Op zich een logische gedachte, maar het is niet zo bedoeld.ClaudiaFR schreef: ↑27 jan 2023 13:10 Iets om over na te denken: als jij constant in de weer bent om pup rust te laten nemen, hoe kan pup dan tot rust komen? Als jij geen rust neemt, hoe kan pup dan tot rust komen?
---> Ik denk anders: ( is deze gedachtegang onhandig?) Het is in ieder geval op de pup gericht en niet op mij...) Als de pup nu even rust, heb ik de tijd om het huishouden te doen zodat ik weer tijd voor de hond heb als ze wakker is.
Je bent voortdurend bezig om de pup rust te geven.
ALS ze rust is het niet handig om direct in haar buurt bezig te zijn, maar de slaapkamers doen en de badkamer en je mails beantwoorden kan natuurlijk wel.
Hoe lang heb je haar nu in huis?Net gewandeld met mijn Nederlandse vriendin met hond ( collie) en die zei echt heel stellig: je hebt zon mooie kelder, zet die bench daarin en laat haar gewoon janken. Ze is slim en krijgt vanzelf wel door dat ze dan rustig moet slapen. Om eerlijk te zijn lijkt me dat wel wat, maar ik lees overal dat Vizsla's/Collies erg op de mens gericht zijn. En dan heb ik toch het idee dat ik haar wegstop. Het zou overigens. alleen zijn om te slapen, dus na de lange wandeling en s'nachts. De rest gewoon in een mandje rust, in huis.
Die zei juist: omdat ik nu zo met de pup bezig ben, en haar op schoot laat slapen, leert ze niet alleen zijn.
En op internet lees je weer: je moet zeker de eerste tijd eerst een band opbouwen.
En ik heb geen idee!
Na een paar weken zou ik daar ook aan toe zijn en heb ik ook wel eens gedaan met pups.
Niet in de kelder want die heb ik niet, maar in een uitbouw van het huis zodat ik ze minder kon horen.
En dan alleen voor 's nachts.
Maar niet al na een paar dagen.
Ik sliep trouwens beter in mijn bed, dus bij mij stond de bench met pup naast mijn bed

Een band opbouwen doe je ook als je wat oefeningetjes doet en met haar wandelt.
En als je duidelijk en consequent kan zijn zodat ze gaat begrijpen wat de bedoeling is.
Oeh, nee daar in de buurt ken ik niemand, maar ik zal eens voor je rondvragen. Geef geen garantieHet is geen geheim waar ik woon, maar ik zet inderdaad liever niet mijn adres hier neerIk woon in de Yvelines, zeg maar 10 minuten van Versailles naar het westen toe. Veel bos, veel natuur, weinig auto's.
Ik hou me aanbevolen voor een trainer in het nederlands, dat zou echt fijn zijn!

Die trainster waar je plannen voor hebt, daar zou ik (als dat kan) eerst even gaan kijken zonder hond zodat je een beetje beeld hebt hoe ze les geeft.