lovedogs101 schreef:Ik probeer even globaal op jullie te reageren, nogmaals ik ''koop'' geen hond met proefperiode, ik zou gast gezin zijn met een optie tot adoptie. De tijd die we daarvoor krijgen is 4-6 weken ongeveer. Ik snap jullie bedenkingen heel goed en dat zijn ook juist de dingen waar ik zelf tegenaan loop. Ik heb echt al heel wat honden bekeken bij verschillende stichtingen ook die honden in nederland al hebben bij een gastgezin maar ik ben nog niet een tegen gekomen waarbij ik meteen denk ja wauw. Niet zoals ik dus met Monica heb op dit moment. Wat het is dat me aanspreekt bij haar kan ik niet precies mijn vinger opleggen. Ik ga nu weer in gesprek met de stichting en ik ga de dingen zoals wat als ze écht niet in ons gezin past wat dan? Is er een optie waar ze heen zou kunnen? Meer informatie over haar karakter en haar houding in huis, kan ze tegen ''gewone'' geluiden etc. Natuurlijk heeft een hond tijd om te wennen en op zn plek tot rust te komen. Ik heb ook eisen, zoals goed met kinderen, goed met honden, geen voernijd, netjes aan de riem kunnen lopen en het zou fijn zijn de uren die ik weg ben (zoals ik al aangaf) die ik 3 dagen 4 uurtjes ongeveer weg ben naast de gewone dingen zoals boodschappen ze alleen kan blijven. Dus geen grote verlatingsangst en niet opspringen. Maar die dingen zijn ook te trainen en af te leren.
ik ben me zeker bewust van het risico en daarom wil ik ook gewoon dieper in gesprek gaan met de stichting om zo te kunnen beslissen of we definitief ja of nee zeggen.
Heel eerlijk? Als ik dit zo lees zeg ik niet doen. Het is teveel en geen enkele stichting kan met zekerheid een hond kiezen die hier aan gaat voldoen. Ik zou een pup nemen. Die vergeef je dingen en alles wat mis gaat is soort van je eigen schuld. Springen, voernijd etc is allemaal echt niet op voorhand uit te sluiten in het buitenland.