Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag jullie mening

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:ok: :ok: :ok:
En dat gaat je lukken. Zeker weten!!!
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Sanneke

Na je berichtjes gelezen te hebben denk ik alleen dit:

Stop bij die school: jij vind het niet leuk En Luka al helemaal niet meer

Je zegt dat het thuis goed gaat met oefenen, dus ga dan lekker thuis verder en niet op die verkeerde hondenschool.

Wat betrefd die band, ik zou zeggen als Luka die steeds af kan krijgen: leg die in de kast en kkop een leuke halsband die goed zit en niet wurgt, maar een gwone bandje.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mama Sanneke schreef:Wat ik ook nog zo frappant vind is dat Luka zich altijd uit de band(lijn) van de hondenschool trekt. Geen enkele instrukteur kon me daarbij helpen.
Verkleinen zeiden ze, oké gedaan.
Nu ben ik zelf geen groot licht maar ondekte mijn man gisteren bij het bestuderen van de band en lijn dat de band al heel de tijd verkeerd rond zijn nek zit. Geen van de instructeurs die ik geraadpleegd heb heeft dit gezegd. Ze wisten alleen tezeggen dat er een andere lijn met band voor kleinere honden moet komen, dat snap ik echt niet want er zijn toch al jaren kleine honden, er zijn er nog kleinere dan Luka.
Het is dus in feite een wurglijn, die dichtgaat als hij te hard trekt.
Mijn familieleden schudden de hoofd en zeiden : "mens toch, een poedel met een wurglijn" !!!!, waar ben jij mee bezig".
de grootte van een hond wil niets zeggen, ik heb ook een herplaatsertje en die moest ook een slipketting om! Anders was er niet mee te lopen.
Maar is het een slipketting? Die zijn er in alle soorten en maten en ja, die moet heel klein zijn, hij moet maar een klein stukje 'slippen' geen halve meter!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

Golden Stanley schreef::ok: :ok: :ok:
En dat gaat je lukken. Zeker weten!!!
hier sluit ik me boj aan het gaat je zeker lukken :ok: :ok:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Wat toch een rare manier van trainen op die hondenschool. Klinkt mij een beetje in de oren of het ze over de schoenen loopt. Maar dat is geen enkel excuus om zo aan jouw hond te komen.
Ik zou als ik jou was lekker ergens anders heen gaan, als je nog meer wilt leren.
Zowel jij als je hond moet er plezier in hebben!
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
DigitalT

Re: Graag jullie mening

Ongelezen bericht door DigitalT »

Mama Sanneke schreef:Nu, ik had al wel verteld van de hondenschool.
Vorige keer ging het echt best, de groep was niet zo groot.
Deze keer echter, Luka wou geen kant uit. Groep was weer groot, megafoon werd weer gebruikt.
Lijn weer over ze'n kop getrokken, maar nu komt het.
Hij wou dus echt niet luisteren, komt de trainster naar ons, pakt Luka vast , sleurt hem aan ze'n lijn omhoog, Luka grommen, blijft aan ze'n lijn trekken en Luka kaikai, janken.
Hij ging daarna wel zitten, maar heeft zeker 10 minuten zitten bibberen van de schrik of de emotie.
Ik heb er heel de avond aan liggen denken, ik was er toch niet goed van.
Zelfs in zijn slaap lag hij te janken.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, oké hij moet luisteren, maar moet dat op zo'n manier ??
Ik voel me daar niet goed bij.
Sanneke
Geen andere hondenschool in de buurt? Zo niet dan kijken of het te overwegen is om er met de auto naar toe te gaan of NS.
Maar ik zou hier geen minuut langer blijven. :p: Barbaren met megafoons, hondjes hebben al zo'n sterk gehoor!

Zoiezo positief training lijkt me beter dan geforceerd... dus de ‘trainer’ heeft ook duidelijk een verkeerde attitude.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”