zeker weten!!!
Moderator: moderatorteam
de grootte van een hond wil niets zeggen, ik heb ook een herplaatsertje en die moest ook een slipketting om! Anders was er niet mee te lopen.Mama Sanneke schreef:Wat ik ook nog zo frappant vind is dat Luka zich altijd uit de band(lijn) van de hondenschool trekt. Geen enkele instrukteur kon me daarbij helpen.
Verkleinen zeiden ze, oké gedaan.
Nu ben ik zelf geen groot licht maar ondekte mijn man gisteren bij het bestuderen van de band en lijn dat de band al heel de tijd verkeerd rond zijn nek zit. Geen van de instructeurs die ik geraadpleegd heb heeft dit gezegd. Ze wisten alleen tezeggen dat er een andere lijn met band voor kleinere honden moet komen, dat snap ik echt niet want er zijn toch al jaren kleine honden, er zijn er nog kleinere dan Luka.
Het is dus in feite een wurglijn, die dichtgaat als hij te hard trekt.
Mijn familieleden schudden de hoofd en zeiden : "mens toch, een poedel met een wurglijn" !!!!, waar ben jij mee bezig".
Geen andere hondenschool in de buurt? Zo niet dan kijken of het te overwegen is om er met de auto naar toe te gaan of NS.Mama Sanneke schreef:Nu, ik had al wel verteld van de hondenschool.
Vorige keer ging het echt best, de groep was niet zo groot.
Deze keer echter, Luka wou geen kant uit. Groep was weer groot, megafoon werd weer gebruikt.
Lijn weer over ze'n kop getrokken, maar nu komt het.
Hij wou dus echt niet luisteren, komt de trainster naar ons, pakt Luka vast , sleurt hem aan ze'n lijn omhoog, Luka grommen, blijft aan ze'n lijn trekken en Luka kaikai, janken.
Hij ging daarna wel zitten, maar heeft zeker 10 minuten zitten bibberen van de schrik of de emotie.
Ik heb er heel de avond aan liggen denken, ik was er toch niet goed van.
Zelfs in zijn slaap lag hij te janken.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, oké hij moet luisteren, maar moet dat op zo'n manier ??
Ik voel me daar niet goed bij.
Sanneke