Ondertussen droom ik nog ever verder over een Franse Wippert.

Moderator: moderatorteam
Helaas gaat het deze kant nu ook op met de oldie's.Nanna schreef:Dit mag dus in NL ook niet meer.
Weliswaar officiëel stamboomloos maar een te korte neus. Rekent u maar even af.
Massive thank you to George for coming round to take some awesome pictures of my boy THE DUKE
This boy is a beast and he’s only 13 months old.
Waarom je überhaupt zo'n snorkmonster wilt hebben (dat blijkbaar een beast is) zal altijd wel buiten mijn begripsvermogen blijven.
Ik durf er niet eens aan te denken, aan de reden.
Gewoon maar verbieden, dat is het beste
Lijkt wel Boston x staff?Célie schreef:Welke kruising is dit dan? Ik zie het er niet bijstaan?Floortje schreef:Deze zit in Den Haag in het asiel, Lexxie.
https://www.haagsdierencentrum.nl/hond
Agressief naar andere honden, kan niet alleen thuis zijn en zindelijkheid verdient nog wat aandacht.
Ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een lelijke hond met een kutkarakter!
Daar heb ik ook eens voor gekeken, Hillse Mastiffs, maar jammer genoeg is dat ook weer zo'n marktdingetje. Er werd me in de 3e mail (nou ja, wel lekker op tijd) verteld dat die honden in de hogere prijsklasse vallen. Sorry hoor, het is een kruising. Een leuke, daar niet van, maar om daar nou gelijk een dikke prijs aan te hangenNanna schreef:Dit is Old English Mastiff x Greyhound.
De Greyhound heeft het uiterlijk en atletisch vermogen (en waarschijnlijk ook de levensverwachting) positief naar boven bijgesteld.
Plus dat je uit beide rassen vriendelijke pups kunt verwachten.
De hele retromops is op parsons gebouwd. Waarom zou het ras geen gedragsproblemen hebben en alle kruisingen met bullen opeens wel.Célie schreef:
Ja bij al die kruisingen met terrier zie je gedragsproblemen van hondagressief tot erger, denk dat inderdaad whippet een veel betere optie is.
Staat er niet bij, maar ze heeft Franse bulldog oren. Wel mooi lijf.Célie schreef:Welke kruising is dit dan? Ik zie het er niet bijstaan?Floortje schreef:Deze zit in Den Haag in het asiel, Lexxie.
https://www.haagsdierencentrum.nl/hond
Agressief naar andere honden, kan niet alleen thuis zijn en zindelijkheid verdient nog wat aandacht.
Ideaal voor mensen die op zoek zijn naar een lelijke hond met een kutkarakter!
Hangt af van wat ze minder geslaagd maakt. Je hoeft sowieso niet de mooiste uit een nest te gebruiken. Dat doet er helemaal niet toe. Als alles eraan zit lijkt het mij verder om de genen te gaan.Tara schreef:Ik zit me ineens af te vragen wat in echte outcross nou eigenlijk de voorkeur zou moeten of mogen hebben. Zou je dan je meest rastypische dieren willen kruisen met een ander ras? Of zou je daar - even oneerbiedig gezegd- liever de iets minder geslaagde rasvertegenwoordigers voor inzetten?
Dat is ook wel een erg geslaagde kruising.Nanna schreef:Dit is Old English Mastiff x Greyhound.
De Greyhound heeft het uiterlijk en atletisch vermogen (en waarschijnlijk ook de levensverwachting) positief naar boven bijgesteld.
Plus dat je uit beide rassen vriendelijke pups kunt verwachten.
Om te beginnen wordt er al nooit gevraagd of een hond een rashond is, laat staan dat dat in het systeem komt.Bello123 schreef:Hier doen de broodfokkortsnuiten echt niet onder voor de stamboomkortsnuiten, wat korte snuit betreft dan. Die zie ik net zo vaak, misschien zelfs wel vaker, bij de dierenarts. Het niet afgeven van stambomen voor kortsnuiten kan, maar zal de broodfok behoorlijk in de hand werken. En die zijn echt niet gezonder wat sommige hier beweren.
Oh ja, aan de hand van de chipnummers worden statistieken bijgehouden door dierenartsen. Kom je met allergieklachten, gaat de assistente controleren of er een rvb boom bij zit. Laat me niet lachen.Célie schreef: Je kunt het toch gewoon aan het chipnummer zien of het met FCI is of niet
Maar ik heb het over de honden die je het ras in gaat brengen. Die moet je kiezen zonder gebreken en niet teveel ingeteelt lijkt mij. Je wil diversiteit.Célie schreef:Maar als die erfelijke gebreken juist door die outcross opheft, korte kromme pootjes x een langpootmug of kortsnuit x te lange neus ?laeken schreef:Dikke vette inteelt rashonden moet je alleen gebruiken met 0 erfelijke gebreken. Anders is meteen elke F1 pup drager. Hoe meer variatie in de genen van de outcross hoe beter. Het gebruik maken van hele strak gefokte honden is in veel gevallen een gemiste kans omdat je outcross doet om variatie in genen te krijgen.
Dat vermoeden heb ik ook. Hij heeft wel meer mopsendingen. Hij is bijvoorbeeld echt ontzettend lief. Maar die podenco maneto en teckel die er volgens mij inzitten maken het ook een eigenwijs stuk vreten met een jachtinstinct en een kefbek.Célie schreef:
Mopsenoogjes
Dat wordt ook niet bijgehouden, maar stamboomloze en / of broodfokhonden hebben hier geen Europees dierenpaspoort, maar een vereenvoudigde variant waar alleen een paar pagina's voor de entingen in zitten. Daaraan zie je dat heel simpel. Verandert nu wel langzaam, aangezien alle honden een Europees dierenpaspoort moeten hebben. Daarnaast wordt een dier, ongeacht stamboom of niet wel geregistreerd als een bepaald ras. Ziet de hond eruit als een mopshond, dan wordt de hond als mopshond in het systeem gezet.Nanna schreef:Misschien kun je het aan het chipnummer zien. Maar waarom zou een dierenarts in ‘s hemelsnaam bijhouden of de klant een stamboom heeft of niet?