Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Västgötaspets

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Västgötaspets

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb altijd al een zwak gehad voor dit ras. Inmiddels is het van mijn lijstje geschrapt maar ik blijf het erg leuke honden vinden.
De meeste spetzen zijn wel nogal vocaal ingesteld,ofwel keffers, maar je moet het ook net treffen.
Sancho blaft buiten eigenlijk nooit, niet naar andere honden, niet naar wild etc. Maar binnen kán hij me toch onverwacht een keel opzetten dat ik een meester ben geworden in het vloeken ( van het schrikken :mrgreen: ) En Havanezers staan daar toch niet echt om bekend.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marie-Josée schreef:Maar binnen kán hij me toch onverwacht een keel opzetten dat ik een meester ben geworden in het vloeken ( van het schrikken :mrgreen: ) En Havanezers staan daar toch niet echt om bekend.
Dus Polly heeft het van hém!
In de auto klimt ze op de bench en staat dan opeens te tetteren en dat beest heeft een stem als een herder :schrik:
Ik schrik me telkens weer dood! :LOL:

On topic: gisteren kwam ik iemand tegen die ik 15 jaar niet gezien had en die toen ook een spets had (en nog wat andere honden).
Ik vroeg naar dat hondje en ze vertelde dat hij twee jaar geleden was ingeslapen. "Ja", zei ze toen met een grijnsje, "die stilte was even wennen..."
En zij kan echt meer dan prima trainen en heeft africhting enzovoorts gedaan ook, dus daar ligt het niet aan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je ziet ze inderdaad erg weinig. Voor mij altijd een pre wat betreft raskeuze. Maar het zijn werkhondjes dus ik heb ze van mijn lijstje geschrapt.
Marjoleine schreef:Dus Polly heeft het van hém!
In de auto klimt ze op de bench en staat dan opeens te tetteren en dat beest heeft een stem als een herder :schrik:
Ik schrik me telkens weer dood! :LOL:
Ik vrees van wel. Dat volume toch zeker :engel:
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Heeee en Spets, wat leuk!
Volgens mij is het hondje op de foto 'Nissa'.
Ik heb een aantal jaren terug (net voor Ozzy aan) op de wachtlijst gestaan bij deze teef.
Aantal keren gelopen met haar, en uiteindelijk wachten en wachten.. maar helaas kwamen we niet in aanmerking wegens grote wachtlijst en ik geloof maar 5 pups.
Het ras staat mij nog steeds erg aan ;)
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ziet er naar uit dat de volgende hond hier een spetsje wordt. Dat vocale maak ik me niet zo druk om, het lijkt er op dat daar wel wat in te sturen valt en ik ben krijsteef Mitzi gewend. :P Vind het echt leuke hondjes en kijk er naar uit om iets sportiefs met een te gaan doen. Eerst maar eens op mijn gemakje een fokker uitkiezen, heb tijd zat zo lang Mitzi er nog is.
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Sabi85 schreef:Mijn zus heeft er één, erg leuk hondje :I:. Ik wil ooit ook een Västgötaspets.
Hier Sabi's zus :mrgreen: :

Wij hebben inderdaad een Spets. En ja, buiten kan hij best vocaal zijn, vooral als er gesport wordt. Of dat nou gehoorzaamheid, behendigheid, treibbal, of schapendrijven is. Blaffen doet hij. Veel en hard :engel: Maar binnenshuis blaft hij echt zelden. Alleen als er vreemden aan de deur zijn, of als we hem echt uitdagen met een speeltje ofzo.

Behalve blaffen vinden sommigen likken ook erg leuk.

Verder is het gewoon een eigenwijs klerebeest die niet luistert. Nou ja, alleen als hij er zin in heeft. Als ik hem los heb bij het uitlaten, en ik roep hem terug,kijkt hij eerst even om zich heen of er iets te beleven is. Als hij geen andere hond of kat ziet, dan komt hij meestal wel (na eerst nog even ergens te moeten piesen) .

Van vreemden is hij niet zo heel erg gecharmeerd. Altijd leuk als een instructeur van behendigheid vindt dat het baasje het fout doet en even met Rico wil laten zien hoe het wel moet. Dat gebeurt dus gewoon niet. Meneer loopt echt niet mee met een instructeur.

Foto van de topicstarter zou maar zo Rico's moeder kunnen zijn trouwens.
Edit: Het IS Rico z'n moeder.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Woest schreef:
Sabi85 schreef:Mijn zus heeft er één, erg leuk hondje :I:. Ik wil ooit ook een Västgötaspets.
Hier Sabi's zus :mrgreen: :

Wij hebben inderdaad een Spets. En ja, buiten kan hij best vocaal zijn, vooral als er gesport wordt. Of dat nou gehoorzaamheid, behendigheid, treibbal, of schapendrijven is. Blaffen doet hij. Veel en hard :engel: Maar binnenshuis blaft hij echt zelden. Alleen als er vreemden aan de deur zijn, of als we hem echt uitdagen met een speeltje ofzo.

Behalve blaffen vinden sommigen likken ook erg leuk.

Verder is het gewoon een eigenwijs klerebeest die niet luistert. Nou ja, alleen als hij er zin in heeft. Als ik hem los heb bij het uitlaten, en ik roep hem terug,kijkt hij eerst even om zich heen of er iets te beleven is. Als hij geen andere hond of kat ziet, dan komt hij meestal wel (na eerst nog even ergens te moeten piesen) .

Van vreemden is hij niet zo heel erg gecharmeerd. Altijd leuk als een instructeur van behendigheid vindt dat het baasje het fout doet en even met Rico wil laten zien hoe het wel moet. Dat gebeurt dus gewoon niet. Meneer loopt echt niet mee met een instructeur.

Foto van de topicstarter zou maar zo Rico's moeder kunnen zijn trouwens.
Edit: Het IS Rico z'n moeder.
:I: Van waar komt Rico? :engel:
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gerard k »

Rico komt uit zuid frankrijk.
Een nederlandse fokster die daarheen is verhuisd.

http://vandekloostertuin.com/

Super fokster die van uur tot uur met ons meegeleefd en meegedacht heeft tijdens rico zijn korte maar heftige ziekte terwijl we hem daar 7 jaar geleden gehaald en heb er nog geen moment spijt van gehad!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”