Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labrador, golden retriever of wat anders?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Labrador, golden retriever of wat anders?

Ongelezen bericht door Lunatic »

martineD schreef:
samantha! schreef:Ik heb labradors uit werklijnen en die zijn totaal niet lomp.
Het zijn gewoon hartstikke stabiele en baasgerichte/sportieve honden waar je van alles mee kan.
Je kan eens naar wat evenementen gaan om wat verschillende honden te zien en met hun baasjes te praten.
Hondenshows bijvoorbeeld, al zul je daar niet/nauwelijks werklijn labradors zien (en ook geen werklijn goldens denk ik), misschien is naar een apporteerevenement gaan dan een beter idee, de retrieverclubs organiseren deze het hele jaar door.
Dat is idd een goed idee om eens naar zo'n evenement te gaan.
Ik zal eens kijken of dat mogelijk is.
Ik heb ook 2 labrador's uit werklijnen en sluit me aan bij Samantha, het zijn geweldige honden, maar je moet er wel mee werken :wink:

De kans dat je bij een werklijnfokker een pup krijgt als je niet van plan bent er serieus mee te gaan werken is héél klein en naar mijn mening is dat terecht.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
moira7765
Actief

Re: Labrador, golden retriever of wat anders?

Ongelezen bericht door moira7765 »

Maeve schreef:Ik zou ook voor een Golden gaan. Er is inderdaad behoorlijk wat variatie in de verschillende lijnen, maar heel zwart-wit gezien vind ik Labradors energieker, eigenwijzer, harder (en daardoor minder snel onder de indruk van correcties) en minder stabiel. Goldens kunnen dan weer wat onzeker en té gevoelig zijn, maar dat maakt ze vaak wel gehoorzaam en goed bereikbaar. Ik vind ze zich ook beter aanpassen in een gezin, ook vanwege dat gevoelige.
Een Toller een optie??
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”