Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Wat vinden mensen niet leuk aan jouw ras?

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

dagmar88 schreef:
Lanavandevledders schreef: maar ondanks dit, houden mensen afstand, wat ik me ook goed kan voorstellen
Heb zelf drie rotkwijler kruisingen gehad. Hoe leuk die ook waren, vreemde rottweilers loop ik hard van weg.
Vertrouw ze minder dan ik ze ver kan gooien.

ach ja, heb ook geen hond voor een vreemde, of het moeten al personen met slechte bedoelingen zijn.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Miezemuis schreef:Ik hoor eigenlijk best vaak van mensen dat ze helemaal niet van poedels houden ( of ik heb eigenlijk een hekel aan poedels). Het zal dan wel om het uiterlijk gaan want qua karakter zit er volgens mij niet echt iets in wat je een hekel aan kan hebben. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik niet snap dat niet iedereen voor een poedel kiest. Ik snap best dat mensen een ander karakter zoeken. Maar een hekel?
Vandaag zei weer iemand tegen me dat zij en hekel aan poedels had ( maar die van mij waren leuk). Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.

Wat denk jij dat mensen niet leuk vinden aan jouw ras?
:offt:
Bij ons op de Agility training loopt nu een witte koningspoedel, met toeven aan haar poten en staart die roze zijn geverfd :LOL: Het is een enorme vrolijke spring in het veld, die liever rondrent dan de hindernissen neemt. Maar ik lach me rot om die hond.
Afbeelding
Groetjes Marja
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Qua uiterlijk, geen idee eigenlijk. Iemand zei me wel eens dat hij de krulstaart niet mooi vindt.
Volgens mij vinden meerdere mensen dat onaantrekkelijk.

Qua gedrag, dat hij niet aangehaald wenst te worden. Ik weet dat dat heel veel mensen niet leuk vinden.
Steeds komen mensen heel enthousiast naar hem toe, en dan zeg ik, hij wil niet geaaid worden .
Dan gaat het heel snel van :D :I: :lol1: , naar :ugh: :klaar:

Dat is ook wel jammer, snap ik ook wel.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb nog nooit een negatieve reactie gekregen op Triss. Iedereen vindt het een prachtige buitenlander :mrgreen:
Ik merk trouwens ook regelmatig dat kinderen die honden eng vinden, Triss dan weer niet eng vinden. Helaas vindt Triss kinderen zelf wel een beetje eng :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn vorige honden vonden mensen wel mooi, maar eng. Zeker de laatste jaren. Tama had staar en gilde moord en brand als we de lift of deur uit gingen. Werd weleens voor dierenbeul uitgemaakt omdat ze dachten dat ik haar wat aan deed op zo moment. En de vorige buren hadden een hekel aan ze.

Maar Tanja en Anne vinden ze haast allemaal lief, een enkeling is wel bang voor ze.
En ik krijg zowat elke dag te horen dat ze erg mooi zijn. En dan vinden ze vooral Tanja erg mooi. Een enkele vindt Anne mooier. Anne ziet er wat liever uit, maar in werkelijkheid is Tanja liever, Tanja is heel erg zachtmoedig.

Veel mensen denken wel dat Tanja een Dobermann is.

Ik heb nog meer een hekel aan hun gedrag in de lift dan de buren, in de lift willen ze het liefst alle buren begroeten en ik krijg de honden dan amper rustig, dan wordt ik boos op ze en dan heeft een buurvrouw altijd commentaar dat ze enthousiast zijn en nog jong. Ja dag, ze moeten gewoon stil staan in de lift.
Hoe meer mensen in de lift staan hoe leuker Tanja en Anne het vinden, die denken geloof dat die mensen allemaal de lift in komen om hen te knuffelen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Ik heb vroeger in de kennel drie jaar verplicht samengewoond met een rottweiler. Wat een raar beest was dat. Celine :LOL: Ik had niets met die hond en zij niet met mij. Hier in de buurt wonen er een paar en die zijn an sich goed te hebben hoor maar ik blijf het gestoffeerde kikkers vinden :tongue:
Er zijn bestaan best mooiere. Maar zelfs de teven wil ik niet bij mijn reuen :neenee:
Zo streng ben ik met staffords niet eens.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

tycha schreef:
Miezemuis schreef:Ik hoor eigenlijk best vaak van mensen dat ze helemaal niet van poedels houden ( of ik heb eigenlijk een hekel aan poedels). Het zal dan wel om het uiterlijk gaan want qua karakter zit er volgens mij niet echt iets in wat je een hekel aan kan hebben. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik niet snap dat niet iedereen voor een poedel kiest. Ik snap best dat mensen een ander karakter zoeken. Maar een hekel?
Vandaag zei weer iemand tegen me dat zij en hekel aan poedels had ( maar die van mij waren leuk). Op min vraag wat ze dan normaal niet leuk vond was het antwoord dat ze geen model wilde maar een hond. Uiterlijk dan denk ik.

Bij ons op de Agility training loopt nu een witte koningspoedel, met toeven aan haar poten en staart die roze zijn geverfd :LOL: Het is een enorme vrolijke spring in het veld, die liever rondrent dan de hindernissen neemt. Maar ik lach me rot om die hond.
Misschien is dat ook wel een factor waarom mensen ze níet leuk zouden kunnen vinden.
Voor mij zijn ze ook vaak te blij en te fladderig. Ik hou best wel van honden die zo nu en dan flink uit hun bol kunnen gaan, maar toch wel met een meer serieuze ondertoon.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Tja, ik heb een Jack Russell (hussell). Volgens mij zijn er heel wat mensen die geen Jack Russell willen :LOL:

Jack Russells zijn volgens vele vaak: druk, eigenwijs, hyperactief, blaffen veel, heel aanwezig, onvermoeibaar, niet opgevoed, lelijk tegen andere honden etc. etc..

Jet kan ook wel druk en aanwezig zijn, ze speelt nou eenmaal graag in huis met d'r speelgoed, dus ja, je merkt d'r wel zeg maar. :lol1: Maar ze gaat ook gewoon heerlijk op de bank liggen slapen. Ze is ook redelijk onvermoeibaar, maar niet hyperactief. Na een flinke wandeling of zelfs een lange wedstrijddag is het thuis vaak weer tijd om te spelen :cheer: Ze blaft helemaal niet veel. Is netjes opgevoed :pffff: Ze heeft wel een eigen mening, maar eigenwijs kan ik d'r niet noemen. En andere honden, als ze van d'r af blijven is er niks aan de hand :mrgreen: Ze is heel duidelijk zonder echt lelijk te doen.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Leanne schreef:Qua uiterlijk, geen idee eigenlijk. Iemand zei me wel eens dat hij de krulstaart niet mooi vindt.

Qua gedrag, dat hij niet aangehaald wenst te worden. Ik weet dat dat heel veel mensen niet leuk vinden.
Steeds komen mensen heel enthousiast naar hem toe, en dan zeg ik, hij wil niet geaaid worden .

Hij is echt prachtig en imposant. Maar zo van de foto vind ik niet echt dat hij er uit ziet om eens lekker te aaien. Als vreemde dan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen in ieder geval.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ons ras kent niemand dus dat scheelt al een hoop.
Hun formaat vind men weleens onhandig en wat mensen , ook die ze kennen ,toch wel blijft verbazen is hoe zwart wit ze zijn.
Afgelopen week hier Sint gevierd, daar lopen zijn dan wel gewoon tussen (was allemaal familie dus bekend voor hun ) maar het is wel duidelijk voor iedereen dat wij en de kleinkinderen en kinderen er toe doen en verder niemand :mrgreen:
Dat vinden mensen soms moeilijk te begrijpen , als ze dan zien hoe open knuffelig ze tegen ons en de kinderen zijn , vinden ze dat altijd weer verbazingwekkend om te zien.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

DeDiana schreef:
tycha schreef:

Misschien is dat ook wel een factor waarom mensen ze níet leuk zouden kunnen vinden.
Voor mij zijn ze ook vaak te blij en te fladderig. Ik hou best wel van honden die zo nu en dan flink uit hun bol kunnen gaan, maar toch wel met een meer serieuze ondertoon.
Dat snap ik hoor. Ze zijn ook een beetje fladderig. Dus ik begrijp best dat iemand ze niet wil hebben. Maar een hekel zou ik het dan niet noemen. Ik zou bijvoorbeeld ook geen corgi willen hebben. Ze passen niet bij mij. Maar ik vind ze wel prima honden en snap best waarom een ander et wel een wil hebben
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Miezemuis schreef:
DeDiana schreef:Misschien is dat ook wel een factor waarom mensen ze níet leuk zouden kunnen vinden.
Dat snap ik hoor. Ze zijn ook een beetje fladderig. Dus ik begrijp best dat iemand ze niet wil hebben. Maar een hekel zou ik het dan niet noemen. Ik zou bijvoorbeeld ook geen corgi willen hebben. Ze passen niet bij mij. Maar ik vind ze wel prima honden en snap best waarom een ander et wel een wil hebben
Inderdaad, dat geldt voor mij ook. Ik heb eigenlijk aan geen een ras bij voorbaat een hekel, want ik vind honden in het algemeen leuk. Natuurlijk zitten er minder leuke exemplaren bij, maar daar heb ik dan ook niet meteen een hekel aan. En er zijn honden waar ik niets mee heb, maar daar heb ik ook niks tegen. Ik heb ook absoluut geen hekel aan poedels; ik vind het leuke honden, alleen niet voor mezelf.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Qua uiterlijk nooit negatief commentaar gehad. Alleen vonden de meeste mensen hun gekef niet zo tof. Ik ook niet altijd, 3 shelties kunnen best wat lawaai produceren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef: Dat snap ik hoor. Ze zijn ook een beetje fladderig. Dus ik begrijp best dat iemand ze niet wil hebben. Maar een hekel zou ik het dan niet noemen. Ik zou bijvoorbeeld ook geen corgi willen hebben. Ze passen niet bij mij. Maar ik vind ze wel prima honden en snap best waarom een ander et wel een wil hebben
Pembrokes niet. Zo chagrijnig en lelijk dat ze ze van mij meteen op mogen doeken. Ga maar verder met het beter gelukte neefje :engel:
Net als appenzellers. Geen prima honden en buiten appenzell geen enkele reden om ze te houden. Stuur maar terug.
Ja, daar heb ik een hekel aan :tongue:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

druk, eigenwijs, hyperactief, blaffen veel, heel aanwezig, onvermoeibaar, niet opgevoed, lelijk tegen andere honden etc. etc.
Dit dus. Mensen ontlopen ons als ze allemaal loslopen.
Leanne
Zeer actief

Sterre schreef:
Leanne schreef:Qua uiterlijk, geen idee eigenlijk. Iemand zei me wel eens dat hij de krulstaart niet mooi vindt.

Hij is echt prachtig en imposant. Maar zo van de foto vind ik niet echt dat hij er uit ziet om eens lekker te aaien. Als vreemde dan. Ik zou het niet in mijn hoofd halen in ieder geval.
Ik heb het hier al eerder gelezen dat mensen hem zo beoordelen.
Maar in de praktijk reageren mensen niet zo.
De meeste mensen vinden het een beer om te zien, zo zacht en zo aaibaar. En zouden heel erg graag even kroelen.
Ik moet wel zeggen dat het meestal gevraagd wordt. Er wordt gelukkig niet zomaar om zijn nek heen gevlogen. Ook door kinderen niet.
Dus in die zin zal hij ook wel indruk maken. Ti Jay is echt een hond die moet je met rust laten. Er kunnen twintig mensen om hem heen staan, maakt hem allemaal niks uit, als je maar niet aan hem komt. En al zou hij wel zomaar een aai krijgen dan bijt hij heus niet meteen, hij waarschuwt altijd.
Mijn Akita teef was ook terughoudend, maar toch een stuk vriendelijker dan Ti Jay.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Nanna schreef:Die krulstaarten lees ik hier vaker. Dat heb ik met de Puli’s, toch echt in het bezit van een stevig gekrulde varkensstaart, nog niet gehoord.
Maar hé, de meeste mensen zien niet eens het verschil tussen de voor- of achterkant, laat staan dat een staart ze op moet vallen :LOL:
Die ene man die ik toen sprak, die ging het er voornamelijk om dat je de hond zo in de anus kijkt dan :mrgreen:
Is ook wel zo. Maar dan nog voor mij niet storend, en Ti Jay heeft best een nette anus.
Als ik sommige anussen zie dan ben ik ook blij dat ik daar niet iedere dag tegenop hoef te kijken :mrgreen:
Afbeelding
lapinkoira
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Het gekef.
En wat eigenwijzigheid is hem niet vreemd.

Maar eigenlijk valt dat gekef best mee. Binnen horen we hem nooit behalve als de deurbel gaat en dan nog maar heel even.
Op straat worden andere honden nog wel flink vocaal te woord gestaan maar daar zit verbetering in. Overigens niets te horen als hij los loopt en zelfs het spel is vrij stil.

Ik krijg eigenlijk alleen maar leuke opmerkingen. Dat ie zo mooi is en zo zacht. Ook spontaan van mensen die voorbij fietsen ofzo. Blijkbaar is het een opvallende verschijning hahaha
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Men denkt dat alle heddurs en dan met name mechels eng, agressief en levensgevaarlijk zijn oh ja en nerveus.
En daar zit best een stukje waarheid in er zijn agressieve mechels en ook neuroten. Zeker als je ze niet geeft wat ze nodig hebben om hun energie kwijt te kunnen. Herders zijn over t algemeen al geen honden waar je gezellig mee naar een hondenveldje gaat en ze t maar laat uitzoeken met andere honden.
Wat me wel enorm opvalt is zodra t beeld maar iets afwijkt van de standaart dit allemaal niet meer speelt. Xanu heeft streepjes en die vliegen ze nog net niet om de nek terwijl Xygan dezelfde kruising is alleen t mechelvachtje geerft heeft zonder hollander streepjes en daar liepen ze hard voor weg met hun honden. Ook al als pup.
Terwijl Xygan veel onderdaniger was als pup dan Xanu is.
Laatst gewijzigd door malinois op 07 dec 2018 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ze vinden álles leuk. Strontvervelend. Één keer is het gebeurd dat een vrouw het scandeerde; niet bij mijn hond! Hond bleek een zere poot te hebben. Wat ik zelf niet leuk vind dan maar... dat tot in den treure toe eigenwijze. Één eigenwijsje is genoeg, en dat ben ik zelf.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Veel mensen vinden de kelpie een beetje de maniakaal en intens, en hebben vaak ook moeite met dr slaafsheid. En de stabij is voor veel mensen te eigenwijs en is volhardend om overal een feest van te maken.
Ik vind beide eigenschappen inspirerend. Het intense van Kiwi maakt me enthousiast en achter die 'slaafsheid' zit een enorme behoefte om het je naar de zin te maken. Als ik me dat ten volste realiseer dan smelt mijn hart. En Mayke is net zo koppig en eigenzinnig als dr baas en ze haalt voor mij de scherpe randjes uit mijn leven door te vertikken om ook maar íets serieus op te vatten.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Bij Manu (Husky x Malamute) is de allereerste opmerking: die moeten veel lopen he?
Daar staat wel op 1 dat ze zo afschuwelijk veel jagen. Op 2 het verharen. En ik denk ook dat heel veel mensen niet tegen dat zelfstandige ego kunnen. Het luistert echt alleen als ze er het nut van inzien.
Ook wel mensen die de blauwe ogen eng of zelfs lelijk vinden.

Bij de Podenco vinden sommigen ze echt lelijk. Van Uma is dat vaak gezegd :engel: Zelf vind ik dat niet zo erg maar het is niet zo aardig :mrgreen: Die grote oren en dat slanke lichaam met weinig vacht :mrgreen: Ze trekken zich weinig aan van wat jij er allemaal van vindt en ze kunnen ook behoorlijk jagen. Ik hoor ook regelmatig dat het ras heel angstig zou zijn maar dat herken ik niet zo. Ze zijn gewoon eenkennig en hoeven jouw kluif niet naar hen uitgestoken te zien. Uma is echt bang van mensen trouwens, al gaat dat steeds beter. Die moet helemaal niks van je weten.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik heb maar één rashond gehad en dat was Mister. Welgeteld één persoon vond dat hij zo mooi kon zingen :LOL: , de rest vond zijn gejoel behoorlijk storend (en ik geef ze geen ongelijk).

Wat mensen nog het meest vervelende vinden aan Lais is dat ze haar niet mogen aaien :roll: . Ze vinden haar allemaal zo mooi en 'moeten' haar dan aaien, nou dat doen we maar niet :schrik: .

Niet leuk aan Willem is zijn angst en aan Raaf dat hij zo mager is. Oh en die opvangers moeten natuurlijk gewoon in hun eigen land blijven, er is genoeg keuze in de eigen asiels die vol zitten :19: .
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef:Die krulstaarten lees ik hier vaker. Dat heb ik met de Puli’s, toch echt in het bezit van een stevig gekrulde varkensstaart, nog niet gehoord.
Maar hé, de meeste mensen zien niet eens het verschil tussen de voor- of achterkant, laat staan dat een staart ze op moet vallen :LOL:
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat Dumás van die leuke oortjes heeft. Uhm, dat zijn staartjes :oeps: :LOL:
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Zamunda schreef:Ik heb maar één rashond gehad en dat was Mister. Welgeteld één persoon vond dat hij zo mooi kon zingen :LOL: , de rest vond zijn gejoel behoorlijk storend (en ik geef ze geen ongelijk).

Wat mensen nog het meest vervelende vinden aan Lais is dat ze haar niet mogen aaien :roll: . Ze vinden haar allemaal zo mooi en 'moeten' haar dan aaien, nou dat doen we maar niet :schrik: .

Niet leuk aan Willem is zijn angst en aan Raaf dat hij zo mager is. Oh en die opvangers moeten natuurlijk gewoon in hun eigen land blijven, er is genoeg keuze in de eigen asiels die vol zitten :19: .
:denken:

Ik heb Abel natuurlijk nog niet zo lang, dus misschien komen de opmerkingen nog ;) maar ik herken het niet. Abel heeft tot nu toe alleen nog maar complimentjes gekregen. Hij is dan ook heel schattig :mrgreen: :pffff:
Hij blaft wel regelmatig. Dat vinden de buren iets minder leuk.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

lor1_1984 schreef:
dagmar88 schreef:
lor1_1984 schreef:Dat ze zo moeilijk zijn, niet te trainen en dat haar.
Dat haar kan kortgeknipt/geschoren en Mahdu zal wel niet rastypisch zijn want hij is super goed te trainen en erg makkelijk in de omgang.
Althans, zolang je geen slaafse gehoorzaamheid verlangt en om kunt gaan met zijn streken. :mann:
Nee het is geen herder ofzo die je bij wijze van met een vingerknip alle gewenste oefeningen laat doen maar als je dat wil moet je een herder oid kopen en geen Shih Tzu.
Ja, dat zeggen ze. Je zult er wel liefhebber voor moeten zijn.
Ik zie daar dus ook helemaal niks inzitten. In de kruisingen vaak gek genoeg nog minder.
Het licht staat aan maar niemand is thuis.
Misschien zit daar nog wat onder, maar ik kan er onmogelijk doorheen kijken.
Ik denk wel dat het voor de gemiddelde eigenaar erg fijn is dat er weinig in een hond zit en dat ook niet gestimuleerd wordt.
Ik houd zelf gewoon van ultra intelligente unieke gedreven rothonden die mij africhten en denken dat de hele wereld om hen draait.
Lach me kapot om mijn montessori poolhond en dat venijnige lelijke ding met z'n pientere kraaloogjes.
Maar dat maakt mij afwijkend, niet de mensen die wel van goldens, maltezers, poedels en shih tzu's houden.
Ik weet niet of dat jou afwijkend maakt, ikzelf vind het ideaal zo'n hond die je bij wijze van spreken 1x per maand meeneemt naar het bos zonder dat hij vervelend wordt maar daar heb ik hem ook wel op uitgezocht.
Ik denk alleen dat je Mahdu eens in het echt moet meemaken, die voldoet nl niet aan 'het licht staat aan maar er is niemand thuis'. :F:
Hij is behoorlijk slim, heeft zo uitgevogeld hoe hij iets moet doen om zijn doel te bereiken en gebruikt dat ook gerust tegen je. :mann:
Vindt het heerlijk om mee op pad te gaan, actief te zijn en te trainen zolang je er geen druk op zet of gaat commanderen, vraag je het en zorg je ervoor dat er wat lekkers tegenover staat dan danst hij bij wijze van spreken de riverdance voor je.
Maar ik denk dat hij na een paar dagen bij een zeer actief huishouden ook wel weer behoefte heeft aan rust.
In vergelijking met logeerkees is hij wat minder slim en handig, maar een keeshond is gewoon een heel ander type hond, veel actiever, pittiger etc maar ook erg leuk.
Dushi was een kruising tussen een Maltezer en shih tsu ( de bekende broodfokkruising). Maar zij heeft een tijdje best behoorlijk behendigheid gedaan. Zij was altijd heel actief. Mijn moeder heeft zo n zelfde kruising. Die hond is nog luier dan een prei. Ik dacht altijd dat het kwam omdat die hond bij een oudere vrouw woont en Dushi in een actief gezin woonde. Maar mss is Lotje gewoon meer shih tsu. Ze logeert nu hier en toen Dushi op haar einde liep en enr langzaam was, was lotje nog langzamer ;)
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

natalie schreef:
Zamunda schreef:Ik heb maar één rashond gehad en dat was Mister. Welgeteld één persoon vond dat hij zo mooi kon zingen :LOL: , de rest vond zijn gejoel behoorlijk storend (en ik geef ze geen ongelijk).

Ik heb Abel natuurlijk nog niet zo lang, dus misschien komen de opmerkingen nog ;) maar ik herken het niet. Abel heeft tot nu toe alleen nog maar complimentjes gekregen. Hij is dan ook heel schattig :mrgreen: :pffff:
Maar Abel is geen opvanger. Over Willem (mijn eigen buitenlander) krijg ik het ook niet te horen hoor maar over buitenlandse opvangers een enkele keer wel.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Zamunda schreef:
natalie schreef:

Maar Abel is geen opvanger. Over Willem (mijn eigen buitenlander) krijg ik het ook niet te horen hoor maar over buitenlandse opvangers een enkele keer wel.
Aah, op die manier. Nog steeds vreemd, maar zo te lezen bij andere reacties vinden mensen het heel erg nodig om hun mening te uiten over andermans hond. En over opvangers valt dan natuurlijk ook wel wat te verzinnen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Nanna schreef:een reactieve hond die niet van de lijn kan en waar je dus mee moet fietsen ;-)
tja, herders dus, dat zijn natuurlijke allemaal reactieve kolerelijers :engel:
nee hoor ik zal eerlijk zeggen dat ik pas op dit forum tot mijn verbijstering hoorde dat er zo over herders wordt gedacht. Echt geen weet van. Ik denk dat of je houdt ervan of niet. Maar ik heb er totaal geen last van.

Over (mijn) windhonden hoor ik echt nooit iets negatiefs. Hier in Frankrijk kan ik haast niet normaal over straat met Maverick. Iedereen vindt hem gewèldig.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ze vinden ze goed opgevoed, omdat ze moeten zitten als er een fietser of wandelaar aankomt, daarna geef ik ze vrij en mogen ze achter de fietser aan die nog even benauwd achterom kijkt :LOL: nee hoor dat laatste niet :wink: maar veel mensen vinden ze druk en dat zijn ze ook wel als ze buiten zijn en mensen zien en eigenlijk in huis ook, nou ja ze zijn dan druk maar meer niet. :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”