Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen en tips buitenlandse hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Ervaringen en tips buitenlandse hond?

Ongelezen bericht door laeken »

lovedogs101 schreef:Ik probeer even globaal op jullie te reageren, nogmaals ik ''koop'' geen hond met proefperiode, ik zou gast gezin zijn met een optie tot adoptie. De tijd die we daarvoor krijgen is 4-6 weken ongeveer. Ik snap jullie bedenkingen heel goed en dat zijn ook juist de dingen waar ik zelf tegenaan loop. Ik heb echt al heel wat honden bekeken bij verschillende stichtingen ook die honden in nederland al hebben bij een gastgezin maar ik ben nog niet een tegen gekomen waarbij ik meteen denk ja wauw. Niet zoals ik dus met Monica heb op dit moment. Wat het is dat me aanspreekt bij haar kan ik niet precies mijn vinger opleggen. Ik ga nu weer in gesprek met de stichting en ik ga de dingen zoals wat als ze écht niet in ons gezin past wat dan? Is er een optie waar ze heen zou kunnen? Meer informatie over haar karakter en haar houding in huis, kan ze tegen ''gewone'' geluiden etc. Natuurlijk heeft een hond tijd om te wennen en op zn plek tot rust te komen. Ik heb ook eisen, zoals goed met kinderen, goed met honden, geen voernijd, netjes aan de riem kunnen lopen en het zou fijn zijn de uren die ik weg ben (zoals ik al aangaf) die ik 3 dagen 4 uurtjes ongeveer weg ben naast de gewone dingen zoals boodschappen ze alleen kan blijven. Dus geen grote verlatingsangst en niet opspringen. Maar die dingen zijn ook te trainen en af te leren.
ik ben me zeker bewust van het risico en daarom wil ik ook gewoon dieper in gesprek gaan met de stichting om zo te kunnen beslissen of we definitief ja of nee zeggen.

Heel eerlijk? Als ik dit zo lees zeg ik niet doen. Het is teveel en geen enkele stichting kan met zekerheid een hond kiezen die hier aan gaat voldoen. Ik zou een pup nemen. Die vergeef je dingen en alles wat mis gaat is soort van je eigen schuld. Springen, voernijd etc is allemaal echt niet op voorhand uit te sluiten in het buitenland.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Onze vorige hond overleed en ik wilde geen hond meer. Totdat ik Bram zag bij een Griekse stichting. Gebeld, en opgehaald want hij was net 2 dagen in Nederland. Bram is ook iets berghondsachtigs, heel groot en wil altijd buiten zijn. Dat kan hier want we wonen buitenaf met een flink stuk grond.
Na een paar weken Bram bedacht ik me, ik wil er nog 1 maar dan een kleintje. Stichting gebeld, of ze nog een klein hondje hadden wat niet moeilijk was. En dat hadden ze, Mina. Mina zat nog in Griekenland maar kwam vrij snel naar Nederland. Mina heb ik zelf van Schiphol gehaald en is een heel leuk makkelijk hondje.

Ze kunnen allebei prima met andere honden, kunnen een paar uurtjes alleen thuis zijn en genieten volop van hun leventje hier. Bram in de tuin en Mina binnen op de bank. Dat is echt een schoothondje :mrgreen:

Ik heb goede ervaringen met deze stichting en zou het zo weer doen. En misschien heb ik mazzel, maar ik denk nooit zo na over wat er fout zou kunnen gaan. Dat zie ik dan wel weer.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

hakunamatata schreef: Het alleen thuis blijven doe ik zoals veertje schrijft. Gewoon gelijk doen, geen ding van maken. Ik geef een kauwsnack (of bv kongetje) en ga weg. De eerste dag even snel boodschappen halen, tweede dag al wat langer en dat blijf ik gewoon doen regelmatig een dagdeel weg zijn. Dan hoort het er gewoon bij. In huis geen geplak of gedoe, ik ben ook best goed in geen aandacht geven. Terwijl de hond niks tekort komt qua liefde, 's nachts in een bench naast mijn bed slaapt en alle aandacht en geduldige begeleiding verder krijgt die nodig is.
:denken: Ik denk dat je mij bedoelt?
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Johnny Jones schreef:
hakunamatata schreef: Het alleen thuis blijven doe ik zoals veertje schrijft. Gewoon gelijk doen, geen ding van maken. Ik geef een kauwsnack (of bv kongetje) en ga weg. De eerste dag even snel boodschappen halen, tweede dag al wat langer en dat blijf ik gewoon doen regelmatig een dagdeel weg zijn. Dan hoort het er gewoon bij. In huis geen geplak of gedoe, ik ben ook best goed in geen aandacht geven. Terwijl de hond niks tekort komt qua liefde, 's nachts in een bench naast mijn bed slaapt en alle aandacht en geduldige begeleiding verder krijgt die nodig is.
:80: :schrik:
Je hebt helemaal gelijk! Komt omdat veertje mede oorzaak is dat ik het toch aandurf. Maar het waren inderdaad jouw woorden! :oeps:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

hakunamatata schreef:
Johnny Jones schreef:
Je hebt helemaal gelijk! Komt omdat veertje mede oorzaak is dat ik het toch aandurf. Maar het waren inderdaad jouw woorden! :oeps:
Doen jullie de hond dan eerst in een bench, of gewoon los bij het alleen laten?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Persistence schreef:
hakunamatata schreef:
Johnny Jones schreef:
Doen jullie de hond dan eerst in een bench, of gewoon los bij het alleen laten?
Ik doe ze vaak wel de eerste paar dagen in de bench als ik wegga, maar dat is meer vanwege de katten. Bij sommige honden zit het meteen zo duidelijk goed, dat ik ze gewoon meteen los laat in huis, bijvoorbeeld bij Taartje ging dat zo. En sommige honden vinden de bench echt niet fijn, dan sluit ik de katten de eerste dagen weg in een andere ruimte als ik wegga.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Persistence schreef: Doen jullie de hond dan eerst in een bench, of gewoon los bij het alleen laten?
Gewoon los!
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Sorry, ik bedoelde eigenlijk wel als er al een andere hond is, dan ook los daarbij?
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Lekker los en juist niet in een bench geldt voor onze logeer (crisisopvang)honden. Voor je eigen gemoedsrust wel kwetsbare, dierbare ,cq 'kostbare ' spullen even veilig opbergen. En er vooral geen ding van maken als je even uit zicht bent, het hoort er gewoon bij. In een bench zetten (of trainen) triggert en maakt de hond er teveel attent op dat je weggaat en daarmee loop je het risico angst in de hand te werken. Je bevestigt hetgeen je niet wil.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Persistence schreef:Sorry, ik bedoelde eigenlijk wel als er al een andere hond is, dan ook los daarbij?
Waarom niet? Als ze vertrouwd zijn met elkaar, kan het juist een goede ervaring zijn voor de nieuwkomer. Mits de ander natuurlijk het goede voorbeeld geeft.
Vaak vinden Javier en Merlijntje het heerlijk dat wij eens ophoepelen, zodat zij in alle rust kunnen bankhangen, ze kijken ons nog net niet de deur uit ;) Die houding heeft zijn effect op de logeerhonden, ze nemen dit over
Laatst gewijzigd door Javierrrr op 13 dec 2019 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Geen ervaring met de stichting modestos, maar wel met het adopteren van een hond uit het buitenland. Spanje in ons geval.

Ik heb 1 keer een pup gehad, alle andere waren tweede-, derde- en vierdehands honden. Allemaal met een verleden, hun ditjes en datjes en waarvan er twee niet zo graag ‘alleen’ thuisbleven. Alleen was in mijn geval altijd met een andere hond en een aantal katten. Maar alle honden die kwamen zijn gebleven.

Sergi was één van die twee die alleen thuisblijven helemaal niks vond, maar met veel geduld is ook bij hem het kwartje gevallen dat we altijd weer thuiskomen.

Sergi was ook de eerste hond die we niet in het ‘echie’ hadden gezien. Wel foto’s en filmpjes, en lange gesprekken met mensen van de stichting die hem wel persoonlijk kenden. Hij moest tenslotte niet alleen bij ons passen, maar ook bij een andere hond en geen poezels eten, haha.

Het aanstaande april 7 jaar geleden dat we vol verwachting op het vliegveld op hem stonden wachten en we hebben er geen seconde spijt van gehad.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

lovedogs101 schreef:Ik probeer even globaal op jullie te reageren, nogmaals ik ''koop'' geen hond met proefperiode, ik zou gast gezin zijn met een optie tot adoptie. De tijd die we daarvoor krijgen is 4-6 weken ongeveer. Ik snap jullie bedenkingen heel goed en dat zijn ook juist de dingen waar ik zelf tegenaan loop. Ik heb echt al heel wat honden bekeken bij verschillende stichtingen ook die honden in nederland al hebben bij een gastgezin maar ik ben nog niet een tegen gekomen waarbij ik meteen denk ja wauw. Niet zoals ik dus met Monica heb op dit moment. Wat het is dat me aanspreekt bij haar kan ik niet precies mijn vinger opleggen. Ik ga nu weer in gesprek met de stichting en ik ga de dingen zoals wat als ze écht niet in ons gezin past wat dan? Is er een optie waar ze heen zou kunnen? Meer informatie over haar karakter en haar houding in huis, kan ze tegen ''gewone'' geluiden etc. Natuurlijk heeft een hond tijd om te wennen en op zn plek tot rust te komen. Ik heb ook eisen, zoals goed met kinderen, goed met honden, geen voernijd, netjes aan de riem kunnen lopen en het zou fijn zijn de uren die ik weg ben (zoals ik al aangaf) die ik 3 dagen 4 uurtjes ongeveer weg ben naast de gewone dingen zoals boodschappen ze alleen kan blijven. Dus geen grote verlatingsangst en niet opspringen. Maar die dingen zijn ook te trainen en af te leren.
ik ben me zeker bewust van het risico en daarom wil ik ook gewoon dieper in gesprek gaan met de stichting om zo te kunnen beslissen of we definitief ja of nee zeggen.
Ik snap best dat je "eisen" hebt en dat is prima.
Maar wat betreft goed aan de lijn kunnen lopen, alleen kunnen blijven, geen voernijd niet opspringen.... dat zijn dingen die geleerd moeten worden.
Zoals jij het beschrijft wil je een kant- en klare en liefst goed opgevoede hond, dan zou ik niet voor een zwerfhond gaan.
Afbeelding

Happy en Lemmi
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

lovedogs101 schreef:Ik ga nu weer in gesprek met de stichting en ik ga de dingen zoals wat als ze écht niet in ons gezin past wat dan? Is er een optie waar ze heen zou kunnen? Meer informatie over haar karakter en haar houding in huis, kan ze tegen ''gewone'' geluiden etc. Natuurlijk heeft een hond tijd om te wennen en op zn plek tot rust te komen. Ik heb ook eisen, zoals goed met kinderen, goed met honden, geen voernijd, netjes aan de riem kunnen lopen en het zou fijn zijn de uren die ik weg ben (zoals ik al aangaf) die ik 3 dagen 4 uurtjes ongeveer weg ben naast de gewone dingen zoals boodschappen ze alleen kan blijven. Dus geen grote verlatingsangst en niet opspringen. Maar die dingen zijn ook te trainen en af te leren.
Ik weet niet in wat voor situatie de hond nu zit, maar als zij in een asiel zit, krijg je geen betrouwbaar antwoord op die vragen. Als zij daar in een huiselijke situatie zit, dan is de kans groter.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Je kunt het ook treffen hoor. Gijs is zo'n ideale hond, geen voernijd, geen angst, kan prima alleen thuis blijven, superlief met kinderen, niet waaks, geen vechter. Gewoon strontmakkelijk dat beest.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je kunt echt niet als de hond er net is al uren uit huis gaan... dus je moet wel zorgen dat je een week of wat vrij hebt. Herplaatser of pup maakt daarbij niet uit. Herplaatsers hebben meer dan 4-6 weken nodig om aan de gewone dingen te wennen, aan jullie routine. Ja, je kunt geluk hebben met een hondje wat naadloos past.. maar als dat NIET zo is, moet je wel zorgen voor voldoende tijd voor het dier.

Je wilt een kant en klaar pakketje... dat mag.. maar is niet realistisch!

Suzanne
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

~Suzanne~ schreef:
Je kunt echt niet als de hond er net is al uren uit huis gaan... dus je moet wel zorgen dat je een week of wat vrij hebt. Herplaatser of pup maakt daarbij niet uit. Herplaatsers hebben meer dan 4-6 weken nodig om aan de gewone dingen te wennen, aan jullie routine. Ja, je kunt geluk hebben met een hondje wat naadloos past.. maar als dat NIET zo is, moet je wel zorgen voor voldoende tijd voor het dier.

Je wilt een kant en klaar pakketje... dat mag.. maar is niet realistisch!

Suzanne
:ok:

Een hond hebben is niet alleen maar precies zoals je het wilt hebben. Een goede baas speelt in op hoe de hond is stuurt de hond daarin. Opvoeden doe je gewoon zelf. Je kunt niet een exact eisenpakket op tafel leggen. Een hond vorm je wanneer deze in je gezin is. Ik vind dit allemaal niet echt overkomen alsof je een realistisch beeld hebt.

Ik zou geen buitenlandse hond nemen als ik jou was want die vragen heel vaak nog wat meer aanpassingstijd dan gemiddeld.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

madred schreef:
lovedogs101 schreef:Ik ga nu weer in gesprek met de stichting en ik ga de dingen zoals wat als ze écht niet in ons gezin past wat dan? Is er een optie waar ze heen zou kunnen? Meer informatie over haar karakter en haar houding in huis, kan ze tegen ''gewone'' geluiden etc. Natuurlijk heeft een hond tijd om te wennen en op zn plek tot rust te komen. Ik heb ook eisen, zoals goed met kinderen, goed met honden, geen voernijd, netjes aan de riem kunnen lopen en het zou fijn zijn de uren die ik weg ben (zoals ik al aangaf) die ik 3 dagen 4 uurtjes ongeveer weg ben naast de gewone dingen zoals boodschappen ze alleen kan blijven. Dus geen grote verlatingsangst en niet opspringen. Maar die dingen zijn ook te trainen en af te leren.
Ik snap best dat je "eisen" hebt en dat is prima.
Maar wat betreft goed aan de lijn kunnen lopen, alleen kunnen blijven, geen voernijd niet opspringen.... dat zijn dingen die geleerd moeten worden.
Zoals jij het beschrijft wil je een kant- en klare en liefst goed opgevoede hond, dan zou ik niet voor een zwerfhond gaan.
Kennelijk lezen wij niet hetzelfde bericht.

Ik zou met een gezin eerder een setje gezellige grote windhonden nemen. Uit een opvanggezin in Nederland.

http://www.greyhoundsinnood.nl/honden/merel
http://www.greyhoundsinnood.nl/honden/ralph
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Persistence schreef:Sorry, ik bedoelde eigenlijk wel als er al een andere hond is, dan ook los daarbij?
Hangt bij mij écht van de omstandigheden en honden af. Mister, Willem en Ravi heb ik meteen geïntroduceerd, daar waren de honden en omstandigheden naar. De opvangers afgelopen jaar die direct na een lange reis (en vaak pas met donker) hier kwamen niet.

Enerzijds omdat ik buiten introduceer en niet (meer) in het donker ga zitten kutten met een vreemde hond introduceren (dus komt een hond 's avonds dan sowieso geen contact), anderzijds omdat Lais nou niet de makkelijkste is om het zo even samen te zetten, ze is gewoon vaak ontzettend overweldigend in het eerste contact. Ze vindt het ook leuk om te kutten als een hond onzeker is en heeft er plezier in om achter een vluchtende hond aan te racen en die honden zijn juist na zo'n lange reis vaak snel overdonderd dus geen goede combi. Dus die hou ik eerst gescheiden en ondertussen wennen ze aan elkaars geur, geluiden en aanwezigheid en zakt bij Lais de meest hevige opwinding (en dan gaat een introductie alsnog behoorlijk overdonderend). Contact maken met Ravi en Willem gaat meestal na de eerste nacht en dan kunnen ze ook gewoon los bij elkaar, met Lais duurt vaak een paar dagen (hangt van de hond af).

Eenmaal geïntroduceerd zitten ze meestal wel gewoon los bij elkaar, maar ook hier: hangt van de situatie af. Een hond die ik nog niet veilig vind met de katten gaat nog geregeld apart. Een hond die gaat lopen markeren ook.
lovedogs101
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): ik had een anatolische herder

Ongelezen bericht door lovedogs101 »

Ik heb wel een realistisch beeld, jullie lezen denk ik erover heen dat ik zei dat die dingen ook (af) te leren zijn. Een hond moet je opvoeden natuurlijk. Maar met bijv opspringen heb ik wel zoiets van het is wel een behoorlijke grote hond die tegen je op zou springen. Dat is geen groot probleem want wat ik zeg dat is af te leren maar het is wel iets waar ik rekening mee moet houden vanwege mijn kinderen. Ik snap dat jullie je mening hebben maar ik vind het best vervelend dat er dingen worden ''aangenomen'' en overheen gelezen word net of dus geen realistisch beeld heb, je krijgt NOOIT een kant en klare hond. of je nou een pup, een buitenlandse hond of een uit een Nederlands asiel neemt.
De eisen die ik heb zijn vooral omdat ik kinderen heb maar ik heb niet gezegd dat mochten er aan dingen gewerkt moeten worden dat ik dat dan niet wil. Ik heb namelijk al eens een hond met voernijd gehad, met het gevolg dat mijn man het qua eten (en dan bedoel ik met ONS eten weg te halen en niet het voer wat zij kreeg, daar liet iedereen haar met rust) is gebeten door haar. Dat zou ik deze keer natuurlijk heel anders aanpakken en ook heel hard gaan werken dat eruit te krijgen, maar het heeft niet mijn voorkeur

En bedankt voor degene met de ervaringen!
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mocht je het niet aandurven/willen met deze hond dan kun je ook nog op Marktplaats rondkijken voor een hond in of uit Nederland (let op je filters). Ik heb twee keer echt gezocht naar een hond en beide keren (ook) op MP gekeken, er komen soms de leukste honden voorbij. Het is net geluk hebben natuurlijk, maar is het wat mij betreft meer dan waard om in de gaten te houden. De eerste keer ben ik bij een hond uitgekomen die hier op het forum ter overplaatsing werd aangeboden (geweldig schot in de roos) en de tweede keer bij een hond die op MP stond. Contact verliep vrij moeizaam maar ben blij dat ik doorgezet heb want ook die hond is een geweldig schot in de roos, zo'n ontzettend leuke hond :I: .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”