Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar zijn de Rotties?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Waar zijn de Rotties?

Ongelezen bericht door kooi »

Hier vooral veel kleine hondjes, rasloze, jacko's en bulletjes.
Daarnaast labradors en labradoodles. Mijn zus die een 100% harlekijn koningspoedel heeft, moet voortdurend uitleggen dat die van haar 'echt' is.

Verder zijn er wat (bull-)mastiffs, herder- achtigen en stafford-achtigen. 1 ridgeback, 1 bouvier, 2 boxers, 2 borders, 1 newfy en zelfs 1 briard, maar geen rottweiler. :19:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik had een Rottweilerteef, ze is bijna 4 jaar geleden overleden.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

dit is de reu van degene die bij ons woont,de kruising die ernaast staat is gewoon formaat rottweiler teefje...

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Onze buren hebben een rottweiler. Een teef die nog voor haar eerste levensjaar issues kreeg met ellebogen en kruisbanden. Ontzettend sociaal wel.
Ik vind het van die honden die erg snel nietsig worden als je ze laat inkakken. Ik kan het ranke type in mooie conditie waarderen maar zo'n hobbelige vetzak is dan weer net zo imposant als een zak aardappelen :oeps:

Klein dorp hier waar mensen zelden hun honden uitlaten. Wat in huis loopt is meestal waakhond of gezelschapshond dus het rassenaanbod is helaas niet divers te noemen :wink:
Border collies, jack hussels, mechels en broodfokboomers. Paar Duitse herders en een handjevol berner sennens. Dan stopt het zowat.
In de buurt loopt een Thai ridgeback, exotischer krijg je het hier niet.
Ga je richting centrum dan zie je wel een stuk meer rassen of stichtinghondjes.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Leuk om te lezen wat voor honden waar veel voorkomen. Ik ken hier uit de buurt 2 rottweilers. Beide niet heel makkelijke honden, maar wel bij goede bazen. Dus dat is relaxt.
In de wijk wonen best veel honden-mensen. Het type hond is heel divers. Veel gezelschap-hondjes zoals kleine kruisingen, vlinderhondje, Chinese naakthond, Wawa's, boomertjes, Tibetaanse spaniël, Engelse cockerspaniel, stabij's, beagels, mopshonden, sheltie, jackrussels, windhonden en de wat grotere kruisingen, boxers, doodels, labrador, herders, type klapkaak, bordercollies etc. etc. Echt van alles loopt er rond. In Pleun haar sociale wandelingen groep zit ook nog een Mudi waar ze graag mee speelt.
Afbeelding
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Ik denk geen een.. Van alles loopt hier.. Veel amstaff achtige toestanden, 2 akita's veel labra achtigen. Wat tollers en toevallig wat meerdere kooikerhondjes. Ooh en ook veel van dat kleine grut zoals fransebulldogjes, van die hele harige beestjes (ben de naam kwijt) zijn klein maken veel herrie en een en al ontplofte vacht.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ehm, ze ligt in de gang op haar bot te kluiven.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Is 75 cm zo groot voor een Rottweiler reu? Die reu die bij ons in de stad liep was ook flink groter dan mijn reu en die is 68 cm hoog. Wel kort. Maar die Rottweiler had ook een kop zo groot als een basketbal.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier in de wijk lopen er vier.
twee zijn loeigroot en hartstikke hond- en mensagressief; een heeft een eigenaar heeft die weet wat ie aan zijn lijntje heeft en de ander heeft een flapdrol van een eigenaar, waar iedereen dan ook zes kilometer voor omloopt.
de andere twee zijn van één eigenaar, een jongvolwassen reu (nog vriendelijk) en een tevenpupje.
deze kom ik niet zo vaak tegen als de andere rottweilers en ik wacht maar af hoe het gaat als ze beide volwassen zijn.

de meeste mensen hier hebben staffies of staffiekruisingen en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee, als ze loslopen luisteren ze als een trein en doen ze dat niet worden ze netjes aan de lijn gehouden, al dan niet met muilkorf.

last heb ik van een wolfhond, die totaal niet luistert, los loopt en het hele veld terroriseert en een raar mens met een levensgrote amerikaanse akita, die ze dubbel gezekerd heeft en ondanks dat nauwelijks kan houden.
als ik die honden zie ben ik weg.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Er loopt er wel eens eentje hier op de dijk , aangelijnd gelukkig want zo'n lieverdje is dat niet
Een paar jaar terug was er een heel schattig rottweiler pupje , stik leuk hondje heel sociaal ook
Tot die 1 jaar was geweest , wat daarvan is geworden weet ik niet . Ineens zagen we hem niet meer lopen

Dan loopt er ook nog eentje op een van de verenigingen waar ik train, als die hond t veld op komt gaat t merendeel het veld af
Baas traint ermee , de zoon van een jaar of 14 loopt erachter met een lijn. En maar fixeren die hond , baas kickt er volgens mij nog op ook

Alle 3 toevallig reuen

Wat er hier t meeste in de wijk loopt zijn van die kleine kruisingen , een paar mopshondjes waarvan de ogen bijna uit de kassen ploppen, Franse bulletjes , Staffords en een aantal Duitse herders waarvan 3/4 van mij is
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Elmo/maureen schreef:Ja hier zijn er 2 volgens mij. Voor de rest heel veel boomers en kruisingen.
Muizen :pffff: :mann: :I:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Hier lopen er 2 rond. Althans, 1 schijnt een kruising te zijn maar met wat ze gekruist is weet ze niet, ze heeft haar van iemand overgenomen, en als je niet beter weet zie je gewoon écht een pracht van een rottweiler. En een rottweiler (met stamboom) waarvan je eerder zou zeggen dat het een kruising met het 1 of het ander is. Wel zijn ze beide zoals ik ze "zie' lief/relaxed. Ze kijken iig totaal niet op of om als er klein keffend grut of patsend ander "spul" op ze afkomt :F:

Vond het ooit 1 van de mooiste hondenrassen maar de "gedrochten" zoals ik ze doorgaans de laatste jaren zag, nah, heeft wat mij betreft vaak niks meer van doen met de mooie rottie's van vroeger. Maar goed, daar staat de Rottie niet alleen in.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

...
Laatst gewijzigd door Rocco op 14 sep 2017 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

De pa van onze hond meet 68cm schofthoogte, die vond ik al groot.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Hippo schreef:
Rocco schreef:Ik ken er 2 een vriend van mij heeft een monster van 75 cm super stabiele zelfverzekerde hond

Kom er ook af en 1 tegen bij het uitlaten ook een imposante een hond schat ik ook op minstens 72 cm
waar dit vandaan komt dat ze groot zijn of dat er specifiek op gefokt is , geen idee prachtig ras maar
ook vele ziektes inmiddels in geslopen, heb er regelmatig pakwerk mee gedaan in het verleden wordt
je goed op de proef gestelt bijten velen malen harder dan de gemiddelde mechelaar of duitse herder.
Zeg kan jij wel goed schatten? Schofthoogte van 75cm bij een rottweiler :scratch: . Ze tonen zeker imposant, maar zijn vaak in het echt lager dan je denkt. Die vriendin heeft 4 stamboom rotties en tijd in het bestuur vd rasvereniging gezeten maar had nog nooit van die hoogte gehoord :wink:

Mijn mechelaar is al 70 cm duzz zo moeilijk is dat niet... :pffff: en die Rottweiler is een stuk groter
een bakbeest van een hond...

Dus omdat jouw :D vriendin er nooit van gehoord heeft is het niet mogelijk.....als ik het goed begrijp..... ok dan
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

1 rottie hier, een goedsullig teefje.

In de buurt heel veel labradors. Je struikelt er over. Jack Hussels ook.
En gek genoeg 7 Duitse staandes. 4 langharen (2 eigenaren), 2 draadharen en 1 bejaarde korthaar.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

1 rottie hier, een goedsullig teefje.

In de buurt heel veel labradors. Je struikelt er over. Jack Hussels ook.
En gek genoeg 7 Duitse staandes. 4 langharen (2 eigenaren), 2 draadharen en 1 bejaarde korthaar.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik ken er hier in de buurt ook geen. Kom ze ook maar weinig tegen inderdaad. Net als de West Highland white terriër trouwens. Vroeger zag ik die super vaak, maar tegenwoordig echt zelden tot nooit.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier lopen twee rottweiler. Twee enorme reuen. Zijn ook totaal niet sociaal naar andere honden toe. Maylo had er een diep respect voor, die haalde het wel uit zijn hoofd om lelijk te doen. De man die er mee loopt neemt ook genoeg ruimte en loopt voornamelijk op plekken waar er heen andere honden loslopen.

Altijd als ik ze zie begin ik een beetje te kwijlen, vind rottweilers zo mooi en het zal altijd wel favoriet zijn.

Bij Droef en Izzy in de klas zit ook een teefje, niet echt rastypisch. Ze is bijna net zo groot als Droef(dus klein voor een rottweiler) en is nog al angstig aangelegd. Snel overal van onder de indruk en de kalmeringssignalen spatten er vanaf. Voor de rest is ze wel heel leuk maar een rottweiler op die manier kan ik niet zo waarderen. Die horen in mijn optiek fors te zijn en vrijwel nergens van onder de indruk. Zo waren onze teven vroeger ook.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Volgende week komt er bij ons een rottweiker reu pup uit België wonen. Van kennel van het falconsnest.

Aan rassen is de borderterrier hier erg populair en de mops.
De Engelse Stafford natuurlijk en heel veel kleine kruisinkjes.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik ken er 2. Heel lief. Wel alles kapot aan de gewrichten wat kapot kan.. Jonge dieren..
djinnie
Actief

Ongelezen bericht door djinnie »

Hier loopt een rottie teefje. Vreselijk lief dier, al moet ik altijd wel lachen als ze aan komt lopen. Ze is behoorlijk imponerend, hahaha. En dan is ze vervolgens super lief naar onze pup. Zie haar ook regelmatig met andere honden en gaat allemaal prima.

Verder zie je hier veel labradors, labradoodles en kleine terriër-mixen. Vooral de labradoodles die hier lopen zijn gruwelijk lomp. Lief, maar knetter lomp.
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik heb hier 1x een rottie gezien, nouja niet hierrrr, maar ongeveer 3km verderop :P Dat is ook de enige in lange tijd. Hier in de buurt wonen voornamelijk klapkaken, Chihuahua's (in een straal van 300 meter toch minimaal een stuk of 30 gezien) en boomers. Maar heb ook een keer een cavalier gespot en een engelse cocker! Ik vond het cockertje zo leuk, ik wil er nu ook een :engel: Oke, misschien niet écht, maar het was wel een heel gezellig lief hondje.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Nou ik snap wel waarom je ze minder ziet:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=320813 :schrik:

:engel:

In de mantrailles zat een rottweiler teefje. Heel lief beest, ook voor Finn, die zag ze niet als iets waar ze wat mee moest :LOL: De puberende beauceronreu was wel een hond waar ze een mening over had. Volgens mij een best pittige hond, maar in goede handen en een schat voor de familie.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

oh toevoeging: ik kwam een jong teefje tegen gisteren met wandelen

en er lopen hier zon 8 cairn terriers van afzonderlijke eigenaren
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Hier in de buurt 2 rotweiler reuen. Op de hondenclub zit er ook een teef bij ons in de obedience groep. Verder zie ik ze eigenlijk nooit. Ik zie hier verder veel goldens en stabij (achtigen). Ook de kleine witte maltezer/boomerachtige hondjes zijn hier vrij populair.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Hier lopen wel een paar rotweilers in de buurt. je ziet eigenlijk van alles. In de meerderheid zijn de staffords/kruisingen en herders (duitse en witjes)
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

veertje schreef:Nou ik snap wel waarom je ze minder ziet:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=320813 :schrik:

:engel:

.
:LOL: :LOL: maar dat doet ie anders nooit :U:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hier in de buurt lopen er 2. Allebei reuen en allebei lijers van honden. De een loopt tegenwoordig met een muilkorf om omdat hij een teckel heeft doodgebeten. Daar loop ik heel ver voor om want het baasje is meestal met zijn telefoon bezig.
De ander krijgt al een waas voor zijn ogen als hij een andere reu ziet, maar met teefjes kan hij prima overweg. Daar ga ik wel voor aan de kant maar die baas weet heel goed wat hij aan de lijn heeft dus ik loop er niet voor om.

Er lopen hier verder veel labradors, tollers, golden retrievers en heel veel klein spul. En best veel klapkaken maar die zijn tot nu toe gelukkig nog wel in de minderheid.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Rocco schreef:
Hippo schreef:
Rocco schreef:Ik ken er 2 een vriend van mij heeft een monster van 75 cm super stabiele zelfverzekerde hond

Kom er ook af en 1 tegen bij het uitlaten ook een imposante een hond schat ik ook op minstens 72 cm
waar dit vandaan komt dat ze groot zijn of dat er specifiek op gefokt is , geen idee prachtig ras maar
ook vele ziektes inmiddels in geslopen, heb er regelmatig pakwerk mee gedaan in het verleden wordt
je goed op de proef gestelt bijten velen malen harder dan de gemiddelde mechelaar of duitse herder.
Zeg kan jij wel goed schatten? Schofthoogte van 75cm bij een rottweiler :scratch: . Ze tonen zeker imposant, maar zijn vaak in het echt lager dan je denkt. Die vriendin heeft 4 stamboom rotties en tijd in het bestuur vd rasvereniging gezeten maar had nog nooit van die hoogte gehoord :wink:

Mijn mechelaar is al 70 cm duzz zo moeilijk is dat niet... :pffff: en die Rottweiler is een stuk groter
een bakbeest van een hond...

Dus omdat jouw :D vriendin er nooit van gehoord heeft is het niet mogelijk.....als ik het goed begrijp..... ok dan
Jij hebt wel gelijk hoor rocco vooral de oude lijnen lieten deze schofthoogtes nog wel eens zien en het was lang geleden ook niet vreemd. Nu Is de rottweiler lichter gebouwd en kleiner. Er zijn nog fokkers die wel de hoogte in hun lijnen blijven houden maar niet veel meer.

Je kan wel in een bestuur zitten en 20 rotties hebben als je de geschiedenis en lijnen etc van een ras niet kent dan jelpt dat verder ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”