Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de bench
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: de bench
Hier zit Dex ook graag in de ren ook als we thuis zijn. Hij ligt daar lekker. Heeft daar zijn warme bedje, zijn knuffel en waarschijnlijk voelt dat veilig. Waarom zou ik hem dan kwellen om dat ding weg te laten? Toots die had een bench maar sliep veel liever op een kussen met een dekentje of op de bank. Die zouden we straffen als we de bench dicht zouden doen. Naar met vuurwerk of onweer ging hij daar wel in. Hij had een dichte bench. Dus dat bood hem beschutting het was dan donker.
O en Dex kan niet altijd op de bank nog. Als hij eraf valt zijn we verder van huis.
O en Dex kan niet altijd op de bank nog. Als hij eraf valt zijn we verder van huis.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb nu 3 benches in huis. Droef moet wel als ik weg ben. Hij zet het af en toe gewoon op het slopen omdat het kan. Wel probeer ik langzaam aan af te bouwen maar nu Hummer hier is houdt is ze buiten zicht toch graag even gescheiden. Hummer kroop gelijk in de bench(van Droef) toen hij hier kwam en daarna steeds het liefst in hoekjes. Dus heb meteen op de slaapkmr een bench neergezet(gelukkig had ik die nog en niet verkocht)Hij slaapt dus elke nacht daarin, rent er zo ongeveer in en slaapt binnen een minuut. Gisteren ook maar beneden eentje voor Hummer neergezet want ik moest werken, ik had het ding nog niet eens half opstaan of hij zat er al in en heeft er gelijk 2 uur in liggen pitten.
Kijk het wel even aan hoelang Hummer beneden een bench nodig heeft, deze is namelijk eigenlijk voor shows en ligt standaard in de auto + Hummer heeft ook genoeg aan een bench van half zo groot. Als ik een nieuwe bench voor hem koopt wordt het een wat kleinere welke ik in een hoekje kan zetten, nu ziet het er niet uit.
En dat ondanks dat ik ook echt veel moeite met een bench had. Zolang de hond het fijn vind of echt nodig heeft gebruik ik het gewoon.
Kijk het wel even aan hoelang Hummer beneden een bench nodig heeft, deze is namelijk eigenlijk voor shows en ligt standaard in de auto + Hummer heeft ook genoeg aan een bench van half zo groot. Als ik een nieuwe bench voor hem koopt wordt het een wat kleinere welke ik in een hoekje kan zetten, nu ziet het er niet uit.
En dat ondanks dat ik ook echt veel moeite met een bench had. Zolang de hond het fijn vind of echt nodig heeft gebruik ik het gewoon.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Zo lang ze zo lekker in de bench/ren kunnen slapen denk ik niet dat het een straf is.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Beide fan van hun 'hok' zoals de bench hier heet. Daar gaan ze in wanneer wij eten en als ze zelf eten krijgen. Ze hebben alletwee een voor hun maat ruime bench . Wanneer we weggaan zijn ze soms los en soms in hun bench.
-
- Zeer actief
Ik wist niks en had een bench op de groei gekocht omdat ik gelezen had dat je bij een pup een bench moet. Dus de allergrootste maat bench stond in huis met een pup van 8 kg
Het boeide hem totaal niet en ging gewoon slapen. Maar omdat hij uiteindelijk net zo goed los sliep hebben we dat ding weggedaan na ongeveer 10 dagen.
Daarna is er nog een bench geweest voor Uma's verlatingsangst maar ze haatte het. Ook na aanleren en ze lagen er nooit in. Ook weggedaan dus.
Manu ligt graag beneden (wij hebben een drive-in woning) en Uma bij ons op de bank of in haar mand. Als we weg gaan ligt Uma beneden bij Manu of op ons bed, en eigenlijk merken we niets meer van haar verlatingsangst.

Daarna is er nog een bench geweest voor Uma's verlatingsangst maar ze haatte het. Ook na aanleren en ze lagen er nooit in. Ook weggedaan dus.
Manu ligt graag beneden (wij hebben een drive-in woning) en Uma bij ons op de bank of in haar mand. Als we weg gaan ligt Uma beneden bij Manu of op ons bed, en eigenlijk merken we niets meer van haar verlatingsangst.
-
- Zeer actief
beetje jammer dat er zo`n negatieve sfeer om hangt, ik lag mijn kinderen ( in het stenen tijdperk) ook bij voorkeur in hun eigen kamer, in hun eigen bedje als ze moesten slapen, dan hadden ze geen last van mij.. maar een hond ( opsluiten) in een bench is heel negatief want stel je voor...... terwijl je eigenlijk zegt, de bench, staat niet in de weg, ik hoeft niet 400 keer over je heen te stappen.. ga maar slapen, niemand zal je storen..
als je hond dat ook op zijn kleedje kan is dat prima, maar mijn ervaring is dat ze bij voorkeur in de deuropening aan liggen om alles in de gaten te houden ( dat is des honds) dus ik stuur ze nu naar hun plek.. maar als er een pup komt dan komt er eerst weer een bench,.. gewoon een afgeschermde eigen plek.. niet om ze op te sluiten, maar om ze rust te gunnen even afsluiten van de wereld om hun heen die onrust kan geven..
ook al om een overprikkelde pup te voorkomen, niet iedere pup neemt de rust die hij nodig heeft,
als je hond dat ook op zijn kleedje kan is dat prima, maar mijn ervaring is dat ze bij voorkeur in de deuropening aan liggen om alles in de gaten te houden ( dat is des honds) dus ik stuur ze nu naar hun plek.. maar als er een pup komt dan komt er eerst weer een bench,.. gewoon een afgeschermde eigen plek.. niet om ze op te sluiten, maar om ze rust te gunnen even afsluiten van de wereld om hun heen die onrust kan geven..
ook al om een overprikkelde pup te voorkomen, niet iedere pup neemt de rust die hij nodig heeft,
- Gimmick
- Zeer actief
Al mijn honden vinden de bench heerlijk. Genieten ze ook echt van om in te liggen.
Maar ik heb ze genadeloos de deur uit gedaan nadat de verbouwing klaar was.
Taxi kwispelt zijn staart kapot in dat ding.
En die van Gimmick is zo groot dat hij de halve keuken in beslag neemt.
Daarnaast zit Gimmick overdag in de kennel. En tijdens het verbouwen van de woning hebben we een extra ruimte gebouwd waar ze kan slapen s nachts.
Gentle mist m af en toe. Maar helaas wil die dingen niet meer in de kamer
Maar ik heb ze genadeloos de deur uit gedaan nadat de verbouwing klaar was.
Taxi kwispelt zijn staart kapot in dat ding.
En die van Gimmick is zo groot dat hij de halve keuken in beslag neemt.
Daarnaast zit Gimmick overdag in de kennel. En tijdens het verbouwen van de woning hebben we een extra ruimte gebouwd waar ze kan slapen s nachts.
Gentle mist m af en toe. Maar helaas wil die dingen niet meer in de kamer
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:beetje jammer dat er zo`n negatieve sfeer om hangt, ik lag mijn kinderen ( in het stenen tijdperk) ook bij voorkeur in hun eigen kamer, in hun eigen bedje als ze moesten slapen, dan hadden ze geen last van mij.. maar een hond ( opsluiten) in een bench is heel negatief want stel je voor...... terwijl je eigenlijk zegt, de bench, staat niet in de weg, ik hoeft niet 400 keer over je heen te stappen.. ga maar slapen, niemand zal je storen..
Precies dit.
Rust is heel belangrijk. De ren blijft ook steeds vaker open en uiteindelijk gaat hij niet meer dicht. Maar zal het nog steeds de slaapplek blijven.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier in huis is het ook overal veilig. Maar Jade heeft wel duidelijk voorkeur, met name voor heel kleine hoekjes en ruimtes.Cleva schreef:Ik ben niet voor of tegen maar ik vind het wel heel apart dat er zoveel gewauwel omheen hangt.
Bij mij thuis is het gewoon overal veilig, niet dat ze daar zo mee bezig zijn want Hein slaapt nog het liefst in de vensterbank.
Waarom een hond zich alleen maar veilig zou voelen in een draadkooitje gaat me boven de pet.
Dat honden zelf in en uit de bench gaan zegt me ook weinig. Ze doen zoveel. Aangeleerde routines zeggen niets over voorkeur. Het tegenovergestelde is juist het geval, het is routine en het wordt ze niet toegestaan om iets anders te doen.
Allemaal tot je dienst hoor maar zullen we de lullificaties anders gewoon weglaten? We zijn volwassen mensen en we weten precies wat we doen. Je hebt die bench niet voor het plezier van de hond.
Ze heeft nooit een bench gehad, dus in ons geval is het geen aangeleerd gedrag. Ze vindt het blijkbaar gewoon fijn in zo’n hokje.
Hoe ik dan weet dat ze het fijn vindt? Omdat we nog weleens ergens oppassen op plekken waar de hond(en) in de bench gaan en Jade er dan zo snel mogelijk in gaat liggen. Dat doet ze ook als we een pup in de opvang hebben en daar een bench voor hebben staan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Tineke
- Zeer actief
Het ligt aan de hond wellicht. Wij hebben het altijd zonder bench gedaan en onze honden kunnen toch ook echt hun rust wel vinden.
Ook als pup, Luus was weleens overprikkeld als pup en dan ging een van ons even samen met haar liggen op bed of op de bank en dan viel ze zo in slaap.
Ook als pup, Luus was weleens overprikkeld als pup en dan ging een van ons even samen met haar liggen op bed of op de bank en dan viel ze zo in slaap.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl