Kruimel53 schreef:Moet je er daadwerkelijk een inkomen mee verdienen? Dan red je dat niet met 5, 6 honden per wandeling.
Hou er rekening mee dat je zeker in het begin aanzienlijk langer in de auto zit dan je wandelt. Moeten de honden ook maar leuk vinden.
Als je er echt van moet leven kun je ook in het begin niet al te kieskeurig wezen, er zitten ongetwijfeld al HUSsen in jouw buurt die de leuke honden al hebben.
Als eigenaar kan ik niet aan jou zien of je al dan niet ervaring hebt met honden. Dat zou dus op één of andere manier moeten blijken. En dan is ervaring met honden nog geen enkele garantie voor verantwoordelijk omgaan met een hele club in een uitlaatdienst.
Ik zou ook willen weten hoe je omgaat met honden, wat voor soort opvoedingsfilosofie je aanhangt. Ben je van de korte klap en se moete maar luistere, van de koekies en soebatten, anders/daar tussenin? Steek je tijd in het opvoeden van de honden die je meekrijgt?
Doe je je best om geen overlast te veroorzaken door de honden goed op te voeden/dat van de eigenaren te vragen, en rekening te houden met andere gebruikers van de wandelgebieden?
Hoe ga je om met knokpartijen, weglopers, gedoe met andere eigenaren/honden? Kun je ingrijpen als dat nodig is, hou je je kop erbij als er stront aan de knikker is of raak je in paniek?
Heb je je verzekeringen op orde?
Nee ik hoef er niet een volledig inkomen mee te verdienen. En ik zou om te voorkomen dat de tijd in de auto te lang wordt vooral honden uit dezelfde buurt op willen halen. Dan heb ik liever minder honden en wacht dan liever tot er eventueel meer aanmeldingen uit dezelfde wijk(en) zijn.
Ik ben niet van de kadaverdiscipline maar de regels die ik heb, en dat zijn er niet heel veel, die worden wel opgevolgd. Op een rustige en vriendelijke manier, maar ik kan ook best op m'n strepen staan als het nodig is. Of net wat slimmer zijn en de hond een beetje manipuleren.
Overlast heb ik vrijwel nooit veroorzaakt, alleen nu met Jack zou je het overlast kunnen noemen omdat hij nog overal naar toe stuitert. Maar de bedoeling is dat dat verbeterd

En met mijn eigen roedel van vijf ontweken we altijd iedereen en dat ging heel erg goed. Bij knokpartijen kan ik ingrijpen dus dat weet ik al van mezelf. Verzekeringen moet ik me in verdiepen wat er nodig is.
Alle honden zouden een gps om krijgen, en ik zou ze allemaal de fluit aanleren als dat geen verdere training in de war schopt van de eigen baas. En ook zou ik standaard eerst een losloopwandeling willen met de nieuwe hond en z'n baas en met mijn eigen honden er bij. Zodat ik zowel de hond kan zien als hij losloopt en de reactie van z'n baas op de hond.