Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agos...:-(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Agos...:-(

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zamunda schreef:
mercedes2803 schreef:Ik heb liever 100 van die Turkse mannen en vrouwen om me heen, die ik niet versta, die ik niet altijd begrijp en die in niets op mij lijken - behalve onze gedeelde liefde voor voddebalen behalve en enkel onze eigen stinkerds - die een heel ander leven leiden...dan dat ik toch godvergeten 1 zuurlander 3 huizen naast me zou hebben wonen die afgestompt is en lekker makkelijk met zijn volgevreten dikke reet vanuit de stoel gaat lopen vertellen dat ze met een spuitje beter af zijn.
Maar over wie heb je het nu dan? De combi afgestompt en spuitje geven of iedereen die een spuitje beter vindt (en zich het leed juist aantrekt)?

de combi afgestompt en spuitje.

Vanuit mededogen, een andere zienswijze of juist omdat je de hond TE zielig vindt het vinden dat hij beter af is met een spuitje, mag je om mij best vinden en zeggen..
Ik denk het ook regelmatig.
Maar ik ga er niet over he ? Ik vind dat de mensen aldaar dat vaak beter in kunnen schatten.

Ik wordt gewoon giftig van dat toontje dat Neeltje aanslaat...
Was in de vorige discussie over buitenlandse voddebalen al niets anders en noem het najagen of zeuren, als ik dat voorbij zie komen ga ik daar wat van zeggen
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ingrid48 schreef:ik val even over "de nuchtere hf'er" Ik denk dat het gros van de hf'ers geen flauw idee hebben waar ze over praten! Ze kletsen maar wat achter de negatieve meute aan en brallen wat over zielige hondjes die afgespoten moeten worden...Ze hebben nog nooit een shelter gezien en weten niet wat er leeft en gedaan wordt! Daar zitten juist de nuchtere mensen die over leven en dood moeten beslissen en kijken welke hond op de website kan komen en welke niet. Met de pups komt het meestal wel goed en de jonge, gezonden honden vaak ook wel. Soms wordt besloten om wat aandacht voor een wat oudere hond te vragen, maar over het algemeen eindigen die met een spuitje...

Ik heb grenzeloze bewondering voor deze mensen die dag en nacht voor de dieren klaar staan! Verdienen een schijntje en blijven doorgaan in de hoop dat het ooit wat beter wordt...
Ik weet niet of je het nou ook over mij hebt, aangezien ik een spuitje ook humaner vind in dit geval. Daar val ik dus wel écht heel erg over. Niemand kan mij ervan betichten dat ik niet het beste voor heb met het wel en wee van honden, maar er zijn 100.000-en zwerfdieren. Echt ontzettend veel. Ga je die allemaal aan de man kunnen brengen? Nee. Echt niet. Waarom dan niet de situatie nuchter bekijken, de zieke dieren uit hun lijden verlossen en je focussen op de (psychisch) gezonde dieren. De dieren die met een beetje mazzel gewoon lekker gezond oud kunnen worden in een vreemd land. Zonder hartfalen, Middelandse Zeeziektes en vreselijke angsten.
Ik ben het zelden tot nooit met Neeltje eens, maar in dit geval wel: "Houden van is laten gaan.". Die honden leven niet met de gedachte "Ooit wordt het beter. Dan genezen ze me, krijg ik pilletjes voor dit en injecties voor dat en dan kan ik in een warme mand in Nederland oud worden. Met allemaal lekkere koekjes en een fijne baas.".
Zijn realiteit is "Ik heb het koud en heb honger. Ik voel me ellendig. Ik weet niet of ik dit ga overleven.". En dát grijpt mij veel meer aan dan stichtingen die prediken voor het 'redden' van zoveel mogelijk honden. Want daar helpen ze die honden op dát moment gewoon echt niet mee, de uitzonderingen daargelaten die snel gezond en wel worden geadopteerd door goede eigenaren. Maar dat zijn het dan ook: uitzonderingen. Het overgrote deel van de honden in shelters gaan die mazzel niet hebben. Die zitten met een beetje pech jarenlang op een betonnen vloer in een overdrukke shelter waar soms ook niet genoeg voedsel is. Of dekens om op te liggen, of noem maar op. Já, de mensen die daar werken bedoelen het goed, daar ben ik van overtuigd. Maar wordt het niet wat te vaak vanuit menselijk oogpunt bekeken? Dus lange termijn? En dat botst per definitie met de gedachtegang van die honden, die juist korte termijn oplossingen nodig hebben.
Als ik dan weer hoor van een hond die was aangereden met daardoor 2 gebroken poten, een set gebroken ribben, een ontwrichte onderkaak, onder de teken, Erlichia, hartworm, doodsbang voor mensen, noem maar op, dat zo'n hond wordt opgelapt (met een dierenartsrekening van zo-en-zoveel), dan denk ik oprecht "zónde". Van dat geld had je heel wat dieren kunnen redden die zich met 2 vingers in de neus makkelijk hadden kunnen aanpassen in een nieuw land. Zonder alle medische issues en een fikse revalidatietijd waar zo'n zwerver niets van begrijpt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:
Ingrid48 schreef:ik val even over "de nuchtere hf'er" Ik denk dat het gros van de hf'ers geen flauw idee hebben waar ze over praten! Ze kletsen maar wat achter de negatieve meute aan en brallen wat over zielige hondjes die afgespoten moeten worden...Ze hebben nog nooit een shelter gezien en weten niet wat er leeft en gedaan wordt! Daar zitten juist de nuchtere mensen die over leven en dood moeten beslissen en kijken welke hond op de website kan komen en welke niet. Met de pups komt het meestal wel goed en de jonge, gezonden honden vaak ook wel. Soms wordt besloten om wat aandacht voor een wat oudere hond te vragen, maar over het algemeen eindigen die met een spuitje...

Ik heb grenzeloze bewondering voor deze mensen die dag en nacht voor de dieren klaar staan! Verdienen een schijntje en blijven doorgaan in de hoop dat het ooit wat beter wordt...
Ik weet niet of je het nou ook over mij hebt, aangezien ik een spuitje ook humaner vind in dit geval. Daar val ik dus wel écht heel erg over. Niemand kan mij ervan betichten dat ik niet het beste voor heb met het wel en wee van honden, maar er zijn 100.000-en zwerfdieren. Echt ontzettend veel. Ga je die allemaal aan de man kunnen brengen? Nee. Echt niet. Waarom dan niet de situatie nuchter bekijken, de zieke dieren uit hun lijden verlossen en je focussen op de (psychisch) gezonde dieren. De dieren die met een beetje mazzel gewoon lekker gezond oud kunnen worden in een vreemd land. Zonder hartfalen, Middelandse Zeeziektes en vreselijke angsten.
Ik ben het zelden tot nooit met Neeltje eens, maar in dit geval wel: "Houden van is laten gaan.". Die honden leven niet met de gedachte "Ooit wordt het beter. Dan genezen ze me, krijg ik pilletjes voor dit en injecties voor dat en dan kan ik in een warme mand in Nederland oud worden. Met allemaal lekkere koekjes en een fijne baas.".
Zijn realiteit is "Ik heb het koud en heb honger. Ik voel me ellendig. Ik weet niet of ik dit ga overleven.". En dát grijpt mij veel meer aan dan stichtingen die prediken voor het 'redden' van zoveel mogelijk honden. Want daar helpen ze die honden op dát moment gewoon echt niet mee, de uitzonderingen daargelaten die snel gezond en wel worden geadopteerd door goede eigenaren. Maar dat zijn het dan ook: uitzonderingen. Het overgrote deel van de honden in shelters gaan die mazzel niet hebben. Die zitten met een beetje pech jarenlang op een betonnen vloer in een overdrukke shelter waar soms ook niet genoeg voedsel is. Of dekens om op te liggen, of noem maar op. Já, de mensen die daar werken bedoelen het goed, daar ben ik van overtuigd. Maar wordt het niet wat te vaak vanuit menselijk oogpunt bekeken? Dus lange termijn? En dat botst per definitie met de gedachtegang van die honden, die juist korte termijn oplossingen nodig hebben.
Als ik dan weer hoor van een hond die was aangereden met daardoor 2 gebroken poten, een set gebroken ribben, een ontwrichte onderkaak, onder de teken, Erlichia, hartworm, doodsbang voor mensen, noem maar op, dat zo'n hond wordt opgelapt (met een dierenartsrekening van zo-en-zoveel), dan denk ik oprecht "zónde". Van dat geld had je heel wat dieren kunnen redden die zich met 2 vingers in de neus makkelijk hadden kunnen aanpassen in een nieuw land. Zonder alle medische issues en een fikse revalidatietijd waar zo'n zwerver niets van begrijpt.
Helemaal mee eens!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

mercedes2803 schreef:de combi afgestompt en spuitje.

Ik wordt gewoon giftig van dat toontje dat Neeltje aanslaat...
Was in de vorige discussie over buitenlandse voddebalen al niets anders en noem het najagen of zeuren, als ik dat voorbij zie komen ga ik daar wat van zeggen
Okee, duidelijk.

mercedes2803 schreef:Vanuit mededogen, een andere zienswijze of juist omdat je de hond TE zielig vindt het vinden dat hij beter af is met een spuitje, mag je om mij best vinden en zeggen..
Ik denk het ook regelmatig.
Maar ik ga er niet over he ? Ik vind dat de mensen aldaar dat vaak beter in kunnen schatten.
Vanuit eigen ervaring en wat ik weleens voorbij zie komen heb ik daar dus niet zoveel vertrouwen in. Ik geloof direct dat er opvangen zijn waarbij het wél goed ingeschat wordt, maar dat zouden er veel meer mogen zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ingrid48 schreef:gek...ik heb altijd met dergelijke filmpjes meteen de gedachte "hoe zou ik kunnen helpen"? Maar inderdaad is de gedachtegang hier op het hf iets anders en dan druk ik me voorzichtig uit :wink:

Ik ken deze hond niet, is niet van onze stichting, maar ik ga ervan uit dat de hond goed genoeg is om te kunnen verhuizen en misschien met medicatie nog heel wat jaren mee zou kunnen? Ik weet het niet, maar ik ben redelijk positief ingesteld.

En ik word ook vaak heel moe van alle foto's en filmpjes die ik voorbij zie komen en waarvoor om geld wordt gevraagd, echt ik vind het vreselijk maar ik kan niet iedereen helpen. Het enige wat ik zo nu en dan doe is een hond onder de aandacht brengen in de hoop dat iemand ervoor valt.
heel eerlijk ik wordt er moedeloos van, het leed van dieren in deze wereld er lijkt geen einde aan te komen en t is hemel tergend ze verdienen het niet en net als ieder ander levend wezen willen ze alleen maar leven en een beetje liefde..... ik wordt er heel verdrietig van
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Sandra&co schreef:... er zijn 100.000-en zwerfdieren. Echt ontzettend veel. Ga je die allemaal aan de man kunnen brengen? Nee. Echt niet. Waarom dan niet de situatie nuchter bekijken, de zieke dieren uit hun lijden verlossen en je focussen op de (psychisch) gezonde dieren. De dieren die met een beetje mazzel gewoon lekker gezond oud kunnen worden in een vreemd land. Zonder hartfalen, Middelandse Zeeziektes en vreselijke angsten.

Die honden leven niet met de gedachte "Ooit wordt het beter. Dan genezen ze me, krijg ik pilletjes voor dit en injecties voor dat en dan kan ik in een warme mand in Nederland oud worden. Met allemaal lekkere koekjes en een fijne baas.".
Zeker met het dikgedrukte ben ik het eens. Ik pas er ook voor om weggezet te worden als iemand die geen idee heeft hoe het eraan toegaat en daarom geen mening mag hebben over wat al dan niet een goed beleid voor het opvangen zou kunnen zijn.

Het jarenlang dieren opvangen met slechte(re) verzorging vind ik niet eerlijk naar die dieren toe, hoe goedbedoeld het ook is van de opvangers/helpers (en ik geloof écht dat het gros het met de allerbeste bedoelingen doet). Ik vind het geweldig dat mensen zich voor die dieren inzetten, maar opvangen waarbij de lat ligt op ''het is beter dan op straat'' vind ik niet goed genoeg. Wegkwijnen in een opvang is óók lijden en ja, daarin vind ik dat het beter is om die dieren uit hun lijden te verlossen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Sandra&co schreef:

nee ik had het niet specifiek over jou en ik ben het helemaal met je eens dat dieren die het niet gaan redden beter een spuitje kunnen krijgen. Ik denk dat dit voor die dieren een stuk diervriendelijker is dan op te nemen in een shelter en te laten lijden...

@Mercedes; dank voor je aanvulling en duidelijk verhaal :ok:

De meeste shelters zullen dit ook doen, voor hen is het ook...hoe zwaar ook...weer een dier dat voeding nodig heeft en er zijn nog zoveel die een plekje zoeken.

@sandra: ik word er ook regelmatig moedeloos van...op Kreta zijn ze nu druk bezig met acties om zoveel mogelijk dieren te neutraliseren. Eindelijk is de burgemeester ook bereid om te praten met mensen die in de opvang zitten. Neutraliseren dat is het enige dat helpt en gelukkig staat de bevolking er steeds wat minder negatief tegenover. Het zal nog heel lang duren voordat resultaat wordt gemerkt, maar ik hou me maar vast aan het feit dat alle kleine beetjes helpen :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het was ook niet per se gericht op jou. Ik weet dat je goed werk doet en echt betrokken bent. Maar in z'n algemeenheid zijn het wel punten waar nog winst te behalen valt in héél veel gevallen.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik kan jullie aanbevelen om de facebookpagina van takis shelter non profit organisation te volgen! Deze Griek op Kreta post elke dag wat hij zoal mee maakt. Dit geeft mi een goede indruk van wat in een shelter gebeurd. Ik moet er wel bijzeggen dat dit 1 van de mooiere shelters is, maar ook hij kampt met geld gebrek en juist door deze updates is hij heel populair...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”