kooi schreef: ↑06 dec 2020 13:10
Goh, wat jammer dat het niet gelukt is en ze zo snel alweer terug is.
Fijn dat jullie haar nu eerst een poosje rust gunnen.
Ik vind haar prachtig, het is echt mijn type hond.
Als ik dacht dat het met Yuna zou werken, zou ik haar na mijn verhuizing er best bij willen hebben. Ik denk al langer na over een tweede hond. Een wat grotere dan Yuna, voor een veiliger gevoel tijdens lange boswandelingen en voor Yuna ook fijner dan alleen. Maar Yuna is niet met iedere teef even makkelijk te koppelen en dan zou het arme dier weer retour moeten. Teveel gesleep, dat doet een hond geen goed.
Met een reu zou dat geen al te groot probleem zijn. Daarom had ik gereageerd op die Guus, die via de hf-facebook pagina ter herplaatsing werd aangeboden. Helaas heb ik daar nooit meer wat van gehoord.
Dat blaffen in huis zou wel een onoverkomelijk probleem zijn en hoe weet je dat dat echt overgaat als de hond nog maar zo kort bij je is, en het bij jullie wel minder werd, maar toch nog wel voorkwam? Dan kan ik het me ergens wel voorstellen dat mensen een hond liever eerder dan later terugbrengen. Zodat er nog niet zoveel gehechtheid is.
Ik heb vier jaar lang een hond opgevangen die onophoudelijk blafte, zelfs als ze sliep. Als een racewagen van nul naar honderd, kon die gillend overeind springen. Echt geen pretje, vooral omdat ook de buren gingen klagen. En volgens mij ook een belangrijke factor in Jorla's gedrag naar vreemde bezoekers.