Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Look at that - geniaal!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Look at that

Ongelezen bericht door ranetje »

natalie schreef:We hebben weinig schapen gezien de laatste tijd en dus eigenlijk te weinig geoefend. Vandaag liep ik een andere ronde dan ik van tevoren had bedacht en nu moesten we (onbedoeld en onvoorbereid) weer schapen passeren. Ik heb gefilmd hoe dat ging: https://youtu.be/k2uxl3soZC8

Ik had niet de goede snoepjes bij mij en dat is te zien aan zijn eerste reactie. Heel even dacht ik dat het daardoor mis zou gaan en hij weer in de lijn zou hangen.

Maar het ging goed! :E:

Met Jip heb ik later dat stuk ook nog gewandeld en hij heeft alle resterende snoepjes opgegeten ;)
Hartstikke goed :ok:
De reactie op je snoepjes :LOL:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

ranetje schreef:
natalie schreef:We hebben weinig schapen gezien de laatste tijd en dus eigenlijk te weinig geoefend. Vandaag liep ik een andere ronde dan ik van tevoren had bedacht en nu moesten we (onbedoeld en onvoorbereid) weer schapen passeren. Ik heb gefilmd hoe dat ging: https://youtu.be/k2uxl3soZC8

Ik had niet de goede snoepjes bij mij en dat is te zien aan zijn eerste reactie. Heel even dacht ik dat het daardoor mis zou gaan en hij weer in de lijn zou hangen.

Met Jip heb ik later dat stuk ook nog gewandeld en hij heeft alle resterende snoepjes opgegeten ;)
De teleurstelling is duidelijk hè :wink:
ranetje
Zeer actief

natalie schreef:
ranetje schreef:

De teleurstelling is duidelijk hè :wink:
Heel duidelijk :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
natalie
Zeer actief

Vanochtend liep ik met Abel langs de wei en ik zag dat alle schapen zich verzameld hadden in de schaduw tegen het hek aan. Een paar maanden geleden zou dat voor mij reden zijn geweest om te keren of de weg over te steken. Ik had dan ook niet durven verwachten dat ik daar nu super ontspannen voorbij zou wandelen en dat Abel zich totaal niet meer met die schapen bezig houdt. Hoera, het is gelukt! :cheer:
Ook het varken dat bij de buurman op het erf scharrelt, is helemaal niet meer interessant. Koeien worden nog steeds argwanend aangekeken, maar dat komt vooral door hun nieuwsgierigheid. Er komen er altijd een paar naar het hek toelopen om te kijken wat wij aan het doen zijn. Abels reactie is om dan (flink) afstand te nemen en er dus met een grote boog omheen te lopen. Prima, als we die afstand kunnen nemen, dan doen we dat gewoon.

Als we een soortgelijk resultaat kunnen boeken met de reeën hier in het bos (en we zijn al een eind op weg!) dan bouwen we een feestje :E:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Look at that - geniaal!

Ongelezen bericht door Lothian »

Super zeg, heel knap gedaan!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat fijn en wat een mooi resultaat! :cheer:
natalie
Zeer actief

Lothian schreef:Super zeg, heel knap gedaan!
Thanks, het is voor ons allebei een stuk relaxter wandelen zo.
DeDiana schreef:Wat fijn en wat een mooi resultaat! :cheer:
Ja, ik ben er echt onwijs blij mee :D
ranetje
Zeer actief

Heel mooi resultaat :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”