jezus wat een verschil.. doe mij maar de korte haartjes overal. Ik ben eroverheen dat ik een hond wil met zo weinig mogelijk haaruitval want dan blijf je bezig met de trimmer. bedankt voor je voorbeeld fotos!Nanna schreef:In principe niet. Die voetjes kun je zelf ook wel netjes houden. Alleen als je laat castreren/steriliseren, dan wordt het een wat ander verhaal. Dan heb je kans dat je mooie glanzende hondje een wolbaal van jewelste wordt. En die moet dan echt geplukt worden als het even tegenzit.DoggoLover schreef:
moet de langhaar naar de trimmer?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckel tips van mensen die ervaring hebben met teckels
Moderator: moderatorteam
-
DoggoLover
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Teckel tips van mensen die ervaring hebben met teckels
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welnee, gewoon niet castreren. Dan valt de hoeveelheid haar erg mee en ze hoeven ook niet naar de trimmer.DoggoLover schreef:jezus wat een verschil.. doe mij maar de korte haartjes overal. Ik ben eroverheen dat ik een hond wil met zo weinig mogelijk haaruitval want dan blijf je bezig met de trimmer. bedankt voor je voorbeeld fotos!Nanna schreef:In principe niet. Die voetjes kun je zelf ook wel netjes houden. Alleen als je laat castreren/steriliseren, dan wordt het een wat ander verhaal. Dan heb je kans dat je mooie glanzende hondje een wolbaal van jewelste wordt. En die moet dan echt geplukt worden als het even tegenzit.DoggoLover schreef:
-
DoggoLover
- Zeer actief
maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?Fotogravinnetje schreef:Welnee, gewoon niet castreren. Dan valt de hoeveelheid haar erg mee en ze hoeven ook niet naar de trimmer.DoggoLover schreef:jezus wat een verschil.. doe mij maar de korte haartjes overal. Ik ben eroverheen dat ik een hond wil met zo weinig mogelijk haaruitval want dan blijf je bezig met de trimmer. bedankt voor je voorbeeld fotos!Nanna schreef:In principe niet. Die voetjes kun je zelf ook wel netjes houden. Alleen als je laat castreren/steriliseren, dan wordt het een wat ander verhaal. Dan heb je kans dat je mooie glanzende hondje een wolbaal van jewelste wordt. En die moet dan echt geplukt worden als het even tegenzit.DoggoLover schreef:
-
DoggoLover
- Zeer actief
weten jullie welke maat halsband ik nodig heb voor een teckel pup van 8 weken en welke maat voor als ze opgroeit? ik kan op internet alleen de volwassen maat vinden
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Lekker relevant inderdaad als je nog in de fase zit van uberhaupt niet weten wat voor hond je wilt. Je verandert om de drie uur man. Wat haal je er toch allemaal wel niet bij. De bank? De vloer? De halsband? Gast, ga gewoon eens kijken naar karakter.DoggoLover schreef:weten jullie welke maat halsband ik nodig heb voor een teckel pup van 8 weken en welke maat voor als ze opgroeit? ik kan op internet alleen de volwassen maat vinden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik ga volgende week mijn 2e teckelpup ophalen en ik heb voor de eerste tijd een jachtlijntje laten maken. Die kan je verstellen. En pups lopen bij mij grotendeels los. Halsband, tuigje en riem schaf ik pas aan als ze volgroeid zijn. Van een langhaar vindt je trouwens nauwelijks haar. Als je ziet dat ze in de rui gaan voldoet een wasbeurt en eventueel een waterblazer. Kammen doe ik misschien eens in de 4 weken. Alles beter dan korte prikhaartjes die je nergens uitkrijgtDoggoLover schreef:weten jullie welke maat halsband ik nodig heb voor een teckel pup van 8 weken en welke maat voor als ze opgroeit? ik kan op internet alleen de volwassen maat vinden

- alm@
- moderator
DoggoLover schreef:maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat klopt, mijn teefjes worden gewoon ongesteld omdat ze niet gesteriliseerd zijn, dat is normaal. Het zijn echte freebleeders, al valt dat met een dwergteckeltje best mee. Je went eraan.DoggoLover schreef:
maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Zamunda
- Zeer actief
Misschien handig om alvast na te denken/topics te openen over muurbekleding en gordijnen, want een teefje kan dat bloed nog flink rondspetteren als ze zich een keer uitschudt
.
- mijke
- Zeer actief
En sowieso eerst de kleding bepalen die je het liefst draagt, zodat je de hond op kleur kunt kiezen.Zamunda schreef:Misschien handig om alvast na te denken/topics te openen over muurbekleding en gordijnen, want een teefje kan dat bloed nog flink rondspetteren als ze zich een keer uitschudt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
een ongecastreerde reu ook met die groene klodders!Zamunda schreef:Misschien handig om alvast na te denken/topics te openen over muurbekleding en gordijnen, want een teefje kan dat bloed nog flink rondspetteren als ze zich een keer uitschudt.
- Zamunda
- Zeer actief
Nou ook kleding moet je om denken ja, het is echt heel ingewikkeld allemaal. Je moet niet denken dat je met een prikhaar in je goede kleding kunt lopen hoor, dat krijg je er nooit meer uit. Dus als je bezoek krijgt moet je of je hond wegsluiten zodat je tenminste fatsoenlijke kleren aan kunt trekken of in je gladde trainingspak gaan zitten (zoals je de rest van de tijd doet). Ik zit eigenlijk altijd in mijn nakie, maar niet elk bezoek is dat even gecharmeerd vanmijke schreef:En sowieso eerst de kleding bepalen die je het liefst draagt, zodat je de hond op kleur kunt kiezen.
Nog een hoop uit te zoeken en te overdenken in elk geval
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar inderdaad. Gecastreerde kunnen het ook trouwens.sirene schreef:een ongecastreerde reu ook met die groene klodders!
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Wolfsblut schreef:Dat klopt, mijn teefjes worden gewoon ongesteld omdat ze niet gesteriliseerd zijn, dat is normaal. Het zijn echte freebleeders, al valt dat met een dwergteckeltje best mee. Je went eraan.DoggoLover schreef:
maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
TS heeft volgens mij geen idee hoe het is om een hond te hebben. Dat het toch ook wel een beetje een levensstijl is. Als je niet van zand, haren, modder, geurtjes en andere zooi houdt, dan moet je je afvragen of je wel een hond moet willen. Het zijn niet alleen maatjes op het moment dat het jou uitkomt, het zijn ook huisgenoten die alles vies maken en niets achter hun kont opruimen en aandacht vragen, vaak genoeg op momenten dat het je helemaal niet uitkomt. Wezens met hun eigen karakter en eigenschappen die je niet in je eigen stramien kunt duwen als dat tegen hun aard in gaat (en dat is lang niet altijd vooraf te voorspellen)
- alm@
- moderator
Ja precies. Mijn keurige langhaartjeFotogravinnetje schreef:TS heeft volgens mij geen idee hoe het is om een hond te hebben. Dat het toch ook wel een beetje een levensstijl is. Als je niet van zand, haren, modder, geurtjes en andere zooi houdt, dan moet je je afvragen of je wel een hond moet willen. Het zijn niet alleen maatjes op het moment dat het jou uitkomt, het zijn ook huisgenoten die alles vies maken en niets achter hun kont opruimen en aandacht vragen, vaak genoeg op momenten dat het je helemaal niet uitkomt. Wezens met hun eigen karakter en eigenschappen die je niet in je eigen stramien kunt duwen als dat tegen hun aard in gaat (en dat is lang niet altijd vooraf te voorspellen)

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Kijk, weet je meteen de kleur voor je bankstel.alm@ schreef:DoggoLover schreef:maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?
Doe maar een rood bankstel dan.
- Zamunda
- Zeer actief
Het wordt felgroen.Emma schreef:Kijk, weet je meteen de kleur voor je bankstel.alm@ schreef:DoggoLover schreef:maar ik dacht dat als je een teefje niet steriliseert ze ongesteld word?
Doe maar een rood bankstel dan.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik ga volgende week mijn 2e teckelpup ophalen[/quote]alm@ schreef:
Je hebt de smaak te pakken lees ik. Ook weer een standaard? Proficiat en veel plezier ermee.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
DoggoLover
- Zeer actief
Ik kijk wel in de dierenwinkel naar een verstelbare puppy halsbandalm@ schreef:Ik ga volgende week mijn 2e teckelpup ophalen en ik heb voor de eerste tijd een jachtlijntje laten maken. Die kan je verstellen. En pups lopen bij mij grotendeels los. Halsband, tuigje en riem schaf ik pas aan als ze volgroeid zijn. Van een langhaar vindt je trouwens nauwelijks haar. Als je ziet dat ze in de rui gaan voldoet een wasbeurt en eventueel een waterblazer. Kammen doe ik misschien eens in de 4 weken. Alles beter dan korte prikhaartjes die je nergens uitkrijgtDoggoLover schreef:weten jullie welke maat halsband ik nodig heb voor een teckel pup van 8 weken en welke maat voor als ze opgroeit? ik kan op internet alleen de volwassen maat vinden
-
DoggoLover
- Zeer actief
haha helemaal onder de modderalm@ schreef:Ja precies. Mijn keurige langhaartjeFotogravinnetje schreef:TS heeft volgens mij geen idee hoe het is om een hond te hebben. Dat het toch ook wel een beetje een levensstijl is. Als je niet van zand, haren, modder, geurtjes en andere zooi houdt, dan moet je je afvragen of je wel een hond moet willen. Het zijn niet alleen maatjes op het moment dat het jou uitkomt, het zijn ook huisgenoten die alles vies maken en niets achter hun kont opruimen en aandacht vragen, vaak genoeg op momenten dat het je helemaal niet uitkomt. Wezens met hun eigen karakter en eigenschappen die je niet in je eigen stramien kunt duwen als dat tegen hun aard in gaat (en dat is lang niet altijd vooraf te voorspellen)![]()
- alm@
- moderator
Dank je. Ja weer een standaard langhaarreu maar dan black and tan van dezelfde fokker als Frodo.Wolfsblut schreef:Je hebt de smaak te pakken lees ik. Ook weer een standaard? Proficiat en veel plezier ermee.alm@ schreef: Ik ga volgende week mijn 2e teckelpup ophalen

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Neem anders een poedel(tje) ze verharen niet of nauwelijks, ja ze moeten geborsteld en getrimd worden maar je bankstel blijft haarvrij en je hebt poedels in allerlei kleuren en maten, keuze genoeg.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- alm@
- moderator
Met de waterblazer blaas je al het losse haar eruit. En wat Nanna al eerder schreef een (intacte) langhaar hoeft niet getrimd te worden. Alleen de voetjes werk je bij door de plukken tussen de tenen en de voetzolen weg te knippen.DoggoLover schreef:Ik kijk wel in de dierenwinkel naar een verstelbare puppy halsbandalm@ schreef:Ik ga volgende week mijn 2e teckelpup ophalen en ik heb voor de eerste tijd een jachtlijntje laten maken. Die kan je verstellen. En pups lopen bij mij grotendeels los. Halsband, tuigje en riem schaf ik pas aan als ze volgroeid zijn. Van een langhaar vindt je trouwens nauwelijks haar. Als je ziet dat ze in de rui gaan voldoet een wasbeurt en eventueel een waterblazer. Kammen doe ik misschien eens in de 4 weken. Alles beter dan korte prikhaartjes die je nergens uitkrijgtDoggoLover schreef:weten jullie welke maat halsband ik nodig heb voor een teckel pup van 8 weken en welke maat voor als ze opgroeit? ik kan op internet alleen de volwassen maat vindendankzij jouw bericht vond ik er 1 die je kan bestellen maar dat is nog te vroeg
maar een langhaar moet toch getrimt worden of hoeft dat niet als ze niet is gesteriliseerd? Ik moest even opzoeken wat een waterblazer is.. dat klinkt wel onnodig want ze kan ook uit zichzelf drogen toch? Of heeft het een functie wat het belangrijk maakt?

-
DoggoLover
- Zeer actief
oke bedankt!alm@ schreef:Met de waterblazer blaas je al het losse haar eruit. En wat Nanna al eerder schreef een (intacte) langhaar hoeft niet getrimd te worden. Alleen de voetjes werk je bij door de plukken tussen de tenen en de voetzolen weg te knippen.DoggoLover schreef:Ik kijk wel in de dierenwinkel naar een verstelbare puppy halsbandalm@ schreef:Ik ga volgende week mijn 2e teckelpup ophalen en ik heb voor de eerste tijd een jachtlijntje laten maken. Die kan je verstellen. En pups lopen bij mij grotendeels los. Halsband, tuigje en riem schaf ik pas aan als ze volgroeid zijn. Van een langhaar vindt je trouwens nauwelijks haar. Als je ziet dat ze in de rui gaan voldoet een wasbeurt en eventueel een waterblazer. Kammen doe ik misschien eens in de 4 weken. Alles beter dan korte prikhaartjes die je nergens uitkrijgtDoggoLover schreef:weten jullie welke maat halsband ik nodig heb voor een teckel pup van 8 weken en welke maat voor als ze opgroeit? ik kan op internet alleen de volwassen maat vindendankzij jouw bericht vond ik er 1 die je kan bestellen maar dat is nog te vroeg
maar een langhaar moet toch getrimt worden of hoeft dat niet als ze niet is gesteriliseerd? Ik moest even opzoeken wat een waterblazer is.. dat klinkt wel onnodig want ze kan ook uit zichzelf drogen toch? Of heeft het een functie wat het belangrijk maakt?
-
DoggoLover
- Zeer actief
bedankt allemaal ik weet genoeg ! ^^
- alm@
- moderator
De groeten. Ik heb bij de voordeur een tuinslang hangen dus ik spoel hem eerst met (koud) water af voor hij naar binnen mag.DoggoLover schreef:haha helemaal onder de modderalm@ schreef:Ja precies. Mijn keurige langhaartjeFotogravinnetje schreef:TS heeft volgens mij geen idee hoe het is om een hond te hebben. Dat het toch ook wel een beetje een levensstijl is. Als je niet van zand, haren, modder, geurtjes en andere zooi houdt, dan moet je je afvragen of je wel een hond moet willen. Het zijn niet alleen maatjes op het moment dat het jou uitkomt, het zijn ook huisgenoten die alles vies maken en niets achter hun kont opruimen en aandacht vragen, vaak genoeg op momenten dat het je helemaal niet uitkomt. Wezens met hun eigen karakter en eigenschappen die je niet in je eigen stramien kunt duwen als dat tegen hun aard in gaat (en dat is lang niet altijd vooraf te voorspellen)![]()
dat laat je gewoon uit zichzelf opdrogen toch?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waarom vragen naar de maat halsband voor een Teckelpup van 8 weken, terwijl je het eerder had over een herplaatser uit het asiel? Ik vind in dit topic een iets te hoog trolgehalte zitten als ik eerlijk ben, sorry.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Waarom denk je dat niemand serieus antwoord geeft.LongFields schreef:Waarom vragen naar de maat halsband voor een Teckelpup van 8 weken, terwijl je het eerder had over een herplaatser uit het asiel? Ik vind in dit topic een iets te hoog trolgehalte zitten als ik eerlijk ben, sorry.

- mijke
- Zeer actief
Ik vind juist dat er verbazingwekkend veel mensen serieus antwoord geven.bram en thijs schreef:Waarom denk je dat niemand serieus antwoord geeft.LongFields schreef:Waarom vragen naar de maat halsband voor een Teckelpup van 8 weken, terwijl je het eerder had over een herplaatser uit het asiel? Ik vind in dit topic een iets te hoog trolgehalte zitten als ik eerlijk ben, sorry.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Dat lijkt maar zo. Moet jij niet een keer aan het bevallen slaan?mijke schreef:Ik vind juist dat er verbazingwekkend veel mensen serieus antwoord geven.bram en thijs schreef:Waarom denk je dat niemand serieus antwoord geeft.LongFields schreef:Waarom vragen naar de maat halsband voor een Teckelpup van 8 weken, terwijl je het eerder had over een herplaatser uit het asiel? Ik vind in dit topic een iets te hoog trolgehalte zitten als ik eerlijk ben, sorry.