Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

#Metoo op de hondenshow

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Marjoleine schreef:Het ziet er misschien bijzonder uit voor mensen die nooit showen, niet voor mensen die dat wel doen.
Ik leer al mijn leerlingen dat ze hun hond in stand moeten zetten door hem daar te pakken en NOOIT onder de buik.
Persoonlijk vraag ik me af wat er in je hoofd gebeurt als je zoiets associeert met seks.
Dan heb je toch echt niet op zitten letten tijdens biologie. En je bent ook een beetje raar.

Ik vind eigenlijk iedereen die daaraan denkt raar. Dat je die link zelfs maar legt, gadverdamme.
:oeps: Dat wil je niet nee.
Ik zit zo vaak aan ballen, schachten, konten en voorheen intacte mutsen. Even de afscheiding controleren, zalf smeren, billen en puspiemels wassen, het hygienegootje scheren.
Als ik sjaak op de arm heb is at met één hand voor de borst en één onder het kontje, met de staart er onder gevouwen. Z'n mini pielie en balletjes liggen dan precies in m'n hand. Zie je niet met al dat haar.
Van naap mocht niemand aan z'n oren, poten en ballen zitten. Daar wil ik toch echt allemaal aan kunnen komen om voor hem te kunnen zorgen.
Als z'n oren eens schoongemaakt moeten worden of hij een wondje aan z'n poten heeft, wordt het een bende om het op zo'n stress moment af te moeten dwingen.
En ik wil weten hoe die ballen in normale toestand voelen om er bij afwijkingen snel bij te zijn.
Daar zit ik dus al een paar maanden in rust iedere dag even aan, met een koekje na. Hij gromde al als je er naar keek.
Jeuk aan z'n oor komt hij nu zelf even melden, oortje omlaag en aanwijzen. Ik krab veel beter :mrgreen:
Het is toch niks anders als bij een baby/jong kind of het wassen van je hulpbehoevende ouder? Dan ga je ook niet met rare gevoelens om geslachtsdelen heen werken.

Maar op de show ligt alles onder het vergrootglas. Als je als filmer echt denkt dat die man een hond ongepast betast ga je toch vragen wat die aan het doen is in plaats van stiekem zitten filmen? Cameraheld :roll:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ήυs schreef:En zelfs na alle uitleg hier door ervaren mensen vind ik het er nog steeds apart uit zien. Maar goed, ik vind dat ze dat hele show gebeuren mogen afschaffen :mrgreen: dus wellicht speelt dat mee. Ik vind al snel iets van situaties rondom shows.
Dus jij komt nooit aan de edele delen van je hond?
Jij checkt geen ballen, knipt geen vacht bij, controleert geen afscheiding/zwelling en noem maar op?

Serieus, als mensen de link met seks leggen moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan. Dat heeft geen barst met show te maken.
En iedereen die dat wel zo ziet moet eerst zichzelf eens checken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

-Saskia- schreef:Is trouwens niet de eerste keer :wink:
https://deadspin.com/so-heres-a-dog-sho ... ts-5500525
Die had ik inderdaad ook al gezien, maar kennelijk heet dat bij de kenners 'in stand zetten'.

Ik vind het overigens vrij bizar om dit gefriemel te vergelijken met trimmen of ballen/vagina checken i.v.m. (mogelijke) gezondheidsproblemen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lieske_1977 schreef:
Die had ik inderdaad ook al gezien, maar kennelijk heet dat bij de kenners 'in stand zetten'.

Ik vind het overigens vrij bizar om dit gefriemel te vergelijken met trimmen of ballen/vagina checken i.v.m. (mogelijke) gezondheidsproblemen.

Die vergelijking ontgaat me ook ja.

Ik denk overigens ook dat het veel onschuldiger is dan het lijkt, maar het ziet er gewoon heel raar uit. En je kunt verklaren wat je wilt, maar voor de dierenactivisten is dit filmpje koren op hun molen. En zoals hier te lezen is hoef je geen dierenactivist te zijn om dit soort dingen raar te vinden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lieske_1977 schreef:

Ik vind die vergelijking ook raar. Ik check met enige regelmaat de ballen van de heren. Bij pups vaak niet alleen van mn eigen reuen maar ook die van anderen want dierenartsen kunnen de laatste jaren op de een of andere manier geen puppen ballen voelen.... terwijl ze dat bij wijze van spreken dagelijks doen. Terwijl ik dan toch duidelijk doperwtjes voel. Wat dan ook altijd tot op heden klopt na een paar weken. Dus familie, vrienden en clubgenoten vragen mij dan even te voelen. Dat vind ik dus iets totaal anders dan dit. Er zijn toch zat andere plekken om een hond gerust te stellen. Maar goed ik heb alleen grote honden geshowt en niet aan gefriemel gedaan. Blijf t vreemd vinden maar geen sexuele handeling of misbruik. Ik zou t in ieder geval niet doen zo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
malinois schreef: Ik zou t in ieder geval niet doen zo.
Nee, ik ook niet maar als ik dat zo zie op een show denk ik niet aan misbruik, laat staan dat ik het ga filmen en op facebook ga pleuren. Dan heeft iedereen z'n mond open over pesten op internet maar ik vind dit ook gewoon niet kunnen hoor iemand zomaar klakkeloos beschuldigen van misbruik!
Nee maar dat gebeurd dat weet je. Als ik op straat mn hond uitfoeter staat dat 5 min later ook op fb en met een beetje pech heb je ook de dierenpolitie aan de deur.... dus zoiets moet je niet eens willen dus geef ze gewoon die kans niet. Het is nu eenmaal een feit dat al t afwijkende voor de leek gelijk op fb staat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:

Dat wordt niet vergeleken.
Er is gezegd dat honden daar worden getrimd en gecontroleerd en dat dán niemand aan misbruik denkt.
Ik vind het dan weer vrij bizar dat mensen dit zo verschrikkelijk graag op "misbruik" willen laten lijken.

Bij de kenners heet het geen in stand zetten trouwens, dat is iets heel anders. Kennelijk wordt dit bij de bulldogs gedaan om ze in stand te houden.
Op bovenstaand filmpje zie ik niemand aan geslachtsdelen komen overigens, wel ernaast, maar er wordt niet daadwerkelijk aangeraakt.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
malinois schreef:
Célie schreef:
Nee, ik ook niet maar als ik dat zo zie op een show denk ik niet aan misbruik, laat staan dat ik het ga filmen en op facebook ga pleuren. Dan heeft iedereen z'n mond open over pesten op internet maar ik vind dit ook gewoon niet kunnen hoor iemand zomaar klakkeloos beschuldigen van misbruik!
Nee maar dat gebeurd dat weet je. Als ik op straat mn hond uitfoeter staat dat 5 min later ook op fb en met een beetje pech heb je ook de dierenpolitie aan de deur.... dus zoiets moet je niet eens willen dus geef ze gewoon die kans niet. Het is nu eenmaal een feit dat al t afwijkende voor de leek gelijk op fb staat.
nou ja ik vind dat idioot dat je daar blijkbaar ook al rekening mee moet gaan houden, je kan niet eens meer in het bos schijten want dan filmen ze je al en zetten het op facebook als milieudelict!
Klopt... niet leuk maar t is wel zo. En helemaal met t showgebeuren wat al zo onder een vergrootglas ligt moet je daar rekening mee houden
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Célie schreef:
malinois schreef: Klopt... niet leuk maar t is wel zo. En helemaal met t showgebeuren wat al zo onder een vergrootglas ligt moet je daar rekening mee houden
Alles met dieren lijkt wel onder een vergrootglas te liggen :U:
Ik ben t misschien al jaren gewend in de africhting dus kijk er niet meer zo van op.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:Dat wordt niet vergeleken.
Er is gezegd dat honden daar worden getrimd en gecontroleerd en dat dán niemand aan misbruik denkt.
Ik vind het dan weer vrij bizar dat mensen dit zo verschrikkelijk graag op "misbruik" willen laten lijken.
:ok: Dank u.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 05 feb 2019 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Célie schreef:
Het is ook geen misbruik want het lijkt me dat je dat niet zo open en bloot doet op een show. De ophef snap ik er ook niet om dat had deze meneer ongetwijfeld niet voorzien dan had hij het vast niet gedaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lieske_1977
Zeer actief

Marjoleine schreef: Er is gezegd dat honden daar worden getrimd en gecontroleerd en dat dán niemand aan misbruik denkt.
Ik doelde meer op deze uitspraak van jou:
Marjoleine schreef:Dus jij komt nooit aan de edele delen van je hond?
Jij checkt geen ballen, knipt geen vacht bij, controleert geen afscheiding/zwelling en noem maar op?
Dat vind ik oprecht iets totaal anders dan dat gefriemel wat je op de filmpjes ziet om de hond in stand te houden (serieuze vraag: volstaat in stand zetten gevolgd door een simpel 'blijf' niet?)
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief

Nanna schreef:
Lieske_1977 schreef: (serieuze vraag: volstaat in stand zetten gevolgd door een simpel 'blijf' niet?)
het is wel een Bulldog hè ;-)
:F:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nanna schreef:
Lieske_1977 schreef: (serieuze vraag: volstaat in stand zetten gevolgd door een simpel 'blijf' niet?)
het is wel een Bulldog hè ;-)
Bij Droef gaat dat tegenwoordig op het commando staan en dan steeds maar koek erin. Ik verzet zijn poten eigenlijk (bijna) nooit zelf. In het begin ging hij wel vaak liggen of zitten in de ring, vooral als het te lang duurde maar nu gaat het best prima. Al zijn de shows waar wij komen wel een stuk simpeler dan de crufts bijvoorbeeld.

Het kan dus wel, maar er gaat wel tijd in zitten en je hond moet het ook maar net leuk vinden. Bij Droef gaat er wel een knopje om wanneer hij een showhalsband/riem om krijgt. Daarvoor is hij vreselijk lollig en leuk maar zodra hij dat om krijgt staat en loopt hij ineens keurig.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:Ik doelde meer op deze uitspraak van jou:
Dat vind ik oprecht iets totaal anders dan dat gefriemel wat je op de filmpjes ziet om de hond in stand te houden (serieuze vraag: volstaat in stand zetten gevolgd door een simpel 'blijf' niet?)
Waar het mij om gaat is dat het over aanraken van die regionen gaat. Dat mag dus blijkbaar alleen als er iets gebeurt dat jij snapt en anders is het goor.

Hier gebeurt iets dat jij niet snapt. Dat mag, maar waarom veroordeel je dan?
En nee Lieske, dan volstaat een "blijf" niet.
Ik wil het je met alle plezier uitleggen. Elke woensdagavond van halfacht tot halftien kun je terecht.
Neem je hond mee.
Omdat jij het bent krijg je een gratis les.

Het is het verschil tussen een hond die staat en een hond die in exact die balans en houding staat waarbij alle details zo uitkomen als je dat wilt.
Noem het millimetergeneuzel, dat mag. Dat vind ik dan weer van obedience, maar daar zeg ik ook niks van.
Honden zien het allemaal als iets doen met de baas dus voor hen boeit het niks.

Afbeelding

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Marjoleine schreef:
Waar het mij om gaat is dat het over aanraken van die regionen gaat. Dat mag dus blijkbaar alleen als er iets gebeurt dat jij snapt en anders is het goor.

Ik wil het je met alle plezier uitleggen. Elke woensdagavond van halfacht tot halftien kun je terecht.
Neem je hond mee.

Het is het verschil tussen een hond die staat en een hond die in exact die balans en houding staat waarbij alle details zo uitkomen als je dat wilt.
Noem het millimetergeneuzel, dat mag. Dat vind ik dan weer van obedience, maar daar zeg ik ook niks van.
Wat arrogant weer :roll:
Heb je er trouwens echt twee uur voor nodig om uit te leggen wat hier normaal aan is? Dat geloof ik niet.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Marjoleine schreef:
Ήυs schreef:En zelfs na alle uitleg hier door ervaren mensen vind ik het er nog steeds apart uit zien. Maar goed, ik vind dat ze dat hele show gebeuren mogen afschaffen :mrgreen: dus wellicht speelt dat mee. Ik vind al snel iets van situaties rondom shows.

Serieus, als mensen de link met seks leggen moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan. Dat heeft geen barst met show te maken.
Hoezo maken we ineens de vergelijking tussen het checken van geslachtsdelen op medisch gebied en het eraan zitten om je hond in stand te zetten voor show? Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen?

Het is gewoon een vreemd filmpje. Het ziet er gewoon raar uit. Of hij dat nou bewust of onbewust doet. Maar zoals al eerder benoemd vind ik veel dingen van een show raar. Ik hoef, omdat ik deze mening heb, mezelf niet perse te laten checken hoor. Soms kun je gewoon verschillende dingen vinden. Maar ik begrijp heel goed dat mensen die dus blijkbaar onervaren zijn met de in en outs van shows dit een raar filmpje vinden.
Ήυs
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:
Marjoleine schreef: Er is gezegd dat honden daar worden getrimd en gecontroleerd en dat dán niemand aan misbruik denkt.
Ik doelde meer op deze uitspraak van jou:

Ik zou ook gaan zitten :LOL: Doodvermoeiend al dat stilstaan omdat een paar luitjes je zo nodig moeten bekijken :schrik:
Ήυs
Zeer actief

Manuma schreef:
Marjoleine schreef:

Neem je hond mee.

Wat arrogant weer :roll:
Heb je er trouwens echt twee uur voor nodig om uit te leggen wat hier normaal aan is? Dat geloof ik niet.
Maar wel gratiesj hè! Ik zou gaan.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ήυs schreef:
Marjoleine schreef:

Hoezo maken we ineens de vergelijking tussen het checken van geslachtsdelen op medisch gebied en het eraan zitten om je hond in stand te zetten voor show? Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen?

Het is gewoon een vreemd filmpje. Het ziet er gewoon raar uit. Of hij dat nou bewust of onbewust doet. Maar zoals al eerder benoemd vind ik veel dingen van een show raar. Ik hoef, omdat ik deze mening heb, mezelf niet perse te laten checken hoor. Soms kun je gewoon verschillende dingen vinden. Maar ik begrijp heel goed dat mensen die dus blijkbaar onervaren zijn met de in en outs van shows dit een raar filmpje vinden.
Nou precies, dat begrijp ik ook heel goed - ik vind het zelf ook best een raar filmpje, al denk ik echt niet aan mishandeling of kwade bedoelingen. Wat ik ook raar vind is dat mensen die erover vallen, het raar en ongepast vinden, uitgemaakt worden voor vunzige smeerlappen. Zij moeten wel begrijpen dat dit allemaal volkomen normaal is, maar begrip voor mensen die dit niet kennen en dus niet normaal vinden, is er van de andere kant ook maar bar weinig.
Lieske_1977
Zeer actief

Het is inderdaad een zeer genereus aanbod Marjoleine, waarvoor hartelijk dank. Mijn hond heeft echter een broertje dood aan betast worden door vreemden, dus ik sla je aanbod af. Misschien dat Hus in mijn plaats mag komen?
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Het is inderdaad een zeer genereus aanbod Marjoleine, waarvoor hartelijk dank. Mijn hond heeft echter een broertje dood aan betast worden door vreemden, dus ik sla je aanbod af. Misschien dat Hus in mijn plaats mag komen?
:mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dat dierenactivisten hier een punt van maken vind ik overdreven. Ik denk niet dat die kerel hitsig wordt van het kontje van zijn hond. Mijn eerste gedachte bij het filmpje is dat de hond door het strelen van de man in de buurt van de vagina, enigszins sexueel opgewonden raakt waardoor ze een beetje glazig voor zich uit gaat staren en braaf stilstaat ipv de klauwen van de keurmeester eraf bijt. Het beest heeft er geen last van, integendeel.

Misschien is het in het showwereldje normaal, maar ik vind het heel bijzonder. Op de ringtrainingen die ik vanaf de zijlijn heb mee mogen maken heb ik het ook niet gezien. Het controleren of schoonhouden van genitaliën van je dieren is heel wat anders, daar vind ik niks geks aan. Raar vergelijk..
dagmar88
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Mijn eerste gedachte bij het filmpje is dat de hond door het strelen van de man in de buurt van de vagina, enigszins sexueel opgewonden raakt waardoor ze een beetje glazig voor zich uit gaat staren en braaf stilstaat ipv de klauwen van de keurmeester eraf bijt. Het beest heeft er geen last van, integendeel.
:oeps: Sinds wanneer raken teven buiten de loopsheid "opgewonden?" van aanraking?
Het gaat er bij mij niet in ( :tongue: ) dat die betasten van, laat staan om, de vulva als seksueel ervaren.
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef:
dagmar88 schreef:
Johnny Jones schreef:Mijn eerste gedachte bij het filmpje is dat de hond door het strelen van de man in de buurt van de vagina, enigszins sexueel opgewonden raakt waardoor ze een beetje glazig voor zich uit gaat staren en braaf stilstaat ipv de klauwen van de keurmeester eraf bijt. Het beest heeft er geen last van, integendeel.
:oeps: Sinds wanneer raken teven buiten de loopsheid "opgewonden?" van aanraking?
Het gaat er bij mij niet in ( :tongue: ) dat die betasten van, laat staan om, de vulva als seksueel ervaren.
Interessante vraag. Ik zou verwachten dat andere zoogdieren (even algemeen) net als mensen buiten de vruchtbare periode opwinding ervaren bij prikkeling van de geslachtsdelen. Net zoals vrouwen opwinding kunnen ervaren als ze ongesteld zijn. Dat een dier op dat moment niet vruchtbaar/ontvankelijk voor paring is, wil niet zeggen dat die zenuwen in de geslachtsorganen uitgeschakeld staan.
Stel je even voor dat je geen klit hebt en iemand aan je schaamlip gaat trekken.
Lieske_1977
Zeer actief

Huh, teven hebben toch ook een clitoris?
https://dap-artis.be/project/de-anatomi ... en-de-reu/
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Lieske_1977 schreef:Huh, teven hebben toch ook een clitoris?
https://dap-artis.be/project/de-anatomi ... en-de-reu/
Weer wat geleerd! :D
dagmar88
Zeer actief

Jion schreef:
dagmar88 schreef: Stel je even voor dat je geen klit hebt en iemand aan je schaamlip gaat trekken.
Pardon? :Q:

De erogene zones van de vrouw bestaan uit meer dan een clitoris hoor. Niet te hard trekken dus. :mann:
Dan zou ik de oren en buik van je teef ook maar niet meer aaien.

Ik bedoel het hele orgaan he. Zelfs voor vrouwen waarvan de glans weggesneden is, verandert dat hun gevoelens en genot niet.
Voor een hond is dat maar een klein dingetje vanbinnen, gericht op voortplanting.

Dat je teef uitwendig betasten voor het dier seksueel zou zijn is pure vermenselijking.
Die vagina zit er om te plassen en ter voorplanting. Als ze stimulans buiten/rond de dekrijpe dagen aangenaam vonden, deden ze het net als dolfijnen of bonobo's voor de lol of als onderdeel van het sociaal gedrag.
Of zouden teven net als sommige reuen zichzelf stimuleren.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zo ziek
Plaats reactie

Terug naar “Show”