Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Greyhound?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Greyhound?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

hewi schreef:
jacq1970 schreef:
mariabel schreef:Ik heb een galgo. De leukste hond van de wereld vindt zij zelf. Ze kan met de katten hier in huis, loopt los op veilige stukken. En is een drama queen; ze moet op de bank ,als de bank vol is ,gaat ze voor de bank staan piepen tot een van de honden opstaat en dan kan zij op de bank. En op bed onder het dekbed. Ik vind het een geweldige leuke makkelijke hond.
Herkenbaar haha, Bowie gaat dan ook geluid maken als ze denkt dat wij haar niet zien... Samara kon gewoon bovenop iemand gaan zitten als ze vond dat diegene op haar plekje zat... wat ik van Samara echt geweldig vond was dat ze als ze langs de salontafel liep uit elk kopje of glas een lebber moest nemen :LOL: hilarisch vooral met visite :mrgreen:
Ze hebben een soort van vertederende humor, zij beetje gekkig , elegant en zeer vriendelijk.

Alhoewel samara mij doodeng vond heeft ze er wel voor gezorgd dat ik ooit 1 wil. Zo'n oudje. Op de bank. En in bed. Ik hou wel van beetje drama :I:
:I:
Afbeelding
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Hier woont ruim 3 jaar een Galgo en ik kan alleen maar zeggen, weet waar je aan begint want voor je het weet wil je niks anders meer :engel: .

Jack is echt een geweldige hond; zeer relaxed, dol op mensen en sociaal met andere honden. Katten buiten moet naar geblaft worden maar als ik met hem op bezoek ga bij iemand met een kat negeert hij die. Toen hij kwam ging ik er vanuit dat hij niet of nauwelijks los zou kunnen lopen maar hij kan in losloopgebieden probleemloos los. Jagen doet hij niet (meer??) en als ik aan zijn houding merk dat hij een ree aan de horizon signaleert kan ik hem bij me roepen om hem aan te lijnen. Eén keer per dag de kans om een paar minuten te kunnen sprinten en het liefst de rest van de dag tevreden luieren op de bank is zijn ideale invulling van de dag. Lange wandelingen hoeven voor hem niet echt maar hij sjokt braaf met mijn Grieken mee, wetende dat we uiteindelijk wel weer naar huis gaan waar een bak eten wacht.
Nadelen? Nauwelijks eigenlijk, Jack is dol op eten en dat moet dus niet zonder toezicht staan op plekken waar hij bij kan en omdat hij zo groot is zijn zijn dat natuurlijk veel plekken. Hem iets aanleren is moeizaam, trucjes zijn niet aan hem besteed maar omdat hij eigenlijk ontzettend braaf is maakt dit weinig uit.

Jack is bij ons gekomen via Galgos del Sol, vooraf zeer goed geïnformeerd en alles heel goed geregeld.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Het is wel leuk dat ik dat ree eerder spot dan Ravi als het oversteekt (alhoewel dat echt tegenvalt als het beest op tien meter van je uit de bosjes komt hoor), maar Ravi gaat gewoon ook op zijn neus en gehoor af en dan is hij verdorie toch echt het summum van 'fit for function' als stropershond want met drie (nou misschien vijf) galopsprongen had hij dus een verdekt ree te pakken :ugh: . Open vlakte gaat prima, bos (met veel wild) niet.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Zamunda schreef:Het is wel leuk dat ik dat ree eerder spot dan Ravi als het oversteekt (alhoewel dat echt tegenvalt als het beest op tien meter van je uit de bosjes komt hoor), maar Ravi gaat gewoon ook op zijn neus en gehoor af en dan is hij verdorie toch echt het summum van 'fit for function' als stropershond want met drie (nou misschien vijf) galopsprongen had hij dus een verdekt ree te pakken :ugh: . Open vlakte gaat prima, bos (met veel wild) niet.
idd, ik weet niet hoe het bij de Grey is maar tegen hun neus en oren maak ik geen schijn van kans. Bovendien gaan hazen in dekking liggen. Je ziet ze niet totdat je er practisch op gaat staan. Een beetje jager heeft zo'n haas dan snel te pakken.

Gevoeligheid is echt per hond verschillend. Maverick maak je de pis niet lauw. Die kun je uitschelden voor rotte vis en hij knippert nog niet met z'n ogen.

Maar dat rennen… als je één reden zoekt om aan een windhond te beginnen, dan is het wel om het genot ze te zien rennen :I: :I:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Cleva schreef:
Ingrid48 schreef:
Nanna schreef:
Ingrid48 schreef: ik ben nog een beetje aan het oriënteren :wink: lief, gemakkelijk, met honden en katten kunnen is een voorwaarde. En niet teveel jagen want het barst hier momenteel van de hazen...
Als niet jagen hoog op je verlanglijstje staat zou ik windhonden laten voor wat ze zijn. Of altijd aangelijnd houden en alleen op omheinde terreinen loslaten. Of ermee gaan coursen ;-)
De droom van een windhond die netjes bij je blijft terwijl er een haas opspringt is een zeepbel die uit elkaar barst. Mijn Topsi luisterde als een tiet maar als ze een konijn zag was ze weg. Onherroepelijk.
zo is Nina helaas ook...maar gelukkig heb ik over het algemeen de haas sneller in de gaten dan zij :wink: Dus een jachtinstinct is te doen, maar ik zou geen hond willen die alleen maar bezig is met jagen en jou niet meer hoort of ziet...
Nee, ze zijn niet alleen maar bezig met jagen. Zeker niet als je met een pup begint en die gewoon basismanieren bijbrengt.

Mira is inderdaad weg als ze een haas ziet maar die zie je inderdaad zelf veel eerder.
Eenden en knaagdiertjes kunnen haar niet bekoren.
Reewild wel maar nogmaals, die zie je zelf veel eerder.

Het loopt allemaal prima los.

Vergeleken met bijna alle andere honden is er niets gemakkelijker dan een windhond.
Alsof huskies, terriers en herders niet achter een haas aan gaan als die voor hunvoeten wegspringt, trouwens.

Wat ik veel belangrijker om je te realiseren vind is dat je een windhond niet blij maakt met een mandje in de keuken.
Die willen bij je zijn en het liefst tegen je aan liggen en als je boos doet breek je hun hart en dan heb je een diep gekwetste hond die echt niet zomaar weer even blij te maken is.
Klink lollig en dat is het ook tot je een keer vloekt als je over je hond struikelt en dat je je hond dan niet meer echt gerust kunt stellen.
Het is geen kunstje, ze zijn echt heel emotioneel aangelegd.

Maar een greyhound of een whippet is een heerlijk huisdier. Ik zou er niet al te lang over nadenken. Het zijn enige honden.
klinkt echt goed, ik word steeds enthousiaster :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Zamunda schreef:Het is wel leuk dat ik dat ree eerder spot dan Ravi als het oversteekt (alhoewel dat echt tegenvalt als het beest op tien meter van je uit de bosjes komt hoor), maar Ravi gaat gewoon ook op zijn neus en gehoor af en dan is hij verdorie toch echt het summum van 'fit for function' als stropershond want met drie (nou misschien vijf) galopsprongen had hij dus een verdekt ree te pakken :ugh: . Open vlakte gaat prima, bos (met veel wild) niet.
Eens, wanneer een hond alle zintuigen ten volle inzet bij het jagen wordt het wel heel lastig om om voortijdig in te grijpen. Bij Jack functioneert zijn reuk heel slecht, thuis eten stelen doet hij ook op zicht. Ravi is natuurlijk ook een jonge hond met bij zijn leeftijd passende energie. Veel Galgo's worden rond een jaar of 3 gedumpt door jagers. Ik vraag me af of dat de leeftijd is dat veel Galgo's (en andere windhonden?) het fanatieke jagen wel een beetje voor gezien houden en hun enorme geschiktheid voor luieren de overhand neemt.
lucie schreef:Maar dat rennen… als je één reden zoekt om aan een windhond te beginnen, dan is het wel om het genot ze te zien rennen :I: :I:
Zeker! Altijd weer een feest om naar te kijken :cheer:
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Kijk eens bij het lijstje lang in het asiel of urgent of ouder (vanaf zes jaar): https://greyhoundfriends.nl/honden-nog- ... erblijven/

Greyhounds Friends heb ik mijn twee galgo's vandaan en ik ben/was pleeggezin daar (totdat ik te vaak faalde en het huis vol was). Ik zit zelf ontzettend te azen op Lindo, maar dat is een zwarte reu, dus die mag jij niet...:-D

Ik vind het ook de makkelijkste honden ooit. Ze luisteren niet heel preciezig, en er zijn er bij die onwijs jagen (maar als je er een kiest uit een pleeggezin, dan is dat bekend) en er zijn er bij die totaal niet met katten kunnen of onwijs goed en alles daartussenin. Ik heb er zelf twee en een paar in de pleeg gehad en die konden allemaal uitstekend met katten. Die van mij kunnen prima los lopen en hebben nog nooit gejaagd. Ik vind het heerlijke honden, maar je moet wel kunnen tegen niet heel aandachtige focus op de baas en een stoicijns, maar gelukkig negeren. Ze zijn gewoon niet zo baasgericht als een herder.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

DebbieZ schreef:Kijk eens bij het lijstje lang in het asiel of urgent of ouder (vanaf zes jaar): https://greyhoundfriends.nl/honden-nog- ... erblijven/

Greyhounds Friends heb ik mijn twee galgo's vandaan en ik ben/was pleeggezin daar (totdat ik te vaak faalde en het huis vol was). Ik zit zelf ontzettend te azen op Lindo, maar dat is een zwarte reu, dus die mag jij niet...:-D

Ik vind het ook de makkelijkste honden ooit. Ze luisteren niet heel preciezig, en er zijn er bij die onwijs jagen (maar als je er een kiest uit een pleeggezin, dan is dat bekend) en er zijn er bij die totaal niet met katten kunnen of onwijs goed en alles daartussenin. Ik heb er zelf twee en een paar in de pleeg gehad en die konden allemaal uitstekend met katten. Die van mij kunnen prima los lopen en hebben nog nooit gejaagd. Ik vind het heerlijke honden, maar je moet wel kunnen tegen niet heel aandachtige focus op de baas en een stoicijns, maar gelukkig negeren. Ze zijn gewoon niet zo baasgericht als een herder.
Lindo :I: :I: :I:
Hoe is het mogelijk dat die al zo lang zit?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

DebbieZ schreef:Kijk eens bij het lijstje lang in het asiel of urgent of ouder (vanaf zes jaar): https://greyhoundfriends.nl/honden-nog- ... erblijven/
Pff, ik heb even gekeken maar vind het echt deprimerend om zoveel op elkaar lijkende honden te zien (waarvan er veel behoorlijk angstig zijn) die zo ongeveer allemaal een beter plek nodig hebben. En dat er dan zoveel in de asiels zitten dat er niet eens een beschrijving gemaakt kan worden van de honden.

DebbieZ schreef:Ik vind het heerlijke honden, maar je moet wel kunnen tegen niet heel aandachtige focus op de baas en een stoicijns, maar gelukkig negeren. Ze zijn gewoon niet zo baasgericht als een herder.
Dat is inderdaad wat Tisbee had en wat mij echt niet trekt, als Ravi zo was geweest had ik hem dan ook niet uitgekozen. Maar Ravi is uitbundig, enthousiast en houdt van aandacht, oh en hij ligt te knorren en te kreunen als hij het lekker vindt dat ik hem knuffel :I: .

Wat dat betreft denk ik dat je echt goed moet kijken naar wat je aanspreekt Ingrid (en dat stoïcijnse genegeer moet je eigenlijk echt eens gaan ervaren bij iemand).

Achi schreef:Eens, wanneer een hond alle zintuigen ten volle inzet bij het jagen wordt het wel heel lastig om om voortijdig in te grijpen. Bij Jack functioneert zijn reuk heel slecht, thuis eten stelen doet hij ook op zicht. Ravi is natuurlijk ook een jonge hond met bij zijn leeftijd passende energie. Veel Galgo's worden rond een jaar of 3 gedumpt door jagers. Ik vraag me af of dat de leeftijd is dat veel Galgo's (en andere windhonden?) het fanatieke jagen wel een beetje voor gezien houden en hun enorme geschiktheid voor luieren de overhand neemt.
En dan was hij er niet eens echt mee bezig, hij kreeg ineens wild in de neus en was tjoep tjoep tjoep weg en toen was klonk er al een gil.

Ravi is inderdaad nog jong, net een paar maanden twee. Eigenlijk hoop ik dat hij altijd zo blijft zoals hij nu is, ik vind hem echt geweldig en geniet van zijn vrolijke energie. Ik ben wel benieuwd of hij over een jaar (ofzo) veel luier is.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik ben op facebook bevriend geworden met greyhoundfriends...vind Delia errug leuk :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

sjm schreef:
Galga's schreef:Maar ik heb nu een Silken windhound erbij, opgegroeid bij de fokker, haar hele leven (bijna 2 jaar) in de watten gelegd geweest en dat is echt een zeer emotioneel gevoelige grote baby. Dan zijn de Galga's toch echt wereldwijzer.
Hebben wij die al gezien? :mrgreen:
Nope :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ingrid48 schreef:

ik ben op facebook bevriend geworden met greyhoundfriends...vind Delia errug leuk :wink:
dat is ook echt een plaatje he, ook qua karakter lijkt het me een heerlijke hond.
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Wel een reu, maar kan met alles..
Afbeelding
Plaats reactie