Ik had een norwich en die liep ook uren en uren.
En ook naast de fiets deed ie het leuk maar inderdaad op een heel ander tempo dan mijn grotere honden.
Moderator: moderatorteam

Het gaat er volgens mij niet om dat kleine hondjes niet naast de fiets zouden kunnen. Het gaat om het tegelijkertijd met een grote hond, die ook nog eens een flinke drafpas kan zetten.Ramiek schreef:Ik heb mijn parsons ook heel wat km naast de fiets gehad, deden ze makkelijk en graag. Ook de bastaard die ik daarvoor had liep graag naast de fiets, hij was zo'n 40 cm hoog. Spetter vindt er helemaal niets aan en ik denk niet dat het gaat lukken dat ze het wel leuk gaat vinden. Gelukkig past de wel in de fietstas

waarom die kleine niet in een mandje of karretje terwijl Mila naast de fiets loopt?laeken schreef:Als ik ging fietsen met bv Eva of Cleo dan liepen die honden in een draf op hun dooie akkertje 20 of meer km per uur. Ik weet niet precies waarom mensen denken dat een klein hondje dat ook wel even doet. Die kan dat wel, als hij of zij zichzelf de pootjes onder de romp uit rent. Maar dat wil je toch niet?
Tom kan prima draven. Uitermate mooi zelfs en op behoorlijk tempo. Maar dat is niks naast honden als Eva en Cleo. Die konden draven als een locomotief en omdat hun poten de helft langer waren ging dat gewoon vele malen sneller.
Dus alles leuk en aardig maar functioneler dan Mila komt een hond niet. Er bestaat geen kleine hond die een poolhond x wolfhond kan bijhouden. Dus wie ga je tekort doen? De wolfhond inhouden en de poolhond dimmen of de kleine hond zichzelf kapot laten rennen?
Waarom geen honden die bij elkaar passen? Kwa behoefte en kunnen?
Dat is een prima alternatief als je echt graag een klein hondje wilt. Maar ik lees uit het verhaal tussen de regels door dat het niet perse een klein hondje moet zijn, maar dat Gaby denkt dat dat sommige zaken makkelijker maakt.Eefje83 schreef: waarom die kleine niet in een mandje of karretje terwijl Mila naast de fiets loopt?
Als ze nou geen grote hond wil waarom zou ze er dan aan beginnen?
Puur en alleen vanwege het fietsen? Nou daar zou ik dus echt niet een grote hond voor nemen. Dan maar zo'n karretje achter de fiets of een mandje voor of achterop de fiets.

dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draakgewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...

Me tooEefje83 schreef:dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draakgewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...

Ja echt! Hij is inmiddels ook al bijna 9 (nog vier dagen) en ik heb hem vanaf m'n 22ste. Hij is onderdeel geweest van heel veel bijzondere momenten en hoewel soms een lastpak en een verschrikkelijke draak, wel míjn verschrikkelijke draak. En met Rhodin is het goed opletten en hij best een gebruiksaanwijzing, maar die ken ik van haver tot gort. Dat besef kwam wel binnen toen we als vanouds aan het wandelen waren, dat ik hem zo had gemist en hoe compleet het weer voelde, want het weg doen van een hond is voor mij een verschrikkelijk iets. Dus bedankt voor de duimen.Eefje83 schreef:dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draakgewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...
Haha, dat zou wel leuk zijn, maar nee, ik ben een beetje afgezakt richting het Zuiden; bij Zuidlaren in de buurt. Uit m'n netwerk maar op steenworpafstand van m'n werk en midden in de natuur. Wel zo fijn voor de beessies.labje schreef:Me tooEefje83 schreef:dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draakgewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...
![]()
En ik weet niet of je nog in Groningen woont, zo ja hoop ik je weer eens tegen te komen in Noorddijk!
-Gaby- schreef:Haha, dat zou wel leuk zijn, maar nee, ik ben een beetje afgezakt richting het Zuiden; bij Zuidlaren in de buurt. Uit m'n netwerk maar op steenworpafstand van m'n werk en midden in de natuur. Wel zo fijn voor de beessies.labje schreef:Me tooEefje83 schreef:dat lijkt me voor iedereen de fijnste oplossing dus ik zal duimen dat het je lukt en dat hij mag blijven-Gaby- schreef:Oké, ehm, bedankt voor al jullie reacties en jullie hulp. Een beetje een gekke wending, maar ik heb Rhodin nu al even weer in huis. Eigenlijk voor tijdelijk, want hij wil(de) hem terug. Maar het bevalt zo goed wat Mila betreft dat ik mijn ex ga proberen te overtuigen dat ik die ouwe witte draakgewoon kan houden. Hij denkt er nu over na. En mocht hij hiermee akkoord gaan, dan is het zoeken naar een andere hond voor nu van de baan. En dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb het gevoel dat ik gewoon weer een stukje van mezelf terug heb. Zoveel beleefd met hem en zo lang mijn maatje geweest, ik wil hem eigenlijk niet weer missen. En volgens mij Mila ook niet. Die is in tijden niet meer zo ontspannen geweest. Dus nog even spannend...
![]()
En ik weet niet of je nog in Groningen woont, zo ja hoop ik je weer eens tegen te komen in Noorddijk!

Nou ik heb met veel grote honden gefietst en vele haalde ook niet die 20 km per uur hoor. Ook herders en het gaat om een wil om hard te draven. Veel poolhonden/wolfhonden die ik ken draven functioneel en economisch en niet extreem hard en verspillend zoals herders of bepaalde werkrassen nogal eens doen. Het is nogal een verschil of je een sprinter of een duurloper hebt.laeken schreef:Als ik ging fietsen met bv Eva of Cleo dan liepen die honden in een draf op hun dooie akkertje 20 of meer km per uur. Ik weet niet precies waarom mensen denken dat een klein hondje dat ook wel even doet. Die kan dat wel, als hij of zij zichzelf de pootjes onder de romp uit rent. Maar dat wil je toch niet?
Tom kan prima draven. Uitermate mooi zelfs en op behoorlijk tempo. Maar dat is niks naast honden als Eva en Cleo. Die konden draven als een locomotief en omdat hun poten de helft langer waren ging dat gewoon vele malen sneller.
Dus alles leuk en aardig maar functioneler dan Mila komt een hond niet. Er bestaat geen kleine hond die een poolhond x wolfhond kan bijhouden. Dus wie ga je tekort doen? De wolfhond inhouden en de poolhond dimmen of de kleine hond zichzelf kapot laten rennen?
Waarom geen honden die bij elkaar passen? Kwa behoefte en kunnen?