Ik herken dit wel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben de schaduw van mijn hond
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Ik ben de schaduw van mijn hond
Heerlijk verhaal
Ik herken dit wel
Akira trekt ook overal de aandacht, vele moeten aan haar zitten, wat overigens niet altijd wordt gewaardeerd door haar. Het is een al een paar keer gebeurd dat er een auto stopte omdat mensen een foto van haar moesten maken. Het valt mij op dat het hier vooral jonge meisjes zijn die alles over haar willen weten, en dat als ze later groot zijn ook een Husky willen. Of als ik mijn auto ergens parkeer mensen blijven wachten en dan soort van terleurgesteld zijn dat er maar eentje uitkomt, ze verwachten vaak een hele roedel of zo 
Ik herken dit wel
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
DeDiana schreef:Hier in de buurt kent iedereen zo'n beetje Mila's naam, maar niemand weet hoe ik heet.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nee Oor is eigenlijk bijzonder stoïcijns en reageert nergens op. Het enige wat ze doet als iemand een hand uitsteekt om haar te aaien is met een hangend hoofd (zodat je goed in dr nek kan kroelen, maar het ziet er nogal gedwee uitManuma schreef:mijke schreef:Nou, zo bont als je het nu omschrijft is het bij ons niet, maar toch herken ik het behoorlijk. Vooral als we in de bus of de trein zitten dan is er altijd wel iemand die haar wil aaien en van alles over haar wil weten, oh wat is ze lief en leuk en mooi en zo knuffelig en mijn hemel wat luistert ze goed! Ik heb daar zelf niet altijd zin in maar Oor wel, die geniet daar echt van. En als iemand stopt met aaien bedelt ze met haar porsnuit en puppy-oogjes om meer, wat ze altijd krijgt, want mensen vinden dat zooooooooooo schattig. Ze voelen zich speciaal omdat Oor op hun aandacht gesteld is en hebben niet door dat iedereen die haar 1 maal aait direct tot haar aaislaaf gebombardeerd wordt, daar is ze geheel niet kieskeurig inSoms probeert ze het ook gewoon doodleuk bij de volgende persoon als de eerste persoon gestopt is met aaien
![]()
Of als we in de stad over straat lopen, dan gebeurt het regelmatig dat mensen die voorbij lopen of fietsen van die smakkende lokgeluidjes maken. Wat ik trouwens dan weer heel irritant en ook ronduit gevaarlijk vind, vooral als ik zelf met haar fiets of als er een drukke autoweg tussen ons en de betreffende persoon in zit. Ik snap dan ook nooit zo goed wat die mensen willen bereiken met dat aandachtgetrek. Gelukkig reageert Oor daar dan weer helemaal neit op.
Kinderen willen Oor ook altijd aaien, wat ze meestal trouwens netjes vragen en dan mag het van mij wel. Niet te lang, want hoewel Oortje het netjes ondergaat als de goedsul die ze is, vind ze onbekende kinderen soms wel een beetje spannend of gewoon niet interessant. Dus een aaitje en dan gaan we weer door. Bekende kinderen (bijvoorbeeld uit de straat) vindt ze wel leuk, vooral omdat die vaak ook wel een stok voor haar willen gooien, dus als die eens om haar nek hangen dan vindt ze dat wel leuk.Aaach die Oortje!
Daar zou ik ook voor zwichten.
Ik heb niet snel dat ik aan een hond ga zitten eigenlijk. Volgens mij weten mensen zelf ook niet wat ze willen bereiken met dat trekken van aandachtReageert Oor ook sterk op lachende mensen? Geen schaterlach maar een glimlach? Zodra iemand naar Manu lacht verandert hij van stoere reu in een jonge pup en begint heel zijn lijf te kronkelen.
Hij wil niet door iedereen geaaid worden maar het is echt afhankelijk van de persoon. De ene is hij helemaal dol van (meestal oude mannen) en jonge meiden vindt hij bijvoorbeeld zelden leuk.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Haha dat kan ik me heel goed voorstellen! Toen Tobi nog een pup was, hield ik het soms ook niet meer; zo schattig was hij. En we konden op straat geen stap zetten of mensen moesten hem aaien en vragen wat voor hondje het was. Als ik nu foto's zie van hoe hij was, smelt ik weer helemaalManuma schreef:Ik kwam laatst een kopie van Tobi tegen en dan nog ietsje jonger. Die oren wapperde alle kanten op en hij hobbelde op die kleine pootjes over het gras. Ik kreeg bijna een hartaanval, ik kon het niet aan, het was zoooo schattigtobi__ schreef:Ja hier ook wel herkenbaar. Maar vooral omdat Tobi zelf ook een 'sletje' is en hij gek is op aandacht van mensen. Hij doet alsof hij de beste vriendjes is met iemand die hij net tegengekomen is en dat vinden mensen natuurlijk geweldig. Ik denk dat zijn uiterlijk ook wel meespeelt. Die korte pootjes en clowneske kop helpen wel mee, haha.Ik heb gewoon stilgestaan en alleen maar lachend naar de pup staan kijken. Toen de eigenaresse langsliep kon ik alleen maar uitbrengen: Aaaah het is een Disney hondje
![]()
ik móest er gewoon aanzitten, ik hield het niet meer
![]()
Zodra ze voorbij me was en ongeveer 3 meter had kunnen lopen was er weer iemand die kirrend ter aarde stortte
_Esmee
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Ja, dat gebeurt mij ook als ik met Finn ergens naartoe wil. In de stad, op vakantie, tijdens het wandelen, OVERAL is aandacht voor hem. Dat ze hem willen aaien vind ik op zich prima maar die eindeloze gesprekken die er soms volgen daar word ik dan wel gek van. Ik vertel dan ook altijd dat het ras lang zo leuk niet is als een gezellige gehoorzame rustige volgzame gezinshond. Toen hij nog heel klein was moest ik ECHT goed opletten, voor ik er erg in had werd hij gewoon opgepakt.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Rosaly schreef:. Toen hij nog heel klein was moest ik ECHT goed opletten, voor ik er erg in had werd hij gewoon opgepakt.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Manu is dan natuurlijk ook een bijzondere verschijning, ik zou hem ook moeten aaien als ik hem zag.
Nu vinden vooral kinderen Ayleen erg aantrekkelijk, soms zelfs 'cool' als ze naast me rent op de fiets.
Volwassenen krijg ik vooral verhalen te horen van hun vroegere Golden (vaak modderverhalen hahaha).
Dat had ik ook ja... Een Golden pup trekt behoorlijk aandacht. Vaak had ik wel lekkers mee op zak wat ze dan mochten geven.Rosaly schreef: Toen hij nog heel klein was moest ik ECHT goed opletten, voor ik er erg in had werd hij gewoon opgepakt.
Nu vinden vooral kinderen Ayleen erg aantrekkelijk, soms zelfs 'cool' als ze naast me rent op de fiets.
Volwassenen krijg ik vooral verhalen te horen van hun vroegere Golden (vaak modderverhalen hahaha).
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Heel gek maar met Noah gebeurd dat ook. Die trekt altijd mensen aan. Dan sta ik of m'n vriend buiten voor de winkel te wachten en altijd minstens 1 persoon die haar wil aaien. Noah negeert mensen maar als ze aardig doen, doet ze met alle liefde aardig terug
gelukkig negeert ze blaffende en fluitende mannen die denken lollig te zijn.
Moet je Manu eens in de winter een lampje om doen, dan trek je helemaal bekijks
Moet je Manu eens in de winter een lampje om doen, dan trek je helemaal bekijks
- hewi
- Zeer actief
Oops tot zijn dood aan toe.
Mensen stopten zelfs met fiets ....En die klapkaak maar sjansen he met zijn Wollie uiterlijk.
" ahhww een pupje "
Mensen stopten zelfs met fiets ....En die klapkaak maar sjansen he met zijn Wollie uiterlijk.
" ahhww een pupje "
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
KloptNanna schreef:Er is ook weinig schattiger dan een Corgi puptobi__ schreef: Toen Tobi nog een pup was, hield ik het soms ook niet meer; zo schattig was hij. En we konden op straat geen stap zetten of mensen moesten hem aaien en vragen wat voor hondje het was. Als ik nu foto's zie van hoe hij was, smelt ik weer helemaal
_Esmee
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Jep Elmo is ook een eyecatcher volgens mensen.
Een tweeling trouwens ook
Een tweeling trouwens ook
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Murdock stoot juist mensen af merk ik.
Waarom? Geen idee... Misschien zn toch wel felle blik. Of zn baard?
Als pup werd hij al niet schattig en aantrekkelijk gevonden door voorbijgangers. Maar toen was het ook een adhd-haai met rete scherpe tanden...
Ik hoor wel regelmatig-van een afstandje-: wat een mooie hond! Of: Leuk zeg!
En oudere mensen zeggen: Oh een Airedale, die zie je niet veel meer. Mijn vader/oom/tante/buurman had er vroeger één.
Maar goed, ik vind het wel lekker rustig, en als ik Maureen haar laatste post in dit topic goed begrijp krijg ik nog aandacht genoeg over een tijdje
Waarom? Geen idee... Misschien zn toch wel felle blik. Of zn baard?
Als pup werd hij al niet schattig en aantrekkelijk gevonden door voorbijgangers. Maar toen was het ook een adhd-haai met rete scherpe tanden...
Ik hoor wel regelmatig-van een afstandje-: wat een mooie hond! Of: Leuk zeg!
En oudere mensen zeggen: Oh een Airedale, die zie je niet veel meer. Mijn vader/oom/tante/buurman had er vroeger één.
Maar goed, ik vind het wel lekker rustig, en als ik Maureen haar laatste post in dit topic goed begrijp krijg ik nog aandacht genoeg over een tijdje
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Hier nog zo'n schaduw. En dan heet de hond Shadow.....Mijn oom liet de mutsen altijd graag uit; had hij tenminste veel aanspraak van mensen die hem anders geen blik waardig gunnen.
Ach, en soms is het ook wel vertederend, vorige week een meisje dat tot zijn schouders reikte en toen ze wegliep aan haar moeder vroeg of ze ook zon hond mocht....
50 kg pure hondenliefde deel ik graag met de rest van de wereld. Soms hebben mensen een beetje fluffy liefde nodig!
Ach, en soms is het ook wel vertederend, vorige week een meisje dat tot zijn schouders reikte en toen ze wegliep aan haar moeder vroeg of ze ook zon hond mocht....
50 kg pure hondenliefde deel ik graag met de rest van de wereld. Soms hebben mensen een beetje fluffy liefde nodig!
- Rosaly
- Actief
- Mijn ras(sen): Siberische husky
Ik ben de schaduw van mijn hond

Bij Finn werd toen hij pup was ook minstens vijf keer op een dag hetzelfde grapje gemaakt. Ohhhhh wat handig, hij heeft altijd zijn bril bij zich hahahahahahahahahaha! (...)

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4