Als onze honden gezond oud worden dan zoeken wij het niet in middeltjes, tenzij er aanleiding voor zou zijn, maar meer in veranderen van omstandigheden.
Een lekkere tuttenronde alleen waar je als hond bepaald waar we heen lopen.
Lekker naar je favoriete uitlaatgebied en daar ook zelf bepalen hoe of wat.
Wat vaker ergens mee naar toe nemen zonder de andere.
Voor ons was dat met Rio bijv. naar Jan zijn moeder waar hij dan vervolgens lekker verwend werd.
Daar genoot hij zichtbaar van.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"middeltjes" om oudere hond blijer te maken
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: "middeltjes" om oudere hond blijer te maken

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb nu 2 teven van 11 jaar en 1 teef van net 1 jaar
Hier wordt nog volop gespeeld en gerend. Toen Jace van 13½ nog leefde, speelde die ook regelmatig met de pup.
Maar ze hebben wel plekken waar ze rustig kunnen liggen en ik merk dat de jongste ze nooit stoort in hun slaap. Daar heeft ze respect voor.
Ze krijgen 2 tot 3 keer per week een kopje bottenbouillon over hun vlees en de 2 oudjes elke dag een schepje glucosaminepeoder.
Hier wordt nog volop gespeeld en gerend. Toen Jace van 13½ nog leefde, speelde die ook regelmatig met de pup.
Maar ze hebben wel plekken waar ze rustig kunnen liggen en ik merk dat de jongste ze nooit stoort in hun slaap. Daar heeft ze respect voor.
Ze krijgen 2 tot 3 keer per week een kopje bottenbouillon over hun vlees en de 2 oudjes elke dag een schepje glucosaminepeoder.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Nu met een pup van vier maanden in huis, is het contrast met Taartje van 12-13 ook nóg duidelijker. Taartje is echt een oude hond, in tegenstelling tot Amoz die ook al tien is en nog in de bloei van zijn leven lijkt te zijn. Vergeleken met zo'n pup die onvermoeibaar is en de hele dag bezig is en wil spelen, is Taartje echt een oude muts, die ligt de hele dag wat te soezen in de zon en als we wandelen maakt ze het liefst een heel rustig rondje waarbij ze heel veel op haar gemak kan snuffelen. Maar voor zo'n oudje vind ik dat allemaal normaal.
- Dazzlie
- Actief
Re:
Maar toch,.... Dazzle is nu 13 jaar, en ik dacht ook dat hij geen pijn had. Ook een week Novocam gegeven, geen verschil. De dierenarts heeft geadviseerd om toch wat langer de pijnstiller te geven, omdat er soms na langere tijd pas verschil te zien is. Trocoxil geprobeerd, en inderdaad, na 3 weken zag ik wel verschil! Natuurlijk blijft het een oude hond, maar hij struikelt minder vaak, en zakt niet meer steeds door de achterhand. Hij krijgt nu sinds een half jaar 1 x per maand 50 mg Trocoxil. En Flexadin.Peter27 schreef:Bumper heeft nu 5 dagen rimadyl gekregen. Zonder resultaat. Ik ga er dus vanuit dat ze geen pijn klachten heeft.
Ik laat het dus maar even zo.. waarschijnlijk zit het toch grotendeels in mijn eigen referentiekader want ik feite mag ik niet klagen met een 11 jarige hond die deze leeftijd zonder bijzonderheden heeft behaald.
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Snap je punt.. maar Bumper is nog lang niet in het stadium als jouw hond.. ik merkte vooral dat ze ouder wordt en wil ten alle tijden voorkomen dat ze niet comfortabel wordt.
Dazzlie schreef:Maar toch,.... Dazzle is nu 13 jaar, en ik dacht ook dat hij geen pijn had. Ook een week Novocam gegeven, geen verschil. De dierenarts heeft geadviseerd om toch wat langer de pijnstiller te geven, omdat er soms na langere tijd pas verschil te zien is. Trocoxil geprobeerd, en inderdaad, na 3 weken zag ik wel verschil! Natuurlijk blijft het een oude hond, maar hij struikelt minder vaak, en zakt niet meer steeds door de achterhand. Hij krijgt nu sinds een half jaar 1 x per maand 50 mg Trocoxil. En Flexadin.Peter27 schreef:Bumper heeft nu 5 dagen rimadyl gekregen. Zonder resultaat. Ik ga er dus vanuit dat ze geen pijn klachten heeft.
Ik laat het dus maar even zo.. waarschijnlijk zit het toch grotendeels in mijn eigen referentiekader want ik feite mag ik niet klagen met een 11 jarige hond die deze leeftijd zonder bijzonderheden heeft behaald.
blablabla 
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ons Tedje wordt 11 in juni, en ja, die had pas een paar mindere weken, hij heeft artrose en je merkt aan hem dat ie idd de rest van het roedel ontwijkt, grumpy is...dat soort dingen, terwijl hij eigenlijk altijd de vrolijke speelse clown hier in huis was.
Die krijgt nu vetri-joint, en als ik denk dat het nodig is ook een paar dagen pijnstillers.
Je ziet hem dan zienderogen weer opknappen en beginnen te spelen.
Dus ja, daar wordt ie blijer van...en wij dus dan ook.
Tja, die hond heeft best al hard gewerkt in zijn leven, was altijd bikkelhard voor zichzelf en zal niet snel pijn tonen, daar zijn we ons zeker bewust van, je houdt daar dus rekening mee.
Hij heeft voor de verhuizing vorig jaar ook nog wel in een ren gezeten, maar dit is een hond waar ik nu van denk die moet in een goeie zachte mand lekker warm voor de verwarming kunnen liggen in de winter.
Met name bij koud weer heeft hij meer last, wat stram, vooral bij het opstaan.
Mee aan de schapen gaat ie al een tijdje niet meer, lekker met pensioen op de bank hangen.
Zijn koppie wil nog wel, maar zijn lijf en poten niet meer.
Die krijgt nu vetri-joint, en als ik denk dat het nodig is ook een paar dagen pijnstillers.
Je ziet hem dan zienderogen weer opknappen en beginnen te spelen.
Dus ja, daar wordt ie blijer van...en wij dus dan ook.
Tja, die hond heeft best al hard gewerkt in zijn leven, was altijd bikkelhard voor zichzelf en zal niet snel pijn tonen, daar zijn we ons zeker bewust van, je houdt daar dus rekening mee.
Hij heeft voor de verhuizing vorig jaar ook nog wel in een ren gezeten, maar dit is een hond waar ik nu van denk die moet in een goeie zachte mand lekker warm voor de verwarming kunnen liggen in de winter.
Met name bij koud weer heeft hij meer last, wat stram, vooral bij het opstaan.
Mee aan de schapen gaat ie al een tijdje niet meer, lekker met pensioen op de bank hangen.
Zijn koppie wil nog wel, maar zijn lijf en poten niet meer.