Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jessie naar de dierenarts

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Jessie naar de dierenarts

Ongelezen bericht door DeDiana »

De titer van een mzz is gewoon te bepalen, los van eventueel andere aandoeningen of niet lekker zijn.
Een groot bloedbeeld kan inderdaad wel vertekend zijn als er ook nog andere dingen spelen, maar een negatieve titer wordt niet opeens positief als de hond bijvoorbeeld een darminfectie of Giardia heeft.
Ik zou dus wel gewoon testen op de mzz - zeker omdat ze klachten daarmee te maken zouden kúnnen hebben. Hoeft niet natuurlijk, maar kán wel, en in dat geval kun je dat beter maar zo snel mogelijk weten.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

DeDiana schreef:De titer van een mzz is gewoon te bepalen, los van eventueel andere aandoeningen of niet lekker zijn.
Een groot bloedbeeld kan inderdaad wel vertekend zijn als er ook nog andere dingen spelen, maar een negatieve titer wordt niet opeens positief als de hond bijvoorbeeld een darminfectie of Giardia heeft.
Ik zou dus wel gewoon testen op de mzz - zeker omdat ze klachten daarmee te maken zouden kúnnen hebben. Hoeft niet natuurlijk, maar kán wel, en in dat geval kun je dat beter maar zo snel mogelijk weten.
De dierenarts zei dat het beeld wel kan vertekenen doordat ze nu niet lekker is en raadde dus absoluut af om het op dit moment te doen :oeps:
Nou ja..... wat een gedoe dan weer zeg, dan had het dus gister wel gewoon gedaan kunnen worden.
Pfff, wat moet je er allemaal mee? Dit is een goede dierenarts, hoofd van de kliniek, die geloof ik op dat moment natuurlijk.
Nu moeten we er dus apart voor terug :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Snel die complete test laten doen. Dus alles uit die regio laten testen en dan weet je zeker waar je aan toe bent bent de mzz ;-)
Want ze heeft wel precies zaken die op die ziekten kunnen duiden.
Laatst gewijzigd door laeken op 16 okt 2018 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Caro. schreef: Ik heb dat al meer gelezen dat honden die één of beide parasieten hadden op jonge leeftijd, gevoelige darmen blijven houden.
Een 'verslag' van Utrecht gaf aan dat honden die hypoallergeen voer krijgen, het beter doen. Maar ja... ik ben daar helemaal niet zo'n
voorstander van omdat die darmen dan zo'n 'gemak' krijgen dat alles op een gegeven moment gaat triggeren (of zit ik daarbij fout?).
Ze krijgt nu een licht verteerbaar voer met lam erin, dus geen hypoallergeen voer, maar één van de dierenartsen daar die ik 2 weken
geleden sprak, die adviseerde toch echt het hypoallergeen voer.
Moeilijk, moeilijk...

Er leek echt goede verbetering in te zitten, maar nu dit dus weer.
Ik denk dat het ook niet zozeer met de paardenpoep te maken heeft of dat moet ook weer een trigger geweest zijn omdat ze van die
rottige darmen heeft. Overgeven doet ze echter nooit, heeft ze nog niet één keer gedaan sinds ze hier is.
Koorts heeft ze niet, wel lijkt het iets onder temperatuur: 37.6 (maar oude thermometer, dus ik zal straks een nieuwe kopen).
Inmiddels heeft ze d'r gewone voer met wat aansporing ook opgegeten.

Het blijft kwakkelen al met al. De volgende stap was ook bloedonderzoek, maar dan wilde ik meteen de MZ ziektes meenemen, maar
dat werd dus op dit moment afgeraden omdat ze niet in orde is.

Ik kijk het vooralsnog even aan... ze is niet doodziek, maar wel lamlendig.
Hier staat Espro op
https://www.royalcanin.nl/maxi-digestive-care

Inno op
https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-bi ... rance-4800
Omdat meneer ernstig kritisch is met wat hij lust en niet makkelijk op gewicht te houden is

Jessie kreeg Acana regional wild prairie, maar daar dus van afgestapt en sinds kort Proplan Medium Adult Optidigest.
Daarvan las ik goede reviews, waaronder ook honden uit het buitenland met altijd kwakkelende darmen en die het hierop goed
deden. Het is niet mijn eerste keuze voer, maar vanwege de reviews en lam, heb ik dit maar gedaan en dat leek dus echt
een stuk beter te gaan tot zondag (eerst zondag geen kluiven willen, maar wel eten, en gister dus niets willen eten).

De vraag is ook of ik nog altijd verder moet gaan met behandelen van de Giardia en Coccidiose. Ze heeft een ontlastingstest
gehad, beide positief, maar de DA zei dat ze ook 'drager' van Giardia kan zijn en dat het niets te maken kan hebben met de diarree.
Daarna is ze wel voor beide parasieten nog één keer behandeld.

Inmiddels dus voor de Giardia: 3 x Panacure, 1 x antibiotica
Voor de coccidiose: 1 x Procox (zouden we deze week herhalen, maar durf ik nu niet te doen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Snel die complete test laten doen. Dus alles uit die regio laten testen en dan weet je zeker waar je aan toe bent bent de mzz ;-)
Ja eens, maar de DA wil het dus niet doen op dit moment :19: Als ze weer beter is wel.
Dus tja... ik geloof Diana direct, maar als de dierenarts het niet doet dan houdt het voor nu even op.

Zodra ze hersteld is, en hopelijk is dat heel snel, dan ga ik direct met haar naar de DA. Hopelijk kan dat dan nog deze week.
Ze heeft geen andere dingen: geen vachtproblemen, wondjes of wat dan ook. Puur die darmen zijn ellendig en dat kan in een enkel
geval dus wel het enige symptoom zijn.
Een grote kans heeft ze er niet op: in de winter geboren (25 dec.), gevonden met 6 weken, daarna pipetjes (volgens de stichting ??) en
op 30 mei hierheen gekomen. Maar goed, je weet het nooit natuurlijk.
We hebben toch voor Jessie gekozen omdat ze dus in de winter geboren is en nog jong was met minimale kans op de MZZ.
Afbeelding
A good dog never dies...

laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Babesia kan wel gewoon maar dat is niet zo'n drama. Dat is zo weg.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb wel goede ervaring met veendrenkstof bij Finn als hij weer even dunne ontlasting heeft. Werkt niet bij een flinke infectie zoals laatst, maar voor de momenten dat het even wat schommelt tussen vast en zacht werkt het wel goed. Heb het Tess uit voorzorg gegeven toen Finn ziek was. Het bevat zuren die goed werken in de darm. Dus valt wellicht te proberen tegen de tijd dat ze weer wat opgeknapt is.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:Heb je haar ook een tijdje (minstens een paar weken maar liever een paar maanden) probiotica gegeven na die kuren tegen Giardia? Dat zou in ieder geval kunnen helpen haar darmen weer tot rust te brengen en de ontlasting te verbeteren.
Ja, dat heb ik gedaan gedurende één maand. Maakte naar mijn idee totaal geen verschil.
In het voer wat ik nu geef zit prebiotica (geen idee of dat hetzelfde is, maar zie onderstaand)
veertje schreef:Ik heb wel goede ervaring met veendrenkstof bij Finn als hij weer even dunne ontlasting heeft. Werkt niet bij een flinke infectie zoals laatst, maar voor de momenten dat het even wat schommelt tussen vast en zacht werkt het wel goed. Heb het Tess uit voorzorg gegeven toen Finn ziek was. Het bevat zuren die goed werken in de darm. Dus valt wellicht te proberen tegen de tijd dat ze weer wat opgeknapt is.
In het voer zit bentoniet, ik denk dat dit misschien vergelijkbaar is?

Even uit de omschrijving gehaald:
Bevat bentoniet, een natuurlijke klei die het overtollige water bindt om een goede consistentie van de ontlasting te bevorderenen. Bevat ook prebiotica, wetenschappelijk bewezen om het evenwicht van de darmflora te helpen verbeteren.
Afbeelding
A good dog never dies...

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Caro. schreef:
veertje schreef:Ik heb wel goede ervaring met veendrenkstof bij Finn als hij weer even dunne ontlasting heeft. Werkt niet bij een flinke infectie zoals laatst, maar voor de momenten dat het even wat schommelt tussen vast en zacht werkt het wel goed. Heb het Tess uit voorzorg gegeven toen Finn ziek was. Het bevat zuren die goed werken in de darm. Dus valt wellicht te proberen tegen de tijd dat ze weer wat opgeknapt is.
In het voer zit bentoniet, ik denk dat dit misschien vergelijkbaar is?

Even uit de omschrijving gehaald:
Bevat bentoniet, een natuurlijke klei die het overtollige water bindt om een goede consistentie van de ontlasting te bevorderenen. Bevat ook prebiotica, wetenschappelijk bewezen om het evenwicht van de darmflora te helpen verbeteren.
Nee, niet vergelijkbaar, maar het helpt zeker mee. Het gaat oa. om de zuren in de veendrenkstof die werken in de darm.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik ben het er niet mee eens dat honden niet ziek kunnen worden van het eten van paardenpoep. Shep heeft ooit ook best wel wat paardenpoep gegeten tijdens een wandeling in het bos. Ik zag het steeds te laat. Diezelfde avond was het diarree en kotsen. Ik had nog nooit zoiets smerigs meegemaakt. Ze kotste werkelijk schijt uit. Aan beide kanten kwam er groene diarree naar buiten. Hele avond en nacht om het half uur naar buiten. De volgende ochtend was er niks meer aan de hand.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Caro schreef:Ik ben het er niet mee eens dat honden niet ziek kunnen worden van het eten van paardenpoep. Shep heeft ooit ook best wel wat paardenpoep gegeten tijdens een wandeling in het bos. Ik zag het steeds te laat. Diezelfde avond was het diarree en kotsen. Ik had nog nooit zoiets smerigs meegemaakt. Ze kotste werkelijk schijt uit. Aan beide kanten kwam er groene diarree naar buiten. Hele avond en nacht om het half uur naar buiten. De volgende ochtend was er niks meer aan de hand.
Diarree en kotsen zijn andere dingen dan wat Caro beschreef hè, Jessie had toen Caro met haar naar de dierenarts ging gewoon normale ontlasting, was niet misselijk en kotste ook niet. Pas nu vandaag is er diarree gekomen...
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Caro schreef:Ik ben het er niet mee eens dat honden niet ziek kunnen worden van het eten van paardenpoep. Shep heeft ooit ook best wel wat paardenpoep gegeten tijdens een wandeling in het bos. Ik zag het steeds te laat. Diezelfde avond was het diarree en kotsen. Ik had nog nooit zoiets smerigs meegemaakt. Ze kotste werkelijk schijt uit. Aan beide kanten kwam er groene diarree naar buiten. Hele avond en nacht om het half uur naar buiten. De volgende ochtend was er niks meer aan de hand.
Diarree en kotsen zijn andere dingen dan wat Caro beschreef hè, Jessie had toen Caro met haar naar de dierenarts ging gewoon normale ontlasting, was niet misselijk en kotste ook niet. Pas nu vandaag is er diarree gekomen...
Nou inderdaad was ik ook ongeruster gister toen ze geen diarree had en wel hartstikke ellendig was. Ik dacht dat ze een bloeding had ergens, want
ik vond haar tandvlees ook erg bleek (maar je ziet wat in je ongerustheid en de DA zei dat het er normaal uitzag).

Zojuist sprak ik iemand wiens hond ook de paardenpoep had gegeten en die was dus ook ziek geworden.
Jessie heeft nu wel, met wat aansporing, gegeten. Drinken doet ze heel weinig, maar de wat warme 'bouillon' drinkt ze wel op, dus dat krijgt
ze nu totdat ze weer redelijk normaal is en dan kan ze de pot op, anders wil ze nooit meer anders :F:
Ze is nog steeds futloos in huis, maar buitenshuis loopt ze er heel redelijk bij en wil ze ook wat spelen. Dat mag even, maar ik laat haar nu
niet te moe worden; gebruik die energie maar om beter te worden :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Klinkt niet fijn, houdt haar maar goed in de gaten.
Caro
Zeer actief

Fijn dat ze de bouillon drinkt, krijgt ze in ieder geval vocht binnen. Hopelijk gaat het snel beter.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Hoe is het nu met Jessy?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Johnny Jones schreef:Hoe is het nu met Jessy?
Gelukkig wat beter :ok: Gister namiddag pakte ze ineens weer een speeltje op en heeft even gespeeld en 's avonds wilde ze eten.
Vanmorgen ook gegeten (en gedronken), alleen kluiven wil ze nog niet.
Maar er zit meer leven in. Nog wel diarree, maar niet echt 'water' meer.
Afbeelding
A good dog never dies...

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

Pfff, wat ellendig allemaal. Arme Jessie. Fijn dat er vandaag wat verbetering merkbaar is.
Jip heeft (minimaal) twee keer Giardia gehad. De eerste keer was hij net een half jaar. En volgens op een leeftijd van 10 maanden nog een keer. Beide keren met één kuur van Panacur wel voorbij gelukkig. Maar hij heeft tot halverwege dit jaar gesukkeld met zijn darmen. Pas onlangs constateerde ik dat hij al lange tijd niet meer aan de diarree is geweest. Hij is nu 2,5 jaar oud. Bepaalde (vettige) snacks krijgt hij niet meer. Ook varieer ik minder met de snacks, zodat hij niet steeds iets anders krijgt waar zijn darmen mogelijk weer door van slag raken. Ik heb voor de zekerheid wel altijd finidiar in huis, voor het geval de ontlasting echt waterdun is. Maar dat gebeurt nog maar zelden.

En Jessie is dan ook nog eens besmet geweest met coccodiose :ugh: Wat een pech! Ik snap wel dat de darmen dan behoorlijk van slag zijn. Sterkte ermee!
Johnny Jones
Zeer actief

Gelukkig! En ik zag dat ik haar naam verkeerd had geschreven.. sorry Jessie! :mann:
Caro
Zeer actief

Fijn dat het beter gaat. Hopelijk nu stijgende weg.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zei ik... boodschappen gedaan en ik kom thuis en d'r eten ligt eruit (overgegeven voor het eerst sinds ze bij ons is, 4.5 maand dus) :ugh:
Wel vreemd: 3 uur na het eten kwam haar eten eruit.

Verder is ze wel levendig en wilde ze zojuist ook een stukje kipfilet. Ik wacht het maar af... bij de dierenarts zijn niet veel meer mogelijkheden
dan bloedonderzoek en echo van de buik. Vooral het laatste is wel heel belastend voor haar en ze zal een roesje moeten en dat vind ik op dit
moment erger dan de kwaal.

natalie schreef:Pfff, wat ellendig allemaal. Arme Jessie. Fijn dat er vandaag wat verbetering merkbaar is.
Jip heeft (minimaal) twee keer Giardia gehad. De eerste keer was hij net een half jaar. En volgens op een leeftijd van 10 maanden nog een keer. Beide keren met één kuur van Panacur wel voorbij gelukkig. Maar hij heeft tot halverwege dit jaar gesukkeld met zijn darmen. Pas onlangs constateerde ik dat hij al lange tijd niet meer aan de diarree is geweest. Hij is nu 2,5 jaar oud. Bepaalde (vettige) snacks krijgt hij niet meer. Ook varieer ik minder met de snacks, zodat hij niet steeds iets anders krijgt waar zijn darmen mogelijk weer door van slag raken. Ik heb voor de zekerheid wel altijd finidiar in huis, voor het geval de ontlasting echt waterdun is. Maar dat gebeurt nog maar zelden.

En Jessie is dan ook nog eens besmet geweest met coccodiose :ugh: Wat een pech! Ik snap wel dat de darmen dan behoorlijk van slag zijn. Sterkte ermee!
Nou ja, zoiets vermoed ik dus ook dat ze zwakke darmen overgehouden heeft aan de Giardia en Coccidiose :ugh:
Dan gaat het even best weer heel redelijk, zelfs vaste drollen kwamen er 's ochtends en ineens weer dit.
Tja, wat moet je er verder aan doen? Inderdaad geef ik geen vettige snacks, dat is vooral kipfilet in een kong en verder weet ik het even
ook niet. We kunnen overgaan op hypoallergeen voer, maar dan mag ze dus totaal niks ernaast hebben en Jessie is een knagerd, die moet
echt ruime tijd kunnen kluiven/knagen op een dag en puzzelen met d'r voer en alles.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Johnny Jones schreef:Gelukkig! En ik zag dat ik haar naam verkeerd had geschreven.. sorry Jessie! :mann:
Jessie zegt dat ze Jessy met 'y' ook wel heel chique vindt staan :mann: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Nou ja, zoiets vermoed ik dus ook dat ze zwakke darmen overgehouden heeft aan de Giardia en Coccidiose :ugh:
Zwakke darmen hoeven niet ergens door te komen. Ze kunnen er ook mee geboren zijn. Ik heb hier twee Colliereuen te logeren die écht alleen maar hun eigen voer mogen want als er eentje wat Kivo van mijn dames mee zou snoepen mag ik rekenen op een diarreecircus.
Csikasz kan ook niet tegen vettige snacks. Die krijgt als snoep alleen mergrolletjes want anders fliebert het er ook uit.

Dat is waar, maar gezien haar geschiedenis van Giardia en Coccidiose besmetting, lijkt het mij wel dat het ermee te maken heeft.
Ze test nog steeds positief op Giardia (dat is na 2 x Panacure en 1 x AB), daarna heeft ze nog een kuur Panacure gehad en toen werd de
diarree alleen maar erger. Ze weten niet of ze nu alleen 'drager' is of dat de symptomen echt nog met de Giardia te maken heeft.
Ontlasting is opgestuurd en helemaal onderzocht.

Ze heeft ook niet specifiek last als ze een kluif heeft gekregen ofzo: een tijdje gaat het redelijk en dan ineens weer mis, waarbij afgelopen
week het slechtste was met niet willen eten (dat heeft ze niet eerder gehad).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Kan ik nu beter standaard Finidiar of Okugest in huis halen om achter de hand te hebben?
Finidiar heeft ze 2 weken geleden gehad, het werd iets beter ervan, stopte niet (gelukkig), dus een milde positieve verbetering.
Okugest heb ik nog nooit geprobeerd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Kan het zijn dat ze teveel ineens of te "zwaar" voedsel heeft gegeten en daardoor overgegeven heeft? het systeem moet nu ook weer op gang komen en kan dan wel eens aangeven dat het teveel ineens is.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Wat een zorgen om het kind. :(

Ik vind algehele ellende, geen koorts, diarree en spugen langere tijd na de maaltijd ook klinken alsof ze een verstopping kan hebben. Hoop het natuurlijk niet, maar misschien toch een echo of foto waard.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Kan het zijn dat ze teveel ineens of te "zwaar" voedsel heeft gegeten en daardoor overgegeven heeft? het systeem moet nu ook weer op gang komen en kan dan wel eens aangeven dat het teveel ineens is.
Ze heeft d'r gewone voer gehad (licht verteerbaar voer) en iets minder dan de normale hoeveelheid: gisteravond had ze namelijk ook
al gewoon gegeten en dat ging prima.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Sekreetje schreef:Wat een zorgen om het kind. :(

Ik vind algehele ellende, geen koorts, diarree en spugen langere tijd na de maaltijd ook klinken alsof ze een verstopping kan hebben. Hoop het natuurlijk niet, maar misschien toch een echo of foto waard.
Tja, ze heeft vanmorgen wel gepoept: geen water, maar brijig en een normale hoeveelheid. Dat zou er niet doorheen komen als ze
een verstopping heeft en dan zou het ook water diarree blijven volgens mij?
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Caro. schreef:
Rataplan schreef:Kan het zijn dat ze teveel ineens of te "zwaar" voedsel heeft gegeten en daardoor overgegeven heeft? het systeem moet nu ook weer op gang komen en kan dan wel eens aangeven dat het teveel ineens is.
Ze heeft d'r gewone voer gehad (licht verteerbaar voer) en iets minder dan de normale hoeveelheid: gisteravond had ze namelijk ook
Toch gek dan, hoop maar dat het eenmalig was.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Caro. schreef:
Toch gek dan, hoop maar dat het eenmalig was.
Ja inderdaad. Ik wacht het maar af en mocht het weer een stuk slechter gaan, dan maar weer naar de dierenarts.
Afbeelding
A good dog never dies...

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef:
Nanna schreef:
Caro. schreef: Nou ja, zoiets vermoed ik dus ook dat ze zwakke darmen overgehouden heeft aan de Giardia en Coccidiose :ugh:
Zwakke darmen hoeven niet ergens door te komen. Ze kunnen er ook mee geboren zijn. Ik heb hier twee Colliereuen te logeren die écht alleen maar hun eigen voer mogen want als er eentje wat Kivo van mijn dames mee zou snoepen mag ik rekenen op een diarreecircus.
Csikasz kan ook niet tegen vettige snacks. Die krijgt als snoep alleen mergrolletjes want anders fliebert het er ook uit.

Dat is waar, maar gezien haar geschiedenis van Giardia en Coccidiose besmetting, lijkt het mij wel dat het ermee te maken heeft.
Ze test nog steeds positief op Giardia (dat is na 2 x Panacure en 1 x AB), daarna heeft ze nog een kuur Panacure gehad en toen werd de
diarree alleen maar erger. Ze weten niet of ze nu alleen 'drager' is of dat de symptomen echt nog met de Giardia te maken heeft.
Ontlasting is opgestuurd en helemaal onderzocht.

Ze heeft ook niet specifiek last als ze een kluif heeft gekregen ofzo: een tijdje gaat het redelijk en dan ineens weer mis, waarbij afgelopen
week het slechtste was met niet willen eten (dat heeft ze niet eerder gehad).
Waarom niet over op vers?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”