Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemd gedrag - grazen / alles op eten - upd. Pag 2
Moderator: moderatorteam
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Vreemd gedrag - grazen / alles op eten - 2e update
1 Van mijn teefjes heeft dat vorig jaar ook gehad, zij bleek een maagzweertje te hebben. Met medicijnen is het allemaal goed gekomen.

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik heb de gaviscon gehaald en wacht een volgende "vraat" zucht aanval af.
. Kijken of dat iets doet of niet.
De honing an sich hielp wel alleen een vervelend bij effect was dat ze het daarna 5x ik diezelfde nacht had terwijl het normaal na 1x stopt.
Ik kan pas zien hoe ze reageert op de gaviscom als ze weer een aanval heeft. Alleen om haar permanent op maagzuur remmers te zetten als die gaviscon werkt?
Gemiddeld zat er altijd zo'n 3 maanden tussen die aanvallen dus dan vind ik langdurige maagzuurremmers geven wellicht wat lang.
Grappig detail misschien: die aanvallen gebeuren altijd ik dr slaap. Ze staat dan acuut op al smakkend en likkend nog half suf en wil naar buiten. Eigenlijk is het nooit in actie. Misschien moet ze gewoon altijd blijven bewegen haha
De honing an sich hielp wel alleen een vervelend bij effect was dat ze het daarna 5x ik diezelfde nacht had terwijl het normaal na 1x stopt.
Ik kan pas zien hoe ze reageert op de gaviscom als ze weer een aanval heeft. Alleen om haar permanent op maagzuur remmers te zetten als die gaviscon werkt?
Gemiddeld zat er altijd zo'n 3 maanden tussen die aanvallen dus dan vind ik langdurige maagzuurremmers geven wellicht wat lang.
Grappig detail misschien: die aanvallen gebeuren altijd ik dr slaap. Ze staat dan acuut op al smakkend en likkend nog half suf en wil naar buiten. Eigenlijk is het nooit in actie. Misschien moet ze gewoon altijd blijven bewegen haha
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik gaf de gaviscon in een spuitje (zonder naald) in de zijkant van haar bek
ze vond het nog steeds vies maar het ingeven gaat zo makkelijker dan van een lepeltje
ze vond het nog steeds vies maar het ingeven gaat zo makkelijker dan van een lepeltje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Suuz!
- Zeer actief
Inmiddels zijn we ongeveer 3 maanden verder en een periode leek het beter te gaan. Maar zoals ik al eerder gezegd heb, soms zit er ruim 3 maanden tussen. Toen ik deze post opende kreeg ze het een aantal keer vrij rap achter elkaar met een tussenpoze van een paar dagen.
Ik heb eerst de honing geprobeerd en die leek eerder de boel te verergeren dus daarmee gestopt. Gaviscon bood ook geen oplossing. Mevrouw graast daarna vrolijk door.....
. Ook de maagbeschermers van de dierenarts deden niks.
Vervolgens ben ik van voer gewisseld na die laatste test met de gaviscon en dacht ik dat het een tijdje goed ging. Tot vorige maand iets opmerkelijks gebeurde....geen vraat aanval maar wel obsessief gedrag. Van 10 u savonds tot 2u snachts heeft ze geprobeerd om naar buiten te komen. Drentelen, door het huis rennen, en als ze buiten kwam 1 klein plasje en verder niks.
Mee naar binnen en het ritueel begon op nieuw.
Ik heb voor de zekerheid plas opgevangen en laten testen de volgende dag bij de dierenarts. Geen blaasontsteking.
Het drentelen hield echter maar aan en mevrouw was onstopbaar tot ik dr op den duur zo zat was en op de bank ik een soort van houtgreep genomen heb. Zodra ze op wilde staan duwde ik dr terug tot ze zich over gaf aan de rust. Dat duurde ook nog een half uur....
Het alles eten had ik echter al een tijd niet gezien maar gisteravond was het weer bal. Ondanks ander voedsel. We hebben het maar uit gezeten want ik weet niet meer wat ik er tegen moet doen....behalve de boel opruimen en zorgen dat ze niks te pakken krijgt....
Of een en ander aan elkaar gelinkt is weet ik niet maar het is wel bijzonder dat het beide erg obsessief gedrag is wat bijna onstopbaar is.
Mijn dierenarts wijst overigens na alles wat we geprobeerd hebben (honing gaviscon voer maagbeschermers), urine onderzoek en bloedtesten die allemaal goed waren nog steeds naar epilepsie en ik begin langzaam te denken dat hij wellicht wel gelijk heeft.
Ook door wat eerder gebeurde dat ze wel eens in haar slaap ( nu denk ik in totaal 5x gebeurd in haar hele leven) urine heeft laten lopen... daar zelf van wakker schrok en opsprong. Ik heb daar toen geen conclusie aan gelegd behalve dan dat ik dacht...Zeker te veel gedronken of zo... nu denk ik...zou het allemaal verband houden?
In een groep op fb van de bgv schijnen er meer petits en grands deze problemen te vertonen. Incl het ineens legen van de blaas in hun slaap en de onrust/obssesieve gedrag. Sommige van deze honden hebben ook wel eens een grand mal gehad, anderen niet.... is het dan wel of niet aan elkaar gerelateerd...schiet mij maar lek.
1 ding weet ik wel...voor nu ben ik ff klaar met mijn geld naar de dierenarts te brengen zonder enig resultaat. Alles lijkt goed van binnen...dan moeten we daar maar vanuit gaan hé.
Ik heb eerst de honing geprobeerd en die leek eerder de boel te verergeren dus daarmee gestopt. Gaviscon bood ook geen oplossing. Mevrouw graast daarna vrolijk door.....
Vervolgens ben ik van voer gewisseld na die laatste test met de gaviscon en dacht ik dat het een tijdje goed ging. Tot vorige maand iets opmerkelijks gebeurde....geen vraat aanval maar wel obsessief gedrag. Van 10 u savonds tot 2u snachts heeft ze geprobeerd om naar buiten te komen. Drentelen, door het huis rennen, en als ze buiten kwam 1 klein plasje en verder niks.
Mee naar binnen en het ritueel begon op nieuw.
Ik heb voor de zekerheid plas opgevangen en laten testen de volgende dag bij de dierenarts. Geen blaasontsteking.
Het drentelen hield echter maar aan en mevrouw was onstopbaar tot ik dr op den duur zo zat was en op de bank ik een soort van houtgreep genomen heb. Zodra ze op wilde staan duwde ik dr terug tot ze zich over gaf aan de rust. Dat duurde ook nog een half uur....
Het alles eten had ik echter al een tijd niet gezien maar gisteravond was het weer bal. Ondanks ander voedsel. We hebben het maar uit gezeten want ik weet niet meer wat ik er tegen moet doen....behalve de boel opruimen en zorgen dat ze niks te pakken krijgt....
Of een en ander aan elkaar gelinkt is weet ik niet maar het is wel bijzonder dat het beide erg obsessief gedrag is wat bijna onstopbaar is.
Mijn dierenarts wijst overigens na alles wat we geprobeerd hebben (honing gaviscon voer maagbeschermers), urine onderzoek en bloedtesten die allemaal goed waren nog steeds naar epilepsie en ik begin langzaam te denken dat hij wellicht wel gelijk heeft.
Ook door wat eerder gebeurde dat ze wel eens in haar slaap ( nu denk ik in totaal 5x gebeurd in haar hele leven) urine heeft laten lopen... daar zelf van wakker schrok en opsprong. Ik heb daar toen geen conclusie aan gelegd behalve dan dat ik dacht...Zeker te veel gedronken of zo... nu denk ik...zou het allemaal verband houden?
In een groep op fb van de bgv schijnen er meer petits en grands deze problemen te vertonen. Incl het ineens legen van de blaas in hun slaap en de onrust/obssesieve gedrag. Sommige van deze honden hebben ook wel eens een grand mal gehad, anderen niet.... is het dan wel of niet aan elkaar gerelateerd...schiet mij maar lek.
1 ding weet ik wel...voor nu ben ik ff klaar met mijn geld naar de dierenarts te brengen zonder enig resultaat. Alles lijkt goed van binnen...dan moeten we daar maar vanuit gaan hé.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
Re: Vreemd gedrag - grazen / alles op eten - upd. Pag 2
Met mijn reu hebben we het ook gehad. Niet alles maar wel dat ineens onrustig worden en naar buiten willen enz.
Die had dan buikpijn. Meestal na eendennekken gegeten te hebben. Ik ben er meerdere keren mee naar de dierenarts geweest maar nooit iets kunnen vinden tot ik zelf het verband ging herkennen.
Die had dan buikpijn. Meestal na eendennekken gegeten te hebben. Ik ben er meerdere keren mee naar de dierenarts geweest maar nooit iets kunnen vinden tot ik zelf het verband ging herkennen.
- Suuz!
- Zeer actief
Nee of ik moet dr heel verkeerd inschatten maar ze is nogal stoïcijns.Heavy schreef:Is het een gevoelige hond ? Kan het zijn dat ze spanningen voelt van jou of de omgeving en daar op reageert ? Ik merk dat namelijk bij Jip heel sterk .
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Het lijkt toch erg op wat onze kelpie heeft. Na een heleboel onderzoeken is er vastgesteld dat hij IBD/IBS heeft. Een soort ziekte van Crohn maar dan bij honden.
Heel erg herkenbaar wat je schrijft over het onrustige, het alleseten, zijn plas af en toe in zijn slaap laten gaan, het dwangmatige zoeken naar eten en heel de keukenvloer aflikken.
Hij heeft nu een speciaal dieet. Ook proberen wij zijn leven zo regelmatig mogelijk te houden, niet te veel uitschieters, want dan kun je de klok erop gelijk zetten dat hij weer klachten krijgt.
Volgens mijn mening komt dit inderdaad voor bij honden, die ontzettend gevoelig zijn. De ziekte hangt erg samen met stress. Dus zo min mogelijk stress voor hem.
Heel erg herkenbaar wat je schrijft over het onrustige, het alleseten, zijn plas af en toe in zijn slaap laten gaan, het dwangmatige zoeken naar eten en heel de keukenvloer aflikken.
Hij heeft nu een speciaal dieet. Ook proberen wij zijn leven zo regelmatig mogelijk te houden, niet te veel uitschieters, want dan kun je de klok erop gelijk zetten dat hij weer klachten krijgt.
Volgens mijn mening komt dit inderdaad voor bij honden, die ontzettend gevoelig zijn. De ziekte hangt erg samen met stress. Dus zo min mogelijk stress voor hem.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Zo waardeloos dat er niks bij Pom te vinden is door de da en je behalve uitsluiten nog niks voor haar kan doen 
- -tycho
- Zeer actief
Zou iedere dag wat sperziebonen voeren niet helpen tegen grazen? Blijkbaar zoeken ze iets dat helpt (tegen wat ze dwars zit) en vaak zie ik dat dat gras of bv paardenpoep is. Zoeken honden dan iets wat ze uit hun eigen voer niet halen?
Toen we met een groepje (van behendigheid) overgingen op kvv zag ik bij de andere honden er meerdere regelmatig gras eten.
Ik gaf er nog steeds Renske bij, nu eet mijn hond geen happen gras maar paardenpoep heb ik mijn honden altijd wel toegestaan om wat van te snoepen.
Toen we met een groepje (van behendigheid) overgingen op kvv zag ik bij de andere honden er meerdere regelmatig gras eten.
Ik gaf er nog steeds Renske bij, nu eet mijn hond geen happen gras maar paardenpoep heb ik mijn honden altijd wel toegestaan om wat van te snoepen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoe is haar ontlasting?
Ik kan me voorstellen dat je een verband gaat zoeken met epilepsie.
Of het dat ook is?
Buikpijn zou ook kunnen.
Let eens op hoe ze precies staat als ze dat gedrag heeft (bollere rug) en of haar buik op die momenten ook wat harder aanvoelt.
Ik kan me voorstellen dat je een verband gaat zoeken met epilepsie.
Of het dat ook is?
Buikpijn zou ook kunnen.
Let eens op hoe ze precies staat als ze dat gedrag heeft (bollere rug) en of haar buik op die momenten ook wat harder aanvoelt.
- Suuz!
- Zeer actief
Daar heb ik idd op gelet maar haar buik lijkt echt geen klachten te geven. Ze staat normaal en de buik als ik die navoel is ontspannen....haar ontlasting is eigenlijk altijd goed. Alleen een dag later met wat extra blaadjes en gras slierten.....ranetje schreef:Hoe is haar ontlasting?
Ik kan me voorstellen dat je een verband gaat zoeken met epilepsie.![]()
Of het dat ook is?![]()
Buikpijn zou ook kunnen.
Ik weet echt niet meer wat het nu is. Juist omdat alles wat voor de hand ligt het niet is... alle onderzoeken ok zijn..schiet mij maar lek
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben ook even uitgel...Suuz! schreef:Daar heb ik idd op gelet maar haar buik lijkt echt geen klachten te geven. Ze staat normaal en de buik als ik die navoel is ontspannen....haar ontlasting is eigenlijk altijd goed. Alleen een dag later met wat extra blaadjes en gras slierten.....ranetje schreef:Hoe is haar ontlasting?
Ik kan me voorstellen dat je een verband gaat zoeken met epilepsie.![]()
Of het dat ook is?![]()
Buikpijn zou ook kunnen.
Ik weet echt niet meer wat het nu is. Juist omdat alles wat voor de hand ligt het niet is... alle onderzoeken ok zijn.. schiet mij maar lek