Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toller vs. Friese Stabij

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Toller vs. Friese Stabij

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Nanna schreef:Ik vind dat geplak lastig en makkelijk tegelijk.
Je hoeft ze idd niet in de peiling te houden.
Maar als ik een beheurlijke foto van Csikasz wil trekken en ik doe twee passen terug dan doet zij die twee passen óók. Zucht.
"Blijf" click
Dat doet Jol (halve stabij) dus ook niet.. die wil gewoon het commando Blijf of af niet begrijpen :19: waar in die gevallen de border collie in haar zit is mij ook een raadsel, ben er na vier jaar nog niet over uit.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

geen ervaring met tollers, maar heb jaren lang twee friese staby s gehad,
moeder en dochter, lieve karakters en erg goed met kinderen,
had ze als erfhonden, beide erg erfvast, zonder omheining.
goed waaks maar geen overtollige blaffers, erg mensvriendelijk, maar niet tegen over andere honden.
moeder moest buiten aan de lijn, erge jacht drift, die ging onmiddellijk haar neus achterna en hoorde of zag je niet meer,
dochter kon ik op verre afstand nog afleggen op alleen een handgebaar, die was erg baasgericht en luisterde super, maar was ook wat onderdanig.
alleen blijven was nooit een probleem als dit een keer voor kwam, maar goed ze waren ook altijd samen.
dus totaal verschillend,
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik ken beide rassen enkel vanuit de hondenschool & omgeving, nooit zelf gehad.

Stabij's vind ik over het algemeen zelfstandiger en eigenwijzer dan de tollers. Ik vind de tollers meer neiging hebben tot samenwerken met de baas. Beide rassen zijn wel zelfstandig dus de "herder gehoorzaamheid" waarbij je als baas zo ongeveer het middelpunt van hun heelal bent hoef je bij beide niet te verwachten. De teven van beide rassen vind ik naar andere honden toe vergelijkbaar, qua reuen vind ik de meeste toller reuen beter te hebben dan stabij reuen. Laatstgenoemde ken ik ook alleen maar lastpakken van. En qua alleen blijven: mits aangeleerd voor beide rassen geen probleem. Al zullen de buren een protesterende, gillende toller net wat vervelender vinden dan een blaffende stabij gok ik zo :mrgreen: Man wat een geluid kan er uit zo'n tollerkeel komen lol
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”