Cleva schreef:Je wil zelf toch ook iets?
Wat heb je er een om te kijken of je haar naar februari kunt sleuren?
Ik begrijp dat nooit zo goed.
Ik hou ontzettend veel van mijn honden en het doet me altijd veel pijn om ze los te laten maar de baten van het nog een maandje uitstellen snap ik echt niet.
5 jaar geleden toen het zulk heerlijk weer was en je samen hebt gezwommen en daarna een boterham hebt gedeeld. Dat zijn de dagen waar het over gaat. Dat soort dagen komen niet meer. Het wordt alleen maar nog minder. Nog dunner. Nog slomer. Nog verder de weg kwijt.
Het is ontzettend zuur maar de koek is ook gewoon op als je nog een half biscuitje hebt.
Je mag het koekblik best uitlikken, hoor maar de koers lijkt me duidelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog even Lilo
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Nog even Lilo
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Cleva, ik wil haar niet naar februari sleuren, en ik roep zelf ook altijd dat een dag of een week of een maand eerder voor een hond niks zegt. En ik wil geen lijden rekken. Maar ze heeft geen pijn, ze heeft het niet benauwd, ze graaft weer kuilen in mijn moestuin, ze hobbelt opgewekt mee tijdens wandelingen (en geeft heel duidelijk aan wanneer ze weer naar huis wil, en haar wil is wet momenteel), ze is heel enthousiast als ze een van haar verkeringen tegenkomt, ze kan nog helemaal uit haar dak gaan van een klein pupje dat we ergens tegenkomen, ze krijst nog steeds moord en brand als ze een 'enge' hond ziet, ze snuffelt, ze markeert, ze is alert en geïnteresseerd in haar omgeving. Ze krijgt een baggerload aan medicatie, bloeddrukverlagers, 2 soorten plaspillen, ook anti-plaspillen omdat ze incontinent is in haar slaap, harttabletten en pijnstillers. Maar ze wordt s'ochtends nog steeds blij wakker als ik beneden kom.
Ze is absoluut terminaal, maar ze is voor mijn gevoel nog niet op en nog niet toe aan die roze spuit. Het blijft heel moeilijk om die grens te trekken, maar morgen kan nog een prima dag zijn, met een vriendje tegenkomen en lekker eten en lekker dutten tegen Toto aan. En als morgen geen goeie dag is, dan is het wellicht mooi geweest.
Ze is absoluut terminaal, maar ze is voor mijn gevoel nog niet op en nog niet toe aan die roze spuit. Het blijft heel moeilijk om die grens te trekken, maar morgen kan nog een prima dag zijn, met een vriendje tegenkomen en lekker eten en lekker dutten tegen Toto aan. En als morgen geen goeie dag is, dan is het wellicht mooi geweest.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ja, volgens die redenatie is elke hond terminaal en kun je ze net zo goed direct bij het eerste ouderdomskwaaltje afspuiten. Natuurlijk is er ergens een grens, maar direct een eind er aan breien als die grens in zicht komt is wel heel voortvarend. Wat is er mis met laten leven als het leven nog leuk (genoeg) is? Zoals Hanneke het beschrijft klinkt het niet alsof die hond iets vervelends wordt aangedaan door langer te leven. En ook een niet meer zo fitte hond kan van het leven genieten, en het baasje van de hond. Oud zijn mag ook gewoon toch?Cleva schreef:Je wil zelf toch ook iets?
Ik hou ontzettend veel van mijn honden en het doet me altijd veel pijn om ze los te laten maar de baten van het nog een maandje uitstellen snap ik echt niet.
5 jaar geleden toen het zulk heerlijk weer was en je samen hebt gezwommen en daarna een boterham hebt gedeeld. Dat zijn de dagen waar het over gaat. Dat soort dagen komen niet meer. Het wordt alleen maar nog minder. Nog dunner. Nog slomer. Nog verder de weg kwijt.
Het is ontzettend zuur maar de koek is ook gewoon op als je nog een half biscuitje hebt.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, natuurlijk niet.mijke schreef:Ja, volgens die redenatie is elke hond terminaal en kun je ze net zo goed direct bij het eerste ouderdomskwaaltje afspuiten. Natuurlijk is er ergens een grens, maar direct een eind er aan breien als die grens in zicht komt is wel heel voortvarend. Wat is er mis met laten leven als het leven nog leuk (genoeg) is? Zoals Hanneke het beschrijft klinkt het niet alsof die hond iets vervelends wordt aangedaan door langer te leven. En ook een niet meer zo fitte hond kan van het leven genieten, en het baasje van de hond. Oud zijn mag ook gewoon toch?Cleva schreef:Je wil zelf toch ook iets?
Je wilt er (als het goed is) bij een oude hond wel bij zijn voor het helemaal verkeerd gaat en het in paniek/"vanzelf" gaat.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ja wel ongeveer, maar zo klinkt het nog niet vind ik.dagmar88 schreef:Nee, natuurlijk niet.mijke schreef:Ja, volgens die redenatie is elke hond terminaal en kun je ze net zo goed direct bij het eerste ouderdomskwaaltje afspuiten. Natuurlijk is er ergens een grens, maar direct een eind er aan breien als die grens in zicht komt is wel heel voortvarend. Wat is er mis met laten leven als het leven nog leuk (genoeg) is? Zoals Hanneke het beschrijft klinkt het niet alsof die hond iets vervelends wordt aangedaan door langer te leven. En ook een niet meer zo fitte hond kan van het leven genieten, en het baasje van de hond. Oud zijn mag ook gewoon toch?Cleva schreef:Je wil zelf toch ook iets?
Je wilt er (als het goed is) bij een oude hond wel bij zijn voor het helemaal verkeerd gaat en het in paniek/"vanzelf" gaat.
-
pepim
- Zeer actief
Zoiets heb ik ook. Mijn hond is ook al een oudje, maar ze heeft nog overal plezier in. Nou dat mag, het gaat allemaal wat langzamer, alhoewel ze soms ineens weer heel kwiek is. Ze heeft vast de langste tijd al gehad, maar zo lang het goed gaat, vind ik het prima.mijke schreef:Ja wel ongeveer, maar zo klinkt het nog niet vind ik.dagmar88 schreef:Nee, natuurlijk niet.mijke schreef:Ja, volgens die redenatie is elke hond terminaal en kun je ze net zo goed direct bij het eerste ouderdomskwaaltje afspuiten. Natuurlijk is er ergens een grens, maar direct een eind er aan breien als die grens in zicht komt is wel heel voortvarend. Wat is er mis met laten leven als het leven nog leuk (genoeg) is? Zoals Hanneke het beschrijft klinkt het niet alsof die hond iets vervelends wordt aangedaan door langer te leven. En ook een niet meer zo fitte hond kan van het leven genieten, en het baasje van de hond. Oud zijn mag ook gewoon toch?Cleva schreef:Je wil zelf toch ook iets?
Al ben ik er wel als de eerste bij, als het tegendeel het geval is natuurlijk.
Jij schat dat ook wel goed in Hanneke denk ik, voor zover ik je 'ken' hier op het HF.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik begrijp denk ik nu wat beter wat jij bedoelt. En nee, zover laat ik het echt niet komen. Ze is bizar opgeknapt nu het niet meer zo warm is, dat had ik niet verwacht, en twee weken geleden had ik er echt bijna een spuit in laten zetten.Cleva schreef:Dan is het dus wachten tot ze wel op is. Tot het ineens allemaal helemaal niet meer leuk is. Dan ligt je hond ineens op de keukenvloer en kan niet meer opstaan. Stelselmatig op vrijdagavond om half elf.Hanneke2 schreef: Ze is absoluut terminaal, maar ze is voor mijn gevoel nog niet op.
Ik snap echt wat je bedoelt en ik vind er ook niets van want het is helemaal niet mijn plaats om er iets van te vinden maar ik doe het persoonlijk anders.
Het is inderdaad zoals Mijke zegt, zodra het terminaal wordt is het over. Dan neem ik mijn hond heel dichtbij, probeer er alle liefde die ik nog over heb aan over te dragen en neem afscheid. Ten koste van mijn gevoel maar dienend aan de realiteit.
Grienen geblazen maar dat is nu eenmaal hoe afscheid gaat. Dat wordt niet anders met wachten.
Hoe voortvarender hoe beter. Je bedient je hond niet door haar tot op het nulpunt af te laten takelen.
Maar ze heeft geen pijn, ze heeft het niet benauwd, ze graaft weer kuilen in mijn moestuin, ze hobbelt opgewekt mee tijdens wandelingen (en geeft heel duidelijk aan wanneer ze weer naar huis wil, en haar wil is wet momenteel), ze is heel enthousiast als ze een van haar verkeringen tegenkomt, ze kan nog helemaal uit haar dak gaan van een klein pupje dat we ergens tegenkomen, ze krijst nog steeds moord en brand als ze een 'enge' hond ziet, ze snuffelt, ze markeert, ze is alert en geïnteresseerd in haar omgeving.
Maar jij projecteert nu jouw ervaring met Cleo op deze situatie met Lilo, terwijl ik uiteraard de situatie vergelijk met Jack. En die reageerde heel enthousiast toen opeens de dierenarts op visite kwam en die was levendig en opgewekt en blij en gelukkig en toch kreeg hij toen die spuit, omdat het niet meer het leven was wat ik hem gunde, en omdat het elke dag slechter werd. Ik vind dat ik met Jack niet laat of te vroeg was, en ik ga dat besluit voor Lilo ook niet te laat of te vroeg nemen.Dat wil je dan toch zo houden? Waarom wachten tot dat allemaal weg is?
Want dat is wat je de komende maanden te wachten staat. Ik hoef die film niet te zien.
Bij Cleo was ik al veel te laat. Daar was de essentie allang uit. Ze was in de war, ze had pijn en chagrijn. Haar mooie dagen waren allang gevlogen.
Toen lag ze met een gebitsoperatie bij de dierenarts en de dierenarts belde dat het een stuk duurder zou worden en ten sloeg de balans ineens om.
500 euro voor een zere bek en drie manden meer ging hem niet worden.
Stond ik als een klein kind te janken in een kantoor vol vreemde mensen. Geen echt afscheid. Geen waardige laatste dagen.
Allemaal omdat ik de geworpen teerling niet onder ogen wilde zien.
Die fout maak ik niet meer. Ik wil niet in chaos afscheid nemen van een hond waar ik jaren van gehouden heb.
Ik zou het voor mezelf trouwens ook niet willen. Als ik nog jaren verder kan hebben we het er niet over maar als het om maanden of weken gaat dan vind ik het prachtig om na een bord kip met patat naar bed te gaan met een spuit propofol. Veilig, warm, lekker thuis en vooral geen eng gedoe dat ik niet snap.
Voorlopig doet ze het goed, en aanzienlijk beter dan zeg een maand of zelfs twee maanden geleden. Dat had ik absoluut niet verwacht, maar het is gewoon zo. Ze trippelt moeiteloos mee, heeft interesse voor de omgeving, maakt speelbuigingen voor pupjes, markeert weer met haar poot omhoog, springt tegen me op en zeurt als ze nog iets lekkers wil, en ze kan gewoon nog effe door. Dat hartje is een tijdbom, en de kans is groot dat ze op enig moment een hartstilstand krijgt. Nou, het zij zo. Doodgaan is nooit leuk, maar in je eigen huis omvallen is wellicht toch prettiger dan die spuit krijgen. En als we onverhoopt opnieuw een hittegolf krijgen, dan is het over en uit, want ik wil haar niet meer zien hijgen.
- Hanneke2
- Zeer actief
De afgelopen weken deed ze het echt best heel aardig voor een stokoud hondje met een giga hartkwaal, maar het einde is nu wel in zicht. Ze is nog steeds opgewekt, maar ze valt nu af en toe om of zakt door haar pootjes (altijd 's avonds tijdens het laatste mini-rondje, overdag nooit, geen idee waarom dat is). Ik ga dan even naast haar zitten en even later krabbelt ze weer op en loopt dan weer gewoon vrolijk mee en snuffelt en markeert alsof er niks aan de hand is.
En ze wil vooral maar thuis zijn. Heen naar het park 's ochtends voor de "grote" wandeling loopt ze met een chagrijnig bekkie achter me aan, maar zodra ze doorheeft dat we naar huis gaan, trippelt ze kwispelend voor me uit. Maar al met al is het niet heel erg leuk meer, en leuker gaat het ook nooit meer worden. Ik merk ook dat ik zelf grenzen aan het verleggen ben, en dat moet je niet doen, toch?
Ze zit in mijn hart en is een knoop in mijn maag. Ik gun haar nog zoveel mooie herfstdagen waar ze lekker in de tuin in het zonnetje kan liggen, maar ze is op en klaar en het is mooi geweest. Ik ga morgen de DA bellen voor de afspraak.
Ze zit in mijn hart en is een knoop in mijn maag. Ik gun haar nog zoveel mooie herfstdagen waar ze lekker in de tuin in het zonnetje kan liggen, maar ze is op en klaar en het is mooi geweest. Ik ga morgen de DA bellen voor de afspraak.
- Hakkene
- Zeer actief
Sterkte.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat moeilijk voor je Hanneke. Heel veel sterkte 
- Feather__
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Aiii
Heel veel sterkte Hanneke 
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
heel veel sterkte 
-
blondie
- Zeer actief
Sterkte Hanneke, twintig dagen geleden was ze nog te goed en nu zie je zelf dat ze sneller achteruit gaat, dat ze zelf niet altijd even happy meer is.Hanneke2 schreef:Maar al met al is het niet heel erg leuk meer, en leuker gaat het ook nooit meer worden. Ik merk ook dat ik zelf grenzen aan het verleggen ben, en dat moet je niet doen, toch?
Dood is onomkeerbaar, dus de twijfel destijds toen ze slechter ging maar daarna weer opknapte en constant bleef en weer wat vrolijker werd kan ik me volledig voorstellen, zo stond ik er met mijn eerste hond ook in.
Tot het moment dat je "ziet" en weet dat het goed is geweest. En de ene persoon zal die beslissing sneller maken dan een ander.
Heel veel sterkte met het naderende afscheid
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
- ceciel
- Zeer actief
Veel sterkte met het naderende afscheid van je geliefde meisje. Hoe moeilijk het verlies ook gaat zijn, je maakt deze beslissing vanuit je liefde voor haar en dat verdient ze ook.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik heb haar vanmiddag in laten slapen.
Normaal gesproken had ik het misschien nog een paar dagen uitgesteld, maar vanochtend wilde ze even een plas doen in de tuin en ze raakte finaal de weg kwijt. Ze liep tot twee keer toe tegen een hekje aan, probeerde toen door de bramenstruik heen te lopen en begreep even helemaal niets meer van de wereld. Ze had dat nog niet eerder gehad, en ze was ook heel snel weer 'normaal', maar het was zo akelig om te zien dat ik de knoop heb doorgehakt.
Net voordat we binnen stapten bij de dierenarts kwam er een pupje naar buiten, Lilo vond hem leuk en heeft nog even flink staan kwispelen. Dat was een mooi momentje.
Dierenarts was superlief, Lilo kreeg een kraantje aan haar poot en mocht daarna lekker op de grond op een kleedje half bij mij op schoot en dochter ernaast. Na het eerste infuus zakte ze al heel snel weg, en halverwege de tweede spuit in het infuus was ze volgens mij al helemaal vertrokken. Dat lijffie was echt op.
(Ik heb haar trouwens bewust niet thuis laten inslapen. Lilo moest de laatste tijd al helemaal niks meer weten van vreemde visite en thuis was een veilige plek. Voor mijn gevoel zou ze extra stress hebben als een dierenarts zou verschijnen op die veilige plek.)
Toto was er uiteraard bij, heeft nog heel even aan Lilo gesnuffeld zonder duidelijke reactie. Morgen ga ik lekker een enorm eind met hem lopen, dat is lang geleden en ik kijk daar ook wel naar uit, weer lekker uren door het park banjeren.
Het is goed zo. Ze heeft een wonderbaarlijk leven achter de rug, en ik heb er een fantastisch leuk hondje aan gehad. Het begin was zeker niet makkelijk, omdat ze zo vreselijk bang was voor alles, maar het resultaat was alles waard. Ze heeft gerend en gespeeld en allerlei boevenstreken uitgehaald, zoals de benen nemen en door achtertuintjes sjezen, haar neus in konijnenhokken op mensen hun terras steken, door de heg kruipen naar de volkstuintjes om daar wortels uit te gaan graven
, ze heeft katten de boom ingejaagd en een keer de resten van een T-bonesteak afgepakt van een kat met alle krassen op haar neus vandien. Ze is samen met Jack achter hazen aangerend terwijl ik tijdenlang machteloos naar twee stipjes in de verte keek (maar ze heeft nooit iets gevangen, laat staan doodgemaakt), ze heeft tot twee keer toe geprobeerd een pupje te ontvoeren (heel voorzichtig in het nekvel pakken en richting huis willen lopen), ze heeft in onbewaakte ogenblikken enorme kuilen gegraven in mijn tuin en ze heeft twee bankstellen gesloopt.
En zo bang als ze in het begin was voor andere honden behalve Jack, heeft ze daarna heel veel vrienden gemaakt. Ze kon al helemaal uit haar plaatje gaan als ik in het park zei van "Lilo, kijk wie daar is!" Dan ging ze helemaal opgewonden om zich heen kijken en als ze dan het vriendje in kwestie spotte, ging ze er met een waanzinnige noodvaart op af. Ze was wel heel selectief, van sommige honden moest ze helemaal niks weten en vooral in haar jonge jaren wilde ze nog wel eens een knauw uitdelen, maar haar vrienden waren onzelieveheer en sinterklaas. En daar werd dan mee gerend en ook verbazend ruw mee gespeeld. Ze heeft bijvoorbeeld een Jack Russelvriendje gehad, waar ze enorm mee kon rauzen, ook toen het nog een (gelukkig vrij stevig) puppeding was. Op een gegeven ogenblik schoof ze zelfs haar neus onder die pup en gooide hem een meter de lucht in. Pup vond het een geweldig spelletje en wilde echt nog een keer, maar dat vond ik niet zo'n goed idee.
Zelfs in de afgelopen maanden kon ze nog heel enthousiast reageren als we een vriendje tegenkwamen. Er waren er niet veel meer over, de meeste ervan zijn al jaren geleden overleden, maar voor die paar overgebleven vriendjes maakte ze nog enthousiaste sprongen en speelbuigingen (en viel dan bijna om).
Ik denk dat ze een goed leven heeft gehad. Het begon kut, maar zodra ze bij PROA Madrid binnen kwam zijn er mensen geweest die hun best hebben gedaan om haar een goed leven te bieden, en dat is denk ik goed gelukt. Het was een goeie hond, en er is heel veel van haar gehouden.
Dag lieve Lilo, ik ga je missen.
Normaal gesproken had ik het misschien nog een paar dagen uitgesteld, maar vanochtend wilde ze even een plas doen in de tuin en ze raakte finaal de weg kwijt. Ze liep tot twee keer toe tegen een hekje aan, probeerde toen door de bramenstruik heen te lopen en begreep even helemaal niets meer van de wereld. Ze had dat nog niet eerder gehad, en ze was ook heel snel weer 'normaal', maar het was zo akelig om te zien dat ik de knoop heb doorgehakt.
Net voordat we binnen stapten bij de dierenarts kwam er een pupje naar buiten, Lilo vond hem leuk en heeft nog even flink staan kwispelen. Dat was een mooi momentje.
Dierenarts was superlief, Lilo kreeg een kraantje aan haar poot en mocht daarna lekker op de grond op een kleedje half bij mij op schoot en dochter ernaast. Na het eerste infuus zakte ze al heel snel weg, en halverwege de tweede spuit in het infuus was ze volgens mij al helemaal vertrokken. Dat lijffie was echt op.
(Ik heb haar trouwens bewust niet thuis laten inslapen. Lilo moest de laatste tijd al helemaal niks meer weten van vreemde visite en thuis was een veilige plek. Voor mijn gevoel zou ze extra stress hebben als een dierenarts zou verschijnen op die veilige plek.)
Toto was er uiteraard bij, heeft nog heel even aan Lilo gesnuffeld zonder duidelijke reactie. Morgen ga ik lekker een enorm eind met hem lopen, dat is lang geleden en ik kijk daar ook wel naar uit, weer lekker uren door het park banjeren.
Het is goed zo. Ze heeft een wonderbaarlijk leven achter de rug, en ik heb er een fantastisch leuk hondje aan gehad. Het begin was zeker niet makkelijk, omdat ze zo vreselijk bang was voor alles, maar het resultaat was alles waard. Ze heeft gerend en gespeeld en allerlei boevenstreken uitgehaald, zoals de benen nemen en door achtertuintjes sjezen, haar neus in konijnenhokken op mensen hun terras steken, door de heg kruipen naar de volkstuintjes om daar wortels uit te gaan graven
En zo bang als ze in het begin was voor andere honden behalve Jack, heeft ze daarna heel veel vrienden gemaakt. Ze kon al helemaal uit haar plaatje gaan als ik in het park zei van "Lilo, kijk wie daar is!" Dan ging ze helemaal opgewonden om zich heen kijken en als ze dan het vriendje in kwestie spotte, ging ze er met een waanzinnige noodvaart op af. Ze was wel heel selectief, van sommige honden moest ze helemaal niks weten en vooral in haar jonge jaren wilde ze nog wel eens een knauw uitdelen, maar haar vrienden waren onzelieveheer en sinterklaas. En daar werd dan mee gerend en ook verbazend ruw mee gespeeld. Ze heeft bijvoorbeeld een Jack Russelvriendje gehad, waar ze enorm mee kon rauzen, ook toen het nog een (gelukkig vrij stevig) puppeding was. Op een gegeven ogenblik schoof ze zelfs haar neus onder die pup en gooide hem een meter de lucht in. Pup vond het een geweldig spelletje en wilde echt nog een keer, maar dat vond ik niet zo'n goed idee.
Zelfs in de afgelopen maanden kon ze nog heel enthousiast reageren als we een vriendje tegenkwamen. Er waren er niet veel meer over, de meeste ervan zijn al jaren geleden overleden, maar voor die paar overgebleven vriendjes maakte ze nog enthousiaste sprongen en speelbuigingen (en viel dan bijna om).
Ik denk dat ze een goed leven heeft gehad. Het begon kut, maar zodra ze bij PROA Madrid binnen kwam zijn er mensen geweest die hun best hebben gedaan om haar een goed leven te bieden, en dat is denk ik goed gelukt. Het was een goeie hond, en er is heel veel van haar gehouden.
Dag lieve Lilo, ik ga je missen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ach, zo zie je het maar weer, dan gaat het toch opeens zo.
En je zegt het: "Het is goed zo." Leest als toch een mooi afscheid op het juiste moment. Wordt nooit makkelijk, maar iemand zei het al, de dood is onomkeerbaar en daar moet je zorgvuldig mee omgaan. En je hebt het goed gedaan.
Sterkte met het verlies en hopelijk slaap je straks een beetje goed.
En je zegt het: "Het is goed zo." Leest als toch een mooi afscheid op het juiste moment. Wordt nooit makkelijk, maar iemand zei het al, de dood is onomkeerbaar en daar moet je zorgvuldig mee omgaan. En je hebt het goed gedaan.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dankjewel. En ik denk dat ik vannacht wel goed slaap, want afgelopen nacht heel slecht geslapen.kooi schreef:Ach, zo zie je het maar weer, dan gaat het toch opeens zo.
Fijn dat jij het als buitenstaander ook als het juiste moment ziet. Want dat blijft het allermoeilijkste, wanner is het te vroeg en wanneer is het te laat. Je verlegt bijna ongemerkt zoveel van je eigen grenzen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Floortje
- Zeer actief
En dan is het na alle twijfels opeens zo duidelijk. Dit was het beste wat je voor haar hebt kunnen doen, je hebt haar een goed leven gegeven en nu ook een goed einde.
Het blijft intens verdrietig, maar dat hoort er helaas bij.
Heel veel sterkte
Het blijft intens verdrietig, maar dat hoort er helaas bij.
Heel veel sterkte
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ach, wat zul je haar missen 
Ik hoop dat het een beetje een troost is dat ze, na zo'n slechte start van haar leven, bij jou nog zo'n mooi, fijn, vol en lang leven heeft gehad met alles wat haar hartje begeerde.
Ik hoop dat het een beetje een troost is dat ze, na zo'n slechte start van haar leven, bij jou nog zo'n mooi, fijn, vol en lang leven heeft gehad met alles wat haar hartje begeerde.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Neeltje
Heel veel sterkte!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ze heeft een goed leven bij jou gehad
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach Lilo... je meisje is er dan toch niet meer
Zo te horen was het de tijd ervoor. Op het moment dat jij het als baas ineens ziet en weet, dan is het goed. Bergen verdriet, gemis,
maar dan heb je niet het gevoel van 'had ik niet toch?'.
Sterkte Hanneke, je zal haar enorm missen
Lilo, rust zacht meisje...
Zo te horen was het de tijd ervoor. Op het moment dat jij het als baas ineens ziet en weet, dan is het goed. Bergen verdriet, gemis,
maar dan heb je niet het gevoel van 'had ik niet toch?'.
Sterkte Hanneke, je zal haar enorm missen
Lilo, rust zacht meisje...
-
blondie
- Zeer actief
Ach Hanneke, toch gisteren al.
Quote Hanneke2
"Fijn dat jij het als buitenstaander ook als het juiste moment ziet. Want dat blijft het allermoeilijkste, wanneer is het te vroeg en wanneer is het te laat. Je verlegt bijna ongemerkt zoveel van je eigen grenzen."
Een buitenstaander is niet echt belangrijk, er blijven mensen die vinden dat iemand te lang is doorgegaan, en er zullen ook anderen zijn die het misschien nog wel hadden aangekeken.
Ik weet ook niet of je van grenzen verleggen moet spreken.
Jij kent je hond en daar waar je voor je ervoor komt te staan denkt "zover zou ik het niet laten komen" ben je met je eigen maatje anders, je kent ze door en door, een ander ziet die blik niet in de ogen, een ander ziet niet hoeveel plezier er nog is nadat er een keer wel een moeizame wandeling is geweest en dat het thuis weer goed is, en de volgende ochtend alles weer anders is en een hond weer bijna huppelend en vol levens energie weer klaar staat om met je mee te gaan.
Dat kun je alleen zelf zien, en alleen jij moet een beslissing maken en niemand anders. Raad vragen bij twijfel is fijn als dat kan, en dan nog moet een baasje zelf de beslissing maken.
Heel veel sterkte nogmaals Hanneke, afscheid nemen van een dierbare kameraad waar je al jaren mee samen bent is niet niets.
Denk ook niet in te vroeg of te laat, de tijd was daar.
Quote Hanneke2
"Fijn dat jij het als buitenstaander ook als het juiste moment ziet. Want dat blijft het allermoeilijkste, wanneer is het te vroeg en wanneer is het te laat. Je verlegt bijna ongemerkt zoveel van je eigen grenzen."
Een buitenstaander is niet echt belangrijk, er blijven mensen die vinden dat iemand te lang is doorgegaan, en er zullen ook anderen zijn die het misschien nog wel hadden aangekeken.
Ik weet ook niet of je van grenzen verleggen moet spreken.
Jij kent je hond en daar waar je voor je ervoor komt te staan denkt "zover zou ik het niet laten komen" ben je met je eigen maatje anders, je kent ze door en door, een ander ziet die blik niet in de ogen, een ander ziet niet hoeveel plezier er nog is nadat er een keer wel een moeizame wandeling is geweest en dat het thuis weer goed is, en de volgende ochtend alles weer anders is en een hond weer bijna huppelend en vol levens energie weer klaar staat om met je mee te gaan.
Dat kun je alleen zelf zien, en alleen jij moet een beslissing maken en niemand anders. Raad vragen bij twijfel is fijn als dat kan, en dan nog moet een baasje zelf de beslissing maken.
Heel veel sterkte nogmaals Hanneke, afscheid nemen van een dierbare kameraad waar je al jaren mee samen bent is niet niets.
Denk ook niet in te vroeg of te laat, de tijd was daar.

.