Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

komen ziektes nog voor?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

dit beweren mensen niet, dat staat in de bijsluiter van het vaccin, heb het zelf gelezen van nobivac notabene!
zelfs mijn DA zegt het nu al, wat hefet dat in godsnaam met bezuinigingen te maken.
parvo en weil moeten met het nieuwe entschema ieder jaar gegeven blijven worden en de rest werkt 2 tot 3 jaar (langer durven ze nog niet te geven, maar reen maar dat het langer werkt).
Ik heb het opgezocht en het vaccin wat Bob gekregen heeft werkt volgens de fabrikant/bijsluiter 1 jaar:

VANGUARD® 5

Pfizer Animal Health

CAV2-Distemper-Parainfluenza-
Parvovirus Vaccine

Indications: VANGUARD® 5 is for the vaccination of healthy dogs against canine distemper (CD) virus infection, infectious canine hepatitis caused by canine adenovirus type 1 (CAV-1), respiratory disease caused by canine adenovirus type 2 (CAV-2), canine parainfluenza (CPI) virus infection, and canine parvovirus (CPV) infection.

Dosage and Administration:

1. General Directions: Aseptically rehydrate vaccine with sterile diluent supplied. Administer 1 mL subcutaneously or intramuscularly.

2. Primary Vaccination: Two (2) doses should be administered three (3) to four (4) weeks apart. Although the CPV virus in VANGUARD® 5 has been specifically designed to override high levels of maternal antibodies, they may still interfere with active immunization in a low percentage of puppies. Dogs vaccinated at less than four (4) months of age, therefore, should be revaccinated after reaching the age of four (4) months.

3. Revaccination: Annual revaccination with a single dose is recommended.

A test demonstrated that the CPV vaccine strain did not revert to virulence following six consecutive passages in susceptible dogs.

Susceptible test dogs all developed CPV antibody titers following vaccination, and were protected following oral administration of virulent CPV. A challenge virus was not demonstrated in the feces of vaccinated dogs. Following challenge exposure, nonvaccinated control dogs all developed clinical signs of CPV infection, including vomiting and diarrhea with blood and mucus in the feces. Challenge virus was isolated from the feces of all nonvaccinated control dogs, and they all developed marked lymphopenia following exposure to virulent CPV.

:? :? :? :? :?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

EvavT schreef:dit beweren mensen niet, dat staat in de bijsluiter van het vaccin, heb het zelf gelezen van nobivac notabene!
zelfs mijn DA zegt het nu al, wat hefet dat in godsnaam met bezuinigingen te maken.
parvo en weil moeten met het nieuwe entschema ieder jaar gegeven blijven worden en de rest werkt 2 tot 3 jaar (langer durven ze nog niet te geven, maar reen maar dat het langer werkt).
Ik heb het opgezocht en het vaccin wat Bob gekregen heeft werkt volgens de fabrikant/bijsluiter 1 jaar:

VANGUARD® 5

Pfizer Animal Health

CAV2-Distemper-Parainfluenza-
Parvovirus Vaccine

Indications: VANGUARD® 5 is for the vaccination of healthy dogs against canine distemper (CD) virus infection, infectious canine hepatitis caused by canine adenovirus type 1 (CAV-1), respiratory disease caused by canine adenovirus type 2 (CAV-2), canine parainfluenza (CPI) virus infection, and canine parvovirus (CPV) infection.

Dosage and Administration:

1. General Directions: Aseptically rehydrate vaccine with sterile diluent supplied. Administer 1 mL subcutaneously or intramuscularly.

2. Primary Vaccination: Two (2) doses should be administered three (3) to four (4) weeks apart. Although the CPV virus in VANGUARD® 5 has been specifically designed to override high levels of maternal antibodies, they may still interfere with active immunization in a low percentage of puppies. Dogs vaccinated at less than four (4) months of age, therefore, should be revaccinated after reaching the age of four (4) months.

3. Revaccination: Annual revaccination with a single dose is recommended.

A test demonstrated that the CPV vaccine strain did not revert to virulence following six consecutive passages in susceptible dogs.

Susceptible test dogs all developed CPV antibody titers following vaccination, and were protected following oral administration of virulent CPV. A challenge virus was not demonstrated in the feces of vaccinated dogs. Following challenge exposure, nonvaccinated control dogs all developed clinical signs of CPV infection, including vomiting and diarrhea with blood and mucus in the feces. Challenge virus was isolated from the feces of all nonvaccinated control dogs, and they all developed marked lymphopenia following exposure to virulent CPV.

:? :? :? :? :?
bijsluiter van nobivac eva, dit is pfeizer.
maar idd, volgens de DA geldt het ook voor pfeizer :? :?
nou volg ik het ook niet meer.
nobvac heeft in ieder geval wel de werking van 3 jaar vrij gegeven, maar hoe het dan met pfeizer zit :?
Laatst gewijzigd door qyan op 08 dec 2003 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
EvavT

ja klopt
Bob heeft eerst nobi vac gehad (puppy entingen) nu bij andere da pfizer :zwaai:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

selectief /kritisch enten is prima.
Maar als je zoals wij naar het buitenland gaat met je hond, of zoals anderen shows lopen, zal je wel moeten.
Het is een keuze die zelf maakt.
En dat geldt wel voor meer dingen.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
qyan

diesel schreef:selectief /kritisch enten is prima.
Maar als je zoals wij naar het buitenland gaat met je hond, of zoals anderen shows lopen, zal je wel moeten.
idd, dan moet je wel :ok:
eigenlijk zouden de nieuwe entingsregels ook op europees gebied moeten komen :roll:
ik weet trouwens ook niet hoe het op verenigingen gaat vanaf volgend jaar: gaan die mee met het nieuwe vaccinatie beleid of gaan ze verder met het oude en dus ieder jaar de hele cocktail?! anders moet qyan idd ook de rest van zijn entingen nog krijgen
qyan

vaccinatieschema voor 2004 staat op de volgende site:

www.uwdierenkliniek.nl/bib-vacschema.html
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Xhrista schreef:Zaterdag na andere bloedtest,bleek het dus op Parvo te gaan.Hond was gewoon ge-ent.Waarschijnlijk heeft de enting niet goed gewerkt omdat de hond toen hij hem kreeg in een stress situatie was.
Gelukkig werken de nieren weer,alleen nu is het zaak om het systeem allemaal weer op gang te krijgen en de Parvo eruit.
Het is helaas fout gegaan,de hond is vanacht overleden aan een hartstilstand,hij was pas 21 maanden.

Christa
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nogmaals zoals ik al zei, ER ZIJN SOMMIGE MENSEN DIE NIET ENTEN OM DAT HET TE VEEL GELD KOST

nergens maar dan ook nergens staat dat ik vindt dat jij bezuidingd op je entingen!!!!!!!!

er zijn bepaalde groepen in nederland die wel een huisdier hebben maar die niks mag kosten, die eten met de pot mee, krijgen geen entingen en een wormenspuit alleen als ze de wormen daadwerkelijk ziet krioelen.

maar jou hondje is verkeerd geent, dat ligt dan toch niet aan de entstoffen maar aan je dierenarts, als ze normaal zoals ieder ander op de gewone tijdstippen de entingen zoals het hoort heeft gehad, was er waarschijnlijk niks gebeurt. maar daarom hoef je iedereen toch niet het advies te geven niet te enten.

heb je de bijsluiter van je hoestdrankje wel eens gelezen, ze zijn namelijk wettelijk verplicht om alle tegens en voors te noteren, dus ook als iets maar een keertje voor kan komen.

en dat ze kennelhoest krijgt na een kennelhoestenting, werd er geent met levend of dood vacain. dat geeft namelijk ook nog wel eens een verschil en zijn er op dat moment bacterieen aanwezig van de kennelhoest, krijgen ze dan een enting dan komen die eruit.

denk maar aan de griepspuit, heb je wel de griep, maar niet de kenmerken en je krijgt een griepspuit ben je promt ziek. maar dat ligt niet aan de stof zelf.

helaas gebeurt het ook wel eens dat entstoffen niet opgenomen worden, of afgebroken worden, of een bepaald virus is al zo sterk aanwezig dat de entstof geen zin meer heeft. en krijgen ze alsnog de ziekte, parvo is zo'n voorbeeld is een zeer hardnekkige ziekte en zeer slopend voor een hond.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

qyan schreef:
crutz schreef:
speurneus carola schreef:dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
gut,
laat ik nou toen Umi 7,5 wk was bij Wendy geweest zijn,
Umi had toen nog maar 1 enting gehad (de 2de krijgt ze overigens morgen pas met 10 weken)
en (voor jou misschien raar, maar wel waar) ze heeft er niets van overgehouden dat ze in het huis en in contact is geweest met een hond die niet zn volledige cocktail heeft gehad :twisted:

maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)
ze drinkt daar uit dezelfde waterbakken als alle andere honden

en oja, ze krijgt ook tot 4 mnd volledig VERS vlees (compleet en BARF) en gaat dan over op 4 dagen vers, 3 dagen brok
carmen, hou er dan eens heels snel thuis totdat ze 12/ 13 weken is en meteen terug op de brokken :twisted:
WOEF WOEF :twisted: ,
dus op de puppy brok tot 12 mnd, niet naar de training (want we hebben bij ons op de club geen ent-plicht) en als ik dan naar de training ga mn eigen kraan water meenemen. :twisted:

zal ze overigens wel gewoon blijven enten volgens "verplicht" schema, want ze komen ook op andere clubs, in pensions, in t buitenland en (evt, vooral niet te vaak :wink: ) op shows
maar als ze dus volgens het "verplichte" entschema minder geent hoeven worden zal ik daar zeker direct aan mee doen (ga het dus ook vanavond ff met mn DA erover hebben, ga nl voor Umi dr 2de enting)
qyan

speurneus carola schreef:nogmaals zoals ik al zei, ER ZIJN SOMMIGE MENSEN DIE NIET ENTEN OM DAT HET TE VEEL GELD KOST

nergens maar dan ook nergens staat dat ik vindt dat jij bezuidingd op je entingen!!!!!!!!

er zijn bepaalde groepen in nederland die wel een huisdier hebben maar die niks mag kosten, die eten met de pot mee, krijgen geen entingen en een wormenspuit alleen als ze de wormen daadwerkelijk ziet krioelen.

maar jou hondje is verkeerd geent, dat ligt dan toch niet aan de entstoffen maar aan je dierenarts, als ze normaal zoals ieder ander op de gewone tijdstippen de entingen zoals het hoort heeft gehad, was er waarschijnlijk niks gebeurt. maar daarom hoef je iedereen toch niet het advies te geven niet te enten.

heb je de bijsluiter van je hoestdrankje wel eens gelezen, ze zijn namelijk wettelijk verplicht om alle tegens en voors te noteren, dus ook als iets maar een keertje voor kan komen.

en dat ze kennelhoest krijgt na een kennelhoestenting, werd er geent met levend of dood vacain. dat geeft namelijk ook nog wel eens een verschil en zijn er op dat moment bacterieen aanwezig van de kennelhoest, krijgen ze dan een enting dan komen die eruit.

denk maar aan de griepspuit, heb je wel de griep, maar niet de kenmerken en je krijgt een griepspuit ben je promt ziek. maar dat ligt niet aan de stof zelf.

helaas gebeurt het ook wel eens dat entstoffen niet opgenomen worden, of afgebroken worden, of een bepaald virus is al zo sterk aanwezig dat de entstof geen zin meer heeft. en krijgen ze alsnog de ziekte, parvo is zo'n voorbeeld is een zeer hardnekkige ziekte en zeer slopend voor een hond.
dat hoor je mij nu ook niet zeggen!
jij zegt dat er in het ALGEMEEN bezuinigd wordt op entingen!
heb je op de eerste of tweede pagina geschreven toch?!
ik zie niet waarin er bezuinigd wordt, want dan zouden ze juist moeten blijven enten zoals ze het altijd al deden, want dan blijven ze verdienen. met minder enten verdien je toch minder?
dus ik zie jouw argument van: ze bezuinigen op entingen in het algemeen niet helemaal helder.

en verder............ik geef nergens advies om niet te enten!!!!!!!
ik vertel simpleweg alleen wat ik van mij DA heb gehoord over het nieuwe vaccinatieschema wat 2004, volgend jaar dus in gaat.
wil iemand enten, moet je lekker enten, wil iemand niet enten, zal mij een zorg zijn zeg!
maar ik ga mijn hond niet vaker enten dan nodig is, net als dat ik niet ontworm als er geen wormen zijn en daarom om dat te checken dus zijn ontlasting laat checken alkvorens er ene ontwormingspil in te gooien.

en idd, hij is fout geent, maar de enting waarvan hij ziek werd is kennelhoest en niet ene beetje ziek, maar toen begon alle ellende.
zijn andere entingen hefet ie nu gelukkig di keer goed op gerageerd, maar ik ga niet vaker enten of meer enten dan het neiuwe vaccinatiebeleid toeschrijft.
qyan

crutz schreef:
qyan schreef:
crutz schreef:
speurneus carola schreef:dus als jij nou met je honden uit de buurt van mijn honden en zeker uit de buurt van mij blijft zal er niks kunnen gebeuren.
gut,
laat ik nou toen Umi 7,5 wk was bij Wendy geweest zijn,
Umi had toen nog maar 1 enting gehad (de 2de krijgt ze overigens morgen pas met 10 weken)
en (voor jou misschien raar, maar wel waar) ze heeft er niets van overgehouden dat ze in het huis en in contact is geweest met een hond die niet zn volledige cocktail heeft gehad :twisted:

maarja, ik ga toch ook tegen alle regels in, ze gaat nl ook al mee naar de club (inderdaad met nog maar 1 enting)
ze drinkt daar uit dezelfde waterbakken als alle andere honden

en oja, ze krijgt ook tot 4 mnd volledig VERS vlees (compleet en BARF) en gaat dan over op 4 dagen vers, 3 dagen brok
carmen, hou er dan eens heels snel thuis totdat ze 12/ 13 weken is en meteen terug op de brokken :twisted:
WOEF WOEF :twisted: ,
dus op de puppy brok tot 12 mnd, niet naar de training (want we hebben bij ons op de club geen ent-plicht) en als ik dan naar de training ga mn eigen kraan water meenemen. :twisted:

zal ze overigens wel gewoon blijven enten volgens "verplicht" schema, want ze komen ook op andere clubs, in pensions, in t buitenland en (evt, vooral niet te vaak :wink: ) op shows
maar als ze dus volgens het "verplichte" entschema minder geent hoeven worden zal ik daar zeker direct aan mee doen (ga het dus ook vanavond ff met mn DA erover hebben, ga nl voor Umi dr 2de enting)
carmen, als de vereniging tegen mij zegt dat ik de rest van de entingen ook nog moet halen (want weet niet of verenigingen mee gaan met het nieuwe beleid) dan krijgt ie die enting ook gewoon.
maar gaan alle verenigingen mee met het beleid, dan ga ik echt niet meer enten dan nodig is en dus 1x per 2 jaar volledige coktail en verder ieder jaar parvo/ weil.
maar qyan showt niet, qyan neem ik niet mee naar andere clubs en zie ik denk ik ook nooit gebeuren, qyan gaat niet naar het buitenland en zeker niet naar pension.
dus is voor mij toch ene stukkie makkelijker.
heb de trainer ff gemaild en gevraagd of zij weet hoe het nu precies zit met de entingen.
want hun kunnen het er wel mee eens zijn, maar sta ik straks in maart 2004 op mijn VZH examen en dan de kermeester: nieuw vaccinatiebeleid, maar daar doen we niet aan.
dus moet het, dan moet het, op hoop van zege weer.
maar zoalng er geen kennelhoest bij zit moet het lukken (hoop ik)

maar idd carmen: :twisted: :twisted: :mrgreen:
- tot 12 maanden op de puppy brokken, darana niet op volwassen, maar op junior he.
- en oh ja, als je vlees geeft, vergeet je niet de bacterien dood te koken, want dat is slecht hoor. en dat barf, is levensgevaarlijk, zou ik ook maar mee stoppen :twisted: :mrgreen:
- en niet te vergeten: bijtwerk is zielig voor de hond, dus doe dat dat arme beestje ook niet aan, het is net zo'n schatje :mrgreen:
- en uh.........vergeet je eigen kraan niet
EvavT

reactie fabrikant Pfizer

Op uw vragen over de werkingsduur van vaccinaties is geen simpel antwoord te geven. Van "gewone" medicijnen zoals bijvoorbeeld antibiotica is in het algemeen goed bekend hoe lang er een effect in het lichaam is, meestal gekoppeld aan het tempo waarmee de werkzame stof wordt afgebroken. Vaccins werken op een heel andere manier: zij roepen een reactie op van het afweersysteem, waarna het dier (geheel of gedeeltelijk) immuun wordt voor de ziektes waartegen het vaccin is gegeven. Hoe lang die immuniteit vervolgens in het lichaam stand houdt is afhankelijk van een enorm aantal factoren. Om er een aantal te noemen:
m.b.t. het dier: leeftijd, gezondheidstoestand, ras, leefwijze, huisvesting etc.
m.b.t. de ziekte: mate van voorkomen, soort virus of bacterie, wijze van en kans op besmetting etc.
gebruikt vaccintype
Daarnaast bestaat ook nog een grote mate van individuele variatie. Wat er in de bijsluiter van vaccins staat over de "werkingsduur" is gebaseerd op gegevens van laboratoriumonderzoek, en geeft slechts een indicatie over wat je minimaal mag verwachten. De daadwerkelijke bescherming is voor de meeste ziektes langer. Overigens bestaan er voor vaccins geen consumentenbijsluiters: omdat vaccins voor honden en katten alleen door de dierenarts mogen worden toegediend en nooit aan eigenaren worden verstrekt, bestaat er alleen een op de dierenarts gerichte bijsluiter.

Op basis van al dit soort informatie kiest een dierenarts voor een bepaald vaccinatieadvies, als een soort "grootste gemene deler". Daarbij kan de ene dierenarts een andere afweging maken dan de andere.

Vaccins die voor pups worden gebruikt kunnen een wat andere samenstelling hebben dan vaccins voor volwassen dieren. De mogelijkheid dat dieren - tijdelijk - wat hangerig worden na een inenting bestaat echter voor alle vaccins en voor alle leeftijden. Dit geldt trouwens net zo goed voor de mens!
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

speurneus carola schreef:nogmaals zoals ik al zei, ER ZIJN SOMMIGE MENSEN DIE NIET ENTEN OM DAT HET TE VEEL GELD KOST

Ik ben helemaal met je eens dat er bakken met mensen zijn die een hond hebben maar waarbij de hond niets mag kosten. Ongelofelijk irritant en ik heb de neiging om gelijk te zeggen "die zijn geen hond waard". Maar goed, van vaccinatie heb je echt geen kaas gegeten. Misschien toch handig om je daar eens wat meer/beter in te verdiepen!
Groetjes, Lizzy
qyan

Lizzy schreef:

Ik ben helemaal met je eens dat er bakken met mensen zijn die een hond hebben maar waarbij de hond niets mag kosten. Ongelofelijk irritant en ik heb de neiging om gelijk te zeggen "die zijn geen hond waard". Maar goed, van vaccinatie heb je echt geen kaas gegeten. Misschien toch handig om je daar eens wat meer/beter in te verdiepen!
Groetjes, Lizzy
Lizzy, laat gaan :ok:
ik hou er ook mee op.
kan anmelijk nergens terug vinden dat ik ebweer dat mensen NIET moeten enten, alleen dat wat mijn DA heeft gezegd en daar ben jij toevallig ook zeer goed van op de hoogte.
ik doe lekker wat mij goed lijkt en deze dame in kwestie wat haar goed lijkt. zijn we allemaal tevreden ;)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

kom net van mn DA voor de 2de enting van Umi

en guess what :?: :?:

ook Merial heeft de ent schema's verandert
parvo en lepto ieder jaar (kunnen beide dodelijk zijn) en voor de fanatieke zwemmers in t voorjaar weil (ff niet opgelet, lepto is natuurlijk weil ;) , die dus in t voorjaar)
de volledige cocktail om het jaar

verder wordt Umi straks met dr 3de enting niet voor weil geent omdat dat nu geen zin heeft, daar kom ik in het voorjaar voor terug als de andere honden ook voor weil geent worden ;)
Laatst gewijzigd door crutz op 10 dec 2003 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

iedereen hefte uiteraard zijn eigen meing en als je ieder jaar je cocktail wilt geven, ook prima, moet je zelf weten.
maar ik doe het niet

??????????????????????????????????????????????????????????????????????

jij geeft hier als mening dat je de cocktail niet moet geven. dus je advies in deze is niet enten.

en dat was mijn laatste woord hierover.
EvavT

crutz schreef:kom net van mn DA voor de 2de enting van Umi

en guess what :?: :?:

ook Merial heeft de ent schema's verandert
parvo en lepto ieder jaar (kunnen beide dodelijk zijn) en voor de fanatieke zwemmers in t voorjaar weil
de volledige cocktail om het jaar

verder wordt Umi straks met dr 3de enting niet voor weil geent omdat dat nu geen zin heeft, daar kom ik in het voorjaar voor terug als de andere honden ook voor weil geent worden ;)
BRRRRR :jank: :jank: :jank: :jank:
zo weet je het toch helemaal niet meer?
Weil werkt gewoon een jaar volgens mijn da
maar ja
veel zwemt ie toch niet
:? :?
qyan

speurneus carola schreef:iedereen hefte uiteraard zijn eigen meing en als je ieder jaar je cocktail wilt geven, ook prima, moet je zelf weten.
maar ik doe het niet

??????????????????????????????????????????????????????????????????????

jij geeft hier als mening dat je de cocktail niet moet geven. dus je advies in deze is niet enten.

en dat was mijn laatste woord hierover.
gelukkig, wordt ene beetje moe van je op deze manier!
iemand die ieder jaar de cocktail wil geven, moet iemand toch zelf weten, heb ik geen mening over, maar....................................................................ik doe het niet bij MIJN hond, simpleweg omdat er ene nieuw vaccinatieschema in gata vanaf volgend jaar.
dus nogmaals, ik doe het niet!!!
ga eens leren lezen mens!!!!
of je wilt alleen lezen wat jij wilt lezen natuurlijk.
wat kan mij het nu in godsnaam schelen of iemand zijn hond ieder jaar ent: zijn mijn honden niet, boeit me geen fu...

maar ik ga niet onnodig meer enten, en neem aan dat ik voor mijn hond mijn eigen menig wel mag geven he, ook op een openbaar forum.
dat ik een mening geef wil niet zeggen dat mensen dat maar klakkeloos over moeten nemen.
dat is mijn kijk op zaken en dan kijk ik met name naar de ervaring van mijn hond, omdat het ook alleen mijn eigen hond betreft!

eva hier, vraagt hoe het zit met ziektes.
ik zal niet zeggen dat ze niet meer bestaan, want ze bestaan!
verder wijs ik haar simpleweg op het feit dat er gewoon een nieuws vaccinatieschema in gaat vanaf volgend jaar (wettelijk)
en dat is gewoon ene feit en gee meing.
als zij dan toch ieder jaar hara cocktail wil geven, net als jij, net als malinois, dan zie ik niet waar ik jullie probeer te overtuigen om dat niet te doen.
volgens mij heb ik nergens geschreven dat jullie niet meer ieder jaar mogen enten!!!
moet je zelf weten, maar ik doe het niet en dat moet ik ook zelf weten.

maar idd, deze discussie wordt eindeloos en ik ben je zat, zeker als alles nog eens verdraaid wordt wat ik zeg ook.
Laatst gewijzigd door qyan op 09 dec 2003 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
EvavT

ja prima
ik ben in ieder geval gaan nadenken erover
wat het niet altijd makkelijker maakt
:zwaai:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

ff mn berichtje ge-edit, had nl zelf niet goed op zitten letten
lepto is natuurlijk Weil, dus binnenkort gaan de heren alleen voor Parvo en dan van t voorjaar voor Weil (lepto)

wel laat ik ze ook nog rabies enten omdat we midden in de duinen trainen en omdat we nog wel eens de grens over gaan, deze enting doe ik altijd half/eind januari en dat hou ik dus zo

kijk net zelfs in Damien zn entingsboekje en zie dat mn DA er vorig jaar al mee begonnen is (lette toen nog niet zo heel erg op, kwam gewoon voor entingen :roll: )
Damien heeft in mei alleen nog maar parvo en lepto gehad en die moet dus dan dit jaar april/mei de cocktail (alles is merial)
Ace heeft vorig jaar (bij mn oude DA) nog wel de volledige cocktail gehad en krijgt dus nu eind van de maand de parvo en in april de lepto enting
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
diesel schreef:selectief /kritisch enten is prima.
idd, dan moet je wel :ok:
eigenlijk zouden de nieuwe entingsregels ook op europees gebied moeten komen :roll:
in sommige landen komen ziektes nog voor dus het kan nooit 1 beleid worden!
ik weet trouwens ook niet hoe het op verenigingen gaat vanaf volgend jaar: gaan die mee met het nieuwe vaccinatie beleid of gaan ze verder met het oude en dus ieder jaar de hele cocktail?! anders moet qyan idd ook de rest van zijn entingen nog krijgen
bij ons blijven we (gelukkig) gewoon enten... alle entingen verplicht.. (sorry maar ik vind het fijner dat er allemaal geente honden lopen ook voor de pups die er lopen!)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

EvavT schreef:[:
zo weet je het toch helemaal niet meer?
Weil werkt gewoon een jaar volgens mijn da
maar ja
veel zwemt ie toch niet
:? :?
vraag eens aan je dierenarts hoe groot het risico is dat honden Weil kunnen krijgen ;)
die van mij is nogal nuchter en vertelde dat als een hond achter een kudde piesende ratten aanzwemt in een slootje met een watertertemperatuur van 22/23 graden het misschien mogelijk is dat er sprake is van risico,maar goed..dan zijn er ook weer andere gevaren met die watertemperaturen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”