Pff, ik heb even gekeken maar vind het echt deprimerend om zoveel op elkaar lijkende honden te zien (waarvan er veel behoorlijk angstig zijn) die zo ongeveer allemaal een beter plek nodig hebben. En dat er dan zoveel in de asiels zitten dat er niet eens een beschrijving gemaakt kan worden van de honden.
DebbieZ schreef:Ik vind het heerlijke honden, maar je moet wel kunnen tegen niet heel aandachtige focus op de baas en een stoicijns, maar gelukkig negeren. Ze zijn gewoon niet zo baasgericht als een herder.
Dat is inderdaad wat Tisbee had en wat mij echt niet trekt, als Ravi zo was geweest had ik hem dan ook niet uitgekozen. Maar Ravi is uitbundig, enthousiast en houdt van aandacht, oh en hij ligt te knorren en te kreunen als hij het lekker vindt dat ik hem knuffel

.
Wat dat betreft denk ik dat je echt goed moet kijken naar wat je aanspreekt Ingrid (en dat stoïcijnse genegeer moet je eigenlijk echt eens gaan ervaren bij iemand).
Achi schreef:Eens, wanneer een hond alle zintuigen ten volle inzet bij het jagen wordt het wel heel lastig om om voortijdig in te grijpen. Bij Jack functioneert zijn reuk heel slecht, thuis eten stelen doet hij ook op zicht. Ravi is natuurlijk ook een jonge hond met bij zijn leeftijd passende energie. Veel Galgo's worden rond een jaar of 3 gedumpt door jagers. Ik vraag me af of dat de leeftijd is dat veel Galgo's (en andere windhonden?) het fanatieke jagen wel een beetje voor gezien houden en hun enorme geschiktheid voor luieren de overhand neemt.
En dan was hij er niet eens echt mee bezig, hij kreeg ineens wild in de neus en was tjoep tjoep tjoep weg en toen was klonk er al een gil.
Ravi is inderdaad nog jong, net een paar maanden twee. Eigenlijk hoop ik dat hij altijd zo blijft zoals hij nu is, ik vind hem echt geweldig en geniet van zijn vrolijke energie. Ik ben wel benieuwd of hij over een jaar (ofzo) veel luier is.