Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen chemo gezocht.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Ervaringen chemo gezocht.

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb geen ervaring hiermee maar wil je wel veel sterkte wensen met de beslissing, en een knuf :J:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Bedankt voor alle ervaringen! Ik word zoveel wijzer hier van en vind het daarnaast reuze boeiend.

Ook bedankt voor het sterkte etc wensen. Het is niet niks, zeker niet als je het niet verwacht.

Dus genezing is niet mogelijk, toch heel anders dan bij mensen allemaal.. Gaat het dan wel om hetzelfde middel?
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Sulluna schreef:Bedankt voor alle ervaringen! Ik word zoveel wijzer hier van en vind het daarnaast reuze boeiend.

Ook bedankt voor het sterkte etc wensen. Het is niet niks, zeker niet als je het niet verwacht.

Dus genezing is niet mogelijk, toch heel anders dan bij mensen allemaal.. Gaat het dan wel om hetzelfde middel?
Er zijn sowieso heel veel verschillende soorten chemotherapie; 'chemo' is een verzamelterm voor alle medicijnen die kankercellen doden of remmen.

Dat het bij dieren bijna nooit genezend is, komt denk ik doordat er lager gedoseerd wordt. Even wat info van de site van Dierenkliniek Schagen geplukt:

"Bijwerkingen
Bij chemotherapie zien velen het beeld voor zich van mensen met kanker die ook met deze middelen worden behandeld en ernstige bijwerkingen vertonen. Er wordt dan gedacht aan braken, diarree en haaruitval. Het is echter gebleken dat het merendeel van deze vervelende symptomen bij dieren niet optreden. Kaalheid wordt alleen maar gezien bij de trimrassen en bij katten vallen de snorharen uit.
De oorzaak van het achterwege blijven van de bijwerkingen is onder andere het geven van lagere doseringen van de cytostatica dan bij de mens gebruikelijk is. De reden hiervoor is de genoemde waarborg voor de kwaliteit van het leven van het dier. De ernstige neveneffecten, die bij de mens op kunnen treden bij het gebruik van hoge doseringen van de medicijnen, die dan vervolgens op de intensive care moeten worden behandeld, zijn diergeneeskundig niet acceptabel. Als er toch bijwerkingen optreden is het belangrijk dat er een goed protocol bestaat hoe te handelen."

Heel veel sterkte met het nemen van je beslissing!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe is het nu met jou en Goldy? En heb je de boel zelf nog een beetje op een rijtje kunnen zetten?
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Met Goldy gaat het goed. Morgen mogen de hechtingen eruit en ik denk morgen ook de uitslag.

Ik heb veel zitten praten met een vriendin, die zelf operatie assistent is en ook honden heeft. Maar zij legde uit dat als het kanker is, dat je dan moet vragen naar het stadium. Dat is dan 1,2 of 3 waarvan 3 het minst gunstig is.

Dus ook dat neem ik wel mee in de beslissing.

En blij als de hechtingen eruit zijn. Ze heeft nu sinds 2 dagen erg veel jeuk, dus amper slapen dus ben erg moe haha
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Sterkte morgen, hopelijk valt de uitslag mee.
Sulluna
Zeer actief

Door de drukke vakantie tijd komt de uitslag pas volgende week ergens.. nog even spannend!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”