Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bang bezoek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Bang bezoek

Ongelezen bericht door Gollum »

Persistence schreef:
Gollum schreef: 'ehhh, kannie niet in de slaapkamer ofzo?'
Ik las te snel en dacht dat je bezoek met jou in de slaapkamer wilde. Vond het al apart bezoek om dat zo te vragen. :mann:
Nou ja, je kunt maar beter duidelijk zijn over je intenties toch? :LOL:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Gollum schreef:
Persistence schreef:
Ik las te snel en dacht dat je bezoek met jou in de slaapkamer wilde. Vond het al apart bezoek om dat zo te vragen. :mann:
Dat moet dan wel de loodgieter zijn geweest :LOL:
Gollum
Zeer actief

Persistence schreef:
Gollum schreef:
Persistence schreef:
Met z'n collega ook :schrik: :LOL:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Mijn monster is dol op mensen en hij laat dat luid en duidelijk merken (daar werken we aan!). Dus als er bezoek komt gaat hij eerst in de keuken, achter het hekje. Bij bezoekende monteurs laten we dat zo, anders komt er van het werk niets terecht, ook niet als ze zelf aangeven dat ze honden leuk vinden. Je kan geen cv onderhouden als er steeds een dikke kop tussen de schroef en de schroevendraaier zit.

Bij ander bezoek mag hij los als hij wat gekalmeerd is, eventueel aan de lijn.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Gollum schreef:
Met z'n collega ook :schrik: :LOL:
Verdorie zeg. En ik had vorige week natuurlijk weer de loodgieter die met pensioen ging, zucht. Maar de hond mocht blijven :cool2:
Laatst gewijzigd door Persistence op 30 apr 2019 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Gollum schreef:Oh wat erg, ik ben dus totaal niet gastvrij :schrik: :LOL:
Nou, ik doe bij sociaal bezoek ook geen enkele consessie. Je komt toch bij mij op bezoek? Die honden horen daarbij, dat weet je.

Voor de energiemetermevrouw die twee keer per jaar twee tellen langs kwam deed ik ze wel in een ander deel van het huis, maar voor werkvolk dat hier langer dan twee minuten is doe ik daar niet aan. Ze (het werkvolk) wennen er wel aan :lol1:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Nanna schreef:
Persistence schreef:
:lol1:

Afbeelding
:80: hebben jullie zulke loodgieters in het Brabantse land?
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Persistence schreef:

Afbeelding
Als hij van honden houdt is hij welkom hoor :mrgreen:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Het is hier nog maar 1 x voorgekomen dat iemand echt aangaf bang te zijn. Dat was een buitenlandse glazenwasser die binnen door moest om de ramen achter te kunnen doen. Toen heb ik ze allebei even in de bench gezet.

Meeste zijn niet bang, ook de monteurs niet. Wel vinden ze het soms een beetje spannend, waar Izzy dan graag misbruik van maakt en echt lelijk kan doen. Ze heeft nog nooit echt gebeten maar ik hou haar dus altijd bij me, gewoon even optillen als er een monteur komt en dan moet ze verplicht in haar mand of bij me blijven. Droef maakt het allemaal niet uit, die vind iedereen even aardig.

Het leukste vind ik nog als er monteurs aan huis zijn en Droef dan ongemerkt bij de monteur gaat zitten. Hij is niet zo van het spullen stelen en in de weg lopen dus hij gaat er bij zitten om toe te kijken en vervolgens hoor je ze hele gesprekken met hem voeren en hem bij hen te roepen of hij even een aai en of hij even aan te kant wil als ze dan toch ergens bij willen waar hij net is gaan zitten. Ze gaan dan ook pas weg nadat ze hem nog even geknuffeld hebben. :I:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Wij hadden vrienden waarvan 1 dochter bang is voor honden. Hiervoor heb ik erg mijn best gedaan maar helaas was ik de enige die zijn best deed. Het contact werd minder. Ze mocht gratis op de hondenschool op leertrajecten om van die angst af te komen. Maar helaas dat wilde ze niet. Dochterlief was trouwens niet bang zonder ouders. Het moment dat ze op de laatste minuut aangaven dat ze toch niet bij ons kwamen eten omdat de dochter het niet aankon en ze ook als feedback gaven dat ik meer mijn best had moeten doen voor oppas voor de hond ( twee hondenopassen konden niet) heb ik de vriendschap maar bedankt. Als er vriendjes komen spelen voor de kinderen gaan de honden naar een aparte kamer dat kan sinds kort. Doe ik liever niet maar ik wil mijn kinderen niet beperken door mijn hobby. 1 kind is ooit flink gebeten door een voor hem bekende hond en ik begrijp zijn angst en doe ook heel erg mijn best om de kinderen die langskomen ons te vertrouwen dat een hond in die kamer nooit bij hun kan komen en zij zich bij ons veilig kunnen zijn.
Friesenfransman

Gollum schreef:
Nanna schreef:
Persistence schreef:

Afbeelding
Als hij van honden houdt is hij welkom hoor :mrgreen:
Gadver, ik moet er niet aan denken.
Gollum
Zeer actief

Stapper schreef:Wij hadden vrienden waarvan 1 dochter bang is voor honden. Hiervoor heb ik erg mijn best gedaan maar helaas was ik de enige die zijn best deed. Het contact werd minder. Ze mocht gratis op de hondenschool op leertrajecten om van die angst af te komen. Maar helaas dat wilde ze niet. Dochterlief was trouwens niet bang zonder ouders. Het moment dat ze op de laatste minuut aangaven dat ze toch niet bij ons kwamen eten omdat de dochter het niet aankon en ze ook als feedback gaven dat ik meer mijn best had moeten doen voor oppas voor de hond ( twee hondenopassen konden niet) heb ik de vriendschap maar bedankt. Als er vriendjes komen spelen voor de kinderen gaan de honden naar een aparte kamer dat kan sinds kort. Doe ik liever niet maar ik wil mijn kinderen niet beperken door mijn hobby. 1 kind is ooit flink gebeten door een voor hem bekende hond en ik begrijp zijn angst en doe ook heel erg mijn best om de kinderen die langskomen ons te vertrouwen dat een hond in die kamer nooit bij hun kan komen en zij zich bij ons veilig kunnen zijn.
Voor je eigen kinderen begrijp ik het wel, die zou ik ook niet willen beperken. Maar voor een vriendschap zou ik het ook niet doen. Dan gaan we maar lekker uit eten als je zo bang bent voor de hond. Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ik vrienden zou worden met iemand die niet van honden houdt.
Friesenfransman schreef:
Om te loodgieten he, dan maakt het me niet zoveel uit hoe je eruit ziet :mrgreen:
Niet als ze beginnen met praatjes over de slaapkamer trouwens haha, dan sturen ze maar iemand anders.
Friesenfransman

Gollum schreef:
Friesenfransman schreef:
Om te loodgieten he, dan maakt het me niet zoveel uit hoe je eruit ziet :mrgreen:
Niet als ze beginnen met praatjes over de slaapkamer trouwens haha, dan sturen ze maar iemand anders.
Als er een zo aan de deur staat en zegt dat ie komt loodgieten, vraag ik toch echt eerst naar zijn referenties. :pffff:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou had de eerste de beste monteur die hier binnen kwam te pakken dus sindsdien gaat ze in de bench als er werkvolk binnen komt. :mann:

Kinderen vindt ze ook niet echt jofel dus dat probeer ik eigenlijk altijd zo te plannen dat ik die kant op ga en oppas voor Lou heb.

Mensen die bang zijn voor honden ken ik verder niet dus die komen ook niet op bezoek :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik heb er geen probleem mee om de hond even naar buiten te doen of achter het keukenhekje, als er iemand komt die er bang voor is, Lana is nu eenmaal erg enthousiast en heb geen zin om haar constant in de gaten te moeten houden, op mijn ,,op je plek,, doet ze heel gehoorzaam maar als ik even mijn aandacht verslap gaat ze heel stiekem op haar buik richting die persoon, en kan me heel goed voorstellen dan niemand er op zit te wachten om een rottweiler van 50 kilo op zijn schoot te krijgen, die gekriebeld wil worden.
met een verjaardag, als er veel mensen in huis zijn en ik steeds bezig ben, komt even de bench binnen, er zitten er een paar bij die helemaal verstijven als ze de hond maar horen of zien, Lana maakt daar geen probleem van en gaat liggen slapen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Zinodo schreef:
Nanna schreef:
Zinodo schreef:Ik heb geen vrienden die honden niet leuk vinden.
Ik ook niet ;-)
Het gaat ook niet om vrienden of kennissen wmb maar echt om de eenmalige bezoekjes. En die moeten dan nog kort zijn ook :mrgreen:
Meestal inderdaad een kwestie van monteurs of zo. En eigenlijk zijn alle monteurs dol op mijn honden dus wegsluiten hoef ik zo goed als niet te doen.
En mocht het ooit één keer op jaarbasis voorkomen dan doe ik dat gewoon. Ze krijgen er niks van als ze een uurtje in de tuin moeten. Of op de slaapkamer.
Als iemand echt als de dood is vind ik dat ik dat moet doen. Ik ga toch ook niet met spinnen in iemand's gezicht lopen zwaaien of kikkers op schoot gooien als iemand daar bang voor is?
Helemaal mee eens hoor, ik vind het ook niet echt een probleem om de honden weg te sluiten voor dat half uurtje, boeie. Toen ze twee jaar terug isolatie in de spouwmuren kwamen spuiten ben ik wel naar het bos opgerot. Toen moesten ze natuurlijk overal wezen boren en doen en ik zag dat isolatie met lijm oooooveraaaal vliegen, ik kon het niet aanzien :LOL: maar dat was meer voor mezelf dan voor de honden :engel:
Maar goed voor hetzelfde reden zet ik mijn leguaan ook altijd weg voor bezoek. Mensen zeggen wel dat ze hem niet zo eng vinden maar geloof mij maar, iedereen is bang voor hem :LOL: zolang hij veilig opgesloten zit wil iedereen wel gluren maar als hij zo achter ze langs op de leuning van de bank komt aangewandeld dan piepen ze wel anders :engel:
Nou, van mij zou je die rustig over me heen mogen laten lopen. Leuk een Leguaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Met vreemd volk dat maar kort over de vloer is doe ik Bronco ook altijd even in de bench.
Heb zelf helemaal geen zin in dat geouwehoer van hem.
Hij is nogal aanwezig zeg maar :schrik:
En bij mensen die bang zijn is het een ongelooflijke etterbak, dan doet hij er nog een tandje bij. :LOL:

Ik heb wel vrienden van mijn jongste zoon hier gehad die stellig zeiden niet bang te zijn. Hmmm, ik zie duidelijk dat dat wel het geval is.

Vrienden en bekenden zijn niet bang van hem en dan is het ook zo over.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zinodo schreef:
Nanna schreef:
Zinodo schreef:Ik heb geen vrienden die honden niet leuk vinden.
Ik ook niet ;-)
Het gaat ook niet om vrienden of kennissen wmb maar echt om de eenmalige bezoekjes. En die moeten dan nog kort zijn ook :mrgreen:
Meestal inderdaad een kwestie van monteurs of zo. En eigenlijk zijn alle monteurs dol op mijn honden dus wegsluiten hoef ik zo goed als niet te doen.
En mocht het ooit één keer op jaarbasis voorkomen dan doe ik dat gewoon. Ze krijgen er niks van als ze een uurtje in de tuin moeten. Of op de slaapkamer.
Als iemand echt als de dood is vind ik dat ik dat moet doen. Ik ga toch ook niet met spinnen in iemand's gezicht lopen zwaaien of kikkers op schoot gooien als iemand daar bang voor is?
Helemaal mee eens hoor, ik vind het ook niet echt een probleem om de honden weg te sluiten voor dat half uurtje, boeie. Toen ze twee jaar terug isolatie in de spouwmuren kwamen spuiten ben ik wel naar het bos opgerot. Toen moesten ze natuurlijk overal wezen boren en doen en ik zag dat isolatie met lijm oooooveraaaal vliegen, ik kon het niet aanzien :LOL: maar dat was meer voor mezelf dan voor de honden :engel:
Maar goed voor hetzelfde reden zet ik mijn leguaan ook altijd weg voor bezoek. Mensen zeggen wel dat ze hem niet zo eng vinden maar geloof mij maar, iedereen is bang voor hem :LOL: zolang hij veilig opgesloten zit wil iedereen wel gluren maar als hij zo achter ze langs op de leuning van de bank komt aangewandeld dan piepen ze wel anders :engel:
Hahaha, wedden?! :F:

Bij willen veel mensen niet eens binnen komen vanwege de slangen en vogelspinnen. Terwijl die toch stuk voor stuk netjes achter slot en grendel zitten.
Als mensen het niet weten vragen ze vaak pas na een uur ofzo: goh.......wat zit er eigenlijk in dat terrarium??
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mijn zoon Kevin houdt schildpadden, hagedissen, salamanders (hele bijzondere), vogelspinnen, sprinkhanen en wandelende takken/bladeren. Niemand is daar bang voor.
Maar voor mijn honden wel. Van de thuiszorg die hier elke avond komt is het grootste deel als de dood voor de kleine terroristjes. Ze zijn dan ook met 13 en dat is heul veel. Daarom sluit ik ze altijd op als de thuiszorg komt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh daar doe ik helemaal niet moeilijk over. Dan gaan ze inderdaad maar even buiten liggen of in de slaapkamer.
Angst is echt niet leuk, en nu herken ik angst voor honden niet maar ik zou het zelf wel erg lullig vinden als ik aangeef ergens bang voor te zijn en diegene haalt z'n schouders op.
Daarbij mogen m'n honden niet klagen. Ze mogen hier op de bank liggen, op bed en zijn minder alleen thuis dan de meerderheid van de honden in Nederland. Als ik dan wil dat ze even naar de slaapkamer of de achtertuin verkassen moet dat ook geen probleem zijn. Is het ook nooit trouwens. Doe ik ook als ik bezoek krijg waarvan ik weet dat ze in het net komen of met panty's aan ofzo :mrgreen: Dan heb ik helemaal geen zin in stressvol gedoe met opspringende, enthousiaste honden. Zo zijn ze nou eenmaal en dat mogen ze bij de meeste mensen ook. En de keren dat dat niet mag verhuist hun mand even naar een andere ruimte. Da's voor iedereen het makkelijkst :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Het is een voorrecht om in mijn huis binnen te mogen komen.
Als het je niet bevalt zoals het is dan weet je waar de deur is.

Ik wil best mijn honden wegsluiten. Het gaat me om dat verwende gezeik van bezoek.
Als je bang voor honden bent dan ga je maar gewoon een andere baan zoeken dan bij mensen in huis lopen doen alsof honden een soort niet te verwachten randverschijnsel zijn.

We zijn niet in de tram of het postkantoor. Wat jij allemaal wil doet totaal niet ter zake want het is MIJN keuken.
Al heb ik zes krokodillen aan gouden kettingen.
De enige keuze die jij te maken hebt is of je blijft of niet. Allebei prima. En koffie krijg je sowieso niet.
Maar waarom zou een monteur bij z'n beroepskeuze rekening moeten houden met welke huisdieren z'n klanten er op nahouden en of hij daar bang voor is? :scratch: Het enige wat ik van de beste man vraag is dat hij doet waar ik hem voor betaal. Al heeft hij een pleurishekel aan honden, ze zijn niet van hem en na dat half uur bij mij thuis hebben ze ook nooit meer iets met elkaar te maken. Als we daar al een punt van moeten maken :19:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:
Maeve schreef: Maar waarom zou een monteur bij z'n beroepskeuze rekening moeten houden met welke huisdieren z'n klanten er op nahouden en of hij daar bang voor is? :scratch: Het enige wat ik van de beste man vraag is dat hij doet waar ik hem voor betaal. Al heeft hij een pleurishekel aan honden, ze zijn niet van hem en na dat half uur bij mij thuis hebben ze ook nooit meer iets met elkaar te maken. Als we daar al een punt van moeten maken :19:
Ik kan gewoon niets met dat aangeleerde bange gelul.
99% van de bevolking kan gewoon dealen met wat ze tegenkomen. Geef me er daar maar een van.

En een meter opnemen is geen beroepskeuze maar een slap resultaat van drie decennia professionals die je hebben proberen uit te leggen wat er gebeurt als je niet stopt met blowen en spijbelen.
Eenmaal daar aangeland heb je domweg niets meer te willen.

Blijft het feit dat ik mijn honden gewoon altijd wegsluit als er iemand aan de deur is maar niet vanwege de heilige wensjes van zo'n kansparel.
Nou dat dik gedrukte vind ik dan wel weer fijn om te lezen.
"Ik kan gewoon niets met dat aangeleerde bange gelul. 99% van de bevolking kan gewoon dealen met wat ze tegenkomen"
Mijn buurman had eens een soortgelijke gedachte toen zijn honden naar buiten vlogen zonder toezicht om een pakjesbezorger die bij mij iets wilde afleveren aan te blaffen. De beste bezorger was bang schrok zich rot, ging weg van mijn deur en stond nog op de stoep toen ik opendeed en mijn honden waren in de woonkamer, want die neem ik niet mee als ik de deur open doe.
Hoor ik toch hoe mijn buurman tekeer gaat tegen de pakjes bezorger... :80: "als je bang bent moet je deze baan niet nemen, gewoon opdonderen etc.."
Nou dat gaat er bij mij gewoon niet in. En het was verdorie mijn pakje, wat op mijn terrein bezorgd zou worden.
En welk beroep iemand kiest om uit te oefenen is een vrije keus van iemand, maar je hoeft verdorie toch niet alles te pikken? Ik heb het niet zo op kwijlende kinderen met snottebellen en kleffe lollies in de mond, dat hoef ik toch ook niet te accepteren als ik ergens kom collecteren... althans, toen ik collecteerde heb ik dat nooit geaccepteerd... een fluffie kwijlende hond daarentegen daar werd ik blij van :mann:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Ja. Maar ik ben niet je buurman.
En nee, je hoeft niet alles te pikken.
Maar hoeveel banen zijn er waarbij je geen standaard zooi hoeft te pikken?

Als je in een restaurant werkt moet je menu's uitdelen.
Als je stewardess wordt moet je een hoedje op.
Als je bij mensen thuis de stroom opneemt moet je bij mensen thuis overweg kunnen met wat er daar woont.

Leraren hebben met pubers te maken en wetenschappers met reageerbuisjes.
Ik ben er altijd een beetje klaar mee als er zo'n milleniallummel aan komt schijten met zijn unieke omstandigheidjes waar hij als volwassen indigokind het best bij gedijt.
Donder toch op. Het is een hondje, geen spugende brilcobra.

Voor collectanten doe ik trouwens niet eens open.
Zelfs de zingende driekoningenkindertjes krijgen nul op rekest als het aan mij ligt.
Hoepel toch op met je kutlampion en je manteltje van crepepapier. Ga je grootmoeder in de zeik nemen.
Dat is jouw mening en nee, je bent inderdaad niet mijn buurman.
En ik ben ook vrij kortaf naar verkopers aan de deur toe, ondanks dat ik me besef dat zij ook maar hun beroep uitoefenen. Maar er vanuit gaan dat de schilder die mijn huis komt doen, de loodgieter of de meneer van het rioolbedrijf die mijn riool moest komen ontstoppen maar te dealen heeft met het feit dat er honden bij mij in huis leven en dat als ze aangeven dat ze bang zijn en vragen om even de honden niet bij hun te laten komen, vind ik persoonlijk niet te veel gevraagd.
Net zo min dat ik het reëel vind als iemand met een andere meer betaalde baan in een duur pak binnen komt en om een bepaalde reden vraagt de honden niet te dicht op te laten komen.
En ik ben dus ook zo dat als mensen op een feestje willen komen die aangeven bang te zijn, dat ik wel aangeef de hond(en) tijdelijk even apart te houden.
Tijdelijk dus. we gaan niet een hond die prima met visite kan vanwege een paar personen uren afzonderen
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het nog nooit nodig is geweest om je honden weg te sluiten Gollum, echt het tegenovergestelde van hoe het hier gaat: ik ben bang voor bezoek, bang voor hun veiligheid ivm Lais. Dus Lais moet altijd eerst weggesloten voordat er iemand binnen kan komen (enige uitzondering zijn mijn schoonouders). De eerste jaren ging ze dan in de bench, tegenwoordig meestal op de slaapkamer (met touw om de deurklink zodat ze die deur niet verder open kan krijgen dan een kier). Het is hier dus de normaalste zaak van de wereld (en een noodzaak) om honden weg te sluiten voor bezoek.

Ravi doe ik er meestal ook bij want die vindt dat iedereen speciaal voor hem komt en bespringt en beklimt je als het even kan. Bezoek wat weleens vaker komt en het leuk vindt daar mag hij wel bij. Willem sluit ik meestal weg omdat hij veel liever op de slaapkamer ligt bij Lais dan in huis bij het bezoek.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ik vind het wel een verschil of het gaat om werklui die in huis moeten zijn, of om kennissen die iets willen afspreken. Onlangs moest ons huis ingemeten worden voor de verkoop. Toen heb ik de honden even de deur uitgedaan want dat is gewoon gemakkelijker, ook voor de honden.

Bij kennissen zou ik er eerder voor kiezen om buitenshuis af te spreken, of om de puppyren op te zetten. Maar bij voorkeur drink ik dan een kop koffie in de stad. Dat vind ik veel relaxter.
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:Ik vind het wel leuk om te lezen hoe het nog nooit nodig is geweest om je honden weg te sluiten Gollum, echt het tegenovergestelde van hoe het hier gaat: ik ben bang voor bezoek, bang voor hun veiligheid ivm Lais. Dus Lais moet altijd eerst weggesloten voordat er iemand binnen kan komen (enige uitzondering zijn mijn schoonouders). De eerste jaren ging ze dan in de bench, tegenwoordig meestal op de slaapkamer (met touw om de deurklink zodat ze die deur niet verder open kan krijgen dan een kier). Het is hier dus de normaalste zaak van de wereld (en een noodzaak) om honden weg te sluiten voor bezoek.

Ravi doe ik er meestal ook bij want die vindt dat iedereen speciaal voor hem komt en bespringt en beklimt je als het even kan. Bezoek wat weleens vaker komt en het leuk vindt daar mag hij wel bij. Willem sluit ik meestal weg omdat hij veel liever op de slaapkamer ligt bij Lais dan in huis bij het bezoek.
Ik heb natuurlijk heel lang alleen Gol gehad en die was zo makkelijk met bezoek. Niet springen, niet blaffen, gewoon superbraaf. Als ze je leuk vond kreeg je een pootje en hooguit een lebber over je neus als je te ver voorover boog. Daarna kwam Mika erbij en die blafte wel maar schudde daarna haar kontje er zowat af als ze aandacht kreeg. En het was helemaal geweldig als ze bij bezoek op schoot mocht knuffelen.
En dan krijg je een Rani :mrgreen:
Die beet de eerste de beste die in de tuin kwam gewoon in zijn been :schrik: :LOL:
Toen kwamen er wel aanpassingen maar het is nooit in me opgekomen om haar weg te sluiten. Mensen moesten haar gewoon negeren en dat lukte prima, ze heeft ook nooit meer iemand gebeten. We hebben wel de gangdeur er weer ingezet zodat ze niet naar de voordeur kon stuiven bij werkvolk aan de deur maar die moesten eigenlijk nooit in de woonkamer zijn. Er is wel eens een bank gebracht maar daar reageerde ze prima op, de werkmensen hadden zelf Staffords en vertelden enthousiast over hun eigen honden.
En dan komt na vier jaar Rani de dag dat twee dames met onuitspreekbare namen documenten met je willen doornemen onder het genot van een kopje koffie :mann:
Ik ben heel opgelucht dat dat dus ergens anders kan. Scheelt me ook weer de kiet uitgebreid poetsen want hondenhaar kan natuurlijk ook niet als je niet van honden houdt.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Als de monteur bang is flikker ik de hele blafzooi naar buiten. Daar krijgen ze niks van.
En ik heb liever dat hij even dat halve uurtje geconcentreerd zijn werk doet ipv volcontinu angstig over zijn schouder te loeren.
Ik vind het echt een beetje raar om aan zo'n wens (wilt u ze uit mijn buurt houden want ik ben bang) geen gehoor te geven met je strakke bek van het is mijn huis en deal er maar mee. :19:
Nou moet ik daar wel bij zeggen dat 99% van het uitgenodigde werkvolk hier meteen languit op de vloer ligt om met de dames te kroelen maar dat geheel terzijde ;-) Met die ene procent die er niks van moet hebben wil ik best even rekening houden.
Ik wil daar best gehoor aan geven hoor, maar ik zag mezelf gewoon niet een uur op de bank zitten met twee bange dames en een grommende Rani, of een blaffende Rani in de tuin of slaapkamer met sloopgedrag als gevolg :lol1:
Ik kreeg daar toch wel lichtelijk paniek van.
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef: ik zag mezelf gewoon niet een uur op de bank zitten met twee bange dames en een grommende Rani, of een blaffende Rani in de tuin of slaapkamer met sloopgedrag als gevolg :lol1:
Ik kreeg daar toch wel lichtelijk paniek van.
Dan is het inderdaad handig dat je daar nu op gaat trainen :mrgreen: En fijn dat de afspraak voor nu ergens anders kan.
Ik bied me aan als trainbezoek. Ik moet wel vlaai.
haha leuk! Ik ben gek op vlaai! Maar als jij komt is er niks aan de hand want jij bent niet bang en je ruikt naar honden. Dan is Rani gewoon echt een heel leuk hondje. Maar laat je iets van onzekerheid zien vertrouwt ze je niet.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Scheelt me ook weer de kiet uitgebreid poetsen want hondenhaar kan natuurlijk ook niet als je niet van honden houdt.

Hangt ervan af of je bang bent voor honden, of ze vies vindt. Zit een verschil in natuurlijk.

Mensen die bekend zijn bij mij, daar laat ik Habibi gewoon lekker lopen.

Als ik onbekenden in huis krijg (werkvolk) sluit ik haar weg, of pak haar even aan de lijn. (Gister nog gedaan)
Ze heeft nog nooit gehapt, maar in haar hele lichaamstaal zíe je dat ze een mening heeft over vreemd volk op eigen terrein.
Wel eens met neus heel strak bij een kuit gestaan ook.
Dus die hou ik strak bij me, of sluit haar weg.

(Is overigens alleen op eigen terrein, dit gedrag, buiten eugen terrein nooit zeg maar.)

Habibi heeft ook wel de andere kant gezien. Regelmatig zelfs, voor projecten hond in de klas.
Zowel op basisscholen als voortgezet onderwijs.
Daar is ze, grappig genoeg, énorm geschikt voor.
Blaft niet, en is terughoudend. Erg fijn voor angstige jongelui.
Kinderen die haar om de nek vliegen moet ze niet, en dat laat ze (altijd correct) merken (meestal ben ik dat rúim voor overigens)
Dus angstige kinderen voelen zich redelijk safe, opdringerige kinderen krijgen de kous op de kop.
Prima voor lessen over hoe om te gaan met honden...
Laatst gewijzigd door Habibi op 01 mei 2019 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:
Gollum schreef: je ruikt naar honden.
Nou, dankjewel. Ik kom heusch frisgeboend hoor :hmmm:
:LOL:

Ik vind het zo grappig wanneer Rani ruikt dat iemand dieren heeft. Dan krijgt ze van die schattige oortjes en voor je het weet staat er iemand te kirren 'ja je ruikt poesjes he' :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”