Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waken.
Moderator: moderatorteam
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Re: Waken.
Joy blaft als ze iets niet vertrouwt en als de bel gaat (een keer of twee, drie; vind ik nog net acceptabel). Bij mijn ouders kan ze de postbode en folderbezorgers zien aankomen. Liefst zou ze daar ook luidkeels haar mening over geven, maar omdat ik dat niet wil hebben blijft het beperkt tot wat binnensmomds gemopper.
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat ik weet dat hier niemand ongehoord naar binnen kan komen.
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat ik weet dat hier niemand ongehoord naar binnen kan komen.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Doet me denken aan onze oude Axel. Hij was ook waaks.
Op een nacht sloeg Axel aan en mn vader ging beneden kijken, niets aan de hand dus hij ging weer naar bed. Paar minuten later wéér. Dus mn pa de hond uitfoeteren dat hij koest moest houden.
De volgende ochtend bleek de autoradio gejat (autoraam ingeslagen). Oeps.
Sindsdien mocht Axel gewoon blaffen en werd het altijd serieus genomen...
Op een nacht sloeg Axel aan en mn vader ging beneden kijken, niets aan de hand dus hij ging weer naar bed. Paar minuten later wéér. Dus mn pa de hond uitfoeteren dat hij koest moest houden.
De volgende ochtend bleek de autoradio gejat (autoraam ingeslagen). Oeps.
Sindsdien mocht Axel gewoon blaffen en werd het altijd serieus genomen...
- dagmar88
- Zeer actief
Naap is waaks en beschermend, maar niet luidruchtig. Hij roept wel heel boos bij wat hij als gevaar ervaart, zoals de voormalige buurhond die als een "red zone case" onze voordeur aanviel.
Bekenden voor de deur worden vrolijk begroet, vaak komt hij me dan ook even halen als het te lang duurt.
Als hij het niet helemaal vertrouwt gaat hij rechtop staan en kijkt je op ooghoogte doordringend aan.
Dat is afschrikwekkender dan blaffen.
Sjaak en tibbe slaan wel eens aan. Zij zijn niet goed in onderscheid maken in geluiden, dus ze weten dat ze geacht worden hun snater te houden. Ja, ik heb het ook gehoord, nou is het wel weer goed.
Ze blaffen geen minuut per dag en dat vind ik genoeg.
Bekenden voor de deur worden vrolijk begroet, vaak komt hij me dan ook even halen als het te lang duurt.
Als hij het niet helemaal vertrouwt gaat hij rechtop staan en kijkt je op ooghoogte doordringend aan.

Sjaak en tibbe slaan wel eens aan. Zij zijn niet goed in onderscheid maken in geluiden, dus ze weten dat ze geacht worden hun snater te houden. Ja, ik heb het ook gehoord, nou is het wel weer goed.
Ze blaffen geen minuut per dag en dat vind ik genoeg.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ook wel een waker, maar niet overdreven.
Als de bel gaat is ze alleen niet koest te houden (helaas), en met andere vreemde dingen geeft ze wel eens een grom of een blaf.
Maar ze laat iedereen verder met liefde binnen of ze gaat ervan uit dat de baas het gevaar wel buiten houdt
Als de bel gaat is ze alleen niet koest te houden (helaas), en met andere vreemde dingen geeft ze wel eens een grom of een blaf.
Maar ze laat iedereen verder met liefde binnen of ze gaat ervan uit dat de baas het gevaar wel buiten houdt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna weet niet wat waken is, Vito doet aan selectief waken. Aanbellen, op de deur bonken, zomaar binnen stappen, je hoort hem niet. Maar langs de achtertuin lopen of als buurhond blaffen, dan gaat hij los. Mag niet, ik vind het schijtirritant. Eén blik is voldoende trouwens om hem zijn waffel te laten houden, maar hij blijft het soms moeilijk vinden.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Peer wil wel eens gaan blaffen als er iemand langsloopt.
Als er iemand ons pad op komt of aanbelt gaat ht blaffen over in gillen.
En dat is best wel hard.
Van mij mag hij dat. Onze deurbel hoor ik niet als ik boven bezig ben. Peer daarentegen wel.
Wel is 1 brul van mij genoeg hem meteen zijn bek te laten houden.
Als er iemand ons pad op komt of aanbelt gaat ht blaffen over in gillen.
En dat is best wel hard.

Van mij mag hij dat. Onze deurbel hoor ik niet als ik boven bezig ben. Peer daarentegen wel.
Wel is 1 brul van mij genoeg hem meteen zijn bek te laten houden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Aanslaan vind ik ook zeker geen probleem, net wat teckeltoos ook schrijft altijd handig als je boven bent en je hoort de bel niet, zolang ze maar weer stoppen.
Bowie slaat nu wel wat vaker aan omdat ze zelf beetje dement aan het worden is maar ik reageer altijd als ze aanslaat, altijd even kijken of wat dan ook en daarna mag ze weer haar snaveltje houden
Bowie slaat nu wel wat vaker aan omdat ze zelf beetje dement aan het worden is maar ik reageer altijd als ze aanslaat, altijd even kijken of wat dan ook en daarna mag ze weer haar snaveltje houden

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ligt eraan in welke omgeving je woont denk ik of hoe je woont.
Toen ik alleen woonde in een hoekhuis en er werd 's nachts aangeslagen, of ook eens dat er iemand bij mij beneden de tuin in was gekomen midden in de nacht en aan mijn slaapkamer deur vanaf buiten stond te rammelen was ik toch wel érg blij met mijn waker(s).
Heb hem toen ook tekeer laten gaan (toen had ik er nog maar 1) en ook gewaarschuwd dat als de persoon niet weg zou gaan ik de deur open zou doen, en dat ik de hond ook niet zou gaan tegenhouden.
Maar als bescherming had ik ze niet, en de hond in kwestie blafte nooit eigenlijk om niets. Dus als die aansloeg dan was er écht iets vreemds.
En nu woon ik weer in een rijtjeshuis en vind ik blaffen om dagelijkse dingen niet nodig, en dat weten ze wel. Zouden ze 's nachts aanslaan of als hij bij de achterplaats fel op iets reageert dan ga ik kijken, want dat heeft een reden, en dan wil ik weten waarom hij zo reageert.
Toen ik alleen woonde in een hoekhuis en er werd 's nachts aangeslagen, of ook eens dat er iemand bij mij beneden de tuin in was gekomen midden in de nacht en aan mijn slaapkamer deur vanaf buiten stond te rammelen was ik toch wel érg blij met mijn waker(s).
Heb hem toen ook tekeer laten gaan (toen had ik er nog maar 1) en ook gewaarschuwd dat als de persoon niet weg zou gaan ik de deur open zou doen, en dat ik de hond ook niet zou gaan tegenhouden.
Maar als bescherming had ik ze niet, en de hond in kwestie blafte nooit eigenlijk om niets. Dus als die aansloeg dan was er écht iets vreemds.
En nu woon ik weer in een rijtjeshuis en vind ik blaffen om dagelijkse dingen niet nodig, en dat weten ze wel. Zouden ze 's nachts aanslaan of als hij bij de achterplaats fel op iets reageert dan ga ik kijken, want dat heeft een reden, en dan wil ik weten waarom hij zo reageert.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Hier wordt wel gewaakt, maar eigenlijk alleen 's nachts. En dan vind ik het dus ook wel prima. Hij waakt wel meer in een onbekende omgeving, vermoedelijk doordat hij dan de geluiden niet kent. Ik weet zeker dat als ik hem in een tent zou stoppen er bij ieder geluidje gewaakt zou worden en dat kan dan blaffen zijn, maar ook gewoon alleen kijken of een beetje binnensmonds brommen. Ik vind het niet erg. Stop hem gewoon niet in een tent. 

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Rhodi was bij ons DE waakhond. Blaffer pur sang. Ik heb altijd gezegd... ik ga die hond ZO missen, maar dat geblaf niet! Nou, inderdaad. Oh, wat kon die hond blaffen. Om werkelijk ALLES.
Branco waakte af en toe, maar meestal als het niet nodig was, en blafte wel eens met Rhodi mee. Voor de rest was hij heerlijk stil.
Kyuubi is een zegen; die waakt amper. Alleen als er bij de voordeur wat onrust is, of als iemand meteen achter het achterhek wat geks doet. En ik druk elk kefje subiet te kop in; ik waak wel! Dat is wat mij betreft zijn taak helemaal niet. Hij is aangenomen als knuffelhondje, wandelmaatje, om leuke dingen samen te doen, om lekker te trainen voor de lol... maar niet voor waken. Ik hoef hem geen seconde te HOREN. Zwijg maar lekker, dan blijft het gezellig. Ik bof gigantisch dat het dus ook echt totaal geen keffertje is.
Branco waakte af en toe, maar meestal als het niet nodig was, en blafte wel eens met Rhodi mee. Voor de rest was hij heerlijk stil.
Kyuubi is een zegen; die waakt amper. Alleen als er bij de voordeur wat onrust is, of als iemand meteen achter het achterhek wat geks doet. En ik druk elk kefje subiet te kop in; ik waak wel! Dat is wat mij betreft zijn taak helemaal niet. Hij is aangenomen als knuffelhondje, wandelmaatje, om leuke dingen samen te doen, om lekker te trainen voor de lol... maar niet voor waken. Ik hoef hem geen seconde te HOREN. Zwijg maar lekker, dan blijft het gezellig. Ik bof gigantisch dat het dus ook echt totaal geen keffertje is.