Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welgemanierde honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Welgemanierde honden

Ongelezen bericht door Lothian »

:LOL: We hebben destijds nog bij de hondencursus gevraagd of we dat dan mochten verbieden. (Dat mocht, volgens de instructrice.)
Zo mooi, nieuwe hondeneigenaren die het graag perfect willen doen.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Positief opvoeden he! Je mocht geen nee zeggen. Wisten wij veel. :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Lothian schreef:Wat mooi om over al jullie welgemanierde honden te lezen.

Zorro ging in zijn jeugd altijd midden in de kamer liggen masturberen wanneer er veel mensen op bezoek waren.
:LOL: :LOL:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Vroeger had ik hartstikke welgemanierde honden.
Die goede oude tijd... :LOL:

Ik ben steeds minder gaan opvoeden. Hier rauzen ze over de bank, bedelen ze, en blaffen ze naar voorbijgangers. (Doodlopende weg, terecht :pffff: )
Op hun plaats gaan ze ook niet, ze kunnen het niet, en hebben ook geen mand.
Maar ik kan ze prima meenemen naar vrienden of familie, dan gedragen ze zich keurig.
Ik doe het ervoor.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zorro ging in zijn jeugd altijd midden in de kamer liggen masturberen wanneer er veel mensen op bezoek waren.
Hahahaha :LOL:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier nog zo een. Guus gaat rustig sleetjerijdend door de tuin als we zitten te eten met bezoek. Komt hij gewoon over het gras langs de tafel glijden op zijn reet :LOL: Lijkt soms wel alsof hij het erom doet.
En als hij dat niet doet gaat hij op iemand rijden die met hem speelt om vervolgens heel walgend naar mij te kijken .... :schrik:
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Tara schreef:Ik heb het er wel eens met Cleva over:
Goh :roll:
Maar wat voor mij heel normaal is, is voor veel andere mensen vaak iets heel bijzonders.
Nou nee hoor, dat verbeeldt je je maar. Het over, óvergrote deel van de mensen vind welgemanierde honden normaal. Heel weinig mensen noemen het normaal dat honden « Krijsend door het huis vliegen als er iemand aan de deur staat, apenkooien op de bank, hardnekkig blijven schooien en in mijn persoonlijke ruimte blijven dringen...etc. « 
Lothian
Zeer actief

laeken schreef:

Hier nog zo een. Guus gaat rustig sleetjerijdend door de tuin als we zitten te eten met bezoek. Komt hij gewoon over het gras langs de tafel glijden op zijn reet :LOL: Lijkt soms wel alsof hij het erom doet.
En als hij dat niet doet gaat hij op iemand rijden die met hem speelt om vervolgens heel walgend naar mij te kijken .... :schrik:
:goeie:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Die van mij zijn eigenlijk best welgemanierd op een klein puntje wat ik dan zelf vervelend vind.
Als de deurbel gaat breekt de hel los, en ik probeer van alles maar dat krijg ik er nog niet af.
Als het bezoek eenmaal binnen zit is de rust tamelijk snel weer terug gelukkig.
Verder gedragen ze zich wel, ze schooien omdat ik dat toesta maar wel van een afstandje, ik hoef geen kwijlende honden die over mijn bord hangen en dat weten ze precies.
Hier is Lotus de aanstichtster van het gegil als de bel gaat of er wordt geklopt. Ik krijg dat er niet uit jammer genoeg. De hele bende doet dan met haar mee.
En dat is niet leuk met tien hondjes.
Laatst gewijzigd door Maryanne op 29 jul 2019 03:10, 2 keer totaal gewijzigd.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Ze zijn redelijk welgemanierd ja. Buiten hun gedrag naar andere honden in elk geval.
Dat is het enige nadeel aan ze. Toen we Tibbe en Pleun samen hadden kon Pleun nog met alle honden. Sinds ze met haar zoon leeft is het een etterbakje buiten, en Pelle wil gewoon geen contact, niet, echt niet. Dus blaffen en gillen als we een hond tegenkomen. Zo blij dat dat maar een enkeling is.
Verder zijn het heerlijke honden. Als er bezoek komt zijn ze even druk. Pelle gaat dan even los, rent tig keer met een knuffel in zijn bek van voor naar achter :I: . Even laten uitrazen en binnen 5 minuten liggen ze ergens.
Ze mogen binnen dus rennen en spelen.
Gaat bezoek op de bank zitten blijft hij wel aandacht trekken, willen ze dat niet, zet ik de honden in de keuken. Als we zitten te eten gaan ze rustig onder of naast de tafel liggen. Ze storen niet dus hoeven ze van mij niet in de mand.
Buiten worden mensen genegeerd tenzij ze de honden aandacht geven. Gaan netjes aan de kant voor joggers en fietsers. Komen als ik ze roep. Veel meer moet het niet zijn. Mee op bezoek gaan ze nooit. Pleun zou dat wel goed kunnen, die is heel relaxt. Pelle zou zijn rust niet zo gauw vinden denk ik.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Het scheelt ook wel dat in mijn omgeving, voornamelijk die van vriend, de andere honden gewoon wat baldadig zijn :engel:

Mijn honden zijn binnenshuis echt superbraaf, op terrassen ook en eigenlijk sowieso aan de lijn. Los zijn ze niet zo braaf :mrgreen:
Niet dat ze dan op je tafel springen hoor. Maar ze, Manu dan, hebben vooral hun eigen plan buiten. Om mij heen, dat wel.

Maar in huis, zowel ons huis als dat van een ander, zijn ze echt heel erg braaf. Ze hebben gewoon geleerd dat ik soms geen tijd voor ze heb. Het scheelt wel dat het ook zelfstandige honden zijn denk ik.
Al heb ik ook weleens logés die thuis veeleisend zijn of onrustig, en hier tonen ze dat niet. Ik ben denk ik gewoon ongeïnteresseerd :mrgreen: En ik maak de honden moe, goed moe. Hier is een kluif en ik wil je niet meer horen.
Mijn honden spelen ook nooit binnen. Nou zijn ze sowieso niet zo speels, maar ook opvangers en logés nooit. Ik straal denk ik gewoon saaiheid uit.
Ik vind dat weleens jammer hoor. Hele zakken met speeltjes, maar niemand heeft interesse Afbeelding1:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik ben daar niet zo mee bezig. Als bekenden aan deur komen zijn ze even enthousiast en blij. Daarna doen ze waar ze mee bezig waren. Schooien doen ze niet want ze weten gewoon dat als ik het eten op heb zij aan de beurt zijn. Ik ben zeker niet de hele dag met ze bezig. De deur staat altijd open en kunnen naar buiten en naar binnen. Meestal liggen ze op de leuning van de bank naar buiten te kijken. Komt er iemand langs dan is Fleurtje de gangmaker en moet er geblaft worden. Soms te lang naar mijn zin. Daarvoor heb ik een snerpende fluit binnen handbereik liggen. Meestal heeft dat wel effect.
Je hond als pup bijsturen daar waar nodig, verder stop ik er niet veel energie in. Mijn ervaring is dat honden zich aanpassen aan de gezinssituatie. Ik ben zelf vrij rustig en datzelfde merk ik ook aan mijn honden. Zou ik een overactieve en opgefokte zenuwlijer zijn dan zouden mijn honden dat gedrag ook overnemen. Ik moet er niet aan denken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Kyuubi springt tegen mensen op (wiedes als iedereen hem dan meteen platknuffeld), schooit (zolang er geen snuiten in mijn bord verschijnen vinden ik 't dikke prima)... maar verder?

Hij blaft amper. Is ongelooflijk sociaal naar mens en dier. Kent een aardig reeksje commando's en voert ze met zijn bijna 11 maandjes oud ook behoorlijk netjes uit. Soms is hij ongedurig zoals elke jonge hond, soms kan hij ongelooflijk geduldig zijn. Ik heb helemaal niets maar dan ook niets over hem te klagen en beschouw hem persoonlijk als keurig opgevoed. En het fijnste vind ik dat hij zich niet laat opfokken; als andere honden hem luid blaffend uitkafferen of afsnauwen is hij de rust en braafheid zelve. Gillende en drukke kinderen is dikke prima. Als ik autorijd gaat hij rustig een dutje doen, want hij mag me dan niet storen. Dat hij goed snapt wat wachten of blijven betekend, ook al doet hij het op deze leeftijd natuurlijk nog niet altijd 100%. En dat hij over het algemeen HEEL braaf komt als hij geroepen word.... Hij doet alles goed waar het echt telt...!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

:LOL: :LOL:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef: En als hij dat niet doet gaat hij op iemand rijden die met hem speelt om vervolgens heel walgend naar mij te kijken .... :schrik:
Ha ha dat deed Micron ook ,niet op mensen maar op sommige honden.
En dan lag hij erop te rijen ondertussen met zo'n verlekkerd half open mond ,tong eruit, rond kijkend :oeps:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Loesje is stapelgek op kinderen en mensen in het algemeen. Ze worden dan ook enthousiast begroet. Een blik van mij en ze gaat ergens liggen, dat mag overal. Hondenlogees vindt ze niet zo geweldig maar zoekt geen ruzie. Ze mag op de bank, ze mag bedelen en dat doet ze dus geen van beide.
Trekken aan de riem is uit den boze, op straat lopen we op de stoep en niet, zoals zij graag wil, midden op de weg.
Blaffen voor de bel mag even en ze mag ook als eerste naar de poort.
Loesje is gewoon een perfecte hond voor ons. Luistert als het nodig is en kan ook prima haar eigen ding doen zonder vervelend te worden.
Groetjes, Terry
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Welgemanierd zijn ze niet echt denk ik. Ze kunnen echt aandacht opeisen bij vreemden/visite, maar doen dat op zo'n sluwe manier dat ze precies krijgen wat ze willen. Ze kunnen iedereen om hun pootjes winden, nog voor je met je ogen hebt kunnen knipperen.
Ze bedelen als mallen, durven ook gerust eten van tafel te pakken terwijl je zit te kijken, Vito scheldt voorbijgangers en buurthonden uit en Luna heeft maling aan je persoonlijke ruimte. Vito is bij visite altijd even druk, Luna gaat zich er dan ook mee bemoeien, maar na een 'kappen nou!' is dat ook klaar.
Maar ik kan ze overal mee naar toe nemen. Ze zijn dan ook wel eens ondeugend, maar dat maakt ze ook zo leuk :engel: Zo waren we vorige week op het strand en het was drùk. Vito probeerde één keer een broodje te jatten en Luna inspecteerde de tas van een andere strandganger, maar niemand vond het vervelend dat ze er waren. Want ondanks hun streken waren ze vooral met ons en zichzelf bezig. We zijn diverse keren aangesproken dat ze onze honden zo leuk vonden en jawel, welgemanierd :mrgreen: Dit hoorde ik overigens twee weken geleden ook in de dierentuin, een mevrouw sprak me aan om me te vertellen dat ze onze honden zo braaf vond en dat we ze goed hadden opgevoed :Q:
Dus tja, ik verwacht wel bepaalde gedragingen van mijn honden zodat ik ze in principe nooit thuis hoef te laten als ik eens een dag op het strand wil liggen, ergens op visite ga, een terrasje wil pakken of voor mijn part naar de bouwmarkt wil. En dat ze dan eens bedelen, persé op schoot willen liggen of hun neus in zaken steken die niet van hun zijn, ach, ik kan me er niet aan storen.

Edit; waar mijn honden wel heel erg in zijn is de regels bij ons thuis doortrekken naar andere plaatsen. Zo mogen ze hier overal in huis komen, ook op de bank en in bed. Ik heb Vito al regelmatig bij mijn zus van zolder moeten plukken (want dan hoort hij haar kinderen boven spelen en daar wil hij bij zijn) en ligt Luna bij iedereen op de bank, ook bij mensen waar dit eigenlijk niet mag. Maar daar komt dat om de pootjes winden weer; ze komen er nog mee weg ook :LOL: Dan probeer ik met man en macht Luna van de bank te houden, kijk ik even de andere kant op en is er ineens een dekentje ergens vandaan geplukt, wordt Luna op de bank geïnstalleerd en nog lekker toegedekt ook. Tja, dan kan ik er ook weinig meer aan doen :U:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Friesenfransman schreef: Het over, óvergrote deel van de mensen vind welgemanierde honden normaal. Heel weinig mensen noemen het normaal dat honden « Krijsend door het huis vliegen als er iemand aan de deur staat, apenkooien op de bank, hardnekkig blijven schooien en in mijn persoonlijke ruimte blijven dringen...etc. « 
Nu je het zegt: ik ken heel veel mensen met honden, kom er ook over de vloer en maak eigenlijk nooit extreme dingen mee. Hoewel ik er wel een aantal ken die hun hond/honden even in een andere ruimte zetten bij bezoek. Dan zijn de bazen dus welgemanierd. :wink:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

nee mijn honden zijn voor anderen niet welgemanierd.
Maar ik vind het prima en ik moet er uiteindelijk het meeste mee doen.
Gentle tettert alles bij elkaar als de deurbel gaat, op straat blaft ze vreemden toe en andere honden moeten benaderd worden met heel veel kabaal.
Taxi staat al-tijd aan. zolang ik in de buurt ben is hij altijd bezig met mij helpen. Ik word daar heel blij van en vind het uitermate gezellig maar anderen worden het wel eens zat. Wat ik dan ook wel weer snap, als ik `m weg stuur dan gaat hij ook ergens liggen dutten tot hij weer mee mag helpen.
Veyron weet prima hoe het leven werkt ondertussen bij ons in huis.
Die ligt overdag lekker te dutten en weet wel te wachten tot we weer iets nieuws gaan ontdekken of bekijken.
hij heeft prima door dat aandacht niet gegeven wordt als er gesprongen en gestuiterd wordt dus gaat al netjes in de kamer zitten wachten tot iemand zijn vreselijk aandoenlijke koppie aait.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het allemaal ook nogal hondafhankelijk en ik ben ook schuldig aan het kleine hondjes zijn minder erg syndroom. Dat is ook gewoon zo. Niemand heeft last van mijn hondjes naast zich op de bank. Ze blijven door hun grootte alleen al super bescheiden en kijken nog steeds omhoog. Als Guus springt dan valt dat heel erg mee en is dat niet te vergelijken met een labrador. En als mijn hondjes naar buiten stuiven dan ruiken ze aan je schoenen en dat is voor niemand intimiderend.

Verder heeft Bas een veel te voegelijk en schappelijk karakter om op te voeden want die komt niet voor zichzelf op en voor je het weet doe je haar enorm tekort met begrenzen. Zodra ik zeg dat ze weg moet bij bezoek zie je haar niet meer. Helemaal niet. Ik wil dat dus niet zeggen. Guus is de tegenpool en hij wordt helemaal onderdanig als je hem wegstuurt en wil zo graag erbij zijn en lief doen. Dus die begrens ik ook ongezond als ik hem ga aanpassen. Hij is prima zoals hij is.

Dus ik heb ook veel minder behoefte en noodzaak aan welgemanierde honden. Plus iedereen vindt ze leuk. Waarom gaan sleutelen aan iets dat prima bevalt?

Wuilus was een kolos van een herdermiks. Daar ga je automatisch meer regels voor maken want die mag niet op mensen af rennen. Ze schrikken zich dood. En op de bank bij bezoek was ze een kop groter en wel intimiderend. Dat is allemaal echt heel anders. En daar ga je als baasje ook anders mee om.

Mijn hondjes hoeven domweg niet anders dan ze zijn. Ze zijn van zichzelf perfect. En als het moet doen ze alles wat wij vragen dus helemaal goed. We vragen echter zelden iets van ze.
Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Styx heeft van nature een bepaalde gereserveerdheid, zo heeft hij nooit tegen mensen opgesprongen, overmatig geblaft of iets dergelijks.
Reuze welgemanierd dus maarrr... hij kwijlt wel en als hij je aardig vindt sabbelt hij graag op je knie of pakt zachtjes je hand vast :mrgreen:
Mensen met een kwijlfobie zullen dus minder gecharmeerd zijn van ons pollewopje.
Ik herken mezelf in het verhaal van Laeken, waarom sleutelen als dat helemaal niet nodig is.
Styx kent geen plaats, af en blijf maar als ik vraag of hij even een plekje wilt zoeken dan gaat hij vanzelf en zonder moeite ergens liggen.
Ondanks zijn grootte ervaren mensen Styx zelden als intimiderend. Er zit geen vezel intimiderend in dat dier.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef en Izzy zijn best wel welgemanierd maar niet tot in de puntjes. Droef neem ik makkelijker ergens mee op visite want die vind iedereen aardig en hem kan je makkelijk vertellen dat hij ergens niet op de bank mag, na 2 pogingen stopt hij dan wel. Thuis idem, bij binnenkomst is hij wel vreselijk blij en hij durft wel op te springen maar een waarschuwing is voldoende. Bedelen doet hij wel, tot ik er wat van zeg en hij niks krijgt. Krijgt hij wel wat of er wordt niks gezegd dan komen de kwijlslierten. Ook vind hij het gezellig om bij je te zitten, het liefst op schoot maar ook daar geld na hoogstens 2 x er wat van zeggen stopt dat.
En terras pakken kan ook prima met hem, dan lijkt hij wel vreselijk goed opgevoed. Tot ik klaar ben met eten :engel: want ik bestel altijd wat extra's voor de honden.

Izzy kwijlt niet maar bedelt als een malle en stopt daar ook echt niet mee. Zelfs op afstand gaat ze er mee door. Op bezoek gaan met Izzy kan ook zeer selectief want Izzy is lang niet van iedereen gecharmeerd en dat steekt ze niet onder stoelen of banken. Wanneer ze mee gaat naar mijn oma hebben ze de halve dag ruzie en lopen ze tegen elkaar te schreeuwen :LOL: (volgens mij genieten ze er allebei van want als oma geen oppas hondjes heeft is Izzy nog steeds net zo welkom als Droef) en ondertussen zit oma haar helemaal vol te stoppen met vreten. Mee naar mijn schoonouders gaat Izzy niet, ze ziet mijn schoonvader liever dood dan levend en als hij een drankie teveel op heeft gaat hij over haar grenzen heen waardoor ik haar al eens uit de lucht heb kunnen vissen toen ze hem te pakken wilde nemen.
Thuis geldt dat zelfde wel een beetje maar dan heeft iedereen de opdracht haar te negeren en Izzy moet het zelfde doen tot ze weer normaal kan doen. Inmiddels gaat dat al steeds beter en komt ze vaak na 10 minuten weer bij zinnen en ben je ineens besties met haar, maar wel op haar voorwaarden. Dus doorgaan met aaien anders gaat ze krijsen. Ook monteurs worden steeds sneller genegeerd maar we zijn ondertussen wel al 4 jaar verder.
Gelukkig krijgen we niet extreem vaak bezoek en gaat het maar om een enkeling die ze echt niet leuk vind.
Ook Izzy kan prima mee naar een terras, al vind ze eigenlijk wel dat ze een eigen stoel nodig heeft of op schoot moet. Helaas voor haar gaat die vlieger niet altijd op, en mag je ook niet blaffen als iemand je bestelling komt opnemen of brengen.

Als het bezoek eenmaal even zit dan is bij beide meestal de rust wel weer terug. Als ik bij een ander kom met honden verwacht ik ook geen slaafse gehoorzaamheid de eerste minuten, en als ze wel te lang doorgaan ben ik mondig genoeg om de hond rustig duidelijk te maken dat hij/zij heus bij me mag zitten maar dan wel rustig.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Ik vind het belangrijk dat mijn hond vooral buitenshuis gemanierd is. Dus niet zomaar op andere mensen of honden afgaan. Dat doet ze ook niet. Ze gaat gewoon op het pad liggen, en wacht vooral tot de andere hond op haar af komt. Als het lawaaimakers zijn, dan durft ze er helemaal niet langs te lopen haha. In huis kan het me niets schelen, ze apekooit maar een eind weg. Blaffen doet ze alleen uit enthousiasme, en dat is maar heel kort (tot de persoon die aanbelde binnen is). Bij bezoek wat haar leuk vind kan ze ook rustig naast gaan liggen op de bank, bij mensen die niets van haar moeten hebben doet ze dat gewoon niet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:

De papa van naap begroet mannelijk bezoek door in hun ballen te happen met het geluid "hamamamam" er bij.
Ik ben dan zo blij dat die niet bij mij woont :LOL:

Ik leer mijn honden niets aan of af ten behoeve van anderen. Ze mogen op de bank en op bed springen ja. Naap mag kijken op het aanrecht en vragen of hij wat mag.
Ze spelen in huis en hebben er geen flauw benul van wat plaats, mand of lig betekent.
Naap heeft dat besef niet en sindsdien boeit het me eigenlijk niet meer. Ik hoef niet zo nodig te bepalen waar en wanneer ze liggen en hoe lang. Ze zoeken het maar uit, als ze mij maar niet vervelen.
Als dat allemaal niet wenselijk is, laat ik ze thuis of zet ze even weg. Ik zie ze toch meer dan genoeg en zelf vind ik ze geweldig :mrgreen:
Nakisha
moderator

Oh ik bedenk me net waarin Kyuubi geheel ongemanierd is!

Bezoek moet geknuffeld, op schoot gedoken maar VOORAL... de heilige NEUS moet UITGELIKT. Tot aan uw BIJHOLTES, dokter. Die tong gaat er helemaal in, jawel. En als je het lef hebt er wat van te vinden kan je een stiekeme tongzoen erbij krijgen. :pffff:

Het eeuwige likken heb ik hem niet echt af geleerd. Ik vind het zelf niet erg, en als anderen het erg vinden staat het ze vrij meneer vriendelijk af te wijzen. Snapt 'ie best. Geen garantie dat ie het niet nog es probeert, maar soi.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh, dat doet Izzy ook. Die kruipt, tot mijn grote ongenoegen, bij visite op schoot om die gezichten helemaal schoon te likken. Even onderzoeken of er achter die achterste kiezen nog wat te vreten valt te halen. Ogen dicht, soms knorrend. Ik word er onwél van.
Ik heb haar afgeleerd om het bij mij te doen omdat het een obsessie leek te worden, maar helaas vindt het meeste van m'n bezoek het énig dus moet ik the bad guy zijn die zegt dat het nú kláár is. Ze doet het niet even 10 seconden ofzo hè, als het aan haar lag, lag ze een uur lang op hun schoot tegen die gezichten aan te snorkelen. Ondertussen kun je geen normaal gesprek voeren. Sorry als ik dat vervelend vind hoor.
Nakisha
moderator

Sandra&co schreef:Oh, dat doet Izzy ook. Die kruipt, tot mijn grote ongenoegen, bij visite op schoot om die gezichten helemaal schoon te likken. Even onderzoeken of er achter die achterste kiezen nog wat te vreten valt te halen. Ogen dicht, soms knorrend. Ik word er onwél van.
Ik heb haar afgeleerd om het bij mij te doen omdat het een obsessie leek te worden, maar helaas vindt het meeste van m'n bezoek het énig dus moet ik the bad guy zijn die zegt dat het nú kláár is. Ze doet het niet even 10 seconden ofzo hè, als het aan haar lag, lag ze een uur lang op hun schoot tegen die gezichten aan te snorkelen. Ondertussen kun je geen normaal gesprek voeren. Sorry als ik dat vervelend vind hoor.
Hahahahaha!!! Ik heb beeld!!! :engel:
Kyuubi blijft het niet eindeloos doen gelukkig. Het zijn meer vlagen van PURE UITZINNIGE LIEFDE... maar het kussen moet onderbroken worden, want er moet immers ook nog gelukzalig gevrijdoost worden en hoe kunnen ze nou zijn borstje kriebelen als hij blijft zoenen he... :mrgreen: En als bezoek wat kouder op hem reageert gelooft hij het al gauw wel en keert hij terug naar mij.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Zolang je niet kwijlt of eten uit mijn hand kijkt of jat vind ik eigenlijk snel prima. Oh ja gedonder aan lijn wens ik ook niet maar ook daar is alles niet maakbaar bij soms
Groetjes Heidi
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb helemaal geen welgemanierde honden :schrik:
Het rent en vliegt hier door het huis als ze daar noodzaak voor zien en zullen het gerust nog eens proberen als ik ze vertel dat dat niet mag :engel: Als ik op de bank tv zit te kijken en Tess wil van links op de bank naar rechts, steekt ze gewoon over. En aangezien ze veel balans & coördinatie gedaan heeft, heeft ze geen moeite haar poten op zachte kussentjes te zetten. Mijn buik is dus een prima balanskussen om die poten even neer te zetten tijdens het oversteken :hmmm:
Finn ligt 's ochtends vroeg bovenop me in bed als ik wakker wordt om ervoor te zorgen dat ik ook echt wakker wordt. Loopt over de rugleuning van de bank om in mijn nek te gaan liggen. Eigenlijk kennen ze het begrip 'persoonlijke ruimte' niet echt :roll: Ook bij vreemde mensen niet.
Oh en tegen mensen aan springen is ook een bijna dagelijks gebeuren :oeps:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Op zich vind ik dat ik best opgevoede/welgemanierde honden heb/had.
Eerste weekend van april waren we bijvoorbeeld naar Texel met Peer en Milo. Toen hadden we het er nog over dat ze zo heerlijk 'af' zijn. Lekker liggen slapen op een terrasje of bij een restaurant, geen gezeur. Geen gedoe naar andere honden, rustig mee centrum in, rustig slapen, etc. Als wij er maar bij zijn dikke prima.

Dat dat soort uitjes gewoon zonder teveel gedoe kunnen vind ik wel belangrijk. Ik neem ze graag mee, ben graag met ze op pad, maar op momenten dat ze even rustig moeten zijn, moeten ze dat doen.

Bij bezoek, tja hier gingen ze toen peer er was altijd eerst de bench in, omdat hij dan eerst reageerde en dan pas dacht: oh het is oke. Als bezoek dan zat was alles dikke prima en kwam hij even kijken en ging hij zelf gewoon lekker liggen slapen.
Van Milo moet bezoek eigenlijk stil blijven zitten, als ze naar de wc gaan volgt hij ze aan de enkels als hij de kans krijgt. En mensen likken, ik walg ervan en bij ons doet hij het dus niet, maar armen/handen/blote benen, als je er niets van zegt blijft hij likken.

Opspringende honden heb ik eigenlijk nooit gehad, en anders probeer ik dat erg snel af te leren. Peer mocht wel tegen ons op staan om te kriebelen, heerlijk gezellig vonden we dat samen, maar dat is dan rustig tegen je op staan. Bij andere mensen hebben mijn honden nooit gesprongen, die doen er niet toe.
Trekken aan de lijn probeer ik ook af te leren, bij mij prima, maar bij een niet zo consequent iemand bleef hij bijv. wel echt trekken.
En tja, soms mochten/mogen ze een hond niet, idioot gedrag aan de lijn proberen we te voorkomen, maar ja, ik vind ook niet iedereen leuk, dus als het bij een enkele hond blijft oke, liever niet, maar oke.

Ik ben eigenlijk heel tevreden met superlieve en makkelijke milo die alleen soms wat kan stoken als er een andere hond bij is en dus mensen aflikt.
En met de andere honden kon ik alles en konden ze eigenlijk ook altijd mee overal naar toe. Dan nam ik het jachtgedrag en bijbehorende gegil voor lief, al bleven we oefenen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”