Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom is loopsheid zo raarrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Re: Waarom is loopsheid zo raarrrr

Ongelezen bericht door ruygemoor »

bij mijn mechelaar teef [die heel vaak loops was] was het dus wel acuut.
vrijdags bij d.a. geweest omdat ze zoveel dronk ineens, en 's nachts stortte ze al in.
de gele vla liep er uit van achter.
weekendarts gaf ab spuiten en had geen zin in de operatie.
maandagochtend eigen d.a gebeld dat ik er nu aankwam.
hond bleek al beginnende buikvliesontsteking erbij te hebben en het was kantje boord met 2 dagen opname er achteraan. beestje was doodziek dus.
een serieuze bmo is dus geen grapje!
teven die kort op elkaar loops zijn, hebben veel meer kans op een bmo.
die kennen nauwelijks of geen hormonale rustperiode.
ik heb nu nog een intacte teef van 16, maar die wordt hooguit 1x per jaar loops.
die was vorig voorjaar nog loops.......
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb één teef gehad met BMO en één met beginnende BMO. Bij de eerste (9jr) merkte ik dat er iets was, ben ook naar de da geweest, bloed laten prikken ed maar da kon niets vinden. Paar dagen erna stroomde pus eruit. Operatie (gewoon overdag doordeweeks) verliep voorspoedig.
De tweede (11jr), dochter van de eerste trouwens, begon ineens net na de loopsheid weer te bloeden. Anders dan anders en het was ook geen loopsheid. Ook zij is geopereerd (overdag, doordeweeks) en is gelukkig snel hersteld.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ellen en de birmanen schreef:
Antonetta schreef:Ik heb Lotus jong laten castreren terugdenkend aan de melkkliertumoren ellende bij Mowgli, die uiteindelijk ook haar dood zijn geworden. De kans dat Lotus ze ooit krijgt is nihil en ook de kans op een baarmoederontsteking is fors minder. Ik ben blij dat ik het heb laten doen, het heeft ook geen invloed op haar vacht gehad.
dan nu maar hopen dat ze geen milttumor gaat ontwikkelen want die zie je vaak bij gesteriliseerde honden, hoewel zien... meestal zie je die niet maar kom je er achter als het te laat is en de tumor is geklapt. dan toch liever melkkliertumor.
ellen
Ach verwijder je de milt toch ook preventief *sarcasme modus uit*
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Dank voor jullie ervaringen, zo krijg ik in elk geval een beter idee waarop te letten en op welk moment.

Vraagje: stel je gaat naar de d.a. met een vage bezorgdheid kúnnen ze dan wel ontdekken dat het bmo is terwijl dat zich nog niet zo duidelijk uit? Heeft het dus zin te vragen iets specifieks te checken?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Volgens mij kunnen ze het op een echo zien
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sirene schreef:Ik heb één teef gehad met BMO en één met beginnende BMO. Bij de eerste (9jr) merkte ik dat er iets was, ben ook naar de da geweest, bloed laten prikken ed maar da kon niets vinden. Paar dagen erna stroomde pus eruit. Operatie (gewoon overdag doordeweeks) verliep voorspoedig.
De tweede (11jr), dochter van de eerste trouwens, begon ineens net na de loopsheid weer te bloeden. Anders dan anders en het was ook geen loopsheid. Ook zij is geopereerd (overdag, doordeweeks) en is gelukkig snel hersteld.
En er zijn er net zoveel waar het wel buiten de openingsuren gebeurd. Omdat dat bij jou niet was en alles goed is verlopen, wil dat niet zeggen dat dat met iedere teef het geval zal zijn.
Leonie.
Zeer actief

Neeltje schreef:
sirene schreef:Ik heb één teef gehad met BMO en één met beginnende BMO. Bij de eerste (9jr) merkte ik dat er iets was, ben ook naar de da geweest, bloed laten prikken ed maar da kon niets vinden. Paar dagen erna stroomde pus eruit. Operatie (gewoon overdag doordeweeks) verliep voorspoedig.
En er zijn er net zoveel waar het wel buiten de openingsuren gebeurd. Omdat dat bij jou niet was en alles goed is verlopen, wil dat niet zeggen dat dat met iedere teef het geval zal zijn.
Nou ja, de anderen in dit topic zeggen dat het ALTIJD buiten openingsuren is, dus het lijkt me een goed tegengeluid ;)

Alle gekheid op een stokje, ik snap, net als de rest denk ik, wel dat het soms buiten openingstijd is en soms niet en dat soms een teef het redt en soms niet.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Als ze nu voor de 3e keer loops is heeft het geen zin meer om te castreren om minder risico op tumoren. Dit moet tussen voor de tweede loopsheid gebeuren.
Ik heb ook ergens gelezen dat zo'n 20% van de ongeholpen teven een BMO kregen, dus niet iets om slapeloze nachten van te krijgen. Wél goed in de gaten houden en altijd in je achterhoofd houden als ze ziek worden.
Overigens werden in de tijd dat nog niet werd gecastreerd zeer regelmatig hele melklijsten verwijderd, dus dierenartsen verdienen over het algemeen meer aan ongecastreerde dan aan gecastreerde dieren. De opvatting over of het wel of niet castreren verschilt gewoon per periode, afhankelijk van welk onderzoek er het recentst is gedaan en wat daar de conclusie uit was.
Daarnaast zou ik juist opereren echt nooit bij een budgetdierenarts laten doen. Ik heb liever een correcte narcose met goede apparatuur en zo min mogelijk narcose middelen dan 100 euro minder betalen. Naast dat de kans dan kleiner is dat ze dood gaan op tafel heeft een slechte narcose ook geen fijn effect op nieren en lever enzo, waar je niet direct van wat hoeft te merken.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Leonie. schreef:Dank voor jullie ervaringen, zo krijg ik in elk geval een beter idee waarop te letten en op welk moment.

Vraagje: stel je gaat naar de d.a. met een vage bezorgdheid kúnnen ze dan wel ontdekken dat het bmo is terwijl dat zich nog niet zo duidelijk uit? Heeft het dus zin te vragen iets specifieks te checken?
In Oors geval was het een beginnende BMO, want ik was er echt heel vroeg bij. De DA kon dat gewoon checken door van buitenaf te voelen. Enige andere symptoom (wat ik er zelf niet aan gelinkt had, maar wat hij mij vroeg) was dat ze veel aan haar vulva likte. En anders kunnen ze volgens mij een echo maken? Dat was in ons geval niet nodig dus.
mijke
Zeer actief

Pienda schreef: Daarnaast zou ik juist opereren echt nooit bij een budgetdierenarts laten doen. Ik heb liever een correcte narcose met goede apparatuur en zo min mogelijk narcose middelen dan 100 euro minder betalen. Naast dat de kans dan kleiner is dat ze dood gaan op tafel heeft een slechte narcose ook geen fijn effect op nieren en lever enzo, waar je niet direct van wat hoeft te merken.
Wat een onzin is dit. Mijn dierenarts is budgetdierenarts niet omdat ze beknibbelt op de kwaliteit, maar omdat ze hart heeft voor dieren. Ze zit op een industrieterrein waardoor ze bezuinigt op pandkosten, heeft geen assistente in dienst, geen balie, doet alles zelf en veel onbetaald, en ze is alleen open op dagen dat er genoeg afspraken zijn. Zjij en de enige DA die ze in dienst heeft leveren gewoon uitstekend werk, dat is echt niet anders dan een andere dierenarts, sterker nog, voor haar is het écht liefdeswerk, zoveel tijd en energie dat ze er in stopt. Ik breng mijn dier liever naar iemand waarvan ik zeker weet dat ze het uit passie voor de dieren doet, dan naar iemand die gewoon lekker wil cashen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat een bedragen zeg! Tien jaar geleden was ik voor een laparoscopische castratie 400 euro kwijt en toen was het nog redelijk nieuw. Gol is in Utrecht gecastreerd.
Die dierenarts Piet vond ik altijd wel erg leuk :mann: Maar helaas ook erg commercieel. En hij kan zijn Labrador niet de baas :LOL:
Neeltje

Leonie. schreef:
Neeltje schreef:
Nou ja, de anderen in dit topic zeggen dat het ALTIJD buiten openingsuren is, dus het lijkt me een goed tegengeluid ;)

Alle gekheid op een stokje, ik snap, net als de rest denk ik, wel dat het soms buiten openingstijd is en soms niet en dat soms een teef het redt en soms niet.
Nee, meestal werd er gezegd, niet altijd. Jammer genoeg ben ik dan een van die diereneigenaren waarvan de dieren, inclusief katten en cavia's iets kregen na openingstijden.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

mijke schreef:
Pienda schreef: Daarnaast zou ik juist opereren echt nooit bij een budgetdierenarts laten doen. Ik heb liever een correcte narcose met goede apparatuur en zo min mogelijk narcose middelen dan 100 euro minder betalen. Naast dat de kans dan kleiner is dat ze dood gaan op tafel heeft een slechte narcose ook geen fijn effect op nieren en lever enzo, waar je niet direct van wat hoeft te merken.
Wat een onzin is dit. Mijn dierenarts is budgetdierenarts niet omdat ze beknibbelt op de kwaliteit, maar omdat ze hart heeft voor dieren. Ze zit op een industrieterrein waardoor ze bezuinigt op pandkosten, heeft geen assistente in dienst, geen balie, doet alles zelf en veel onbetaald, en ze is alleen open op dagen dat er genoeg afspraken zijn. Zjij en de enige DA die ze in dienst heeft leveren gewoon uitstekend werk, dat is echt niet anders dan een andere dierenarts, sterker nog, voor haar is het écht liefdeswerk, zoveel tijd en energie dat ze er in stopt. Ik breng mijn dier liever naar iemand waarvan ik zeker weet dat ze het uit passie voor de dieren doet, dan naar iemand die gewoon lekker wil cashen.
Nou, inderdaad. En wat is een slechte narcose? Een B-merk of zo? :denken:

Wij hadden in onze vorige woonplaats De Rijdende Dierendokter, ook heel goedkoop, want zij had alleen een bus, een opslagruimte en een mobiele telefoon. Ideaal, je hoefde niet naar een praktijk (en dus niet naar een wachtruimte) en bij operaties kreeg het dier een spuitje in huis, werd geopereerd in de bus en werd weer wakker op de eigen bank. Maar toch werd daar ook raar over gedaan, zó goedkoop, dat kon toch niet goed zijn...
Leonie.
Zeer actief

Neeltje schreef:Nee, meestal werd er gezegd, niet altijd. Jammer genoeg ben ik dan een van die diereneigenaren waarvan de dieren, inclusief katten en cavia's iets kregen na openingstijden.
Nanna schreef:En het is uiteraard ALTIJD buiten kantooruren om. Reken maar op het dubbele.
Doet er verder niet toe, maar dat bedoelde ik.
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Wat ik doe bij mijn meiden is de baarmoeder eruit halen maar ik laat de eierstokken zitten. Zo heb je de kans op BMO terug gebracht naar nul maar wel met behoud van hormonen.

Ik ben dierenartsassistente, en zie te vaak BMO om er niets mee te durven doen..
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
Leonie.
Zeer actief

ChantalTY schreef:Wat ik doe bij mijn meiden is de baarmoeder eruit halen maar ik laat de eierstokken zitten. Zo heb je de kans op BMO terug gebracht naar nul maar wel met behoud van hormonen.

Ik ben dierenartsassistente, en zie te vaak BMO om er niets mee te durven doen..
Dat zou ideaal zijn, maar ik geloof dat ik hier ook wel eens een nadelige kant van heb gelezen, kan dat kloppen?
mijke
Zeer actief

Leonie. schreef:
ChantalTY schreef:Wat ik doe bij mijn meiden is de baarmoeder eruit halen maar ik laat de eierstokken zitten. Zo heb je de kans op BMO terug gebracht naar nul maar wel met behoud van hormonen.

Dat zou ideaal zijn, maar ik geloof dat ik hier ook wel eens een nadelige kant van heb gelezen, kan dat kloppen?
https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... adelen.pdf
ChantalTY
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door ChantalTY »

Leonie. schreef:

Wat zouden de nadelen zijn? Hormonaal blijft alles hetzelfde dus qua gedrag, vacht etc verandert er niets.
Er is wel een nadeel, ze blijven 'loops' worden, omdat ze een normale cyclus houden. Alleen dan zonder bloedverlies
Afbeelding

Groetjes Chantal, Yara en Lucy!

Dag lieve Tyke.. Ren maar fijn met je bal

http://www.hawbucks.nl
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Neeltje schreef:
Dat zeg ik toch ook nergens? Bij een geplande castratie net zo. Dat gaat ook niet altijd goed.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Dank voor jullie ervaringen, zo krijg ik in elk geval een beter idee waarop te letten en op welk moment.

Een keer een bmo gehad en die teef had ik net 2 weken maar was iets in haar gedrag. Geen standaard symptomen. Heb toen om echo gevraagd en bleek bmo
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Gaat bij de komende 2 dames hier ook gebeuren
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
Leonie. schreef:

https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... adelen.pdf
Mijke die link gaat over castratie (dus alles er uit) en niet OSS ovary saving spay (alleen baarmoeder er uit)
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Alex schreef:
mijke schreef:Wat een onzin is dit. Mijn dierenarts is budgetdierenarts niet omdat ze beknibbelt op de kwaliteit, maar omdat ze hart heeft voor dieren. Ze zit op een industrieterrein waardoor ze bezuinigt op pandkosten, heeft geen assistente in dienst, geen balie, doet alles zelf en veel onbetaald, en ze is alleen open op dagen dat er genoeg afspraken zijn. Zjij en de enige DA die ze in dienst heeft leveren gewoon uitstekend werk, dat is echt niet anders dan een andere dierenarts, sterker nog, voor haar is het écht liefdeswerk, zoveel tijd en energie dat ze er in stopt. Ik breng mijn dier liever naar iemand waarvan ik zeker weet dat ze het uit passie voor de dieren doet, dan naar iemand die gewoon lekker wil cashen.

Wij hadden in onze vorige woonplaats De Rijdende Dierendokter, ook heel goedkoop, want zij had alleen een bus, een opslagruimte en een mobiele telefoon. Ideaal, je hoefde niet naar een praktijk (en dus niet naar een wachtruimte) en bij operaties kreeg het dier een spuitje in huis, werd geopereerd in de bus en werd weer wakker op de eigen bank. Maar toch werd daar ook raar over gedaan, zó goedkoop, dat kon toch niet goed zijn...
Natuurlijk zit daar verschil tussen! Geen B-merk, maar wel bepaald type middelen. Waarom denk je dat er humaan anesthesisten worden opgeleid, niet omdat ze in elk mens hetzelfde spul spuiten hoor. Bij de dieren loopt het wat dat betreft behoorlijk achter, ook op pijnstilling tijdens de operatie kan worden bezuinigd.
Hoeft niet te betekenen dat een budgetdierenarts niet goed is, maar er is een reden dat ze hun diensten goedkoper aan kunnen bieden. En dat is niet omdat ze meer van dieren houden dan een ander.
Alex
Zeer actief

Pienda schreef:
Alex schreef:
mijke schreef:Wat een onzin is dit. Mijn dierenarts is budgetdierenarts niet omdat ze beknibbelt op de kwaliteit, maar omdat ze hart heeft voor dieren. Ze zit op een industrieterrein waardoor ze bezuinigt op pandkosten, heeft geen assistente in dienst, geen balie, doet alles zelf en veel onbetaald, en ze is alleen open op dagen dat er genoeg afspraken zijn. Zjij en de enige DA die ze in dienst heeft leveren gewoon uitstekend werk, dat is echt niet anders dan een andere dierenarts, sterker nog, voor haar is het écht liefdeswerk, zoveel tijd en energie dat ze er in stopt. Ik breng mijn dier liever naar iemand waarvan ik zeker weet dat ze het uit passie voor de dieren doet, dan naar iemand die gewoon lekker wil cashen.

Natuurlijk zit daar verschil tussen! Geen B-merk, maar wel bepaald type middelen. Waarom denk je dat er humaan anesthesisten worden opgeleid, niet omdat ze in elk mens hetzelfde spul spuiten hoor. Bij de dieren loopt het wat dat betreft behoorlijk achter, ook op pijnstilling tijdens de operatie kan worden bezuinigd.
Hoeft niet te betekenen dat een budgetdierenarts niet goed is, maar er is een reden dat ze hun diensten goedkoper aan kunnen bieden. En dat is niet omdat ze meer van dieren houden dan een ander.
Nou, ik denk dat een anesthesist vooral wordt opgeleid omdat het wel wat meer inhoudt dan spul in mensen spuiten.

Er zijn talloze redenen waarom budgetdierenartsen hun diensten goedkoper kunnen aanbieden, er zijn er ook al een aantal genoemd. Je kunt je ook afvragen waarom andere dierenartsen doorgaans zovéél rekenen. En nee, ik geloof er geen barst van dat een dierenarts ten koste van een dier gaat beknibbelen op medicatie, althans, niet meer dan een gewone dierenarts. Hoe zie je dat voor je dan, dat de budgetdierenarts zijn Pools wat bijschaaft zodat hij zich aldaar op de zwarte markt wat dierendrugs kan verschaffen?
Neeltje

Alex schreef:
Pienda schreef:
Alex schreef:

Nou, ik denk dat een anesthesist vooral wordt opgeleid omdat het wel wat meer inhoudt dan spul in mensen spuiten.

Er zijn talloze redenen waarom budgetdierenartsen hun diensten goedkoper kunnen aanbieden, er zijn er ook al een aantal genoemd. Je kunt je ook afvragen waarom andere dierenartsen doorgaans zovéél rekenen. En nee, ik geloof er geen barst van dat een dierenarts ten koste van een dier gaat beknibbelen op medicatie, althans, niet meer dan een gewone dierenarts. Hoe zie je dat voor je dan, dat de budgetdierenarts zijn Pools wat bijschaaft zodat hij zich aldaar op de zwarte markt wat dierendrugs kan verschaffen?
Waarom 'zoveel' rekenen?? Behalve dat het de huur/prijs van het pand kan zijn, kunnen het extra opleidingen zijn, apparatuur die beschikbaar is etc etc etc. Ik wil nl. niet meer weer naar een andere DA gestuurd worden als er iets aan de knikker is, omdat ze óf de benodigde apparatuur niet hebben, of zelf de benodigde handelingen niet uit kunnen voeren. Ook vind ik het zeer fijn dat mijn dierenarts 24 uur per dag bereikbaar is. Daar betaal ik dan misschien iets meer voor, maar dat heb ik er graag voor over.
Alex
Zeer actief

Neeltje schreef: Waarom 'zoveel' rekenen?? Behalve dat het de huur/prijs van het pand kan zijn, kunnen het extra opleidingen zijn, apparatuur die beschikbaar is etc etc etc. Ik wil nl. niet meer weer naar een andere DA gestuurd worden als er iets aan de knikker is, omdat ze óf de benodigde apparatuur niet hebben, of zelf de benodigde handelingen niet uit kunnen voeren. Ook vind ik het zeer fijn dat mijn dierenarts 24 uur per dag bereikbaar is. Daar betaal ik dan misschien iets meer voor, maar dat heb ik er graag voor over.
Niemand zegt dat Neeltje niet naar een gewone dierenarts mag.
Leonie.
Zeer actief

ChantalTY schreef: Wat zouden de nadelen zijn? Hormonaal blijft alles hetzelfde dus qua gedrag, vacht etc verandert er niets.
Er is wel een nadeel, ze blijven 'loops' worden, omdat ze een normale cyclus houden. Alleen dan zonder bloedverlies
Ik heb echt het idee dat iemand hier eens een ander nadeel heeft genoemd. Loopsheid vind ik geen ramp, het zijn meer de zorgen die ik vervelend vind.
crutz schreef: Gaat bij de komende 2 dames hier ook gebeuren
Waar laat je zoiets doen?

Ik vind het echt weer zoiets waar ik bij de dierenartsen die ik ken naar ga vragen en dat zij zeggen van 'uhhh nee, dat bestaat niet hoor'.
Nanna schreef:In Eindhoven kost het castreren van een teef van 10 tot 30 kilo 200 tot 260 euro. Dat is inclusief alle pijnmedicatie en nacontrôle.
Dat is bij een budget kliniek die alleen maar vaccineren, castreren en steriliseren.
Ik vind het nogal een verschil maken of je iets in de 200 of 400 euro moet aftikken. En dan zullen ze geen echoapparatuur of dure tandenreinigingsmachines (ik roep maar wat) hebben. Daar kom ik ook niet voor.
En als je de hele dag niks anders doet dan castreren dan zul je daar wel een handigheid in hebben denk ik maar zo.
Groot verschil inderdaad... Denk niet dat zo'n kliniek hier in de buurt zit. Maar goed, hopelijk kan ik haar gewoon intact houden.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Leonie. schreef:
ChantalTY schreef: Wat zouden de nadelen zijn? Hormonaal blijft alles hetzelfde dus qua gedrag, vacht etc verandert er niets.
Ik heb echt het idee dat iemand hier eens een ander nadeel heeft genoemd. Loopsheid vind ik geen ramp, het zijn meer de zorgen die ik vervelend vind.

Ik vind het echt weer zoiets waar ik bij de dierenartsen die ik ken naar ga vragen en dat zij zeggen van 'uhhh nee, dat bestaat niet hoor'.
Nanna schreef:In Eindhoven kost het castreren van een teef van 10 tot 30 kilo 200 tot 260 euro. Dat is inclusief alle pijnmedicatie en nacontrôle.
Dat is bij een budget kliniek die alleen maar vaccineren, castreren en steriliseren.
Ik vind het nogal een verschil maken of je iets in de 200 of 400 euro moet aftikken. En dan zullen ze geen echoapparatuur of dure tandenreinigingsmachines (ik roep maar wat) hebben. Daar kom ik ook niet voor.
En als je de hele dag niks anders doet dan castreren dan zul je daar wel een handigheid in hebben denk ik maar zo.
Groot verschil inderdaad... Denk niet dat zo'n kliniek hier in de buurt zit. Maar goed, hopelijk kan ik haar gewoon intact houden.
Je komt uit Amterdam toch. Dan is Purmeren nog wel te overzien. Dierenkliniek Waterland. 15 tot 30 kg is 265 euro. Ik heb Izzy daar ook laten castreren en Droef is bij hen aan zijn ogen geopereerd. Allemaal prima gegaan bij ze.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Leonie.
Zeer actief

Zeker, dank voor de tip (mocht het ooit nodig zijn)! Millie is zelfs maar 12 kilo, dus wellicht nog goedkoper.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dees en Maylo schreef:
Leonie. schreef:

Je komt uit Amterdam toch. Dan is Purmeren nog wel te overzien. Dierenkliniek Waterland. 15 tot 30 kg is 265 euro. Ik heb Izzy daar ook laten castreren en Droef is bij hen aan zijn ogen geopereerd. Allemaal prima gegaan bij ze.
Ohh dat is niet duur, tot 15 kg is 227 euro, dat is heel veel goedkoper als hier in de buurt, Truus is nu weer schijnzwanger :hmmm: ga het ook laten doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”