Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Helemaal gek van de loslopende onopgevoede honden.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Budkes schreef:
chaos schreef:Hoezo?
Ik heb ze keurig aan de lijn, ze luisteren prima maar als ik een loslopende hond tegen kom die wat probeert met mijn honden en er ontstaat een opstootje met 1 van mijn honden denk je dat de andere 2 met de armen over elkaar het aan gaan zien?
Loop je gewoon voorbij en heb je je hond los en onder appèl is er niets aan de hand. Poezen idem, ze zoeken het niet op Maar als een kat hen opzoekt met hoge rug en dikke staart...dan zullen ze wel wat doen. Maar dan moet ik mijn honden muilkorven? Voor een ander zijn los op straat lopende kat? Ik dacht het niet.
Ieder zijn eigen, ik neem mijn verantwoordelijkheid ten aanzien van mijn honden en het zou fijn zijn als een ander het ook gewoon doet. Je hond los laten lopen zou eigenlijk ook moeten betekenen dat je ze onder appèl hebt en dat je ze bij roept als je een aangelijnde hond ziet.

Misschien heb ik vorige antwoord niet goed genoeg omschreven, het zijn geen moordmachines en ik heb geen " kotsmentaliteit" maar ik weiger op te draaien voor de nonchalance van een ander.
Maar dat ga je wel doen, want je blijft gewoon aansprakelijk voor de schade die door jouw dieren is toegebracht. Voor het Burgerlijk Wetboek en voor het Strafrecht. Dus een mooi verhaal, het snijdt alleen weinig hout.
Inderdaad, je bent gewoon aansprakelijk, heel eenvoudig.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Jij bent verantwoordelijk voor jouw honden. En als jouw honden schade maken, ben jij aansprakelijk. Moeilijker is het niet. Die aansprakelijkheid kun je niet op een ander afschuiven
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

chaos schreef:Ik maak er een oefenmoment van, zitten of af en snoepje erin.
Vervolgens vertel ik met een grote glimlach dat die van mij aan de lijn zitten en dat ik niks maar dan ook niet betaal als het wel fout gaat. Vaak halen ze fikkie dan wel bij zich. Ik sta den met een Duitser en 2 beaucerons.
Eenzelfde tactiek bij mij schuine overburen die 3 jonge katjes de straat op mikken die het fenomeen hond niet kennen. Heb me een aantal keren klem laten zetten terwijl ik mijn honden de lucht in stond te hijsen door deze katjes. Toen ik haar zag verteld dat ik er alles aan heb gedaan om een goede afloop te bewerkstelligen maar dat ik dat niet meer doe. Poes/ kater gewond of dood niet bij mij komen huilen het zijn niet mijn huisdieren die los op straat lopen. Katjes niet meer gezien.
Ben er klaar mee dat alles mijn probleem of zorg is.
:LOL: Af en toe lijkt het wel een debielenforum.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

chaos schreef:Ik maak er een oefenmoment van, zitten of af en snoepje erin.
Vervolgens vertel ik met een grote glimlach dat die van mij aan de lijn zitten en dat ik niks maar dan ook niet betaal als het wel fout gaat. Vaak halen ze fikkie dan wel bij zich. Ik sta den met een Duitser en 2 beaucerons.
Eenzelfde tactiek bij mij schuine overburen die 3 jonge katjes de straat op mikken die het fenomeen hond niet kennen. Heb me een aantal keren klem laten zetten terwijl ik mijn honden de lucht in stond te hijsen door deze katjes. Toen ik haar zag verteld dat ik er alles aan heb gedaan om een goede afloop te bewerkstelligen maar dat ik dat niet meer doe. Poes/ kater gewond of dood niet bij mij komen huilen het zijn niet mijn huisdieren die los op straat lopen. Katjes niet meer gezien.
Ben er klaar mee dat alles mijn probleem of zorg is.
Wat een snoepie ben je ook :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Boots ging laatst aan achter de kippen die op de straat liepen :80: :schrik: die dacht echt dat t doe t zelf barf was..... de groters weten dat t niet mag, maar ik moet Boots dus nog even inlichten ... buuf was er trouwens heel nuchter onder zo van dat krijg je er van als ze op straat los lopen.... neemt niet weg dat ik t niet wil hebben...... we hebben samen nog een kip uit de sloot gehaald met een schepnetje :oeps: .. ik kijk altijd of ze er lopen, maar nu had ik deze niet gezien .. ze heeft t gelukkig goed overleeft, geen blijvende schade, ze heeft wel nog een uur luidkeels haar verbolgenheid laten blijken
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: ze heeft wel nog een uur luidkeels haar verbolgenheid laten blijken
daarom vind ik kippen zo leuk; die hebben echt een mening :LOL:
deze dame was echt heul erg boos.... goed teken, beter boos dan dood ... maar dat wordt dus voorlopig pas los tot we dat gedeelte voorbij zijn..... Boots moet t eerst even snappen
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:De kat beschadigen zullen ze nooit doen; ze hebben die drive niet.
Die heeft mijn husky niet eens. Opjagen is wel lollig. Dan zeg ik "poesje wil niet spelen, poesje gaat naar huis" en is het klaar.
Mensen zullen wel denken :LOL: :Q:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind wel dat chaos een hele passende naam voor zichzelf en haar honden heeft gekozen.
Afbeelding
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Shep is als pup door een kat nogal hard op haar neus geslagen. Ze is inmiddels 12 jaar maar loopt nog steeds met een boog om alle katten heen.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

chaos schreef:Hoezo?
Ik heb ze keurig aan de lijn, ze luisteren prima maar als ik een loslopende hond tegen kom die wat probeert met mijn honden en er ontstaat een opstootje met 1 van mijn honden denk je dat de andere 2 met de armen over elkaar het aan gaan zien?
Loop je gewoon voorbij en heb je je hond los en onder appèl is er niets aan de hand. Poezen idem, ze zoeken het niet op Maar als een kat hen opzoekt met hoge rug en dikke staart...dan zullen ze wel wat doen. Maar dan moet ik mijn honden muilkorven? Voor een ander zijn los op straat lopende kat? Ik dacht het niet.
Ieder zijn eigen, ik neem mijn verantwoordelijkheid ten aanzien van mijn honden en het zou fijn zijn als een ander het ook gewoon doet. Je hond los laten lopen zou eigenlijk ook moeten betekenen dat je ze onder appèl hebt en dat je ze bij roept als je een aangelijnde hond ziet.

Misschien heb ik vorige antwoord niet goed genoeg omschreven, het zijn geen moordmachines en ik heb geen " kotsmentaliteit" maar ik weiger op te draaien voor de nonchalance van een ander.
Serieus? :80: Dus elke hond die per ongeluk een keer onder appèl uitglipt mag dat met de dood bekopen? En elke kat die op straat loopt ook :scratch:

Jij bent verantwoordelijk voor wat jou honden doen en als je niet kan voorkomen dat ze ergens met z’n 3en opduiken dan laat je ze maar stuk voor stuk uit, of met een muilkorf :hmmm:

Zou lekker zijn als iedereen met zo’n houding rondloopt zeg, allemachtig!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Lunatic schreef: Zou lekker zijn als iedereen met zo’n houding rondloopt zeg, allemachtig!
Ergens zou je haast hopen dat het misgaat met twee loslopende stroopklapkaken. Hebben ze alle vijf precies de goede te pakken en daarna is iedereen er mooi van af.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Als ik dit zo allemaal lees mag ik van geluk spreken met de honden hier
Er zijn er 3 die loslopen waar het niet mag, maar daar heb ik nooit last van
Baas roept ze en ze luisteren feilloos
Verder is hier een goede mentaliteit van aanlijnen/bij je roepen als je een ander tegenkomt (die de hond aan de lijn heeft)
In mijn vorige woonplaats was dat wel anders, vrijheid blijheid. Honden gingen volledig los en er waren geen regels, het was nou eenmaal losloopgebied

Ik zou met 1 hond gaan trainen op het netjes meelopen en aandacht voor jou als baas, met 1 hond heb je ook veel meer tijd en aandacht hiervoor. Zeker met de operatie die eraan gaat zitten komen. En verder helpt het wel om wat enge ziektes te roepen of een opzichtig verband oid om te doen
Tis treurig maar ja, je wil niet dat er een hond opklapt of je hond talloze rondjes draait
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Jackira schreef:
Caro schreef:Maar je snapt die mensen toch niet!! Een vriendin van mij had een agressieve bull terriër die ze altijd aangelijnd had. Een keer komt er een klein hondje op af gerend. Mijn vriendin schreeuwt nog naar die mensen die haar sowieso al aan hadden zien komen met een aangelijnde hond. Maar het ging allemaal heel snel. Het hondje heeft het helaas niet overleefd.
Dat vind ik toch wel zo ontzettend klootzakkerig. Als je weet dat je hond agressief is dan neem je andere honden in bescherming en zorg je voor een muilkorf als je blijkbaar niet genoeg hebt aan een lijn om je hond onder controle te hebben. En dan ook nog roepen dat ze er niks aan konden doen zeker en in de slachtoffer rol kruipen.
inderdaad. daarnaast til je een BT gewoon op. dan kannie geen hondjes doodbijten
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Caro schreef:Een vriendin van mij had een agressieve bull terriër die ze altijd aangelijnd had. Een keer komt er een klein hondje op af gerend. Mijn vriendin schreeuwt nog naar die mensen die haar sowieso al aan hadden zien komen met een aangelijnde hond. Maar het ging allemaal heel snel. Het hondje heeft het helaas niet overleefd.
inderdaad. daarnaast til je een BT gewoon op. dan kannie geen hondjes doodbijten
Ik bracht zo'n idioot naar de dierenarts. Honden die zomaar andere honden doodbijten zijn niet goed bij hun hoofd, psychisch ziek. Maar goed, dat is een heel ander verhaal.
idd, dat is een ander verhaal :hmmm:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ook hier geen probleem met loslopende honden, [op een tweetal die verderop in de straat wonen na, die waren een keer ontsnapt uit hun omheinde tuin, wat kan gebeuren]
in het gebied waar ik wandel, en waar ze ook los kan lopen, kun je kilometers om je heen kijken, dus iedereen ook makkelijk ontwijken.
en voor de rest wat we tegen komen, ze is dan gewoon aangelijnd, is het de regel je mag er alleen maar naar kijken maar aan komen niet.
op eigen terrein moeten buurt katten op hun tellen letten want die worden hardhandig verjaagd.
S@ndr@
Zeer actief

vandaag weer de stabij, op visite bij de buren, vliegt weer t pad af om ........ ja hij zal niet doodbijten( maar ik ben er wel een beetje klaar mee zo langzamerhand... maar ik heb geen zin in dat gelul godverddddddddddddd :gvd:
Paisley
Zeer actief

Dus iemand laat zn hond even glippen, nou en?
Ik snap niet dat mensen zo intolerant zijn. Of komt dat door intolerante hondjes?

Ik hoop in ieder geval zelf nooit met intolerante honden rond te lopen. Als ik t op een vloeken zet om iedere hond die langsloopt krijg ik het nog druk.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef: Ik hoop in ieder geval zelf nooit met intolerante honden rond te lopen. Als ik t op een vloeken zet om iedere hond die langsloopt krijg ik het nog druk.
Ach ja, dan kun je het probleem bij ieder ander leggen en elke wandeling gefrustreerd rondlopen. Of lekker zorgen dat je niemand tegenkomt.
Intolerante honden laat ik sowieso apart uit en tibbe is de laatste, of het moet onverwacht zo gaan.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Intolerante honden laat ik sowieso apart uit
Daar gaan we al ;-) Daar zou ik dus zó geen zin in hebben. Alles moet in één keer meekunnen anders loop ik de halve dag. Ik laat ze 4x per dag uit en dat zou dan opeens 8x worden. Echt niet.
Heb het nooit erg gevonden. Maar ik doe naast die honden geen hol.
Nu loop ik nog steeds vaak apart. Dat kleintje houdt naap niet bij en tibbe telt niet echt mee.
Die gaat als hij er zin in heeft 's nachts mee in de buggy naar het park, kwartiertje snuffelen en de struiken wateren.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Paisley schreef:Dus iemand laat zn hond even glippen, nou en?
Ik snap niet dat mensen zo intolerant zijn. Of komt dat door intolerante hondjes?
Ik denk het wel eigenlijk. Ik zie ook wel sterk terug op dit forum en in het echte leven dat eigenaren op hun hond gaan lijken. Heeft je hond een hekel aan Husky's, dan heeft de baas ineens ook een hekel aan Husky's :engel:
Loopt zo'n frummel grommend en grauwend, loopt er vaak zo'n grommend en grauwend vrouwtje achteraan. Vriend en ik vinden het reuzevermakelijk om tijdens ons avondrondje dat allemaal eens te bekijken Afbeelding1:
Gisteravond een man met een Duitse herder. Die herder blafte zich helemaal schor en die vent liep er overheen te schreeuwen. Daarna een stafford met een strakke smoel en die baas die erbij liep met exact dezelfde gezichtsuitdrukking. Daarna een veel te zware vrouw met een dikke boomer die beide zeer enthousiast hijgend langs ons heen schoven Afbeelding1:

De gezellige vrolijke honden hier hebben ook eigenlijk allemaal een gezellige en vrolijke baas :mrgreen:
Ik snap het waarom overigens wel hoor. Het lijkt me zwaar frustrerend op een stoep te moeten passeren als je hond dat niet trekt.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier was het gisteren ook weer feest. Een loslopende husky kruising(Droef vind husky's echt niet leuk, dus ik wilde snel doorlopen), mevrouw laat hem gewoon op 200 mtr toch naar ons toe rennen. Droef zat zichzelf al best wel op te naaien. Naarmate de kruising dichterbij kwam ging zijn staart steeds hoger en begon steeds strammer te lopen. Sta je dan, 2 aangelijnde honden en een hond die vervelend komt doen. :oeps:

Volgens mij was het een gecastreerde uitvoering dus Droef bedacht al snel dat er niks aan het handje was al moest de kruising duidelijk nog even laten zien dat hij heus wel groter was, maar Droef maakte geen enkele aanstalten om daarop in te gaan. En dan een mevrouw er achter die alleen maar roept nee fikkie dat is niet fluffie. :19: Vraag me af of ze überhaupt wel begreep wat er precies gebeurde en dat haar hond duidelijk niet kwam om gezellig te spelen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ik hoop in ieder geval zelf nooit met intolerante honden rond te lopen. Als ik t op een vloeken zet om iedere hond die langsloopt krijg ik het nog druk.
joh , hij komt nog al vriendelijk aan en zet zijn tanden in mijn honden, maar geen probleem hoor........ moet kunnen :hmmm: kan het schelen is gewoon natuurlijk honden gedrag toch......
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Elke vriendelijke hond mag van mij komen buurten, hebben ik en mijn honden geen probleem mee. Het gaat juist om de honden die op hoge poten op je af komen denderen, of met de staart recht omhoog rond of tussen mijn honden gaat lopen. Vaak is het zo dat een baas een stuk verderop met zijn klauwen in zijn broekzak aan komt slenteren. Die ziet niet van een afstand dat zijn hond, en mijn reu dan ook inmiddels, strak van de spanning staan. Daarnaast gaat het mij er ook om dat dat op plekken gebeurt waar honden aangelijnd moeten zijn. Een paar honderd meter verder is een losloopgebied in mijn geval. Dan ga je daar toch heen? Ik ben dan toch niet intolerant?
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Paisley
Zeer actief

S@ndr@ schreef:

joh , hij komt nog al vriendelijk aan en zet zijn tanden in mijn honden, maar geen probleem hoor........ moet kunnen :hmmm: kan het schelen is gewoon natuurlijk honden gedrag toch......
Ok dus dat had er op de puntjes moeten staan. Bijtende honden houd ik ook niet zo van nee.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Intolerante honden laat ik sowieso apart uit
Daar gaan we al ;-) Daar zou ik dus zó geen zin in hebben. Alles moet in één keer meekunnen anders loop ik de halve dag. Ik laat ze 4x per dag uit en dat zou dan opeens 8x worden. Echt niet.
Heb het nooit erg gevonden. Maar ik doe naast die honden geen hol.
Nu loop ik nog steeds vaak apart. Dat kleintje houdt naap niet bij en tibbe telt niet echt mee.
Die gaat als hij er zin in heeft 's nachts mee in de buggy naar het park, kwartiertje snuffelen en de struiken wateren.
Ik ook niet. Toen we er nog 7 haden liep ik met een loopse teef erbij soms 4 x per wandeling. En dat dus 3x per dag.

Nu kunnen ze prima samen uit wat we dus ook minstens 2 x per dag doen maar vaak neem ik ze ook voor 1 wandeling apart mee. Aandacht per hond voor hem alleen. Dus al hoeft t niet doe ik t vaak toch nog wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als je ene hond oud is en de andere jong moet je toch ook een extra lange ronde doen met de jonge hond? Ik liep altijd graag extra rondje met Cleo los. Zij was heerlijk sociaal en deed haar dingen. Bij haar was ook loslopen bij agressieve aangelijnde honden geen punt want daar liep ze naartoe maar als ze zag dat ze agressief werden dacht ze ok...Doei... Met Dapper en Eva erbij was het minder ontspannen.

Eigenlijk was dat een bizar roedel. Dapper was erg reu agressief. Cleo was een notoire dierenvanger. Dus eenden en meerkoeten moesten wegwezen. En Eva kon niet met vreemde mensen omgaan. Dapper en Cleo waren super sociaal met mensen. Eva en Cleo waren dol op reuen en andere honden. En Dapper was lief tegen andere dieren. Die kon prima met de ratten en ook wel met katten als Je dat even begeleidde. Eva vrat die weer.
Dus als je met alledrie liep was alles erg. Katten en watervogels en weg stoven ze door Cleo. Reuen en de hele roedel ging los omdat Dapper daar fel op was. En dan mensen of gillende kinderen dan moest ik Eva meteen bij me roepen en aanlijnen.

Best vermoeiend achteraf. Nu met Guus en Bas gaat alles altijd wel goed.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleo's snot is het ergste dat ik ooit heb moeten doorstaan om een hond een goed leven te geven omdat ze dat verdiend had en ik haar dat ook gunde net als jij. Maar dat was werkelijk onleefbaar.

Voor de mensen die geen beeld hebben...Cleo was een kruising husky die 30 tot 100 keer per dag haar neus snoot als een bouwvakker met als gevolg een lading snot die willekeurig door het huis ging. Die snot was van een consistentie die hard werd en totaal niet meer te verwijderen was. Een soort lijm.
En na 2500 Euro dierenarts geen diagnose. Na 10 AB kuren, neus spoelen en testen op schimmels hoorde het bij haar en heeft ze het haar hele leven gedaan....

Ik herinner me de nieuwe speciaal voor de honden donker gekozen vloer. Jezus. Als ik dat dweilde dan zat er echt overal snot van Cleo en dat zag je ook nog heel goed op die donkere vloer. En op de muren tot 1 meter, de rode bank, je kleren en je schoenen.

Daar is een kwakje van een bulldog niks bij....

Ik zou trouwens Cleo wel METEEN castreren als het dan weg was. :schrik: :LOL: :LOL: :LOL:
Laatst gewijzigd door laeken op 23 okt 2018 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En Wuilus mocht van mij alles. Dat was mijn prinses. En toen ze jong en gezond was mijn trots. :I: Een eer om te mogen hebben. Zo'n mooie grote bastaard. Ik blijf overigens een zwak houden voor zulke grote mooie teven. Die heb ik tot de laatste dag van haar leven haar zin gegeven. Ze was zorgzaam en trouw naar mij dus ik naar haar.

Bas is ook wel een beetje zo. Kwa karakter.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Manuma schreef:Ik denk het wel eigenlijk. Ik zie ook wel sterk terug op dit forum en in het echte leven dat eigenaren op hun hond gaan lijken. Heeft je hond een hekel aan Husky's, dan heeft de baas ineens ook een hekel aan Husky's :engel:
Klassieke conditionering op z'n best :mrgreen:
Ik merkte het bij mezelf, met een demente hond die naar het einde toe schrok van duizend-en-een geluiden.
Dan kon ik heerlijk aan het wandelen zijn wanneer een zoveelste sirene in de verte klonk en zat ik me vloekend af te vragen waarom mensen niet gewoon op een ander tijdstip tegen de vangrail kunnen knallen.
Na zijn dood heeft het nog weken geduurd voor ik die negatieve associatie verloor.
Al snap ik nog steeds niet waarom motors zo achterlijk luid moeten zijn dat je ze kilometers verder nog hoort, maargoed.
Paisley
Zeer actief

Nee. Dat heeft te maken met dat een motor maar een uitlaatdemper heeft van rond de 80 cm en dat een sportmotor makkelijk 200pk daar doorheen moet blazen. En ze hebben geen katalysator en vaak een open luchtfilter.

Maar Nanna schuift vaak vanalles of wat voor broek iemand aan heeft ofzo :oeps:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”