Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gezocht bij zoektocht naar een (klein) hondje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Hulp gezocht bij zoektocht naar een (klein) hondje

Ongelezen bericht door Eefje83 »

maar een klein hondje zou natuurlijk wel in een mandje of karretje kunnen als de grote naast de fiets loopt. :wink: En als dat een optie is ben je er dus ook met een klein hondje.

Ik had een norwich en die liep ook uren en uren.
En ook naast de fiets deed ie het leuk maar inderdaad op een heel ander tempo dan mijn grotere honden.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Hond naast de fiets en de kleine hond in een mandje, probleem opgelost...
Afbeelding
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

LooLoo zit bij een kennis van mij:
APRIL 2017
Inmiddels is het april en LooLoo is nu 5 maanden in NL. Wij vinden het supersneu voor haar dat zich nog geen geschikt baasje heeft gemeld, want LooLoo is er inmiddels van overtuigd dat ze bij ons mag blijven wonen en dat is helaas niet het geval.
Is er dan echt niemand die op dit ongelooflijk leuke spontane vrolijke beweeglijke dametje valt? Ik vind haar zelf echt geweldig en kan weinig negatiefs over haar zeggen. Ja ze is af en toe een beetje bijdehand en probeert dan mee te praten met de 'grote-mensen-gesprekken' en ja ze heeft de neiging om de boel een beetje te regelen, maar dat is een kwestie van goede afspraken maken wie wat doet en wat wel/niet mag. Ze jaagt een beetje op konijnen, maar eigenlijk alleen voor de lol want na een paar honderd meter komt ze liever een snoepje halen dan dat ze blijft rennen en ja ze vindt het af en toe fijn om eens door een baggersloot te rennen, maar daarentegen wil ze heel graag voor en met je werken, kan je haar eenvoudig allerlei trucjes leren, kan ze in veilig gebied overal los lopen, is ze sociaal met alle honden en weet ze ook nog hoe ze ze in moet palmen en houdt ze enorm van knuffelen zolang je haar niet onverwacht optilt. Kan het nog leuker?

JANUARI 2017
Het is echt waar.... er heeft zich nog steeds geen geschikte kandidaat gemeld... willen jullie blijven delen? Ze is echt zoooo leuk. Haar profiel is weer geupdate. Alleen maar positief nieuws!
LooLoo wordt bemiddeld door Dream Team Botosani (zie facebook pagina voor meer info)

Nu ze bijna 3 weken in NL is, is LooLoo gewend aan het dagritme en wordt ze minder energiek. In huis is ze rustig op een paar speelmomenten na, maar dat hoort erbij. Ze laat alles met rust wat niet van haar is en komt ook niet op de bank. Ze loopt inmiddels probleemloos buiten met grotere (5-6 honden) groepen honden mee en krijgt bijna elke hond wel zo gek dat hij/zij een spelletje met haar wil doen. Ze rent af en toe achter vogeltjes en ook hazen aan, maar het is allemaal voor de lol. Geen echt jachtinstinct in die zin dat ze het na een meter of 50 gewoon weer opgeeft en terug komt huppelen. Ze loopt in veilige gebieden overal los en luistert over het algemeen heel goed (een beloning af en toe werkt super). Ze heeft wel een langere (minimaal 45 minuten) wandeling per dag nodig waarbij ze ook los kan lopen, zodat ze haar energie kwijt kan, maar daarnaast vindt ze wandelen ook gewoon leuk. Nieuwe omgeving, nieuwe dingen... alles is goed en als het even spannend is dan vertrouwt ze erop dat jij haar erdoor heen loodst. Als ze aan de riem loopt, kan je die met 2 vingers vast houden of het nu een korte riem is of een looplijn. Ze blijft super netjes bij je. Voor auto's en fietsers gaat ze zelf aan de kant en wandelaars begroet ze vriendelijk als je dat toe laat. Inmiddels is ze ook begonnen met (honden) speeltjes te spelen en ook apporteren zit er bijna in (ze is slim, dus brengt alleen terug in ruil voor een snoepje haha), maar ze kan zich ook prima zelf vermaken. LooLoo is heel makkelijk zolang je maar duidelijk JA en ook duidelijk NEE zegt. Ben je te toegeeflijk of heeft ze het idee dat het wel eens MISSCHIEN zou kunnen zijn, dan kijkt ze ook even hoever ze kan gaan, maar een NEE doet dan ook weer wonderen en dan geeft ze net zo snel weer op. Het is ongelooflijk hoe snel ze dingen op pakt en ze vindt het ook gewoon leuk om te leren. Heerlijk honden ook om op 'basis' niveau iets in de sport te gaan doen (bijv. behendigheid of speuren). LooLoo is dan misschien al ruim 5 jaar, maar ze doet niet onder voor de 9-13 maanden oude honden waar we regelmatig mee wandelen. Niet qua spelgedrag, niet qua conditie en vooral niet qua attitude ;-) Kortom: een leukerd!!
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Pipo is leuk en supersociaal, komt begin mei naar Nederland waar hij in een opvanggezin te bezoeken is:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/pipo5.html

Staan trouwens nog meer hele leuke kleine hondjes op de website :wink:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik fietste met onze kruising terrier (30 cm hoog) gezamenlijk met een zeer grote duitse herder en dat ging op tempo van de duitse herder. De terrier deed het denk ik gedeeltelijk ook op karakter, maar hij had daar dus geen problemen mee. In het mandje wilde hij liever niet eigenlijk als de herder mee liep. Ik fietste ook wel met drie, de schotse collie ging ook wel mee, maar die ging dus te langzaam. Dan moest iedereen inhouden.

Ik zou een vastogapets ernaast zo grappig vinden eigenlijk.....
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb mijn parsons ook heel wat km naast de fiets gehad, deden ze makkelijk en graag. Ook de bastaard die ik daarvoor had liep graag naast de fiets, hij was zo'n 40 cm hoog. Spetter vindt er helemaal niets aan en ik denk niet dat het gaat lukken dat ze het wel leuk gaat vinden. Gelukkig past de wel in de fietstas :)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
gyanty
Zeer actief

Ramiek schreef:Ik heb mijn parsons ook heel wat km naast de fiets gehad, deden ze makkelijk en graag. Ook de bastaard die ik daarvoor had liep graag naast de fiets, hij was zo'n 40 cm hoog. Spetter vindt er helemaal niets aan en ik denk niet dat het gaat lukken dat ze het wel leuk gaat vinden. Gelukkig past de wel in de fietstas :)
Het gaat er volgens mij niet om dat kleine hondjes niet naast de fiets zouden kunnen. Het gaat om het tegelijkertijd met een grote hond, die ook nog eens een flinke drafpas kan zetten.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik denk dat het gedeeltelijk ook wel het karakter van de hond is? Zeker als de oorsprong van de hond in jacht of herdergroepen ligt maakt formaat niet zo uit vind ik. Wellicht dat een kleintje wat sneller niet helemaal meekomt in snelheid als de grote een stevig tempo heeft maar uithoudingsvermogen lijkt me weinig verschillen.

Hier had ik een fietsmandje aangeschaft toen Mies erbij kwam. Maar echt niet dat mevrouw daar in wilde zitten :roll: Hier is zelfs zo dat het tempo van de teckel hoger ligt dan van de eurasier, mits de teckel de gekozen richting goed vindt (richting loslooppark of de polder in). Zomaar wat in de rondte rennen is zinloos en dan loopt ze wel achterop terwijl de eurasier rustig draven sowieso prettiger vindt dan mijn wandeltempo. Maar ik merk geen enkel verschil in wie er eerder moe is.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ik ging fietsen met bv Eva of Cleo dan liepen die honden in een draf op hun dooie akkertje 20 of meer km per uur. Ik weet niet precies waarom mensen denken dat een klein hondje dat ook wel even doet. Die kan dat wel, als hij of zij zichzelf de pootjes onder de romp uit rent. Maar dat wil je toch niet?
Tom kan prima draven. Uitermate mooi zelfs en op behoorlijk tempo. Maar dat is niks naast honden als Eva en Cleo. Die konden draven als een locomotief en omdat hun poten de helft langer waren ging dat gewoon vele malen sneller.
Dus alles leuk en aardig maar functioneler dan Mila komt een hond niet. Er bestaat geen kleine hond die een poolhond x wolfhond kan bijhouden. Dus wie ga je tekort doen? De wolfhond inhouden en de poolhond dimmen of de kleine hond zichzelf kapot laten rennen?
Waarom geen honden die bij elkaar passen? Kwa behoefte en kunnen?
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

laeken schreef:Als ik ging fietsen met bv Eva of Cleo dan liepen die honden in een draf op hun dooie akkertje 20 of meer km per uur. Ik weet niet precies waarom mensen denken dat een klein hondje dat ook wel even doet. Die kan dat wel, als hij of zij zichzelf de pootjes onder de romp uit rent. Maar dat wil je toch niet?
Tom kan prima draven. Uitermate mooi zelfs en op behoorlijk tempo. Maar dat is niks naast honden als Eva en Cleo. Die konden draven als een locomotief en omdat hun poten de helft langer waren ging dat gewoon vele malen sneller.
Dus alles leuk en aardig maar functioneler dan Mila komt een hond niet. Er bestaat geen kleine hond die een poolhond x wolfhond kan bijhouden. Dus wie ga je tekort doen? De wolfhond inhouden en de poolhond dimmen of de kleine hond zichzelf kapot laten rennen?
waarom die kleine niet in een mandje of karretje terwijl Mila naast de fiets loopt?
Als ze nou geen grote hond wil waarom zou ze er dan aan beginnen?
Puur en alleen vanwege het fietsen? Nou daar zou ik dus echt niet een grote hond voor nemen. Dan maar zo'n karretje achter de fiets of een mandje voor of achterop de fiets.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Eefje83 schreef: waarom die kleine niet in een mandje of karretje terwijl Mila naast de fiets loopt?
Als ze nou geen grote hond wil waarom zou ze er dan aan beginnen?
Puur en alleen vanwege het fietsen? Nou daar zou ik dus echt niet een grote hond voor nemen. Dan maar zo'n karretje achter de fiets of een mandje voor of achterop de fiets.
Dat is een prima alternatief als je echt graag een klein hondje wilt. Maar ik lees uit het verhaal tussen de regels door dat het niet perse een klein hondje moet zijn, maar dat Gaby denkt dat dat sommige zaken makkelijker maakt.
Ik denk dat terecht sommigen van ons daarom met argumenten komen dat het juist heel praktisch is om 2 honden te hebben met een gelijksoortig energieniveau.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draak :F: gewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
-Gaby-
Zeer actief

Oh en het idee voor een kleintje was inderdaad in een mandje en Mila naast de fiets. En qua (opbouw) lange wandelingen gewoon tillen. Deed ik met de pups destijds ook. In een rugzak op m'n buik mee op de lange tochten. Hartstikke gezellig. :)
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draak :F: gewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...
dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven :E:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Voor wat betreft het energieniveau van kleine hondjes ; zo'n Bodeguero zou prima passen denk ik. :I:
Mijn Jack Russells lopen aan de fiets met twee vingers in hun neus al mijn Mechelaars eruit op de afstand.
Perry liep ook rustig 25 km naast het paard en kan ook veel beter mee in tijd en afstand met skeeleren dan de Mechels.
En mocht je een minder sportieve treffen dan kan zo'n kleintje makkelijk in een mandje.

Edit

Oooh ik zie dat Rhodin misschien blijft, dat zou geweldig zijn!!!
Laatst gewijzigd door Budkes op 24 apr 2017 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Eefje83 schreef:
-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draak :F: gewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...
dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven :E:
Me too :ok:
En ik weet niet of je nog in Groningen woont, zo ja hoop ik je weer eens tegen te komen in Noorddijk!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Eefje83 schreef:
Ja echt! Hij is inmiddels ook al bijna 9 (nog vier dagen) en ik heb hem vanaf m'n 22ste. Hij is onderdeel geweest van heel veel bijzondere momenten en hoewel soms een lastpak en een verschrikkelijke draak, wel míjn verschrikkelijke draak. En met Rhodin is het goed opletten en hij best een gebruiksaanwijzing, maar die ken ik van haver tot gort. Dat besef kwam wel binnen toen we als vanouds aan het wandelen waren, dat ik hem zo had gemist en hoe compleet het weer voelde, want het weg doen van een hond is voor mij een verschrikkelijk iets. Dus bedankt voor de duimen. :)
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

labje schreef:
Eefje83 schreef:
En ik weet niet of je nog in Groningen woont, zo ja hoop ik je weer eens tegen te komen in Noorddijk!
Haha, dat zou wel leuk zijn, maar nee, ik ben een beetje afgezakt richting het Zuiden; bij Zuidlaren in de buurt. Uit m'n netwerk maar op steenworpafstand van m'n werk en midden in de natuur. Wel zo fijn voor de beessies. :)
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

-Gaby- schreef:
labje schreef:
Eefje83 schreef:
Haha, dat zou wel leuk zijn, maar nee, ik ben een beetje afgezakt richting het Zuiden; bij Zuidlaren in de buurt. Uit m'n netwerk maar op steenworpafstand van m'n werk en midden in de natuur. Wel zo fijn voor de beessies. :)

Heerlijk, wens je alle geluk van de wereld met de beessies :ok:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

laeken schreef:Als ik ging fietsen met bv Eva of Cleo dan liepen die honden in een draf op hun dooie akkertje 20 of meer km per uur. Ik weet niet precies waarom mensen denken dat een klein hondje dat ook wel even doet. Die kan dat wel, als hij of zij zichzelf de pootjes onder de romp uit rent. Maar dat wil je toch niet?
Nou ik heb met veel grote honden gefietst en vele haalde ook niet die 20 km per uur hoor. Ook herders en het gaat om een wil om hard te draven. Veel poolhonden/wolfhonden die ik ken draven functioneel en economisch en niet extreem hard en verspillend zoals herders of bepaalde werkrassen nogal eens doen. Het is nogal een verschil of je een sprinter of een duurloper hebt.

Dat een klein hondje kortere pootjes heeft zegt niet meteen dat hij langzamer loopt. Een korte pas kan erg krachtig zijn, krachtiger dan een pas met veel zweefmoment, waardoor zon klein hondje lang niet altijd langzamer is hoor. In mijn ervaring is dat kleine hondjes vaak sneller zijn, ook door een stukje temperament, maar zo hard wordt er nou eenmaal in de regel ook niet gefietst. Niet wat ik op straat zie, niet bij de gemiddelde hond en nee ook niet bij (misschien wel zeker niet bij) poolhonden of wolfhonden (ja die lopen hier ook in de buurt)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oh zou dat even mooi zijn zeg :ok:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Voordat ik met Lut ga fietsen gaan we eerst samen met Fleurtje een klein rondje door het park. Gewoon lekker langzaam, maar voor een teckel is dat toch al gelijk draven. Apetrots is ze dan. Als we op de helft zijn halveert ze het park door deze te doorkruisen. Dan heeft ze geen zin meer en wacht bij de achterdeur. Dan gaat ze naar binnen en ga ik met Lut nog een paar km fietsen. Gewoon op een rustig tempo zodat Lut op haar gemak kan draven. En 20 minuten is dan ook echt het maximum.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”