Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rani en Nikkie hebben gevochten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Rani en Nikkie hebben gevochten

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tara schreef:Geloof maar wat je wilt. Gelukkig ken ik mijn honden en weet ik wat ik zie. Er liggen geen sluimerende issuetjes aan ten grondslag, ze doen elkaar soms gewoon echt net even pijn en reageren daar dan nogal giftig op. De ander vindt dat dan uiteraard (en terecht!) weer een overtrokken reactie, geeft een grote waffel terug en dan krijgen ze ruzie. Niks meer dan wijvengezeik van teven die op hun eigen gelijk staan. Gaat helemaal nergens over, maar het moet wel even door mij afgekapt worden.
Mila heeft dat inderdaad ook. Die wordt direct woedend als ze pijn gedaan wordt en dan reageert ze héél fel. Dan weten honden daarna wel dat ze voorzichtiger moeten zijn en komt het eigenlijk niet tot nauwelijks meer voor, maar alle honden waarmee Mila vaker speelt, komen hier vroeg of laat achter. :schrik:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

DeDiana schreef:
Tara schreef:Geloof maar wat je wilt. Gelukkig ken ik mijn honden en weet ik wat ik zie. Er liggen geen sluimerende issuetjes aan ten grondslag, ze doen elkaar soms gewoon echt net even pijn en reageren daar dan nogal giftig op. De ander vindt dat dan uiteraard (en terecht!) weer een overtrokken reactie, geeft een grote waffel terug en dan krijgen ze ruzie. Niks meer dan wijvengezeik van teven die op hun eigen gelijk staan. Gaat helemaal nergens over, maar het moet wel even door mij afgekapt worden.
Mila heeft dat inderdaad ook. Die wordt direct woedend als ze pijn gedaan wordt en dan reageert ze héél fel. Dan weten honden daarna wel dat ze voorzichtiger moeten zijn en komt het eigenlijk niet tot nauwelijks meer voor, maar alle honden waarmee Mila vaker speelt, komen hier vroeg of laat achter. :schrik:
Ja maar moet een andere hond dat wel accepteren. Pom zou dat bijv. niet doen denk ik, dat zou dan knokken worden vrees ik. Terwijl ze zelf net zo fel kan reageren als iemand haar pijn doet haha
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

sbientje schreef:
DeDiana schreef:
Ja maar moet een andere hond dat wel accepteren. Pom zou dat bijv. niet doen denk ik, dat zou dan knokken worden vrees ik. Terwijl ze zelf net zo fel kan reageren als iemand haar pijn doet haha
Ja, dat klopt. Als het echt knokken wordt, mag Mila dus ook niet meer met die hond spelen. Maar eigenlijk is dat maar twee keer voorgekomen: met logé Marley en een keer met Taartje. Taartje reageerde net zo fel terug, maar behalve gescheld en geplukhaar gebeurde er eigenlijk niet veel (ik greep natuurlijk ook wel meteen in met een brul) en sindsdien weet Taartje wel dat ze niet lomp mag doen met Mila, dus nu kunnen ze gewoon weer spelen zonder gedoe.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cleva schreef:
sbientje schreef: Ja maar moet een andere hond dat wel accepteren.
Dat is de hele grap van honden. Dat ze kunt vertellen wat ze moeten.

Een hond die een mening gaat zitten hebben hoef ik niet. Dan neem ik een siamees. Minder werk en mooier om te zien. :mrgreen:
Haha, nouj aik heb het nu gewoon over twee honden die ergens in een park spelen ofzo? Als de vlam dan in de pan slaat ben je toch altijd te laat met wat ze moeten? Ik althans wel :D
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef:
sbientje schreef: Ja maar moet een andere hond dat wel accepteren.
Dat is de hele grap van honden. Dat ze kunt vertellen wat ze moeten.

Een hond die een mening gaat zitten hebben hoef ik niet. Dan neem ik een siamees. Minder werk en mooier om te zien. :mrgreen:

Afbeelding
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”