Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piep bij oor. Update, oeps...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Piep bij oor. Update, oeps...

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Emma schreef:
Lizzie. schreef:inderdaad niet te vaak de oren leeg plukken, en altijd met de hand doen, met een tang dan trek je teveel en te hard de haren er uit. Heb ooit de tip gekregen van een hele goede trimmer dat je juist heel langzaam een klein plukje haar er moet trekken, dus niet hard rukken ofzo en niet meer dan 1x per week.
Onze trimster vroeger, of ik, deed altijd, zeker heel voorzichtig, maar soms wel met pincet, omdat kleine dwergpoedeltjes nou eenmaal kleine oortjes hebben, de haartjes eruit haalden. Het meeste kon je er inderdaad ook met je vingers eruit halen. Het zat ook helemaal niet muurvast ofzo.
Dat hoefde echt maar 1 maal in het seizoen, en dan is het echt niet veel haar wat eruit moest.
Gewoon heel voorzichtig.

Niet als een malloot zo snel mogelijk heel veel haar eruit plukken. Misschien dat je op zo'n manier gehoorbeschadiging krijgt?
Ik kan me echt geen gehoorbeschadiging voorstellen als je het regelmatig en met veel beleid voorzichtig eruit plukt. ( Dus langzaam).

Dan zou iedere hond die geplukt wordt, ernstige beschadiging opleveren. :hmmm:

Bij onze kortharige honden nu, haal ik ook (als het nodig is) overtollig oorsmeer eruit. En zorg ik voor schone goed geventileerde oren. Ook bij Luca die hangoortjes heeft.
And guess wat? Nooit geen oor problemen tot nu toe. En ze zijn 10 en 11 plus.
Het is mij zo uitgelegd als je ineens ruw grote plukken haar weg haalt dat je dan de kans groot is dat je de huid beschadigd/irriteert en daar kan je mogelijk ontstekingen van krijgen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”