Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaatservice starten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Uitlaatservice starten

Ongelezen bericht door Jackira »

Miezemuis schreef:Ik zou vooral iemand willen die verantwoordelijk met mijn honden omgaat. En ook weet wat te doen in noodsituaties. Die eerst de tijd neemt om ze te leren kennen en die vooral ook de groep eromheen afgestemd heeft op mijn honden.
Maar eerlijk gezegd zou ik Dushi en Keetje niet met een uitlaatservice meesturen. Dushi is te oud en Keetje vind ik niet betrouwbaar luisteren naar anderen ( al zou ze het wel leuk vinden vooral met andere honden). Lizzie zou ik best meesturen maar alleen als er geen beukers mee gaan, want dat trekt ze niet.
Meerdere mensen antwoord geven in een quote kan ik niet dus maar even een voor een :D

Ik denk ook dat de groep wel op elkaar afgestemd moet worden zodat alle honden het leuk hebben. En er zijn ook wel speciale oudere honden groepjes of pupwandelingen die een uitlaatservice doet. Lijkt me ook best leuk als er genoeg vraag is.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Cleva schreef:

Dat verbaast me dan.
Ik lees hier nooit iets over de uitlaatservice. Dat zijn altijd collega's met een berner ofzo.
Niets mis mee, hoor. Juist fijn dat ze de hond het gunnen om lekker naar het bos te gaan maar ik peins er nog niet over. Ik moet er niet aan denken dat mijn honden god weet waar rondzwalken terwijl ik op mijn werk ben.

Het gaat bij mijzelf al niet eens altijd goed, laat staan met een ingehuurd hulpje.
Ik zou mijn honden ook aan bijna niemand meegeven ;) Maar ik ben wel heel blij dat mensen mij vertrouwen om ze aan mij mee te geven.
Ik ben trouwens zo'n HUS die altijd aanlijnt als ze andere mensen tegen komt. En als het even kan ontwijk ik andere honden. Ik weet wat een roedel kan doen en dat zoek ik liever niet op.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:Het soort hondeneigenaren dat van uitlaatservices gebruik maakt zit niet op dit forum.
Ik had er zomaar 1 kunnen zijn, maar die uitlaatservices zitten hier niet in de buurt.
Er is wel een HUS die af en toe een weekend op mijn honden past. Ik vind het prima. Zo moeilijk is Paisleys hondjes uitlaten niet. En ik kom hier in de losloopgebieden eigenlijk nooit vervelende honden tegen (hoogstens wat irritant, niets wat mn honden niet aankunnen)

Ik werk momenteel zoveel mogelijk thuis ivm de honden maar als ik een goede HUS tot mijn beschikking zou hebben, zou ik meer op mn werk zijn.
Laatst gewijzigd door Paisley op 02 jul 2018 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Hakuna Matata schreef:Misschien iets van vakbekwaamheid op papier
Ja lijkt me ook leuk om te doen. Praktijkervaring heb ik genoeg maar theorie kan nog wel wat aan gedaan worden.
Jackira
Zeer actief

duitse herder schreef:Persoonlijk zou ik eens kijken naar de uitlaatservices als ik ze in het wild tegen kom. Ga dus in zelfde gebied lopen als de uitlaatservice en kijk hoe hij/zij is als je passeert. Dat zegt mij namelijk een hoop. Laat ze de honden op de jouwe afrennen, probeert Zij je te ontwijken?
Voor mijn werk loop ik ook met groepen in het bos. Al heb ik de mazzel dat ik altijd samen met een collega kan lopen. Dat voorkomt een hoop gedoe merk ik. Als ik zie hoe vaak andere hussen hun hond kwijt raken... :schrik: al is het eventjes, maar het is bijna dagelijkse kost.

Overigens kan je niet meer overal lopen zonder vergunning. Daar zou je even achteraan moeten gaan.
Dat is ook een goede inderdaad. Vergunningen en verzekering nagaan.
Jackira
Zeer actief

Cleva schreef:
Jackira schreef:
Hakuna Matata schreef:Misschien iets van vakbekwaamheid op papier
Ja lijkt me ook leuk om te doen. Praktijkervaring heb ik genoeg maar theorie kan nog wel wat aan gedaan worden.
Dat moet je alleen doen omdat je het zelf leuk vindt.
Elke oen kan zo'n papiertje halen dus het zegt verder echt helemaal niets.
Het lijkt me heel leuk om te doen. Hoewel ik dan ook weer zo ben dat wanneer ik na ga denken over iets ik minder natuurlijk reageer en dan een beetje het gevoel van waaruit ik automatisch reageer kwijt raak zeg maar.
Jackira
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Moet je er daadwerkelijk een inkomen mee verdienen? Dan red je dat niet met 5, 6 honden per wandeling.
Hou er rekening mee dat je zeker in het begin aanzienlijk langer in de auto zit dan je wandelt. Moeten de honden ook maar leuk vinden.
Als je er echt van moet leven kun je ook in het begin niet al te kieskeurig wezen, er zitten ongetwijfeld al HUSsen in jouw buurt die de leuke honden al hebben.

Als eigenaar kan ik niet aan jou zien of je al dan niet ervaring hebt met honden. Dat zou dus op één of andere manier moeten blijken. En dan is ervaring met honden nog geen enkele garantie voor verantwoordelijk omgaan met een hele club in een uitlaatdienst.
Ik zou ook willen weten hoe je omgaat met honden, wat voor soort opvoedingsfilosofie je aanhangt. Ben je van de korte klap en se moete maar luistere, van de koekies en soebatten, anders/daar tussenin? Steek je tijd in het opvoeden van de honden die je meekrijgt?
Doe je je best om geen overlast te veroorzaken door de honden goed op te voeden/dat van de eigenaren te vragen, en rekening te houden met andere gebruikers van de wandelgebieden?
Hoe ga je om met knokpartijen, weglopers, gedoe met andere eigenaren/honden? Kun je ingrijpen als dat nodig is, hou je je kop erbij als er stront aan de knikker is of raak je in paniek?
Heb je je verzekeringen op orde?
Nee ik hoef er niet een volledig inkomen mee te verdienen. En ik zou om te voorkomen dat de tijd in de auto te lang wordt vooral honden uit dezelfde buurt op willen halen. Dan heb ik liever minder honden en wacht dan liever tot er eventueel meer aanmeldingen uit dezelfde wijk(en) zijn.
Ik ben niet van de kadaverdiscipline maar de regels die ik heb, en dat zijn er niet heel veel, die worden wel opgevolgd. Op een rustige en vriendelijke manier, maar ik kan ook best op m'n strepen staan als het nodig is. Of net wat slimmer zijn en de hond een beetje manipuleren.

Overlast heb ik vrijwel nooit veroorzaakt, alleen nu met Jack zou je het overlast kunnen noemen omdat hij nog overal naar toe stuitert. Maar de bedoeling is dat dat verbeterd :mrgreen: En met mijn eigen roedel van vijf ontweken we altijd iedereen en dat ging heel erg goed. Bij knokpartijen kan ik ingrijpen dus dat weet ik al van mezelf. Verzekeringen moet ik me in verdiepen wat er nodig is.

Alle honden zouden een gps om krijgen, en ik zou ze allemaal de fluit aanleren als dat geen verdere training in de war schopt van de eigen baas. En ook zou ik standaard eerst een losloopwandeling willen met de nieuwe hond en z'n baas en met mijn eigen honden er bij. Zodat ik zowel de hond kan zien als hij losloopt en de reactie van z'n baas op de hond.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
lor1_1984 schreef:Ik haal me niet veel in het hoofd, ik vertrouw anderen gewoon niet zo snel meer alleen met mijn hond.
Nou, dan doe je het toch niet?

Als ik me niet vergis werk je niet en heb je welgeteld één heel simpel hondje. Waarom moet je dat uit kunnen besteden?

Hou het simpel.
Dat moet ze toch zelf weten.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou is met twee verschillende uitlaatservices mee geweest. Het belangrijkste vond ik dat ik eerst een keer mee mocht lopen, dan kun je een beetje zien hoe diegene met honden omgaat, en hoe jouw hond op diegene reageert. Ze zijn trouwens ook allebei eerst bij mij thuis langs geweest voor een kennismaking.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat er niet teveel honden meegaan. Max 5 of 6 en de honden moeten bij elkaar passen. Millie zou niet met kleine drukke opdonders kunnen, Lou is niet gek op macho reuen. Ze luisteren allebei erg goed naar 'invalbaasjes', dus daar voorzie ik niet echt problemen mee. De uitlater moet gewoon betrouwbaar zijn, rustig en oplettend.

Oh ja, ook belangrijk: goed vervoer. Als ze langer dan een half uur in een bus moeten rijden hoeft het al bijna niet meer van mij. Lou mocht vroeger op de voorstoel naast de uitlaatmeneer, dat vond ie wel wat hoor. Sowieso was hij altijd uitzinnig als hij opgehaald werd en nog steeds heeft hij de neiging bij busjes naar binnen te springen :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

lor1_1984 schreef:Ik overweeg het wel, niet omdat het nodig is maar om mezelf te trainen in het hond aan een ander meegeven ipv er vanuit gaan dat ik de enige ben die hem goed kan handelen.
Nu zit er een hus/huisdieroppas hier in de buurt die voor zover ik kan inschatten heel vriendelijk met de dieren omgaat en ze op verzoek ook alleen uitlaat (evt met een eigen hond erbij maar niet in de groep) en ik denk dat ik die binnenkort eens uitnodig voor een kennismakingsgesprek en als dat goed voelt Mahdu een paar keer meegeef.

Hier in Almelo heb je Woezel en Gijs vcan een forumlid. Die gaat je vast niet teleurstellen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik maak wel gebruik van een HUS, ik ken er maar 2 aan wie ik m'n hond meegeef en beide dames ken ik vanuit het asiel waar zij ook al lang werken, zelf honden hebben en dus veel ervaring met verschillende honden.

Het is dus bij mij vooral het gevoel, en de kennis hoe ze omgaan met de honden. Loop zelf ook weleens mee en ze zijn beide heel relaxed, maar nemen wel hun verantwoording voor alle honden. Het zijn bij beide kleine groepjes van max. 5 honden.
Heb ook wel (schriftelijk) afgesproken dat stel er een incident is, dat ze mijn hond naar de dierenarts brengt. Een tijdje geleden liep Victor mank, toen heeft ze hem toch eerder naar huis gebracht en dat vind ik wel fijn.
Ook vind ik het prettig als de honden gescheiden in kennels in de auto zitten.
Ze zet ook regelmatig foto's op FB van de wandelingen, en als ik dan zie dat hij vrolijk aan het rennen en spelen is dan wordt ik daar ook blij van.
In het begin klikte het niet tussen Vic en een andere hond, ze heeft toen voorgesteld hem naar een ander dagdeel te verplaatsen naar een gemoedelijker groepje en dat was voor mij prima. Liever dat, dan dat hij gestresst terugkomt ervan. Ze matcht ook de honden wel die bij elkaar passen waar kan.

Nu het zo warm is, gaat ze bijv. ook niet met de auto op pad (omdat sommige er een uur inzitten, weliswaar mét airco) maar doet ze kortere, individuele wandelingen vanuit de woningen van de baasjes. En als het minder warm is, zoekt ze altijd wel een watertje op waar ze gewoon kunnen spelen.

Ohja, en van de ene HUS organiseert ze ook jaarlijks een strandwandeling, hier was ik vooraf op meegegaan en iedereen was vol lof over haar. Dat geeft je ook een goed gevoel.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

lor1_1984 schreef:Die bedoelde ik idd ook.
Ik volg haar al ff via Facebook en zover je daar op af kunt gaan spreekt zij me erg aan. :)
Ze was hier op het forum moderator. En ik heb voor dat ze de HUS begon wel gewoon voor de gezelligheid samen met haar gelopen. Een lieverd is het. 1000% betrouwbaar
Gr. Aniek

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als ik een wat robuustere hond zou hebben die daar lol aan beleefd en niet al te complex is dan zou ik een HUS best fijn vinden.
Kleine groepen in een rustige omgeving lijken mij dan belangrijke elementen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

lor1_1984 schreef:
De reden om dit met een hus oid te gaan doen is dat ik tzt wanneer het nodig is mijn hond met een gerust hart wil kunnen meegeven aan een oppas oid.
Niet dat ik bijv in het ziekenhuis beland en daar nog ff ga lopen stressen om de hond omdat die ivm spoed oid niet bij die ene oppas zit waar ik hem normaal heen stuur (mijn moeder en stiefvader, die wonen alleen aan de andere kant vh land).
Het heeft mij met de vorige (spoed) ziekenhuisopname ontzettend veel stress gegeven dat hij voor 2 nachtjes bij een vriendin zat waarvan ik weet dat ze ontzettend lief is met honden, enkel omdat zij niet mijn ouders is of ikzelf.
De kans is overigens groot dat ik het bijv eerst mijn instructrice vd hondenschool laat doen, die kent ons en dat is voor mij al een grote stap om Mahdu aan uit te 'lenen'.

Oh krachtig van je hoor. Houden van is ook loslaten. Je bent zo sterk! En zo verantwoordelijk voor Mahdu, ook in situaties dat je eigen gezondheid eigenlijk voorop moet staan. Ondanks je ongetwijfeld lange medische dossier, die je hier volstrekt willekeurig maar weer even uit de kast trekt om maar even gewicht te geven aan je standpunt.
Bedankt voor het delen. Verantwoordelijke hondenbazen zoals jij geven mensen zoals mij hoop.

Ok. Uitlaat services dus.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Woezel en Gijs ken ik ook persoonlijk, da's n hele prima meid!!
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Jackira schreef:Het lijkt me zo leuk, lekker buiten lopen, met een aantal leuke honden, ook mijn eigen honden mee.
Ik heb 10 jaar een uitlaatservice gehad en het is zo veel meer dan wandelen. Moet je er echt van kunnen rondkomen? Of is het meer een bijverdienste?
Als je het goed wil doen komt er best wat administratie bij kijken, de belastingdienst wil ineens van alles van je weten en je moet van autorijden houden. En hoe ga je de honden vervoeren? Koop je een busje? Prop je alles in de kofferbak van een personen auto? Klant contact is heel belangrijk en klanten bellen je echt niet alleen tijdens kantoor uren. Ga je met contracten werken? Heb je een draaiboek voor als je ziek wordt of als er een hond wegloopt of gewond raakt?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijke schreef:
natalie schreef: Ik vind het wel bijzonder dat men lijkt te struikelen over de cursus die ik noem.
Volgens mij struikelt niemand over de cursus die je noemt. Alleen vinden de meeste mensen dat voor henzelf niet belangrijk. Gewoon een andere mening, dat kan best zonder er verder iets van te vinden dat jij dat wel belangrijk vindt ;)
daarbij zegt het niks.

ik ben op kynologisch gebied best heel erg flink opgeleid, inclusief diploma's enzo...

heb jaren les gegeven en heb natuurlijk zelf al 25 jaar honden.

en ik denk dat ik de meest ongeschikte persoon ben voor een HUS. :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Budkes schreef:
lor1_1984 schreef:Ik overweeg het wel, niet omdat het nodig is maar om mezelf te trainen in het hond aan een ander meegeven ipv er vanuit gaan dat ik de enige ben die hem goed kan handelen.
Nu zit er een hus/huisdieroppas hier in de buurt die voor zover ik kan inschatten heel vriendelijk met de dieren omgaat en ze op verzoek ook alleen uitlaat (evt met een eigen hond erbij maar niet in de groep) en ik denk dat ik die binnenkort eens uitnodig voor een kennismakingsgesprek en als dat goed voelt Mahdu een paar keer meegeef.

Hier in Almelo heb je Woezel en Gijs vcan een forumlid. Die gaat je vast niet teleurstellen.
die zou willem zo meekrijgen. dat is een engel
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Hoewel ik zelf een uitlaatservice heb gehad zou ik mijn eigen hond niet zo snel meegeven met een uitlaatservice.
Niet om mezelf op de borst te kloppen hoor maar het gros wat er loopt heeft de boel echt niet onder controle of gooit ze allemaal los achterin het busje of auto.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jackira schreef:Het lijkt me zo leuk, lekker buiten lopen, met een aantal leuke honden, ook mijn eigen honden mee. Slecht weer deert me niet zo, alleen wel wanneer het gevaarlijk zou worden natuurlijk. Natuurlijk is het allemaal niet zo rooskleurig en is het hard werken. Dat snap ik best.

Maar de meningen over uitlaatservices, de goede niet te na gesproken natuurlijk, zijn hier op het forum over het algemeen niet zo positief. Ik deel zelf die mening ook meestal wel.

Zelf zou ik met niet meer dan 5 a 6 honden willen lopen en dan geleidelijk aan opbouwen totdat je ze goed kent. Dus beginnen met 1 enz. En ze zouden allemaal een gps om krijgen.

Wat vinden jullie de voorwaarden en eisen die gesteld kunnen worden aan een goede uitlaatservice. En wat zou je dan vooral niet willen.

Als ik je een tip mag geven, wat mijn klanten altijd echt heel fijn vonden is een filmpje van de wandeling. Ik stopte daar best wat tijd in en zo konden eigenaren hun hond in de wandeling zien en hoe ze het doen in de groep én weten ze zeker dat hun hond ook daadwerkelijk wordt uitgelaten. Gaf altijd veel vertrouwen :)
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
_Tiny_ schreef:Ik zou een hus willen die alles vanuit rust doet.
Hier is een man die naar het strand vertrekt met een fietskar vol honden gepropt en nog een paar grote er naast. Ik hoor hem van drie straten verder aankomen en als hij een keesje bij heeft is het helemaal feest.
Hij vergeet om het beeld compleet te maken vaak bovenkleding aan te doen.

Hoe aardig en leuk met honden hij ook is, dat gaat hem echt niet worden :LOL:

Is dat die kale gek?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ήυs schreef:
dagmar88 schreef:
Hier is een man die naar het strand vertrekt met een fietskar vol honden gepropt en nog een paar grote er naast. Ik hoor hem van drie straten verder aankomen en als hij een keesje bij heeft is het helemaal feest.

Is dat die kale gek?
Ja.

:oeps: Trok laatst ongevraagd de staart van mijn husky reu omhoog "om te kijken of het een leuke teef was".
Gelukkig is het geen bijter, had er alle begrip voor gehad als ie hem in z'n lompe fikken had genipt. #Metoo
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ήυs schreef:
dagmar88 schreef:

Is dat die kale gek?
Ja.

:oeps: Trok laatst ongevraagd de staart van mijn husky reu omhoog "om te kijken of het een leuke teef was".
Gelukkig is het geen bijter, had er alle begrip voor gehad als ie hem in z'n lompe fikken had genipt. #Metoo
Ja die is echt eng. Toen ik nog mijn hus had werd ik gestalkt door die vent. Ik snap níet wat mensen bezielen hun hond mee te geven aan hem. Hij heeft laatst ook een kennis bedreigd en geduwd (vrouw) omdat ze er iets van zei toen hij een van de honden voor haar deur liet poepen :schrik: En dat liet liggen, uiteraard.

Nare meneer.
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Bedoel je met GPS om dat ze dan dus sowieso los gaan? Ik bedoel ik heb al keer achter de mijne aan gezeten maar als die bang is is zo'n GPS leuk maar krijg je hem nog niet.
Verder zou ik alleen willen dat mijn honden met jou een klik hadden en jij met hen. En dat ze lol hebben en lekker kunnen spelen en rennen
Groetjes Heidi
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn heb ik een tijd 2x per week mee laten gaan met een HUS. Na een kennismakingsgesprek is Finn een week later meegegaan zonder dat ik het daar gezien had of had gezien hoe ze met de honden om ging. Maar ik vertrouwde op haar ervaringen als fokker en uit het gesprek bleek dat we wel redelijk hetzelfde dachten over hondenzaken. Ging allemaal prima en Finn heeft een hele leuke tijd gehad daar. Ik was vooral heel blij dat de honden bij haar thuis alleen op een omheind terrein kwamen. Dus even een uurtje lol trappen op een veldje en dan weer in de bus naar huis. Al met al was hij dan zo'n 2-3 uur onder de pannen.
Anderhalf jaar geleden werd me verteld dat ze met Finn wilde stoppen om vreemde en vage redenen. Dus toen was ik er een beetje klaar mee. Heb mijn koffiepauzes op het werk geschrapt en bij de lunchpauze geteld en laat ze nu zelf uit. Mocht ik ooit verhuizen of ander werk hebben waarbij dat zo niet meer lukt zal ik wel weer kijken naar een HUS of dagopvang.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Aan mij heb je niet veel omdat ik mijn hond niet mee zou geven aan een Hus. Wel aan iemand die op hem zou passen als dat voor zou komen. En dat is dan iemand die we volledig vertrouwen.

Ons beeld van uitlaat services diensten hier in de omgeving is helaas niet zo best. Waar we eerst woonden liep er eentje met 12 honden van verschillende rassen van groot naar klein. Heb haar nog eens, meer dan eens geholpen de honden weer bij elkaar te krijgen. En ze was dus geregeld een paar honden kwijt. Ik zou aan haar nooit een hond mee geven.

En een hond van een kennis heeft zichzelf in de bus van een andere hus dan hierboven omschreven verhangen. Die zat aan een halsband aan een riem, zodanig dat dat mogelijk was.

Weer een ander kreeg elke vrijdag een jack Russell mee van een vriendin van mij en dat hondje kwam steeds kreupel weer thuis. Eerst had hij zich verstapt en toen waren er weer een paar druk wezen stoeien en toen ging ze zeggen, ja hij was al mank toen ik hem mee kreeg.

Nee voor ons beslist geen hus.

O waar we eerst woonde liep een meisje van een jaar of 17. Geen hus maar ze liet wel af en toe honden uit de wijk uit. Max 2. En ze paste ook op bij hun thuis. Zij wist wel hoe het hoort zeg maar. Leuk voor de honden. Uren lekker buiten met ze. Aan haar zou ik zelf een chihuahua toevertrouwen. Die heeft geen papiertjes ofzo maar ze is van nature uit gewoon erg leuk met honden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Mijn honden worden uitgelaten door iemand die het uitlaten van honden combineert met verzorging van dieren aan huis. Mijn honden worden aangelijnd uitgelaten en er zijn geen andere honden mee.
Ik vind het erg prettig op deze manier.
Jackira
Zeer actief

hewi schreef:Bedoel je met GPS om dat ze dan dus sowieso los gaan? Ik bedoel ik heb al keer achter de mijne aan gezeten maar als die bang is is zo'n GPS leuk maar krijg je hem nog niet.
Verder zou ik alleen willen dat mijn honden met jou een klik hadden en jij met hen. En dat ze lol hebben en lekker kunnen spelen en rennen
Nee meer als extra zekerheid voor als er iets gebeurd met honden die goed los kunnen lopen. Het lijkt me het ergste wat er is om een hond kwijt te raken en dan ook nog van een ander. Het is dus niet bedoeld om de boel gewoon maar los te gooien ongeacht wat ook. Bange honden zouden niet los gaan en honden die niet betrouwbaar loslopen ook niet. Ook niet met GPS.
Jackira
Zeer actief

EstherK schreef:Mijn honden worden uitgelaten door iemand die het uitlaten van honden combineert met verzorging van dieren aan huis. Mijn honden worden aangelijnd uitgelaten en er zijn geen andere honden mee.
Ik vind het erg prettig op deze manier.
Dat lijkt me ook een goede optie. Ik doe al verzorging aan huis van huisdieren. Dat is ontstaan door vraag vanuit de mensen die ik ken via onze konijnenopvang. En langzamerhand uitgebreid met andere huisdieren. Een combinatie van alles lijkt me het leukst.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Cleva schreef:
Jackira schreef:
hewi schreef:Bedoel je met GPS om dat ze dan dus sowieso los gaan? Ik bedoel ik heb al keer achter de mijne aan gezeten maar als die bang is is zo'n GPS leuk maar krijg je hem nog niet.
Nee meer als extra zekerheid voor als er iets gebeurd met honden die goed los kunnen lopen. Het lijkt me het ergste wat er is om een hond kwijt te raken en dan ook nog van een ander. Het is dus niet bedoeld om de boel gewoon maar los te gooien ongeacht wat ook. Bange honden zouden niet los gaan en honden die niet betrouwbaar loslopen ook niet. Ook niet met GPS.

Je hebt ook nog te maken met andere honden die wel loslopen.

Waarom investeer je niet in een omheind veld in plaats van een bus?
Ik zou mijn honden met liefde bij iemand achterlaten maar er is geen denken aan dat je er mee de wijde wereld in gaat. Dat doe ik zelf.
Ik wil ook helemaal niet dat mijn honden het besef ontwikkelen dat ze ook zonder me naar het bos kunnen. Niet om ze afhankelijk te houden maar het is iets dat we gewoon samen doen. Dat is roedellol. Dat doen we niet met vreemden.
Wat een goed idee een stuk land afhuren en daar de honden loslaten. Maar is dat niet erg prijzig?
En zijn er mensen die hun land verhuren en daar honden op willen?
Iemand wilde graag een stuk land huren om haar schapen op kwijt te kunnen en daar duurde wel even voordat lukte. Is een erg mooi stuk en we oefenen daar met onze honden maar de buurt wil (snap ik) zo weinig mogelijk last van blaffende honden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”