Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Donna wil niet eten . Vermagerd snel
Moderator: moderatorteam
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Donna wil niet eten . Vermagerd snel
Tandjes en alles zijn oké Wolfsblut, niks aan te vinden.
De tip over de misselijkheid schijnt het idd te zijn .
Alhoewel bij thuiskomst alles weer onder de diarree zat.
We zijn net weer terug van de dierenarts, groots aanpak.
Maagbeschermers maagzuurremmers en speciale pijnstillers . Ze denkt echt aan iets aan maag wat ze uit moet zieken. Ze staat krom omdat ze buikpijn heeft. Prik voor misselijkheid erin spuit pijnstilling erin. Heel weekend beschermers en zuurremmers erin en dan moet hopelijk beter worden. Ze mag alles eten wat ze wil. Na weekend als niet beter, wordt er een echo van buik gedaan en ontlasting onderzoek maar we hopen dat dit het gaat doen.
Dat ze misselijk wordt van maagzuur niet eet daardoor en daar weer ziek van wordt. Diarree vind ze niet zo schokkend na gisteren .dinsdag weer bellen , duimen maar weer dat dit gaat werken .
De tip over de misselijkheid schijnt het idd te zijn .
Alhoewel bij thuiskomst alles weer onder de diarree zat.
We zijn net weer terug van de dierenarts, groots aanpak.
Maagbeschermers maagzuurremmers en speciale pijnstillers . Ze denkt echt aan iets aan maag wat ze uit moet zieken. Ze staat krom omdat ze buikpijn heeft. Prik voor misselijkheid erin spuit pijnstilling erin. Heel weekend beschermers en zuurremmers erin en dan moet hopelijk beter worden. Ze mag alles eten wat ze wil. Na weekend als niet beter, wordt er een echo van buik gedaan en ontlasting onderzoek maar we hopen dat dit het gaat doen.
Dat ze misselijk wordt van maagzuur niet eet daardoor en daar weer ziek van wordt. Diarree vind ze niet zo schokkend na gisteren .dinsdag weer bellen , duimen maar weer dat dit gaat werken .
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Je opmerking over de buurmannen is wel iets om over na te denken. Vaak maken mensen zelf een heel gedoe van eten. Kinderen MOETEN eten en de hond MOET eten. Logisch natuurlijk want je maakt je zorgen, maar dat brengt je vaak in een vicieuze cirkel.
Hopelijk helpen de medicatie tegen misselijkheid en gaat ze doorhebben dat ze niet meer ziek wordt van eten.
Hopelijk helpen de medicatie tegen misselijkheid en gaat ze doorhebben dat ze niet meer ziek wordt van eten.
_Esmee
- hewi
- Zeer actief
Voor nu is ze compleet van de wereld na de tramadol.....geen eten dus. Zeer heftige suffe reactie .
Nou ja slapen ook goed.
We maakten niet zo heel veel gedoe van haar eteb maar nu moet het echt wel. Er moet nu wat ingaan.
Die rottige post heeft de nutrigel niet afgeleverd grrrrrr nou ik hoop dat er morgen een beetje bijtrekt want tis hoopje niks
Nou ja slapen ook goed.
We maakten niet zo heel veel gedoe van haar eteb maar nu moet het echt wel. Er moet nu wat ingaan.
Die rottige post heeft de nutrigel niet afgeleverd grrrrrr nou ik hoop dat er morgen een beetje bijtrekt want tis hoopje niks
- hewi
- Zeer actief
vaagheid schreef:Misschien is een rontgen foto van de buik een idee om te zien of er misschien iets vast zit of iets dergelijks?
Het doet me een beetje aan dit verhaal denken:
Interessant, ik neem het mee als ze niet opknapt van weekend. Maar zou ze dat nu pas kunnen krijgen op haar 12e?
- Arline
- Zeer actief
Bij krom staan van de buikpijn, misselijk, niet eten en zeker het afvallen, denk ik direct aan pancreatitis (alvleesklier ontsteking). Dit is enorm pijnlijk. Wanneer mensen dit hebben moeten ze aan de sondevoeding. Zeer kleine beetjes per keer voeren, min 4x per dag of zelfs 6-8x. Je kunt bij je da een soort astronautenvoeding uit blik halen en deze met een spuitje in de bek spuiten, dus een soort dwangvoeren.
Maar of het pancreatitis is blijkt uit bloedonderzoek (cpl /TLI). Ik wee natuurlijk niet of hier al op geprikt is.
Sterkte en beterschap voor Donna!
Maar of het pancreatitis is blijkt uit bloedonderzoek (cpl /TLI). Ik wee natuurlijk niet of hier al op geprikt is.
- hewi
- Zeer actief
* noteert weer.
Dankjulliewel allemaal in elk geval , doet me goed en er zitten verschijnende ideen tussen waar ik wat mee kan.
Dankjulliewel allemaal in elk geval , doet me goed en er zitten verschijnende ideen tussen waar ik wat mee kan.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Is er wel nog bloedonderzoek gedaan naar ontstekingen/afwijkende waardes?
Sterkte.
Sterkte.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum heeft dit gehad, ik moest toen zeer mager vlees voeren om de pancreas niet teveel te belasten. Ik maakte er kleine gehaktballetjes van die ik met wat dwang in haar bek stopte. Ze was er echt doodziek van met hele hoge koortsArline schreef:Bij krom staan van de buikpijn, misselijk, niet eten en zeker het afvallen, denk ik direct aan pancreatitis (alvleesklier ontsteking). Dit is enorm pijnlijk. Wanneer mensen dit hebben moeten ze aan de sondevoeding. Zeer kleine beetjes per keer voeren, min 4x per dag of zelfs 6-8x. Je kunt bij je da een soort astronautenvoeding uit blik halen en deze met een spuitje in de bek spuiten, dus een soort dwangvoeren.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- hewi
- Zeer actief
De traMadol was gruwelijk. Totaal van wereld ze kon niet eens staan. Die hebben we dus snel gestopt.
Ze schooit wel en er zit nu kwart stukje frikandel in. Het houdt niet over dus.
Ik heb ook niet idee dat maagzuurremmers wat doen....ze heeft nu nutrigel wat ik achter kiezen duw. Ik denk dinsdag maar weer dierenarts voor echo en ontlasting onderzoek
Ze schooit wel en er zit nu kwart stukje frikandel in. Het houdt niet over dus.
Ik heb ook niet idee dat maagzuurremmers wat doen....ze heeft nu nutrigel wat ik achter kiezen duw. Ik denk dinsdag maar weer dierenarts voor echo en ontlasting onderzoek
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het houdt nog niet over dus, sterkte en ik blijf duimen voor Donna.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
CBD of wietolie tegen de misselijkheid, ....gewoon een druppel in de bek geven af en toe zou dat wat kunnen zijn 
- hewi
- Zeer actief
Ik weet het niet Sandra en dat zijn geen dingen die ik op voorraad heb. Ze heeft net * sssttt* een halve gedroogde frikandel in stukjes op.
Ze zat gruwelijk te schooien bij mijn schoonzus die hier pizza zat te eten. Ze bliefte wel de snippertjes ham van de pizza. Kortom er zit meer in vandaag en we hebben geen ontlasting ook geen diarree.
Duim maar door.
Ze zat gruwelijk te schooien bij mijn schoonzus die hier pizza zat te eten. Ze bliefte wel de snippertjes ham van de pizza. Kortom er zit meer in vandaag en we hebben geen ontlasting ook geen diarree.
Duim maar door.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- hewi
- Zeer actief
Er zijn gisteravond ook nog paar stukjes kaas ingegaan. Ze wil wel. Staat ook te kijken maar zelf eten ho maar. Maar ze doet het wel beter dan de afgelopen dagen.
Ik ga morgen de dierenarts weer bellen hoe nu verder en wat het kan zijn. Sowieso moet ze weer nieuwe maagbeschermers denk ik want ze lijkt wel iets op de krabbelen. Misschien giardia test doe'n maar daar gaan ze niet van in hongerstaking lijkt me:(
Ik ga morgen de dierenarts weer bellen hoe nu verder en wat het kan zijn. Sowieso moet ze weer nieuwe maagbeschermers denk ik want ze lijkt wel iets op de krabbelen. Misschien giardia test doe'n maar daar gaan ze niet van in hongerstaking lijkt me:(
- hewi
- Zeer actief
En we hebben net een normaal poepje.
Ik deed nog net geen rondedansje.
Ze is 4.1 kilo bij de da vrijdag was ze 4.15 dus afvallen valt nog mee.
Ze wil geen eten maar dat doet ze anders ook niet in de ochtend , we eten vanavond kip misschien wil ze dat.
( we komen nu niet verder dan stukje frikandel of kaas of ham allemaal heel klein )
Ik deed nog net geen rondedansje.
Ze is 4.1 kilo bij de da vrijdag was ze 4.15 dus afvallen valt nog mee.
Ze wil geen eten maar dat doet ze anders ook niet in de ochtend , we eten vanavond kip misschien wil ze dat.
( we komen nu niet verder dan stukje frikandel of kaas of ham allemaal heel klein )
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
hewi schreef:En we hebben net een normaal poepje.Ze is 4.1 kilo bij de da vrijdag was ze 4.15 dus afvallen valt nog mee.Ik deed nog net geen rondedansje.
ik heb een tijdje geleden staan juichen bij een nette drol, dus ik snap je gevoel heel goed
Ik hoop dat Donna snel weer opknapt
- hewi
- Zeer actief
De dierenarts wil toch even echo maken. Vanmiddag om half 3.
Om half 5 haal ik de weer op en horen we meer. Of als ernstig is belt ze. ( ik kan niet bij dr blijven ivm werk )
Om half 5 haal ik de weer op en horen we meer. Of als ernstig is belt ze. ( ik kan niet bij dr blijven ivm werk )
-
S@ndr@
- Zeer actief
pfffffff, dat wordt een noeste dag met heel veel zenuwen, heel veel sterkte met wachten en hopen dat t mee gaat vallen
- djinnie
- Actief
Och, wat een spanning en ellende zo. Ik hoop dat er niets ernstigs uit de echo komt. Heel veel sterkte vandaag!
Dag papa, geef je mama een dikke knuffel?
~21-11-1952 †08-05-2017
~21-11-1952 †08-05-2017
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Pff, spannende dag. Sterkte met wachten op de uitslag.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Spannend, ik ben benieuwd wat er uit de echo komt. Pancreatitis klinkt vrij plausibel trouwens.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En bij pancreatitis is het ook logisch dat ze zieker wordt van het vette eten als gehakt en frikandel.Zamunda schreef:Spannend, ik ben benieuwd wat er uit de echo komt. Pancreatitis klinkt vrij plausibel trouwens.
Giardia kan ook. Kotsen is een symptoom, net als enorm vermageren. Niet eten niet, maar als ze door de diarree en kotsen misselijk wordt kan dat natuurlijk wel
- hewi
- Zeer actief
Kwam ff een Deense dog met rugproblemen tussendoor kanonne wat een gevecht om die voor röntgenfoto te krijgen .
Maar we zijn weer thuis met 't boze kind...
Niks te vinden, alles keurig, niertjes waren keurig voor oudere hond, maag en darm ook ,giardia ook niet, addison ook niet lijkt hem sterk.
Alles is keurig. Waarom ze niet eet is raadsel. Ze snabbelt wel wat dus er is wel interesse. Kan misselijk zijn kan cirkel zijn van lege maag misselijk allerlei lekkere dingen.
We weten het niet. Ze heeft idd de blikjes ad hills nu mee, de da heeft haar beetje in bek gespoten en dat slikte ze wel op. Hopelijk gaat ze dat straks van bordje eten abders wordt het met de spuit. En dan hopen dat ze zelf weer gaat eten.
Ik weet het ook niet. Het is er wel een hondje voor die denkt " ik krijg wel iets lekkerder" maar ja we moeten maar weer afwachten. In elk geval ff door met maagzuurremmers want daar leek ze goed op te reageren en met de nutrigel.
Duimen maar weer dat ze oppakt.
Niks te vinden, alles keurig, niertjes waren keurig voor oudere hond, maag en darm ook ,giardia ook niet, addison ook niet lijkt hem sterk.
Alles is keurig. Waarom ze niet eet is raadsel. Ze snabbelt wel wat dus er is wel interesse. Kan misselijk zijn kan cirkel zijn van lege maag misselijk allerlei lekkere dingen.
We weten het niet. Ze heeft idd de blikjes ad hills nu mee, de da heeft haar beetje in bek gespoten en dat slikte ze wel op. Hopelijk gaat ze dat straks van bordje eten abders wordt het met de spuit. En dan hopen dat ze zelf weer gaat eten.
Ik weet het ook niet. Het is er wel een hondje voor die denkt " ik krijg wel iets lekkerder" maar ja we moeten maar weer afwachten. In elk geval ff door met maagzuurremmers want daar leek ze goed op te reageren en met de nutrigel.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Fijn dat er niks te vinden was, al weet je nu nog niet waarom ze niet eet.
Hoop dat ze snel weer gaat eten.
Hoop dat ze snel weer gaat eten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daar ben ik met mijn kat (die pancreatitis bleek te hebben) mee de mist in gegaan. Ik dacht (na een tijd allerlei voersoorten geprobeerd te hebben) van ''ja dag, je eet maar wat er staat hoor (een mix van allerlei lekkers), je wordt steeds kieskeuriger''! Nou is het bij katten veel moeilijker om pancreatitis te diagnosticeren, althans klinisch, omdat ze maar zelden pijn aangeven bij buikpalpatie igv pancreatitis. Qua eetgedrag deed zij hetzelfde als donna: wel interesse (erop af komen) maar niet eten, of heel mondjesmaat. Nu kan dat alsnog allerlei oorzaken hebben natuurlijk, maar ik zou er (met deze vage klachten en zoveel oorzaken uitgesloten te hebben) toch op laten testen. Dat is een specifiek bloedonderzoek, naar PLI/cPL, wat crutz ook al noemde. Daar is nog niet op getest denk ik?hewi schreef:Kwam ff een Deense dog met rugproblemen tussendoor kanonne wat een gevecht om die voor röntgenfoto te krijgen .
- hewi
- Zeer actief
Hij vond alles er keurig uitzien. Ik heb niet nagevraagd welk bloedonderzoek ze hebben gedaan. Mocht ze niet gaan eten neem ik dit weer mee naar de da.
Ik wil d'r voor nu eerst ff paar dagen op maagzuurremmers houden ik heb het idee dat ze daar in elk geval van opknapt.
Ze heeft eten binnen. Spuitje hills blikje toen paar hapjes zelf weer spuitje weer hapje zelf. Kippenekje en stukje kip gehad. Er zit in elk geval weer wat in.
Ennnnn we hebben goede drollen
Ik wil d'r voor nu eerst ff paar dagen op maagzuurremmers houden ik heb het idee dat ze daar in elk geval van opknapt.
Ze heeft eten binnen. Spuitje hills blikje toen paar hapjes zelf weer spuitje weer hapje zelf. Kippenekje en stukje kip gehad. Er zit in elk geval weer wat in.
- kipo
- Zeer actief
Eens met Zamunda, CPL, of C-sPL wordt niet getest in een standaard bloedonderzoek en pancreatitis is op echo vaak heel moeilijk te zien.hewi schreef:Hij vond alles er keurig uitzien. Ik heb niet nagevraagd welk bloedonderzoek ze hebben gedaan. Mocht ze niet gaan eten neem ik dit weer mee naar de da.
Maar ik snap jou redenering ook wel, ik zou dan alleen wel kritisch letten op hoeveel vet ze binnenkrijgt, bij pancreatitis is het héél belangrijk om zo weinig mogelijk vet te voeren.